Колеги, от известно време чувам един по-различен звук когато педалът на съединителя е отпуснат и когато е натиснат. Дори при неутрална скорост, при отпуснат педал се чува едно като леко стържене, а натисна ли го - всичко изчезва. Иначе няма никакви проблеми, автомобилът си се движи нормално, не превърта, съединителят е сменен преди 3 години, има-няма 20к километра навъртяни. Не приплъзва, педалът си е мек. На какво може да се дължи?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странен звук от съединителя
Collapse
X
-
Както го описваш вероятно аксиален лагер на съединителя. При няколко последователни натискания на съединителя спира ли звука? Чува ли се извън купето? Чува ли се нещо, когато автомобилът е в движение?Тези шумове са гадна история. Наслагват се, заглушават се и не можеш ги хвана. Наскоро се занимавах с подобен шум, набедих съединителя, а шумът се оказа от съвсем друго място......
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
-
Не, при няколко последователни натискания не спира. Извън купето не знам дали се чува, но вероятно - все пак звукът е осезаем. Когато е в движение може би по-скоро не се чува. Какво друго може да е причина и този аксиален лагер може ли да се сменя отделно от комплекта съединител или е най-добре всичко да се сменя наново?Fiat Brava 1.6 16V
Коментар
-
При мен шумът се оказа хем резонансен, хем от разбит лагер. Беше ми разбит опорния лагер на дясната полуоска, който е захванат с пета към мотора. Лагерът имаше луфт и полуоската влизаше в резонанс с мотора. Чуваше се в купето - вън не можех да го хвана. Лагерът хъркаше при разтоварване на двигателя в движение (натискане на съединител, или отпускане на газта), но и полуоската влизаше в резонанс при промяна на оборотите при работа на място (натискане на съединител, натискане на спирачка, пускане на климатик). Много объркващ проблем - чудиш се дали не са два шума.....Звукът от аксиалния лагер е по-различен, поне при мен. Нещо подобно на хъркане/съскане, чува се и като застана до колата, не само вътре. При мен шум от аксиалния лагер се появява рядко след палене, но след като натисна съединителят един/два пъти и спира.Аксиален лагер може да се смени отделно, но разглобяването е като за смяна на съединител. 20 хиляди километра ми се струват твърде малко за аксиален лагер, но като се сетя какви боклуци се продават.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
stanleyhacker написа:Ако звука спира при натиснат педал, по-скоро е ниско ниво на маслото или разбити лагери в скоростната кутия или и двете. Единственото решение (евентуално) е смяна на маслото и следене на нивото му.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Ако шумът е леко стържене, което не е остър шум и не е дразнещо, то най-вероятно е лагер. Аз съединител сменям вече няколко пъти, последния път след смяна на цял комплект- лагер и двата диска = изкара 80 000 км.Съединителя си отделяше нормално, педала мек и т.н. но шума го имаше. На свободна се чува, натискам педала и изчезва. При движение не можах да хвана шум.Ако при предишната смяна не си сменил лагера- от него е, няма какво друго да е. Така може да караш и много, може и утре да се строши.Ако не ти свидят парите (и ги имаш) най-добре смени всичко с ново с цял комплект.Новите комплекти поне при мен издържат 80-100 000км. Слагал съм Валео, сега също съм с Валео.Колата е 1,6 брава, карам основно извънградско.Play Golf ,but not drive golf!!!
Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар