Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лесно ли се установява крива джанта или гума от гумаджиите?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ivel написа:
    само да вметна за подобен неразрешим проблем при рено мастер дци.заради вътрешно кара хората поръчват и сменят цяла полуоска(все пак е гнусно рено).тресенето остава ,но по-малко.след около 5к се засилва много тресенето,карат ми го иии -трипода на новата полуоска счупен,а чашката изядена.сменихме чашка,трипод(не питайте от къде) и всичко заспа.та мисълта ми е ,че това,че си сменил вътрешни карета нищо не значи,вникни в проблема
    Toва с вътрешното каре съм го патил, че и бях из България. Отвратително, особено като покараш по-дълго с поразбито каре. Започва да клати, вибрира, бръмчи. Опитах в два сервиза в два различни града - отхвърляха се гумите и до там. След смяната му ми остана едно леко приклащане на 2-ра и 3-та при 30км/ч. Ако мина на бързо през 30км/ч, не се усеща. Дали чашката е направила износване, дали другото каре е тръгнало, дали тампони - не знам и не смея да попитам майстори, защото знам отговорът - вдигнати рамене.
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    Коментар


      #17
      разглоби и огледай

      Коментар


        #18
        ivel написа:
        само да вметна за подобен неразрешим проблем при рено мастер дци.заради вътрешно кара хората поръчват и сменят цяла полуоска(все пак е гнусно рено).тресенето остава ,но по-малко.след около 5к се засилва много тресенето,карат ми го иии -трипода на новата полуоска счупен,а чашката изядена.сменихме чашка,трипод(не питайте от къде) и всичко заспа.та мисълта ми е ,че това,че си сменил вътрешни карета нищо не значи,вникни в проблема
        Пф карета сменям само ако някой ми даде изрична гаранция, че като се изръся още 1000лв това ще реши проблема генерално и ако не ми се реши проблема си ги взима и ми връща парите... ама има ли такива майстори? Ако е само за пробата абсурд, все пак оригиналните чаши - лява и дясна излизат към 1300лв.
        Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

        Коментар


          #19
          Такаааа.... отидох при едни гумаджии, които ми ги препоръчаха. Хората свалиха гумите и се оказа, че 3 от джантите бяха бая криви, особено едната. Изправиха джантите на машина и след това пак качиха гумите на баланс машината и там вече се видя, че и две от гумите са яко криви. Направо ги хвърлих и си взех от тях 4 бр. good year - ки в много добро състояние. Последва баланс и монтаж иии колата заспа. Нищо общо с преди. Не искам още да се радвам предварително, но силно се надявам, че с това се реши проблема. И ми идва да се гръмна, че хвърлих толкова пари за рециклиране и смяна на вътрешни карета от некадърни гумаджии. Мамицата им...
          Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

          Коментар


            #20
            И аз се надявам при мен развръзката да е подобна. Нямам търпение да ми пристигнат новите гуми! И ако наистина причината и при мен се окажат гуми, се заричам, че никога повече няма да си купя гуми без гаранция. Спестих 150 лв. от реалната цена на гумите, но после ми излязоха през носа...
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #21
              noriaga написа:
              Такаааа.... отидох при едни гумаджии, които ми ги препоръчаха. Хората свалиха гумите и се оказа, че 3 от джантите бяха бая криви, особено едната. Изправиха джантите на машина и след това пак качиха гумите на баланс машината и там вече се видя, че и две от гумите са яко криви. Направо ги хвърлих и си взех от тях 4 бр. good year - ки в много добро състояние. Последва баланс и монтаж иии колата заспа. Нищо общо с преди. Не искам още да се радвам предварително, но силно се надявам, че с това се реши проблема. И ми идва да се гръмна, че хвърлих толкова пари за рециклиране и смяна на вътрешни карета от некадърни гумаджии. Мамицата им...
              Здравей, ако си тествал вече и си се убедил, че проблема е бил в гуми и джанти, сподели къде да ходим и къде не.
              Либра 1,9 жтд 2000г. LX
              Фиат Крома 1,9 2009г.
              Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

              Коментар


                #22
                Моят проблем може би ще се окаже съвсем друг. Още преди около месец ми се стори, че колата не върви така както съм свикнал, но го отдадох на нафтата, с която последно заредих. От няколко дни забелязах, че колата вече върви осезаемо по-зле, а вчера стана ясно, че "издиша". При подаване на газ от двигателя се чуват звуци, все едно работи мощна прахосмукачка, а колата съвсем се спъна. Оказа се скъсан маркуч за високо налягане по пътищата на турбото. Ще го сменям другата седмица, но майсторът изрази съмнение, че точно този скъсан маркуч може да кара предницата да се тресе при определени скорости, защото със скъсан маркуч двигателят не работи добре при подаване на газ. Давам си сметка, че не бях пробвал дали предницата тресе, ако колата върви по инерция. А сега не мога и да пробвам, защото в момента едва вдига 80.След като го сменя ще пиша какъв е резултатът.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #23
                  noriaga написа:
                  Такаааа.... отидох при едни гумаджии, които ми ги препоръчаха. Хората свалиха гумите и се оказа, че 3 от джантите бяха бая криви, особено едната. Изправиха джантите на машина и след това пак качиха гумите на баланс машината и там вече се видя, че и две от гумите са яко криви. Направо ги хвърлих и си взех от тях 4 бр. good year - ки в много добро състояние. Последва баланс и монтаж иии колата заспа. Нищо общо с преди. Не искам още да се радвам предварително, но силно се надявам, че с това се реши проблема. И ми идва да се гръмна, че хвърлих толкова пари за рециклиране и смяна на вътрешни карета от некадърни гумаджии. Мамицата им...
                  Ееее, няма как, преди да почнем да снасяме требе сами да направим някоя и друга проба, тва ако наблизо няма добри консултанти. Тва ако беше да идеш при Иво Пининфарина, щеше да те види още от вратника, че подскачаш. Той, или компания Сф и мен ме е страх да не закъсам. То, всъщност с тия алуминки сите (ни ебаа) сме за изправяне през има няма 6 месеца... Аз поне не мога да насмогна. Ама всеки мисли, че гумаджиите го клатят, кат му кажат, че е за изправяне.
                  Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                  Коментар


                    #24
                    Абсолютно проблема с клатенето е бил от гумите. Минах вече 400км. и клатене няма. Единствено остана една неприятна вибрация, която се появява точно при 2000 оборота. Като подам газ, и особено, като колата е натоварена и е добре загряла при достигане на 2000 оборота се усеща по педала на газта и от двигателния отсек. Много ситна вибрация от предницата, сякаш влиза в някакъв резонанс колата и като че ли тази вибрация е съпроводена с нещо като бучене. От какво може да е тази шитня. Преди 2000 оборота абсолютно липсва каквато и да е вибрация - мотора работи тихо и колата върви изключително мазно по хубав път, но достигне ли 2000 и започва да се усеща и ме дразни. Не е нещо ужасно, но ме дразни мисля, че не е нормално да го има.
                    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                    Коментар


                      #25
                      В крайна сметка проблемът при мен се оказа възможно най-очевидният - криви джанти. Дадох много излишни пари на негодни гумаджии, включително и за некадърно изправяне на джантите. Вчера попаднах може би на по-умен и сръчен гумаджия. Разказах му за проблема, а той каза, че според него и дългия му опит, щом тресенето се усеща не само на волана, а и от пътниците, проблемът идва от задните джанти или гуми. Свали и четирите джанти и изправи 3 от тях, включително и една, която уж беше изправяна преди седмица. Вече не тресе, сагата приключи. Междувременно си купих и 2 нови гуми, защото неправилно се бях насочил към криви гуми, но нищо - сега съм с 4 чисто нови летни гуми.Та на въпроса от заглавието на темата - не им лесно. Тъпи и некадърни са. И най-интересното е, че всеки от тези некадърници, през които минах, здраво оплю предишните. Да ви споделя и още нещо. Никога не съм разчитал на това как гумаджиите ще ми напомпат гумите след монтаж/демонтаж на гуми, но попаднах на потресаващи неща. На всички им казвам: предни 2.3, задни 2.2 бара. Меря си ги на сутринта и какво да видя: 1.7, 2.7, 2,8, 2.2 ?! Това е положението! Прецакаха ми и резбата на една гайка (волвото е с гайки, а не с болтове за джанти), защото директно завиват с пистолета, вместо първо да захванат 2-3 оборота на ръка. Оправих си я при стругар.Друго - всички гумаджиите като че ли нарочно хвърлят болтовете/гайките на земята в най-големия прахоляк. Аз винаги отивам, изправям ги и им забърсвам резбата с парцал. Идва прасето, което е балансирало уж гумата и първата му работа е да ги ритне пак на земята. На единия му казах: - Абе свинчо, според теб защо съм ги изправил, че пак ги риташ в прахоляка?Отговор:- И аз това се чудя...
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #26
                        Аз също нямам доверие на гумаджии да ми казват коя е крива и коя права джанта- качват я на машината и я въртят аз си я гледам на какво дередже са бордовете където лежи гумата. С балансирането нещата са същите- абе перфектни са уж ,ама като ги караш тресат, отиваш на друго място с калибрирана машина и там баланса няма нищо общо с предишния.
                        Фиат Крома 1.9 16v+
                        Фиат Браво 1.6 16v
                        Фиат Мареа 1.6 16v

                        Коментар


                          #27
                          pi4_s_bravo написа:
                          Аз също нямам доверие на гумаджии да ми казват коя е крива и коя права джанта- качват я на машината и я въртят аз си я гледам на какво дередже са бордовете където лежи гумата. С балансирането нещата са същите- абе перфектни са уж ,ама като ги караш тресат, отиваш на друго място с калибрирана машина и там баланса няма нищо общо с предишния.
                          Къде са тези гумаджии с калибрирани машини колега?ПП Snake тъпото е, че може да се вкараш в извънредни разходи и нерви от нещо толкова просто
                          Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                          Коментар


                            #28
                            Не, на гумаджиите не може да им се вярва! Направо са си некадърни!С години ми тресеше колата, къде ли не ходих, балансират, гледат, уж всичко е перфектно и пак тресе. До тази пролет, обаче, докато не отидох при един приятел на баща ми. Резултата бе три криви джанти, и две криви гуми. И без това бях за нови гуми, изправиха джантите, 4 нови гуми, и вече карам друга кола.п.п.И мен също ме пращаха за карета
                            00' Bravo 105 JTD

                            Коментар


                              #29
                              noriaga написа:
                              pi4_s_bravo написа:
                              Аз също нямам доверие на гумаджии да ми казват коя е крива и коя права джанта- качват я на машината и я въртят аз си я гледам на какво дередже са бордовете където лежи гумата. С балансирането нещата са същите- абе перфектни са уж ,ама като ги караш тресат, отиваш на друго място с калибрирана машина и там баланса няма нищо общо с предишния.
                              Къде са тези гумаджии с калибрирани машини колега?ПП Snake тъпото е, че може да се вкараш в извънредни разходи и нерви от нещо толкова просто
                              Ако искаш да си сигурен, то има вече доста места, където имат лазерни машини за баланс.Те освен джантата сканират и цялата гума, като могат да кажат дали има кривина в протектора на гумата. Дори наместват гумата спрямо джантата за оптимален баланс. Съответно си заплащаш и за услугата де.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #30
                                Както писах и по-горе, минах и през тези умните гумаджийници с модерните машини, в които гледа лазАр . Всичко е бошлаф! След всичко, което видях, мисля, че повече никога няма да си балансирам гумите, освен ако не се появи очеваден проблем.
                                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                                Коментар

                                Working...
                                X