Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Катализатор на Fiat Punto mk2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Катализатор на Fiat Punto mk2

    Здравейте, колеги !
    Имам Punto 1.2 16V Sporting от около месец.
    Между 3 000 и 5 000 оборота колата се спъва много, все едно някой и дърпа ръчната.
    Ако няколко пъти я изпържа започва да мирише на ужас. Предполагам, че катализатора е аут.
    Както всички знаем той е едно цяло с изпускателния колектор, и от там идват грижите.
    Колата е CF2, тоест с 1 ламбда сонда преди катализатора.
    Искам да го разкарам тоя катализатор, какви са вариантите ?
    - отварят го, изпразват го и го заваряват (смятам, че звука ще стане много гаден)
    - режат го и на негово място се заварява тръба (форма на фуния заради различните диаметри)
    - режат го и на негово място се поставя гърне (четох, че е възможно да го разтопи, понеже е прекалено близо до главата)
    - цяла сутрин чета за колектори от punto mk1 1.2 75 коня или от 1.2 86 коня. Попаднах на тема от форума, но там ставаше дума за mk2 8V.

    Какво да правя ?
    Всяка помощ е добре дошла !
    Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

    #2
    На какво мирише? На сяра ли?
    Защото и аз имах миризма и точно катализатора бе заподозрян, но се оказа акумулатор, който бе протекъл...
    Иначе, ако се махне катализатора и се сложи нещо друго, ще имаш проблеми с минаването на прегледа!

    Коментар


      #3
      На катализатор си мирише. Иначе за прегледа не съм сигурен, на алфата ми катализатора е опериран преди 8 години и все си е минавала преглед.
      Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

      Коментар


        #4
        Hикой ли не е махал катализатора на 16v ?
        Fiat Punto Sporting 1.2 16V 2000

        Коментар


          #5
          провери дали колектора от мк1 1.2 16v става на твойта глава без преправяне, другия вариант е да срежеш твоя, да изчистиш всичко, което има вътре да го завариш и върнеш обратно, но май тоя мотор беше с две ламбда сонди, тоест трябва да намериш човек, който да ти изолора втората сонда след катализатора, защото най вероятно тя ще почне да ти показва различни показания и ще набива грешка в еку-то и може постоянно да почне да ти свети някаква индикация на таблото ако имаш такава.
          ако някой го е правил във форума нека даде актуално инфо.
          punto HGT

          Коментар


            #6
            Като им гледам гарнитурите на двата колектора (мк1 1.2 16v и мк2 1.2 16v), различно е захващането към главата.
            Колегата ясно е написал, че е с CF2 моторът, който няма ламбда след катализатора.
            За мен вариантите са:
            - отварят го, изпразват го и го заваряват (смятам, че звука ще стане много гаден)
            - режат го и на негово място се заварява тръба (форма на фуния заради различните диаметри)
            - изработка на тръбен колектор, което обаче е скъпичко удоволствие и леко ненужно за тоя мотор
            Grande Punto 1.9 JTD Sport '06
            Punto GT 1.4 Turbo '99
            Punto Sporting 1.2 16v '01 - ex

            Коментар

            Working...
            X