ntodorov написа:
Преглед на мнението
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Eдин може би глупав въпрос ..на колко хил. оборота да сменям предавки до 4 та ?
Collapse
X
-
То от това няма файда, освен икономия - ако си на равен път на Стилака му вкарвах на 1500-1700 следващата и падаше на 1000-1200 ама после мъкаааа. Кара се със 50 км/ч на 1000 оборота на 5-та, ама ако няма пред тебе никой и ако искаш с толкова да караш поне още 400 метра.
Идеята е така да вкараш предавката, че следващата да ти почне, където е началото на "силата" - малко стана като в Междузвездните войниFIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
tambuhtaneca написа: Преглед на мнениетоЗа бензинов мотор 2500 - 3000, за дизел 2000-2500. Като в баир гледам да съм около максимума на въртящия момент - т.е. бензин 3500-4000 оборота, дизел 2500-3000. Много зависи разбира се от автомобила, както и от обстановката около теб. С течение на времето, ще си изградиш начин на шофиране и тези неща ще се случват от самосебе си.
Тракторът си е трактор, дори когато и мултиджет му казват. Виж за бензиновия ДВГ - спор няма, той си сака оборотите, а питащия колега сам ще напипа пика за смяната им.
ПС: За конкретиката с автомобила също съм съгласен. С колегата слоникон караме аналогични дизели с еднакви скоростни кутии и почти еднакви максимални въртящи моменти, при това постигани в сходни диапазони на об/мин.(поне според техническите данни на автомобилите ни), но пък явно обективните факти се различават.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
ntodorov написа: Преглед на мнениетоХора, много ми се виждат тези 2500 - 3000 об/мин. за смяна на предавка в съвременния дизел. Не пиша от 5-та към 6-та, а въобще в градацията от 1-ва нагоре.
Тракторът си е трактор, дори когато и мултиджет му казват. Виж за бензиновия ДВГ - спор няма, той си сака оборотите, а питащия колега сам ще напипа пика за смяната им.
ПС: За конкретиката с автомобила също съм съгласен. С колегата слоникон караме аналогични дизели с еднакви скоростни кутии и почти еднакви максимални въртящи моменти, при това постигани в сходни диапазони на об/мин.(поне според техническите данни на автомобилите ни), но пък явно обективните факти се различават.
Дори за един съвременен дизел (с ДПФ) е задължително 30-50-80 км, да се кара с 3000-3500 оборота седмично, за да може да изчисти саждите. Та, ниските обороти по-скоро вредят на съвременния дизел, отколкото му помагатFIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
tambuhtaneca написа: Преглед на мнениетоАко караш автобус да, много са. Ама за бързооборотен дизелов двигател 3000 оборота са си нищо. Все пак пика на максималната мощност е 4000 оборота на повечето. Т.е. ако искаш да ползваш тази мощност, трябва да превключваш към 4500-4700 оборота
"ако ти идва на 2000 оборота, то при баир, за да можеш да си над тези обороти, трябва да превключиш предавката на 2700-2800."
От 1700 до 2000 об/мин. го дават по каталог, така и го усещам, а баири дизелът не признава. Какво са за него разните му наклони. Шипка си я вадя на 4-та, 5-та, Хаимбоаз ми е магистрала, виж към хижа Вихрен и Рожен ползвам и трета. Ама да цедя обороти за да я вкарвам в пътя - не. Трактор.
"Дори за един съвременен дизел (с ДПФ) е задължително 30-50-80 км, да се кара с 3000-3500 оборота седмично, за да може да изчисти саждите."
За кола без ДПФ - да, но за кола с работещ такъв регенерацията или не се усеща или се поддържат 2000 об/мин. В книжката ми така пише.
"Та, ниските обороти по-скоро вредят на съвременния дизел, отколкото му помагат
Зависи от режимите на каране. Дръстят се в градски условия. Иначе - да. За всяка кола продухването е полезно нещо. Аз го правя, когато пътувам извън града, като я карам известно време на 4-та. На 5-та и/или 6-та трябва да развивам неуместни скорости за да хвана 3000 - 3500 об.мин.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Зависи какво гониш - имаш 6-та щото това ти е overdrive - т.е. икономичната предавка. Скоростната ти предавка е 5-та. Като и надъниш оборотите на максимална мощност, то би изкарал максималната скорост от твоя автомобил. Един баир може да го качваш на 1-ва, 2-ра, 6-та ако искаш, въпроса е как го качваш и как се държи автомобила ти при това качване, от това дето ми пишеш, дето качваш Шипка на 5-та, сигурно го спускаш на 8-ма. Аз го качвам на 3-та и го спускам на същата предавка. Даже имам моменти дето вкарвам 2-ра.Последна редакция от tambuhtaneca; 24.08.2016, 00:42.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
Влизаме в друга тема с вечния спор бензин-дизел и ще размием темата на колегата.
Нека всеки да сменя предавките с усет съгласно пътните условия,
целите които преследва и обективните възможности на автомобила си.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Еми момчета последните 120 км карам като сменям над 2500 често около 3500 което както казах за мен си е доста шумно,но викам си добре явно така трябва да е колата както казах е пунто 1.2 75кс и при предишният ми начин на каране който е да сменям предавки под 2500 оборота или около 2500 разхода ми беше 9.5 до към 10.5 градско в момента при този начин на каране ми се качи на може би 11.5 -12, и не не преувеличавам ...според вас това нормално ли е и дава ли ми причина да кача колата на диагностика да се проверява за евентуални проблеми.
Коментар
-
Значи за твоята кола и твоят начин на шофиране оптималното е да сменяваш около 2500, както на повечето бенз. коли от тези години. Тук големи философии се изписаха... Сменявай си така, че да не ти е голям разхода, и все пак да имаш някаква мощност в колата, иначе разхода се повишава, защото когато и липсва мощност на колата ти настъпваш педала повече, а тогава бензина се лее като из ведро. Ако ти потрябва повече върт. момент - връщаш една/две предавки назад и си готов.
Между другото, 120км. са крайно недостатъчни за да определеиш разход. За градско каране това за мен са поне 300км. Ама ти, гледам, си СО, така че май имаш и извънградско."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Общото правило гласи, че колкото товара е по-голям за един двигател, а оборотите са по-ниски, специфичния разход на гориво е по-нисък. Демек е по-добре да се кара на по-ниски обороти с по-голям товар на двигателя, вместо във високи обороти, ама с нисък товар.
п.п.
На дизела ми автомата сменя скоростите на малко под 2000 оборота. Демек го карам в диапазона 1300-2000.
Преди 2 дни правих логове на бензиновата ми кола. Пика на оборотите при нея за целия лог (около 16 километра) беше 2450 оборота. Стандартно се караше в диапазона 1200-1800.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа: Преглед на мнениетоОбщото правило гласи, че колкото товара е по-голям за един двигател, а оборотите са по-ниски, специфичния разход на гориво е по-нисък. Демек е по-добре да се кара на по-ниски обороти с по-голям товар на двигателя, вместо във високи обороти, ама с нисък товар."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Теоретично това е така - за даден товар си има точно определени обороти при които двигателя работи най-икономично. Ако оборотите са по-ниски или по-високи от оптималната стойност, то специфичния разход расте. Т.е. ако за да поддържаш 100 км/ч са ти необходими примерно 30 к.с. то оптимума ще е някъде около 1700 оборота, под или над тези обороти разхода ще е по-висок. При 1600 и 2100 оборота, специфичния разход ще е еднакъв. Но при 1400 оборота, специфичния разход ще е доста по-нисък от този при 4000 оборота. Ако се движиш вече със 150 км/ч и затова са ти необходими 80 к.с., то вече специфичния разход ще е най-нисък при около 4000 оборота. А необходимата мощност е функция от челното съпротивление - т.е. скоростта на движение.
Но това е ако се движиш с константа скорост.
При ускорение нещата са малко по-различни. За най-икономично в града трябва плавно да се изреждат предавките до към 2500 оборота и след това да се превключи на най-високата. Т.е. нещо от сорта 1ва, 2-ра, 3-та, прескачам 4-та и набивам 5-та. Мен обаче ме мързи да го правя това и изреждам 1-ва, след това 2ра до 3000-3500 и след това 5-та. Кое от двете е по-икономично не мога да кажа - т.е. малко по-бързото достигане до желаната скорост и запазването и или последователното редене на скоростите. За извънградско си ги редя без да прескачам между 2500 и 3000 оборота, защото там вече желаната скорост е 90-100 та и отгоре. Ако пък се качвам на магистрала ги редя до 3500-4000 оборота, тъй като при 4000 на 5-та съм на 140+.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
ntodorov написа: Преглед на мнението
...а баири дизелът не признава. Какво са за него разните му наклони. Шипка си я вадя на 4-та, 5-та, Хаимбоаз ми е магистрала, виж към хижа Вихрен и Рожен ползвам и трета. Ама да цедя обороти за да я вкарвам в пътя - не. Трактор.
Оня ден ми се наложи да минавам от там. На 5-та в посока юг-север издържах до втория завой. Впоследствие карах предимно на 3-та и 4-та.A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар