Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос-кабели свещи Браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос-кабели свещи Браво

    Привет на всички колеги!Смених си кабелите на бравото/това от подписа/ с нови, т.к. старите се бяха нацепили с времето. Новите кабели са Магнети Марели и ги купих от магазина на Стамболийски, от който м/у другото пазарувам винаги и досега нямам оплаквания. Пак от там си взех и нови свещи - EQUYEM/френски на SAGEM,двуполюсни/, не че старите са за изхвърляне, но си викам като ще е гарга - да е рошава А сега на проблема след смяната на свещите и кабелите: колата се държи добре,няма проблеми/освен че мени оборотите на празен ход /, но снощи на тъмно отворих капака и: - като подам газ се виждат искри по кабелите - около бобината, при свещите, както и по самия кабел се вижда как като подам газ прехвърчат искри към капака на главата /нещо като волтови дъги/Та искам да попитам - нормално ли е това и ако не - къде да търся проблема???Благодаря предварително на всички и успешна седмица!
    FIAT BRAVO 1.6 SX,103HP

    #2
    Колата като е студена как работи - на 3 цилиндъра или по-добре? И като загрее има ли мощност в ниските обороти или ти придърпва леко и ти се струва че не върви като за 100 коня?

    Коментар


      #3
      Ако тоя номер то го прави с новите кабели - определено са некачествени!Btw и аз купих същите свещи за бравото, беше си с оригиналните фиат NGK сега стана малко по вървежно и мотора е по тих.
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
      Fiat Linea 1.3 Multijet'08
      Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
      http://forum.fiat-bg.org

      Коментар


        #4
        @intriga: колата си работи перфектно както трябва и студена и топла - няма никакви придърпвания и върви на пушка . Всички цилиндри си работят - пробвах като вадя кабелите един по един и глъхне като го правя. Смених старите напукани кабели,защото се надявам да ми падне разхода,но още не знам резлтат т.к. нямам навъртени 100 км@zgabrovski: наистина си прав - замърка като коте с тези свещи. Бтв пича от магазина ми каза, че колата излизала от завода с двуполюсни свещи/а аз бях с четириполюсни БЕРУ/. А за кабелите - ако на магнети не са качествени, то какво остава за другите марки...Може ли една молба - някой, който няма такива искри, да погледне каква марка са му кабелите и да напише, за да търся същите...
        FIAT BRAVO 1.6 SX,103HP

        Коментар


          #5
          Искрене по кабелите е съвършенно недопустимо. Причините може да са различни:1. Твърде големи междини в свещите.2. Недобро включване на лулите - забележи, че ако клемите на лулите не стигат до свещта дори в 3..4 мм, двигателя ще работи, но ще пробиват и кабелите.3. Недобро включване на кабелите към дистрибутора/бобината.4. Износен или прекъснат палец на дистрибутора.5. Лошокачествени (фалшиви) кабели.Най-общо, лошите връзки във високоволтовите вериги не са причина да не минава тока, но са причина за силно увеличаване на напрежението, при което искрят кабелите, а може да се повреди и бобината.При това положение, двигателя може да си работи (почти) нормално, дори по-добре отколкото със старите кабели - ако са били много лоши, но без съмнение, част от тактовете сместта няма да се запалва. В резултат - лоша екология + повишен разход + понижена мощност.Аз лично сложих кабели Тесла с напрежение 40kV (оригинално за някакъв камион Форд - единствените, които ставаха на дължина) и подобни ефекти не се наблюдават.
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #6
            @johnfound: Благодаря ти за изчерпателния отговор!След работа ще проверя точки 2 и 3.по точка 4 - ще ида в сервиз да погледнатпо точка 1 не ми е ясно /извинявай, но съм лаик/ : коя хлабина трябва да измеря...на свещите пише, че разстоянието м/у централният електрод и полюсите е 0,9 ммБтв тук чета по разни форуми, че тези искри можело да се получат при неправилно подбрано топлинно число на свещите, но не мога да намеря какво трябва да е топлинното число за моя двигател...
            FIAT BRAVO 1.6 SX,103HP

            Коментар


              #7
              coolgoose написа:
              по точка 1 не ми е ясно /извинявай, но съм лаик/ : коя хлабина трябва да измеря...на свещите пише, че разстоянието м/у централният електрод и полюсите е 0,9 мм
              Точно тази. Това едва ли важи в твоя случай - след като си с нови свещи.
              Бтв тук чета по разни форуми, че тези искри можело да се получат при неправилно подбрано топлинно число на свещите, но не мога да намеря какво трябва да е топлинното число за моя двигател...
              Също не е твоя случай - дори и да си сложил свещи с грешното топлинно число, за да се получат такива ефекти трябва да се натрупа голямо количество нагар, който да пречи на свещта да пробие. При нови свещи е малко вероятно.Виж дали искрите пробиват от всички кабели или само от някои - примерно централния или на някой определен цилиндър.
              Fiat Ritmo 105TC
              1600cc 105к.с.

              Коментар


                #8
                10хЩе пиша пак утре сутрин след като проверя, но ми се струва,че не искряха всички кабели
                FIAT BRAVO 1.6 SX,103HP

                Коментар


                  #9
                  Такаааа...Проверих блока с бобините - няма механични повредиПоразместих кабелите, като се опитах да ги напъхам в клемите на бобината и в свещите до откат Проблемът се проявява само като подам рязко газ! Изразява се в присветване на кабела, все едно че виждам как тока върви по него...искам да кажа,че искрите не хвърчат навън като бенгалски огън :D Когато газта е равномерна няма никакви искри... Дава искри на най-близкия до бобината цилиндър, като го прави на местото където кабела почти се опира с капака на двигателя и на цилиндъра през един от него /не им знам номерата / - долу при свещта, както и в леглото за кабелите /пластмасовото/.Това е дотук...Утре мисля да обеся магазинера с кабелите...
                  FIAT BRAVO 1.6 SX,103HP

                  Коментар


                    #10
                    coolgoose написа:
                    Проблемът се проявява само като подам рязко газ! Изразява се в присветване на кабела, все едно че виждам как тока върви по него...искам да кажа,че искрите не хвърчат навън като бенгалски огън :D Когато газта е равномерна няма никакви искри... Дава искри на най-близкия до бобината цилиндър, като го прави на местото където кабела почти се опира с капака на двигателя и на цилиндъра през един от него /не им знам номерата / - долу при свещта, както и в леглото за кабелите /пластмасовото/.Това е дотук...Утре мисля да обеся магазинера с кабелите...
                    За първи път чувам за такъв дефект... Единствената хипотеза, която мога да дам е следната: При рязко даване на газ се получава моментно обедняваване на сместта в единият цилиндър при което напрежението на пробив на свещта за момент става много високо и пробива през кабела... малко е изсмукано от пръстите, ама... Все пак, проблема най-вероятно е в кабелите. При загрят двигател, напрежението на пробив на свещта е най-много 8..10kV, а изолацията на кабела трябва да издържа 30kV - запас повече от 3 пъти... Явно запаса не винаги стига...
                    Fiat Ritmo 105TC
                    1600cc 105к.с.

                    Коментар


                      #11
                      10хЗначи на кабелите,които сега взех пише: HYPALON SPIRAL CORE 7mm - C class, а на тези,които бяха на колата/не знам дали са оригиналните/ пише CAVIS CLASS B...Никъде не пише колко киловолта са...Забравих да спомена, че въпросните искри траят части от секундата...Мисля си да карам така, ако откажат да си ги вземат обратно, а ако гръмна на някоя бензиностанция - ще се чуе
                      FIAT BRAVO 1.6 SX,103HP

                      Коментар


                        #12
                        DENSO

                        Колеги аз на моето Браво 1,6 16V му сложих кабели Denso double silicone 0.8mm и свещиDenso Iridium IK 20 и съм много доволен-понеже свещите са малко скъпи,но пък за сметка на товаса за около 160 хил. километра и работят при 2500 градуса по целзий,а нормалните на 500.Иначе извадих оригиналните за Bravo NGK-BKR6EKC.

                        Коментар


                          #13
                          За тези кабели Магнет Марели, ако са едни оранжеви доста негативни мнения май бях чел във форума. Аз съм с някакви евтини Тесла за 30-40лв, че не ми се даваха 100лв за BOSCH
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #14
                            panesoft

                            Aми колега по-добре Тесла понеже са оригинал от Чехия за разлика от тези Марелита!!!!

                            Коментар


                              #15
                              Смених кабелите с някакви полски - http://www.janmor.pl/ - и проблемът е решен! Лошото е само, че 2 от кабелите идват с 2-3см по-късички и не лягат докрай в леглата си, но - това да ми е проблема Благодаря на всички за съветите и помощта!
                              FIAT BRAVO 1.6 SX,103HP

                              Коментар

                              Working...
                              X