Здравейте,
Преди почти месец претърпях неприятна авария с колата. Пътувах много рано сутринта от Пловдив към Банско, като целта беше х. Вихрен. До Банско не е имало никакъв проблем, автомобилът се е държал както обикновено. След изкачването обаче нагоре в планината, малко преди да стигна крайната дестинация спрях за минутка и изключих двигателя. При опит да го включа се държеше все едно почти няма ток в акумулатора, но все пак запали. След потегляне обаче започнаха да се чуват страховити звуци от двигателя - нещо като чукане, като колкото повече газ подавах, толкова повече се увеличаваше честотата на чукането. Пътят там е изключително тесен и с опасни завои, затова реших да спра колата на безопасно място, което означава че изминах около 200 метра. Звукът постоянно се усилваше, докато в един момент двигателят просто угасна и колата буквално умря.
Отворих капака и какво да видя - маркучът, който влиза в разширителния съд за антифриз се е измъкнал (всъщност отчупило се е това, което го държи), водата е изтекла, което не е дало възможност на датчика да отчете висока температура на таблото. Очевидно колата беше зверски прегряла. Започнах бавно да наливам вода, като през това време се чуваха страховити гърлени звуци - двигателят ту гълташе водата, ту я връщаше в съда и пушеше стабилно. Налях може би повече от 4 литра докато нещата се поуспокоят и изчаках двигателят да изтине в достатъчна степен. Оглеждах се за мазотии в казанчето - липсваха. Дадох на контакт - стрелката веднага отчете температура на водата на около 1/3 и реших да запаля. За мое удвление - запали от раз и всичко изглеждаше наред. Веднага потеглих, с идеята да стигна до крайната дестинация, която бе на около 600-700 метра, където вече спокойно може да се обърне и да се прави каквото се наложи. Достигнах мястото без проблеми и зарязах колата на хижата.
На следващия ден следобеда дойде време да слизам към Банско, като съм слизал почти изцяло по инерция и без скорост, тъй като не знаех какво работи по охлаждането и какво не. Нямаше никакви проблеми, въздушния поток си охлаждаше, дори не стигнах средата на стрелката. Вече в Банско оставих колата да загрее достатъчно, за да видя дали перката сработва. Установих, че първата степен е умряла, но втората си включва. Взех мерки да укрепя маркуча към казанчето, който вече се държи на малка част от стърчащата тръбичка, но да речем няма да се измъкне, подсигурил съм го докато си сменя целия разширителен съд заедно с маркуча.
Започнах да си обяснявам, че въпросния маркуч се е измъкнал по време на изкачването, но тъй като си бях пуснал музиката, не съм чул нищо, включително и това тракане, ако се е появило постепенно. Едва при първото спиране изключих музиката и разбрах какво точно се случва.
Ден по-късно се прибрах без проблеми от Банско до Пловдив и вече почти месец си карам автомобила. Видимо не се държи по-различно от преди. Някой има ли идея дали тази случка е като цяло проблемна и в следствие на нея да е станало нещо фатално по двигателя, което в някакъв бъдещ момент може да ме изненада неприятно?
Преди почти месец претърпях неприятна авария с колата. Пътувах много рано сутринта от Пловдив към Банско, като целта беше х. Вихрен. До Банско не е имало никакъв проблем, автомобилът се е държал както обикновено. След изкачването обаче нагоре в планината, малко преди да стигна крайната дестинация спрях за минутка и изключих двигателя. При опит да го включа се държеше все едно почти няма ток в акумулатора, но все пак запали. След потегляне обаче започнаха да се чуват страховити звуци от двигателя - нещо като чукане, като колкото повече газ подавах, толкова повече се увеличаваше честотата на чукането. Пътят там е изключително тесен и с опасни завои, затова реших да спра колата на безопасно място, което означава че изминах около 200 метра. Звукът постоянно се усилваше, докато в един момент двигателят просто угасна и колата буквално умря.
Отворих капака и какво да видя - маркучът, който влиза в разширителния съд за антифриз се е измъкнал (всъщност отчупило се е това, което го държи), водата е изтекла, което не е дало възможност на датчика да отчете висока температура на таблото. Очевидно колата беше зверски прегряла. Започнах бавно да наливам вода, като през това време се чуваха страховити гърлени звуци - двигателят ту гълташе водата, ту я връщаше в съда и пушеше стабилно. Налях може би повече от 4 литра докато нещата се поуспокоят и изчаках двигателят да изтине в достатъчна степен. Оглеждах се за мазотии в казанчето - липсваха. Дадох на контакт - стрелката веднага отчете температура на водата на около 1/3 и реших да запаля. За мое удвление - запали от раз и всичко изглеждаше наред. Веднага потеглих, с идеята да стигна до крайната дестинация, която бе на около 600-700 метра, където вече спокойно може да се обърне и да се прави каквото се наложи. Достигнах мястото без проблеми и зарязах колата на хижата.
На следващия ден следобеда дойде време да слизам към Банско, като съм слизал почти изцяло по инерция и без скорост, тъй като не знаех какво работи по охлаждането и какво не. Нямаше никакви проблеми, въздушния поток си охлаждаше, дори не стигнах средата на стрелката. Вече в Банско оставих колата да загрее достатъчно, за да видя дали перката сработва. Установих, че първата степен е умряла, но втората си включва. Взех мерки да укрепя маркуча към казанчето, който вече се държи на малка част от стърчащата тръбичка, но да речем няма да се измъкне, подсигурил съм го докато си сменя целия разширителен съд заедно с маркуча.
Започнах да си обяснявам, че въпросния маркуч се е измъкнал по време на изкачването, но тъй като си бях пуснал музиката, не съм чул нищо, включително и това тракане, ако се е появило постепенно. Едва при първото спиране изключих музиката и разбрах какво точно се случва.
Ден по-късно се прибрах без проблеми от Банско до Пловдив и вече почти месец си карам автомобила. Видимо не се държи по-различно от преди. Някой има ли идея дали тази случка е като цяло проблемна и в следствие на нея да е станало нещо фатално по двигателя, което в някакъв бъдещ момент може да ме изненада неприятно?
Коментар