Имам малко демиджи по колата, които имат нужда от поправка. И тъй като съм любител на "Направи си сам" дейностите, мисля да се опитам да ги оправя. По-зле няма да стане, най-много да отида накрая при бояджия и той да свърши работата след евентуалното ми омазване.
Трябва да се оправи с кит една вдлъбнатина от лек удар, след това да се боядиса и накрая лакира. Ще се пръска със спрейове (да, знам, че с пистолет ще стане мъч бетър, но компресор за момента няма). Процедурата, както си я представям е следната:
1) Почиства се удареното място до чист метал (без ръжда) с шкурка, метална четка върху бормашина... нещо.
2) Маже се с цинков грунд за да се предпази от корозия. Това не знам дали е нужно, но сега си мисля, че трябва да направя някаква галванична защита от корозия на метала (заводски купето доколкото знам е поцинковано).
2.1) Ако се маже с този грунд: леко се изшкурва за да се захладят евентуални големи неравности.
3) Запълва се повреденото място с кит
4) Минава се с шкурка (мисля си за 400 суха), за да няма ръбове и неравности, пръска се една "контрола" (това е веднъж пръснато с цвета на купето, нали), и след това... приемам идеи. Според мен, трябва да се мине с виброшлайф и ако остане нещо оцветено се дозапълва с кит и процедурата се повтаря докато всичко се запълни.
5) Пръскане с кит-шприц (това трябва да бъде грунда, нали?). Въпрос: как да разбера какъв цвят грунд ми трябва? Мисля да обеля малко от здравото място до повреденото, и то ще си покаже с какво е пръскано. Аз трябва да използвам възможнонай-близък цвят до това, което лъсне под боята. Нали така?
6) Минава се с водна шкурка 800 за да се загладят каквито има ръбчета (ако има) и да се награпи повърхността за по-добра адхезия с боята след това.
7) Пръскам с боя със спрей. Пръскам последният начин: от ляво на дясно и обратно с леко застъпване между "редовете" и от 25-30см. Правилно ли е?
8.) Оставям да изсъне и пръскам втора ръка. Повтарям процедурата с трета ръка боя.
9) Минавам с водна шкурка 800 за да се загладят всякакви ръбчета и някакви неравности ако има (прашинки примерно).
10) Прави се преливка, тъй като няма да се боядисва цял детайл.
11) Пак шкурка 800
12) Измиване, подсушаване, минаване с "восъчна кърпа" за обиране на всякакви прашинки.
13) Пръскане с лак както по-горе описах за боята. Според мен 4 ръце.
14) Шлайфане с водна шкурка 2000 и полиране на всичко с полирпаста.
Така. Сега въпросите, за които се сещам в момента:
1) Шприц-кит и боя - има ли втвърдител в тях? За лака знам, че има и ако е в спрей - трябва да се използва макс. бързо след приготовлението. За боята обаче информация в момента нямам.
2) Боята е металик. КАК СЕ ПРАВИ ПРЕЛИВКА ???
3) Правилно ли разсъждавам за цвета на грунда под боята? Знам, че са различни сиви нюанси. Логиката ми подсказва следното: светла боя - бял грунд, тъмна - сив. Къде е границата?
4) Как е добре да шлайфам: с виброшлайф или на ръка?
5) Този цинков грунд, който искам да намажа... какво мислите като цяло за идеята?
6) Кита с какво да почистя преди да го напръскам с шприц-кит? Доколкото знам не трябва да се мие с вода, защото е порест.
Нещо да съм изпуснал, или да коригирате?
Ще се радвам на всякакви мнения (освен такива от типа "не се занимавай и отиди при бояджия").
П.С.
Имам няколко врати от стара кола в мазето, първо ще пробвам там какво мога да направя. Така че материал за тестване има повече от достатъчно. 4 врати се надявам да стигнат за да изчистя някои груби грешки
Трябва да се оправи с кит една вдлъбнатина от лек удар, след това да се боядиса и накрая лакира. Ще се пръска със спрейове (да, знам, че с пистолет ще стане мъч бетър, но компресор за момента няма). Процедурата, както си я представям е следната:
1) Почиства се удареното място до чист метал (без ръжда) с шкурка, метална четка върху бормашина... нещо.
2) Маже се с цинков грунд за да се предпази от корозия. Това не знам дали е нужно, но сега си мисля, че трябва да направя някаква галванична защита от корозия на метала (заводски купето доколкото знам е поцинковано).
2.1) Ако се маже с този грунд: леко се изшкурва за да се захладят евентуални големи неравности.
3) Запълва се повреденото място с кит
4) Минава се с шкурка (мисля си за 400 суха), за да няма ръбове и неравности, пръска се една "контрола" (това е веднъж пръснато с цвета на купето, нали), и след това... приемам идеи. Според мен, трябва да се мине с виброшлайф и ако остане нещо оцветено се дозапълва с кит и процедурата се повтаря докато всичко се запълни.
5) Пръскане с кит-шприц (това трябва да бъде грунда, нали?). Въпрос: как да разбера какъв цвят грунд ми трябва? Мисля да обеля малко от здравото място до повреденото, и то ще си покаже с какво е пръскано. Аз трябва да използвам възможнонай-близък цвят до това, което лъсне под боята. Нали така?
6) Минава се с водна шкурка 800 за да се загладят каквито има ръбчета (ако има) и да се награпи повърхността за по-добра адхезия с боята след това.
7) Пръскам с боя със спрей. Пръскам последният начин: от ляво на дясно и обратно с леко застъпване между "редовете" и от 25-30см. Правилно ли е?
8.) Оставям да изсъне и пръскам втора ръка. Повтарям процедурата с трета ръка боя.
9) Минавам с водна шкурка 800 за да се загладят всякакви ръбчета и някакви неравности ако има (прашинки примерно).
10) Прави се преливка, тъй като няма да се боядисва цял детайл.
11) Пак шкурка 800
12) Измиване, подсушаване, минаване с "восъчна кърпа" за обиране на всякакви прашинки.
13) Пръскане с лак както по-горе описах за боята. Според мен 4 ръце.
14) Шлайфане с водна шкурка 2000 и полиране на всичко с полирпаста.
Така. Сега въпросите, за които се сещам в момента:
1) Шприц-кит и боя - има ли втвърдител в тях? За лака знам, че има и ако е в спрей - трябва да се използва макс. бързо след приготовлението. За боята обаче информация в момента нямам.
2) Боята е металик. КАК СЕ ПРАВИ ПРЕЛИВКА ???
3) Правилно ли разсъждавам за цвета на грунда под боята? Знам, че са различни сиви нюанси. Логиката ми подсказва следното: светла боя - бял грунд, тъмна - сив. Къде е границата?
4) Как е добре да шлайфам: с виброшлайф или на ръка?
5) Този цинков грунд, който искам да намажа... какво мислите като цяло за идеята?
6) Кита с какво да почистя преди да го напръскам с шприц-кит? Доколкото знам не трябва да се мие с вода, защото е порест.
Нещо да съм изпуснал, или да коригирате?
Ще се радвам на всякакви мнения (освен такива от типа "не се занимавай и отиди при бояджия").
П.С.
Имам няколко врати от стара кола в мазето, първо ще пробвам там какво мога да направя. Така че материал за тестване има повече от достатъчно. 4 врати се надявам да стигнат за да изчистя някои груби грешки
Коментар