Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с мощността Fiat punto 1.2 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с мощността Fiat punto 1.2 16V

    Здравейте, колеги !
    Имам проблем с моето Пунто. Когато го запаля студено върви прекрасно, плавно ускорение всичко е перфектно, докато не загрее.
    Когато двигателя достигне работна температура тази кола просто "спира" да върви. Между 3000 и 5000 оборота все едно вместо да ускорява тя "тъпче" в оборотите, след 5000 се пооправя.
    Другото, което съм забелязал е, че когато е студена между смяната на предавките оборотите си падат нормално, но когато е загряла при смяна на предавка сякаш и подавам междинна газ, все едно не съм си махнал крака от педала на газта и ако изключа от скорост оборотите падат до 1500 там се задържат за 2,3 секунди и тогава падат на малко под 1000.
    Много е дразнещо и искам да го оправя защото е супер спъната. Забелязал съм, че ако не и дам газ рязко а една идея по-плавно това "задържане" между 3000 и 5000 е по-малко.
    Колата е минала диагностика 2 пъти и 2та пъти "всичко е точно", "колата си върви перфектно"
    Чистих дросела със някакъв специален спрей, заедно с МАП сензора (имаше много чернилка по него)
    Идеи, съвети, мнения ?

    Благодаря предварително!
    Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

    #2
    Доста възможни причини и комбинация между тях. Както го описваш част от проблемите вероятно са от ламбдата, която докато е студена не влияе, както и след определени обороти. Колата докато загрее управлява сместа по таблица, а след това се взимат под внимание няколко датчика, основно вече споменатия, но също мап-а и всичко това зависи и от показанията на температурните датчици. На първо място на водата/двигателя и след това на въздуха. Трябва да си провериш и запалването - бобини, кабели, свещи. Също пробив на маркуч след дросела. Някои от проблемите ти сякаш идват от стъпковия мотор. Аз бих започнал с диагностика на ламбдата на осцилоскоп в твоя случай.
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      Възможно ли е ламбдата да не работи коректно заради запушен катализатор ? Като сложа ръка на ауспуха отзад изгорелите газове са много горещи, един човек ми подсказа, че това е заради катализатора. Как мога да проверя температурните датчици дали работят коректно ? По запалването кабелите и свещите са нови на около 2000 км. Бош са и кабелите и свещите.
      Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

      Коментар


        #4
        Махнах катализатора, смених ламбда сондата - същото положение ... (-200 лева.)
        Четох в интернет, че MAP сензора може да дава грешни данни, но това не го прави неработещ ?
        Аз моя MAP съм го чистил със специален спрей защото беше много омаслен и от това нямаше разлика.
        Някакви предложения ?
        Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

        Коментар


          #5
          Ламбда сондата се диагностицира с осцилоскоп, не се сменя на сляпо, а катализатора се маха, на негово място се слага резонаторно гърне и даже е възможно и някой лев да вземеш отгоре за процедурата.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            Да, така и направих с катализатора. Колектора долу, изрязване на катализатора и монтиране на резонаторно гърне.
            Въпроса е какво да гледам от тук нататък - MAP, детонационен датчик, датчик колянов вал (което мисля,че е най-малко вероятно), датчик за температура на инжекциона?
            Много е дразнещо това спъване и много искам да отстраня проблема и да си се движи с пълен капацитет.
            Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

            Коментар


              #7
              А някой сети ли се да закачи една диагностика? Или така си се сменят части на принципа "чух че..."?
              Тия неща за които питаш там също се виждат...
              Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

              Коментар


                #8
                2 пъти я закачат и 2 пъти "колата ти е екстра, върви супер"
                Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

                Коментар


                  #9
                  diapper написа: Преглед на мнението
                  2 пъти я закачат и 2 пъти "колата ти е екстра, върви супер"
                  Сори, ти си писал, но аз нещо съм го проспал... Значи ти е време сам да се заемеш с нещата, един кабел(на цената на една диагностика) лаптоп, малко четене... и гледаш живи данни, какво се случва при студен и при загрял двигател...
                  Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                  Коментар


                    #10
                    Малко развитие, за съжаление не е положително.
                    Смених цялата генерация заради съмнения за запушване нямаше ефект освен, че вече главата ми не гръмва докато карам.
                    Взех нов температурен датчик, смених го и няма ефект.
                    При плавно вдигане на оборотите до около 3500 и тогава рязко натискане на газта колата ускорява като луда, но ако я "натисна" от по-ниски обороти я няма никаква.
                    Преди 3 вечери пробно я натиснах пак и взе, че ускори прекрасно. Пробвах го още 1,2 пъти и сякаш от проблема нямаше и следа, да ама до другия ден... на следващия ден по обяд пак реши, че няма нужда да ускорява.
                    Само да вметна, че от последното ми мнение по темата колата мина на диагностика при друг човек, който също каза,че колата е перфектна откъм всякакви датчици и живи данни. Единсвтеното, което каза е, че в диапазона, когато забива сместа обеднява.
                    Последна редакция от diapper; 07.11.2016, 21:35.
                    Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

                    Коментар


                      #11
                      Не съм запознат с устройството на Пунто,но горивен филтър имаш ли,регулатор на налягането на горивото,горивната помпа на загрял двигател поддържа ли постоянно налягане?
                      Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                      ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                      Коментар


                        #12
                        Няма горивен филтър, налягането е мерено и е добро.
                        Проблема е и на газ и на бензин
                        Последна редакция от diapper; 07.11.2016, 22:13.
                        Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

                        Коментар


                          #13
                          Колега ти сам виждаш че колата ти не е на ред.Просто преди всички интервенций по нея отиди на некоя среща на съфорумци в София и там сподели каква е болката ти.Мисля че все някой от тези пичове ще ти помогне.Това е мое мнение,не се налагам а просто се опитвам да ти помогна.Явно диагностиците ти са мноооого зле ама и двамата.За срещите си има страница.Успех
                          198mjet Bravo

                          Коментар


                            #14
                            Аз имам доста подобен проблем. Само че при мен не само не ускорява добре, а от няколко месеца и се зачудва какво да прави при натискане на педала. В момента съм се отказал да сменям ламбда сондата, защото се опасявам че ще стане като при теб - никакъв резултат. Сега съм се насочил към МАП сензора и да гледам за теч във смукателния колектор. Доста четох че може МАП-а да му мръднат с малко показанията достатъчно за да омаже, но не и достатъчно да се засече като неработещ.
                            Зарежи ги тия диагностици дето като прочетат че няма грешки и за тях всичко е наред. По-скоро е добре да се отиде на сервиз където правят тунинг - там със сигурност трябва да си разбират от тези неща. Само че там е по-скъпо, но пък могат да качат колата на дино. Но най-вече подкрепям колегата дето каза да четеш доста в интернет за такива проблеми. Тука гаражните специалисти няма да ти помогнат.
                            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                            FIAT UNO 1.5

                            Коментар


                              #15
                              Огледай от къде ти дърпа въздух. Също провери буксите на ламбда сондата и тпс-а.
                              Някакви интевнеции по въздушните пътища. Туби рязани бутилки гъби отвори по заборниците?
                              Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                              (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                              Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                              Коментар

                              Working...
                              X