Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ремонт на карбуратор Wебер 32/34 DMTR.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ремонт на карбуратор Wебер 32/34 DMTR.

    Днес си свалих карбуратора, за да му направя пълна профилактика и ремонт където се налага. Причината - напоследък на бензин не работи добре... а и е края на месеца и няма пари за гориво - тъкмо момент за планови ремонти. :D Снимах всичко - ще поместя снимки, като си намеря кабела за фотоапарата. Възникнаха обаче някои въпроси:1. Как се настройва нивото на бензина в поплавъковата камера и колко трябва да е това ниво?2. Тампона, който е под карбуратора от какъв материал е? При мене е нещо твърдо, като бакелит, но имам съмнения, че в далечното минало е било еластична гума.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Ако качиш снимка да видя като моя ли е няма да е зле.Нивото се гласи посредством кривене на пластинката на поплавъка (за повечето Вебер-и полавъка завършва с една пластинка,която натиска клапана и така затваря.Посредством изкривяването и се променя нивото).Как точно да е изкривено го пише по разните сервизни книжки (за моя така и не намерих ама по принцип в Haynes го пишат).Това отдолу предсатвлява следното - бакелит е да с малката подробност че от двете му страни има по една тънка гарнитурка (от този материала за гарнитури който си е и по принцип) ама в повечето пъти тези гарнитурки се срастват с бакелита и не се отличават.Пинципно при мен просто обърнах въпросната плочка наопаки на положението както е седяла досега и я намазах стабилно със силикон за да уплътни по-добре.Не че от цялата работа се оправи вървежа на бензин де - съвсем не макар че си купих и ремонтен комплект за карборатор (всичките му там винтчета,гарнитурки,мембранки,пружинки и т.н.) и ги смених и закарах и колата на карбораторджия и....нищо....остана си да си работи нестабилно на празен ход,да няма динамика от ниски към средни обороти и т.н. ама аз си я карам предимно на газ и не отдавам значение на работата и на бензин а така или иначе смених всичко,което можеше да се смени по карб-а.Успех!
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    Коментар


      #3
      Ето че си намерих кабела и мога да кача снимките. Ако на някой му трябват увеличени фрагменти да казва - оригиналите са 5 мегапикселови.Вид отпред:Общ вид:Отгоре:Свален капак. Гарнитурата е скъсана, а оста на поплавъците е наполовина извадена.Оста на поплавъците:Отгоре, без капак:Жигльори и емулсионни тръбички. Интересното е, че надписа 160 на лявата емулсионна тръбичка се вижда само на снимките, но не и с просто око:Мембрана на ускорителната помпа:Бензинов филтър - пробит.Лостчетата за движение на дроселните клапи:Какво се получи накрая. Дали ще го сглобя?
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        За настройката на нивото - явно не зададох въпроса правилно. Ясно е, че нивото се настройва с огъване на ламаринката. Проблема е в това, че поплавъка е закачен за горния капак, а когато карбуратора се затвори човек няма достъп до поплавъковата камера нито за измерване, нито за настройка. А ако сваля капака, как да измеря колко са повдигнати поплавъците, когато те веднага се разместват?Освен това ми се иска да настроя нивото преди да монтирам карбуратора в колата. Възможно ли е това?
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          Обикновенно нивото се настройва като обърнеш капака обратно и регулираш разстоянието м/у него и поплавъка.Но колко трябва да бъде то-трябва да видиш в някое упътване.Успех
          Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

          Коментар


            #6
            Re: Ремонт на карбуратор Wебер 32/34 DMTR.

            johnfound написа:
            Днес си свалих карбуратора, за да му направя пълна профилактика и ремонт където се налага. Причината - напоследък на бензин не работи добре... а и е края на месеца и няма пари за гориво - тъкмо момент за планови ремонти. :D Снимах всичко - ще поместя снимки, като си намеря кабела за фотоапарата. Възникнаха обаче някои въпроси:1. Как се настройва нивото на бензина в поплавъковата камера и колко трябва да е това ниво?2. Тампона, който е под карбуратора от какъв материал е? При мене е нещо твърдо, като бакелит, но имам съмнения, че в далечното минало е било еластична гума.
            "Бакелитеният тампон" на типото ми се скъса преди два месеца. Да има и бакелит, но представлява правоъгълен пръстен, на който от вътрешната страна има някъкъв гумен материал, продължаващ в гарнитурите. Поне при мен е така. Ако не те затруднява-смени го с нов.
            Fiat Stilo 1.8 16V

            Коментар


              #7
              Съвсем прав си че след като го затвориш няма как да наблюдаваш нивото.Гласи се по следния начин - вдигаш капачето с поплавъците нагоре (така,че да си седи в нормалната за него стойка).И после се гласи колко да му е ходът до горно крайно положение и т.н.Тъй като нямам твоя модел карбуратор мога да ти бъда полезен с две неща - книжчица със заглавие "Всичко за карбураторите" и снимка с това как дават за подобен модел карбуратори гласенето на нивото.За книжката само ми остави някакъв e-mail, където да я пратя.Между другото много внимавай с тези двете стърчлиа за поплавъка (аз при мен едното успях да го строша като се опитах да извадя оста и сега е едно диво чудо с телчета и други крепежни елементи).Ето снимка на принципа за Solex за да се ориентираш за принципа на регулиране и гласене.Ако ти върши работа инфо за Weber 30/32 DTMR гледах че в книжката за Уно-тата го има.
              Прикачени файлове
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар


                #8
                zfa159 написа:
                За книжката само ми остави някакъв e-mail, където да я пратя.
                Давай на johnfound@abv.bg
                Fiat Ritmo 105TC
                1600cc 105к.с.

                Коментар


                  #9
                  Книжката я пратих....Успех!
                  Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                  Коментар


                    #10
                    Имам един въпрос. Много ми прилича, че на карборатора ми са разменени жигльорите на двете камери - не знам дали случайно или е някакъв опит за "тунинг". Положението в момента е следното:1-ва камера вентури тръба: 4 въздушен жигльор: 180горивен жигльор: 1202-ра камеравентури: 4.5въздушен жигльор: 160горивен жигльор: 100Мисълта ми е, че на пръв поглед е по-логично големите жигльори да са на втора камера, която е и с по-голям дифузьор.Така и не можах да намеря информация за оригиналното положение на нещата.Давайте съвети.П.П. Иначе съм на края на основния ремонт - очаквайте снимки.
                    Fiat Ritmo 105TC
                    1600cc 105к.с.

                    Коментар


                      #11
                      И аз мисля че са разменени , защото по принцип при пълно подаване на газ ускорителната помпа пръска много повече бензин , за разлика от създаденото разреждане на първа камера . Размени ги и виж какъв ще е ефекта...
                      Всяко едно Уно Tурбо си мечтае като порасне да стане Делта Интеграле :D
                      IHI,Mitsubishi,KKK,Garrett,Holset,Turbonetic's
                      1.Uno 1.3 turbo FORZA ITALIA
                      2.Audi B4 1.6 (ежедневка)

                      Коментар


                        #12
                        И така продължението на историята с малко закъснение...Можете да видите снимките по долу. След голямо търсене и само благодарение на hit-ko се сдобих, имам чувството, с единствения ремонтен комплект за такъв карбурарор в България. През дългото чакане, поне му изчистих основно корпуса и направих лек "тунинг" на дифузорите и разпръсквателите. По-точно, премахнах със водна шкурка чепаците, които заводски си стояха вътре.Сглобих карбуратора по обратния ред (не че го запомних де) с малко трудности, още повече че ми изгоря хард диска със всички снимки от демонтажа и документация.На първо време жигльорите ги поставих както си бяха - голяма грешка както ще видим.Както и да е, монтирах го на колата, настроих го и я покарах на бензин. Появиха се обаче някои проблеми. Неустойчив празен ход. Провал в мощността при рязко натискане на газта. Иначе в установен режим колата си вървеше повече от отлично.При проверка на свещите се оказаха целите в сажди - след почистването им се оправят за малко нещата и после пак зле. Разхода - огромен - около 20л/100кмЗа съжаление по празниците бях плътно ангажиран и нямаше как да оправя нещата, но днес най-после се хванах и размених жигльорите - направих ги: 160/100 на първа камера и 180/120 на втора.Първия тест драйв показа много равномерно ускорение, без провали, макар и като че ли малко по-малко отколкото преди. Или може би защото е по-равномерно ми се струва по слабо - това ще се уточнява в последствие. Както и разхода.Очаквайте края.
                        Fiat Ritmo 105TC
                        1600cc 105к.с.

                        Коментар


                          #13
                          И края на историята, за да оставим темата да си потъва спокойно надолу... Както се казва - "голяма грешка!" Поради скрит проблем със газовата уредба са се смесвали бензин със газ и това е била причината за почернелите свещи и лошото вървене. След отстраняването на проблема се оказа, че с разменени жигльори карбуратора просто не може да се настрои добре, а главната дозираща система обеднява сместта твърде много. След нова размяна на жигльорите, колкото и странно да звучи, правилното състояние е, на по-малката първа камера - по-големите жигльори, а на по-голямата 2-ра камера по-малките - тоест така както си беше преди ремонта.Резултата от карането вчера и днес - колата е неузнаваема - върви като изтребител със много плавно и мощно ускорение. Разхода не знам какъв е, но вървенето определено е идеално.П.П. За който е интересно - проблема с газовата уредба се оказа вентил на високото налягане, който не затваря добре. Това не се забелязва никак, защото при спрял двигател, разтоварващото устройство на изпарителя спира газта и тя не изтича. Явно обаче при работещ на бензин двигател, разреждането в смесителната плочка е достатъчно за да преодолее защитата в изпарителя и известно количество газ успява да изтече от изпарителя и да се смеси с бензина. Количеството е много малко, защото двигателя все пак си работи, но достатъчно за да скапе всички регулировъчни характеристики на карбуратора.Проблема го открих съвсем случайно, когато забелязах, че двигателя на бензин работи съвсем различно когато няма газ в бутилката и когато има.
                          Fiat Ritmo 105TC
                          1600cc 105к.с.

                          Коментар


                            #14
                            Благодарности колега... темата ми беше изключително интересна и се радвам на щастливия завършек. Това, че след подобно фантастично почистване (????!!!как го лъсна така това нещо така?!??!!!), и не се беше оправил проблема, ме демотивираше да бръкна в моя. Но сега мисля, че ще взема да му таковам .... и на моя.Имам само един въпрос... Явно е, че докато си бърникал по карбуратора (ден, седмица,...), колата си я движил... Как приспособи плочката на газовата без карбуратора да е монтиран?
                            Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
                            --- в сърцето завинаги... ---
                            Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

                            Коментар


                              #15
                              Sandeto написа:
                              Имам само един въпрос... Явно е, че докато си бърникал по карбуратора (ден, седмица,...), колата си я движил... Как приспособи плочката на газовата без карбуратора да е монтиран?
                              Ами не е толкова явно... Не можеш да движиш колата без карбуратора, защото дроселните клапи са част от карбуратора, а без тях няма как да работи двигателя. Всъщност, колата беше спряна от движение в продължение на 2 седмици в началото на декември. Реално, ремонта можеше да стане и далеч по-бързо - примерно за 2 дни, ако първо си бях доставил частите, но пък нямах бърза работа и така...Иначе и аз се ядосвах, че не може да се настрои достатъчно добре, въпреки че уж всичко е наред, а се оказа проблем в газовата уредба...
                              Fiat Ritmo 105TC
                              1600cc 105к.с.

                              Коментар

                              Working...
                              X