Колеги, вече в няколко теми писах, че от година имам проблем с кромата - има един проблем, който ме тормози. Част от проблема се реши с изправяне на джанти и смяна на криви гуми, но другата част от проблема си остана. Явно е по-комплексен проблем..... имам съмнения, че проблема се дължи на хидротрансформатора на автомата. Многократно съм наблюдавал симптомите и съм ги обобщил в няколко точки. Ако има някой компетентен, който може да коментира ще съм благодарен. 1. Усеща се странично клатене и вибрация на предицата между 20 и 30 км/ч при по-леко ускорение, усеща се доста по-силно, когато колата е загряла до работна температура и има по-голямо натоварване - наклон или товар. Усеща се и на режим D и при ръчен режим. 2. Усеща се вибрация по пода на купето и най-вече по педала на газта при достигане на 2000 оборота, без значение от предавката. (Горе-долу при такива обороти автомата сменя предавките и след качване на предавката, тази вибрация и шум изчезват). След това пак достига 2000 оборота и пак започва да се усещата същата вибрация и отново след качване на предавката изчезва до достигане на 2000 оборота. Това също по-силно се усеща при загряла кола. 3. При преминаване през 1700 и 2300 оборота се усеща промяна на звука от двигателния отсек, нещо като леко бучене или стържене. Този звук се чува точно при тези обороти и при малко по-високи или по-ниски изчезва много бързо. Това се чува някой път и при отпускане на газта при по-ниски скорости. 4. При по-високи скорости при гладка настилка над 100-110 км/ч, особено при 120-130км/ч се усеща биене и вибрации във волана, може би се усещат и леко в купето но не мога да преценя. При изключване от скорост продължава да бие, дори и една идея по-силно. Интересното е че в дадени моменти това биене изчезва, колата върви супер мазно и после пак започва. Само да отбележа, че когато купувах колата, тези симптоми липсваха или са били много в начална фаза и не съм ги усетил. Следил съм внимателно оборотомера - нямам игране на оборотите. Не съм усетил и колата да е започнала да върви по-малко. Също така като форсирам на място на N - нищо не се променя при 2000 оборота. Към момента са правени следните неща по колата:Премахване на DPF и затапване на ЕГР Премахване на вихрови клапи Смяна на дискове и накладкиСмяна на носачи, кормилен накрайник и реглаж на предницаРециклиране на вътрешни карета Смяна на вътрешни карета с нови (чаши къса и дълга + триподи) Неколкократни баланси и смени на гуми, както и изправяне на джанти миналата седмица.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Към колегите наясно с автоматичните скоростни кутии
Collapse
X
-
Четейки ти поста се сещам за онзи известен американски психолог (забравих името), който е казал, че: "Малките деца чуват подозрителни шумове изпод леглото, големите изпод капака на двигателя" Сега сериозно - от моя опит какво бих могъл да ти споделя. Точка 4 - борих се с това доста време. Казусът беше почти 1:1 (при мен резонанса беше на 110км, после не тресеше). Оказаха се криви задни гуми. Открих го след около година каране, когато кривината стана достатъчно забележима. Писал си за джанти, та може и там да е проблема. Отностно другите неща бих могъл да предположа следното /общи предположения на база на опит с различни автомобили/: - 1 и 2 ми изглеждат като стари/втвърдени тампони. Принципно автоматите работят по-твърдо с неправилни масла, несменени филтри. Доста са нещата, но аз бих се насочил в посока тампони. Или проблемен монтаж след смяна на каретата (което не е никак изключено). Не знам как е с тази кутия и точи ли се маслото при откачане на каретата ...- 3 Може и да е свързано с кутията, тук е сложно ...Принципно на твое място бих сменил масло на скоростите и консумативите на кутията, заедно с оглед/смяна на тампони. Оттам нататък, ако проблема продължи не виждам друго освен да го чакаш да се счупи каквото там е тръгнало и да го смениш. Възможно е и да е калпав монтаж. Дано съм ти бил полезен ...
-
За доста кутии съм чел, че хидротрансформатора може да се провери на място. За моята на рендето на топло (над 65*С на маслото) включваш на D натискаш спирачката и даваш газ. Оборотите на двигателя не трябва да надвишават 2000. Също така трансформатора като си тръгне и започва да свири/вие. Не знам каква ти е скоростната кутия и какво дават за нея от страна за смяна на масло... но аз ако съм на твое място бих и сменил/опреснил маслото. При мен когато взех рендето го опресних с масло (CLIP) което се препоръчва от производителя, след опресняването на маслото всичко си остана по старому. Минах 50К и реших отново да го опресня, като развих пробката и потече чернилка а на предното отвиване си течеше тъмно червено масло. Не знам дали маслото е било менте или е от нещо друго, но този път не налях маслото което се прави само за този автомат. Купих си масло за което съм сигурен, че не е някакво менте... и отговаря на това дадено само за тази скоростна кутия и о чудо. Преди само на топло като включвах на D и имаше лек удар, сега няма топло/студено.... включвам на D и все едно не съм включил на нищо, колата не трепва и мм.
Коментар
-
Chaveto, кутията е Aisin TF 80 или AF-40, както я пишат фиат. Мисля, че и на Espace я слагат същата. Този тест го знам , но не съм го пробвал, страх ме е ако е тръгнало нещо по хидрото да не го прееба повече Ilia801 гледах на място, като ми сменяха каретата. Много малко масло изтече при махане на чашите, което после си го доляха съответно. Днес ще я карам на сервиз, отново да се погледне обстойно и каквото е това е, ще я карам до дупка и каквото ще да ставаFiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Това проверяване на място си е стандартна практика. Оборотите трябва да ги пише в ръководството и за всеки автомобил е различно. Съответно има разлика на топло и студено и пр. Трябва да се провери, при това е добре да стане с референтен оборотомер или през диагностичен уред. Тук 150-200 оборота разлика имат значение, а на тахометъра на таблото не може да се гарантира толкова точност. ЕДИТ: Да, при този тест е възможно да я счупиш, подлагаш я на максимален стрес. Затова - в сервиз и със спазена процедура и ново масло. Да не стане Принципно тази кутия я слагат на много автомобили и като цяло не е особенно проблемен агрегат. Големия проблем отделно от това при нас е абсолютната неизвестност на колко километра РЕАЛНО е автомобила и оттам да си вадиш изводи за това колко живот остава в агрегатите му. Така че - единственото разумно решение е да и обновиш консумативите и да продължиш да я караш докато може. В тази връзка - задължително се увери за правилното масло и правилното ниво. На автоматиците обикновено си има специална процедура за това как се мери точно нивото. Това е ключов момент, така че е добре да стане преди да ти излеят маслото - така ще имаш някаква идея дали е било от това. Дано съм ти бил полезен
Коментар
-
В офроуд-форума има много писано за автоматици. Там въпроса ти вероятно би получил по-компетентен отговор, както и насока за сервиз. Ето ти едно мнение, което би било полезно. Темата е http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=38862. Имат отделен раздел за скоростни кутии.Иии най- накрая преборихме кутията!!! След 2 години борба имам съвършенно добре работеща кутия! Превключва супер меко, играе с предавките много добре в зависимост тежестта на крака ми върху газта. Ускорява както трябва, а не като преди като чист дизел... В основата на проблема била скапаната турбина (хидротрансформатор) по който се видя че е имало намеса (селски заварки по нея)! Взехме чисто нова (не рециклирана) и всичко е супер! Очевидно тя е била проблема за това, че не държи 3-та, удря при превключване, едни притракващи звуци и мн други около кутията... Лошото е, че след 2-рото отваряне го разбраха това и трябваше да платя 1000лв отгоре за труд. Но поне знам, че за 2-те й отваряния всико е сменено по нея, фтулки и луфтове са оправени и маслото е това което трябва! Та в момента ми е супер кеф да я карам, чак се чудя дали да я пускам да я продавам, като знам колко нерви, пари и време съм изхабил по нея. И 2-те карета на предния кардан смених с такива на DORMAN. Тази седмица сменям и маслата на диференциалите... Абе стана едно бижу кола, ще ми е жал да се разделя с нея като я стегнах по тоя начин, но след толкова премеждия, не знам дали ще я "заобичам" отново, че да си я оставя
Коментар
-
Проблема с клатенето и вибрацията на предницата между 20-30 км/ч е решен след година и повече ... оказа се че почти нямам здрава част по окачването.... счупени предна и задна пружина и двете от дясната страна. Тръгнал преден амортесьор - пак десен.. и заминал шарнир на десен носач - имаше много голям луфт. Всичко това го видях с очите си и не знам как преди това не е установено от сервизите в които я карах заради това сеене и вибрация... Сега съм със нови предни амортесьори, нови предни и задни пружини и нови носачи - колата се промени като возия осезаемо. Преди беше като каруца.
Явно при натоварване, в този диапазон 20-30 км/ч е изпадала в някакъв резонанс заради проблемите изброени по-горе. То и си се усещаше биенето и треперенето, че е от дясната страна.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Здравей колега,
Къде успяха да ти намерят / оправят проблемите. С пунтото имам ядове в предницата или задния мост, ама всички казват, че е перфктно и не искат да пипат
Описал съм го тук http://www.fiatforum.bg/showthread.p...o-1-3-MTJ-75hp
Коментар
-
В един сервиз в Люлин - 6 plus до Hit Люлин. Бях там за смяна на масло и помолих момчетата да ми прегледат окачването.. и се видяха проблемите. Между другото останах много доволен от към цени на частите, които ми предложиха. Но да знаеш че не се занимават с всякакви ремонти - правят окачване, правят и реглаж, смяна на масла, гуми и т.н. по-дребни ремонти. Аз лично останах доволен.
Смяната на маслото също ми излезе добре - Motul 8100 X-cess 5L със маслен филтър + смяната - 89лв.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар