Не точно 'проблем', защото явно така е направено в завода.
Кемпера ми е с такъв двигател и скоростната кутия е от онези, с бързата 5-а скорост. Съответно вадя душата на двигателя на 4-та до 85км/ч за да мога да включа 5-та, която поема от 85-90км/ч. Казват, че при тази скоростна кутия едва ли не 5-тата е 6-та, а 5-та няма и оттам се получава тая дупка между 4-та и 5-та. Да, обаче е адски неудобно. Точно около 90км/ч, с което се пътува нормално, аз или мъча четвърта, или не мога да засиля 5-та, едвам трябва да галя педала, съответно идва малко баирче и съм дотам заради ниските обороти, хайде пак на 4-та. Колата се мъчи, мъча се и аз. Разхода е 12л/100км и си мисля, че е от това каране постоянно в зоната на 90км/ч на неподходяща предавка.
Та чел съм насам натам по форуми и намирам две решения.
Първото е да се смени зъбното колело на 5-тата скорост с друго, при което вече 5-тата ще може да наема от 70км/ч и да се застъпва добре с 4-тата. Само че доколкото разбирам това означава и по-малка максимална скорост, така ли? В момента без много зор на равен път и ако не изтърва оборотите вдигам 120км/ч, при попътен вятър и 130км/ч. На колко ще спадне максималната скорост, на 100-110км/ч?
Второто решение гледам масово го правят германците на кемперите си. Пипало се нещо си, в някои сервизи на Бош им го правели, други отказвали. Можело и сам да го направи човек, ето какви снимки изрових. Някой може ли да ми разтълкува снимките, за да се ориентирам? Доколкото разбирам от гугъл превода в немския форум, то фабрично било така, на червения маркер, трябвало да се завърти така, като зеления, нещо такова. Резултата бил, че 5-тата почвала да наема от 70км/ч, колата много по-пъргава и катери баирите, само дето попушвало в ниските обороти.
Грешен раздел-> Преместена.
Редакция на заглавието!
Модераторски екип на fiatforum.bg
Кемпера ми е с такъв двигател и скоростната кутия е от онези, с бързата 5-а скорост. Съответно вадя душата на двигателя на 4-та до 85км/ч за да мога да включа 5-та, която поема от 85-90км/ч. Казват, че при тази скоростна кутия едва ли не 5-тата е 6-та, а 5-та няма и оттам се получава тая дупка между 4-та и 5-та. Да, обаче е адски неудобно. Точно около 90км/ч, с което се пътува нормално, аз или мъча четвърта, или не мога да засиля 5-та, едвам трябва да галя педала, съответно идва малко баирче и съм дотам заради ниските обороти, хайде пак на 4-та. Колата се мъчи, мъча се и аз. Разхода е 12л/100км и си мисля, че е от това каране постоянно в зоната на 90км/ч на неподходяща предавка.
Та чел съм насам натам по форуми и намирам две решения.
Първото е да се смени зъбното колело на 5-тата скорост с друго, при което вече 5-тата ще може да наема от 70км/ч и да се застъпва добре с 4-тата. Само че доколкото разбирам това означава и по-малка максимална скорост, така ли? В момента без много зор на равен път и ако не изтърва оборотите вдигам 120км/ч, при попътен вятър и 130км/ч. На колко ще спадне максималната скорост, на 100-110км/ч?
Второто решение гледам масово го правят германците на кемперите си. Пипало се нещо си, в някои сервизи на Бош им го правели, други отказвали. Можело и сам да го направи човек, ето какви снимки изрових. Някой може ли да ми разтълкува снимките, за да се ориентирам? Доколкото разбирам от гугъл превода в немския форум, то фабрично било така, на червения маркер, трябвало да се завърти така, като зеления, нещо такова. Резултата бил, че 5-тата почвала да наема от 70км/ч, колата много по-пъргава и катери баирите, само дето попушвало в ниските обороти.
Грешен раздел-> Преместена.
Редакция на заглавието!
Модераторски екип на fiatforum.bg
Коментар