Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Интервали на смяна

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Интервали на смяна

    Здравейте,

    Никъде в ръководството не намирам информация дали и кога трябва да се сменят ролките на агренажния ремък и водната помпа за JTD 105.
    Описано е, че ремъка са проверява на 36000 мили и се сменя на 72000.
    Описана е процедурата за смяна на агренажния ремък, но никъде не пише да се сменят ролките.

    Някой може ли да ми посочи къде точно е описано на колко км. се сменят ролките например.
    Тук не става дума за икономии, а за неразбиране на ръководството.
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    #2
    Ролките, както и водната помпа, не се считат за консуматив и не се сменят на определени километри.
    Като всяка друга част, се сменят, когато станат за смяна
    Консумативи са - ремъци, масла и течности, филтри, накладки, съединител.
    Всичко останало са части, които не подлежат на смяна през определен период, а само като дефектират или са в пред-дефектно състояние.
    Това, че ние спестяваме от труд - тъй и тъй е разглобено и свален ремъка, дай да сменим и ролките, че после найш колко пари е пак да сваляш всичко... - си е за наша сметка. Дали спестяваме нещо - никой не знае.
    Същото е и със смяната на масла на 10 хил. км, при условие, че и в ръководството на автомобила, и на опаковката на маслото пише, че се сменят на 25 хиляди...
    Ама нали и майсторите трябва да ядат хляб Сменяйте, като си нямате друга работа

    Коментар


      #3
      Ами съвсем прав ми изглеждаш, приятелю! Не можа ли да го напишеш в четвъртък това?!

      П.С. Да бе, вярно че в четвъртък си го написал! Баси как лети времето!
      Последна редакция от slonikon; 14.10.2016, 00:17.
      браво 1,6/90 - 09 г.

      Коментар


        #4
        slonikon написа: Преглед на мнението
        Ами съвсем прав ми изглеждаш, приятелю! Не можа ли да го напишеш в четвъртък това?!
        Ами... аз в четвъртък го написах

        Коментар


          #5
          Много благодаря за отговора. Всичките тези слухове за смяната на водната помпа, започнаха да ме изнервят. Няма да я сменя.
          04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

          Коментар


            #6
            Официалните метрични данни от сервизната литература на Фиат гласи смяна на ремъка на 120 к километра или 5 години.
            За това ти казах в другата тема, че си на средата на смяната на ремъка и то със застраховката преди препоръката.
            И понеже тези препоръки не са на косъм от провал, а реални такива, то не е проблем да се придържаш към тях. Да кажем на Бравата от подписа ми (TD), при която ремъка е същия като на JTD-то ти, то заради ограниченото каране от към километраж, то съм позволил прескачане малко на второто изискване за годините. Купил съм комплект ангренаж за смяната преди повече от половин година, ама все не намирам време да го сменя. За информация ще споделя, че текущите ремъци и ролки направиха 8 години. Та леко съм прескочил препоръката от производителя в това направление.
            Но има една хубава българска поговорка - страх лозе пази. Та често и аз пазя лозето, ама не го възприемай тоя ремък толкова навътре.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              Аз май бях писал в другата тема, но не съм имал случай, в който като си сваля/ми свалят ангренжа на 50 000 и да кажат- като нов е. А и после си ги прибирам нещата и си ги гледам, ремъка обикновено има напречно нацепване между зъбите, не помня да е имало тръгнал зъб да се цепи, но определено не ми изглежда като да изкара още 70 000. А като години, на 2 години ги сменям, т.е. и от стареене не е. Ролките обаче все са в по-кофти състояние от ремъка и обикновено има лек шум, не съм сменял ангренаж по-рано заради силен шум от тях. Но и не мисля да карам до 120 000, смятам нещо от рода на 70 е макса, които моите биха изкарали.
              За водната помпа съм съгласен, че не е нужно да е сменя на всяка смяна на ремъка, дори това носи риск. Аз смених така моята стара, която нямаше проблеми с теч, но имаше луфт и новата изтече на пътя 600 км след смяната.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Pakumba,на 1000% си прав за смяната на ремъка. За помпата проблема е че в БГ се продават уникални ментета. На континентал комплект ангренаж (ремък,ролки.в.помпа) е от порядъка на 80-90 евро. Струва ли си за 160-170 лв да сваляш мотор и да сменяш клапани, повдигачи и в най лошия случай,биела или бутало. Мисля че всеки може да си направи преценка за себе си. Боби е прав за пробега, но това е за оригинални части. Пазя си в къщи оригиналния ангренажен ремък. Няма място за сравнение. Разликата в дебелината е осезаема с другите (оригинални) ремъци.Но всеки има глава на раменете и решава сам
                198mjet Bravo

                Коментар


                  #9
                  Смяната на водната помпа е от немските марки коли
                  Там майстори все те карат да сменяш водна помпа а тя е сигурно е най здравата час на колата
                  КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                  Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                  http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                  Коментар


                    #10
                    А тая интервална смяна има ли неко общо с това какво е шофирането градско или извън града.
                    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                    Коментар


                      #11
                      S_BANKOV написа: Преглед на мнението
                      А тая интервална смяна има ли неко общо с това какво е шофирането градско или извън града.
                      Гледаш си пробега или интервала/времето кога е сменена частта.
                      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                      Коментар

                      Working...
                      X