Привет, колеги !
От известно време имам задълбочаващи се проблеми със скоростите на Multipla JTD105. Проблемът е, че трудно влиза първата скорост, когато колата е на място. Иска да мръдне напред или назад цялата кола и тогава влиза по-леко. Мисля, че поради този проблем се счупи и Г-образното рамо на скоростния лост и колата остана на втора скорост преди известно време.
От скоро се появи и нов проблем, започна силно да хърка задната предавка, а понякога и направо си отказва да влезе. Прави ми впечатление, че когато излизам от задна предавка и се опитвам да включа първа, мисията е почти невъзможна. Влиза много трудно. Когато двигателя е изгасен, първата скорост влиза по-лесно.
Всичко това ми говори, че има увличане на валовете на скоростната кутия, следствие от непълно отцепване на съединителя. Четох доста за тоя род проблеми и обикновено съвета е нов съединител. Преди да се гмурна да го сменям, искам да попитам, за този тип скоростна кутия има ли някаква регулировка, която може да помогне. Примерно от жилото на съединителя или някъде по системата, тъй като ми се струва, че има още живот в самия съединител.
И вторите ми въпроси са свързани с практическата насоченост-къде във Варна има свестен сервиз или майстор, който може да оправи съединителя качествено (реглаж или смяна) и ориентировъчно колко струва това. Знам че комплекта съединител и демпферен маховик LUK е около 700-800лв. Интересува ме труда долу горе колко струва, така и така се разглобява, дали не трябва да се смени и още нещо.
Понеже съм заралия по рождение, мога да закарам колата и до Стара Загора, ако там има по-добри майстори.
От известно време имам задълбочаващи се проблеми със скоростите на Multipla JTD105. Проблемът е, че трудно влиза първата скорост, когато колата е на място. Иска да мръдне напред или назад цялата кола и тогава влиза по-леко. Мисля, че поради този проблем се счупи и Г-образното рамо на скоростния лост и колата остана на втора скорост преди известно време.
От скоро се появи и нов проблем, започна силно да хърка задната предавка, а понякога и направо си отказва да влезе. Прави ми впечатление, че когато излизам от задна предавка и се опитвам да включа първа, мисията е почти невъзможна. Влиза много трудно. Когато двигателя е изгасен, първата скорост влиза по-лесно.
Всичко това ми говори, че има увличане на валовете на скоростната кутия, следствие от непълно отцепване на съединителя. Четох доста за тоя род проблеми и обикновено съвета е нов съединител. Преди да се гмурна да го сменям, искам да попитам, за този тип скоростна кутия има ли някаква регулировка, която може да помогне. Примерно от жилото на съединителя или някъде по системата, тъй като ми се струва, че има още живот в самия съединител.
И вторите ми въпроси са свързани с практическата насоченост-къде във Варна има свестен сервиз или майстор, който може да оправи съединителя качествено (реглаж или смяна) и ориентировъчно колко струва това. Знам че комплекта съединител и демпферен маховик LUK е около 700-800лв. Интересува ме труда долу горе колко струва, така и така се разглобява, дали не трябва да се смени и още нещо.
Понеже съм заралия по рождение, мога да закарам колата и до Стара Загора, ако там има по-добри майстори.