Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ducato с Iveco 8140.43 двигател проблем с мощността?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ducato с Iveco 8140.43 двигател проблем с мощността?

    Не точно 'проблем', защото явно така е направено в завода.

    Кемпера ми е с такъв двигател и скоростната кутия е от онези, с бързата 5-а скорост. Съответно вадя душата на двигателя на 4-та до 85км/ч за да мога да включа 5-та, която поема от 85-90км/ч. Казват, че при тази скоростна кутия едва ли не 5-тата е 6-та, а 5-та няма и оттам се получава тая дупка между 4-та и 5-та. Да, обаче е адски неудобно. Точно около 90км/ч, с което се пътува нормално, аз или мъча четвърта, или не мога да засиля 5-та, едвам трябва да галя педала, съответно идва малко баирче и съм дотам заради ниските обороти, хайде пак на 4-та. Колата се мъчи, мъча се и аз. Разхода е 12л/100км и си мисля, че е от това каране постоянно в зоната на 90км/ч на неподходяща предавка.

    Та чел съм насам натам по форуми и намирам две решения.

    Първото е да се смени зъбното колело на 5-тата скорост с друго, при което вече 5-тата ще може да наема от 70км/ч и да се застъпва добре с 4-тата. Само че доколкото разбирам това означава и по-малка максимална скорост, така ли? В момента без много зор на равен път и ако не изтърва оборотите вдигам 120км/ч, при попътен вятър и 130км/ч. На колко ще спадне максималната скорост, на 100-110км/ч?

    Второто решение гледам масово го правят германците на кемперите си. Пипало се нещо си, в някои сервизи на Бош им го правели, други отказвали. Можело и сам да го направи човек, ето какви снимки изрових. Някой може ли да ми разтълкува снимките, за да се ориентирам? Доколкото разбирам от гугъл превода в немския форум, то фабрично било така, на червения маркер, трябвало да се завърти така, като зеления, нещо такова. Резултата бил, че 5-тата почвала да наема от 70км/ч, колата много по-пъргава и катери баирите, само дето попушвало в ниските обороти.



    Грешен раздел-> Преместена.
    Редакция на заглавието!
    Модераторски екип на fiatforum.bg
    Прикачени файлове

    #2
    Здрасти! Това което си показал е мембраната за турбо корекция.
    Това което са "правели " е да променят натега на една пружина и по този начин корекцията да сработи по-рано.
    От това не мисля че ще имаш кой знае какъв ефект,защото за да подаде повече трябва и условието да има налягане в колектора!
    А дали е така????
    Има начин как да се засили ,но на първо място аз бих замерил какво налягане подържа турбината и чак тогава бих подавал (или не)допълнително гориво.
    Иначе ти казвам че може да се засили че чак да ти хареса как върви.Тоя мотор е с директно впръскване и може да понесе много "бой"!

    Коментар


      #3
      Здравей, имам Ивеко с тоя мотор, така както си описал нещата или нещо бъркаш или имаш проблем, ще се опитам да обясня.
      Вярно, че Ивекото е със задно и има разлика в предавателното число, но ние ще се спрем върху мощност при дадени обороти и скорост.
      Не си дал колко коня е мотора и коя година е, варират спрямо годината заради еко нормите, моят е 106, но при бавен диф /защото е самосвал/ с лекота достига 125-130, но става ламя, а иначе от 55-60 си набира на 5, оборотите горе долу са около 2000 при 70-75 /гледам го всеки ден, но може да бъркам, ще пиша допълнително/.
      Мисълта ми е, че ако моята максимална скорост и твоята са еднакви, то или предавателното число не ти е толкова бързо или мощността ти се губи някъде, вярно, че зависи и от кемпера, колко е висок и какъв коефицент на аеродинамика има, но предполагам си по лек и при 60-70 трябва да имаш мощност.
      Ивекото 2900 кг. празно и с 2000 кг., по нашенските магистрали, рядко падам на 4-та.
      Либра 1,9 жтд 2000г. LX
      Фиат Крома 1,9 2009г.
      Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

      Коментар


        #4
        @specialista Германците твърдят, че разликата е осезаема, във форума им един през друг са 'и аз го направих...и аз го направих...' и се потупват и поздравяват, дето се вика. Значи предлагаш първо да ида да ми направят някъде една добра диагностика?

        @k76 Мотора е 122 коня и е 1999г, 2.8idtd го водят. Предно предаване. Кемпера е висок 3м и е, хм, с аеродинамика на тухла четворка. Не ми се вярва да е проблем от мотора, първо защото масово е обсъждан проблема сред кемперджиите в Европа, че дори и в българския кемпер форум го обсъждахме в един момент този ефект. Някои са с 'бавната' 5а скорост, други с 'бързата'. Сменяло се лесно, защото си има отделно капаче за 5-та скорост и не се налага смъкване на скоростната кутия.

        Честно казано май повече клоня към смяна на 5-тата скорост, защото реално няма да има някакво 'товарене' на двигател, скорости, то си е направено конструктивно да наема лесно на по-ниска скорост. Докато ако реша да 'издуя' двигателя там вече колкото и кадърно да е направено все пак посягам на ресурса му.

        Коментар


          #5
          Колега,аз пък твърдя че знам как да го накарам да върви тоя кемпер!Какво си мислиш,товарните варианти заедно с товара тежат сигурно два повече,щото ги претоварват.
          Но си вървят пре доволно.Не каза нищо за това което аз съм написал,само че трябва да минеш на диагностика!! И на каква??
          Споменал съм само че трябва да разбереш колко е ефективно турбото а това можеш да го направиш и сам .Ако нещо не е ясно питай.
          Ако налягането в колектора е според нормите,тогава много лесно тоя параход ще тръгне.Ако ли не първо трябва да се набави това.
          И за бога не бързай да се ровиш из ГНП-то преди да си наясно какво точно правиш.Не се знае дали после някой ще може да ти помогне.
          Успех!

          Коментар


            #6
            Аз не съм механик и не разбирам нещата чак да започна да ровя, така че със сигурност няма да бързам да пипам. Още повече, че достъпа до двигателя е много труден през този капак отпред, камо ли аз без опит да се заровя в него. Ако можеш да ме ориентираш каква ти е идеята, за да знам аз какво да си говоря с моите варненски майстори тук. Ако е професионална тайна, извинявай, разбирам, всеки пази хляба.

            Коментар


              #7
              ls1, това си е сериозен кемпер, представях си го, нолмално Дукато с някаква надстройка, но при тази конструкция и при 60-70 имаш доста челно съпротивление.
              Трябва да решиш според ползването, ако караш повече планинско, то смяна на 5 е по-добрия вариант, но ако магистралите преобладават, послушай специалиста.
              Предполагам това е било замисъла и на производителя и затова има 2 модела 5-та скорост. В другите форуми споменават ли разликата в предавателното число, защото ако е голямо и искаш да караш примерно със 100-110, то ще си в такива обороти, че ресурса на двг, може да намалява по-бързо, отколкото ако се пипне мощността.

              п.п. Вярно, че е още рано и не съм се разсънил, но нещо ми бягат цветовете, затова е червено. Извинявам се.



              Редактиран пост!
              Моля не ползвай ярки цветове, нарушаваш правилата на форума!
              Модераторски екип на fiatforum.bg
              Последна редакция от Виделин Райчинов; 21.10.2016, 08:40. Причина: Нарушена т. 1.6 от общите правила на форума
              Либра 1,9 жтд 2000г. LX
              Фиат Крома 1,9 2009г.
              Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

              Коментар


                #8
                До автора на темата, колега аз ако съм на твое място докато няма снегове и т.н. палвам парахода и ей го на Ямбол. Поне на теб ти е близо...
                Колегата специалиста е помогнал не на един от този форум както трябва и с гаранция.

                Коментар


                  #9
                  @k76 Според мен вземането предвид планинско - магистрала щеше да играе повече ако сменям цялата скоростна кутия, или както например има 'бърз' и 'бавен' диференциал. Но при положение, че до 4та нищо не се променя, а аз планинско над 4-та не вдигам, все пак над 70-80км/ч е трудно по завоите, особено с навиците на насрещните да 'настъпват' линията. На магистрала в момента или трябва да засиля кемпера поне със 110км/ч, за да имам обороти и тяга, или да кретам с 80, за да не вадя душата на 4та. Обаче знаеш как е, настигнеш някой, вляво някой лети, намалям на 90км/ч, летящия отминава, аз съм увиснал с ниски обороти на 5-та и едвам почвам да набирам пак. Еле пък ако е баирче, ща не ща смъквам на 80км/ч. Даже и извън магистралата не мога да карам нормално с 90км/ч, просто няма подходяща предавка за тая скорост. По германските форуми коментират, че след подмяна на 5та предавка оборотите на 90км/ч се вдигат със 600. Но пък карането било много по-спокойно, автомобила е в нормален режим, а не или го дупиш на 4та, или без обороти на 5та. Иначе като габарити кемпера е висок 3м и широк към 2.20м, тежи конструктивно 3850кг, швейцареца не знам как го е регистрирал 3.5т, според мен натоварен с вода и багаж може да вдигам и до 4т, не съм мерил. Но до 4та скорост съм нямал никакви драми, снимката е от Кръстова гора, знаеш дотам какъв е пътя. От което си вадя извод, че двигателя е ок.

                  @todorakiggg Благодарен съм на колегата, че помага. Аз съм малко от старата генерация тука, имах едно пунто бензиново като бях по-активен във форума. Сега с дукатото не ми се е налагало много, пък и форума е по-автомобилен, а не бусов. Та затова не съм запознат кой на кого е помагал, по мое време големия решаващ проблеми беше Хит-ко, не знам още така ли е. Назландисвам се леко, защото имам хора в сервиза за дизели на Узун Тонев във Варна, обаче са толкова тежки гемии там, че ми се иска да ида с някаква насока в разговора при тях. Де да знаеш, може пък до Ямбол да се вдигна, нали съм с къщата на гърба. Благодаря ти за препоръката.

                  Коментар


                    #10
                    Ето как стоят нещата с оборотите при Ивеко, 5 скорости бавен диф.
                    Първия клип са от 1 до 3.
                    Втория 4 и 5, нямаше как да ти снимам и пълната динамика, защото си имаше движение, в градски условия.
                    Това е с около тон товар или общо около 4-тона.
                    https://youtu.be/VsJjHVQSPjs
                    https://youtu.be/uQNLVsMrvPo
                    Либра 1,9 жтд 2000г. LX
                    Фиат Крома 1,9 2009г.
                    Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

                    Коментар


                      #11


                      Ето едно видео при мен как е. Вижда/чува се как 4-та я изцеждам до 85, за да може да наеме 5-тата. Само да се има предвид, че тук съм с някаква гръцка нафта и е една идея по тромав кемпера, пък и е пълен с багаж. С обичайната си нафта е малко по-пъргав при непосредственото наемане след смяна на предавка. Също гледам да не вдигам над 100км/ч, защото нафтата беше сметната да ми стигне точно до вярната бензинстанция в България. Оборотомер за жалост нямам, двигателя е Ивеко, но таблото е Дукато.

                      Коментар


                        #12
                        Пролетта дойде и реших да ида при specialista. Ей, хора, казвам ви литна кемпера. Човека ми обърна внимание, в дъжда рови под неудобния капак, даже оправи неща, които не му бяха работа да ремонтира. Сега кемпера има мощност, петата отлепя от 70км/ч с леко припушване или от 75-80 без припушване. Започнах да си чувам и турбото вече. На магистралата по баирите карам на 5-та със 100 и ако натисна газта почва още да набира. Натиснах го на равното до 120км/ч, можеше спокойно още да вдигне. Реално на магистрала изобщо не ми се налага да ползвам 4-та, карам на 5-та с малко газ със 100. В Ришкия проход преди кемпера вървеше тегаво, съответно не ми се налагаше да мисля за скорост в завоите, все бях бавен. Сега няма никакъв проблем да катери и се налага вече да контролирам скоростта, за да влизам по завоите. Изобщо налага ми се да променя целия начин на каране, дотолкова хукна тая машина, не съм очаквал. Малко по-шумен стана двигателя ми се струва, но го отдавам на това че просто турбото вече може да се развърти. Освен това крака ми още е тежък на газта, свикнал съм така. Едно нещо остана да проверя, разхода, но това като ида на бензинстанцията.

                        Отново благодарности към specialista. Човека ми отдели от времето и здравето си. Няма да изпадам в подробности, за да не се появи някой нахал да му ги изисква, но бат Жоро работИ в много трудни условия, почти опипом и в борба за достъп до всяка гайка. Силно го препоръчвам.

                        Коментар


                          #13
                          И разхода е проверен, малко надолу, около 0.5л. Най-добре се усеща като върви със 110км/ч по хубав път. Девненския баир (варненци знаят) влязох на баира със 110, по средата един леко ме блокира и паднах на 100, горе накрая излязох със 110. Много съм доволен, браво на майстора.

                          Коментар


                            #14
                            Карай си го със здраве бате!
                            Радвам се че си доволен,в крайна сметка това беше целта.
                            Поздрави!

                            Коментар


                              #15
                              Аз не разбрах, какво е ремонтирано?

                              Коментар

                              Working...
                              X