Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лесно ли се установява крива джанта или гума от гумаджиите?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лесно ли се установява крива джанта или гума от гумаджиите?

    Колеги, от около година имам много гаден проблем с кромата, който с времето се засили . Писал съм и в други теми но .... колата тресе яко странично още над 20 км/ч до към 75 км/ч. като между 20 и 30 км/ч е силно, след това значително отслабва до към 60 км/ч и между 60 и 75 зверски се лашка купето. Напоследък се задълбочи още повече. Днес на връщане към София като поддържах между 60 и 70 км/ч направо имах чувството, че ще се разпадне колата. Под 60 км/ч през повечето време се усеща все едно търкалям елипси - колата се клатушка ритмично, все едно някоя от гумите е брутално крива. Над 75км/ч изчезва значително и след това между 110 и 120 се усеща като вибрация. При над 140 км/ч почти няма проблем, може би има някаква малка вибрация, но нищо общо с това на по-ниските скорости. Усеща се както в купето, така и във волана, но в купето е по-силно. Днес поекспериментирах и между 60-70 км/ч изключвах от скорост автомата и тресенето си го имаше дори и на N в този диапазон. Като съм на скорост и карам да речем с 90км/ч и пусна газта, като премине през този диапазон 60-70 пак си тресе и с пусната газ. Особено силно това тресене и между 20-30 и 60-70 се усеща ако колата е натоварена и има баирче. Интересното е, че като карам сам и колата не е натоварена се усеща по-слабо. Заради този проблем хвърлих 1000лв напразно за рециклиране, а в последствие и смяна на вътрешните карета с чисто нови - от тази интервенция ефект - 0. За това ги изключвам като възможен проблем. Вече бях убеден, че е от скоростната кутия, обаче при положение, че и на неутрална тресе, си мисля, че не е от нея... През този период 2 пъти сменях гумите - летни зимни, като съм ги сменял на 2 различни места и двата пъти помолих гумаджиите да проверят и гумите и джантите и ми казваха, че са ОК. Отидох специално до Диана, само за проверка на гуми и джанти - свалиха гумите, балансираха ги уж, смъкнаха ми 50 кинта за това ииии нищо. Та възможно ли е гумаджиите да са толкова зле и да не забележат, че имам криви гуми или джанти? От какво друго може да е мамка му.... възможно ли е да е нещо между мотора и скоростната кутия, което да е ужасно разбалансирано и да се получава този ефект? Не знам вече пишман станах с това клатене и тресене, не мога да се порадвам на колата.
    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

    #2
    На мен чак третия гумаджия ми беше хванал крива гума. Предните двама правиха баланс, всичко уж ОК, тръгвам и над 100 - тресе както преди баланса. Гумите бяха втора ръка, уж хубави, с хубав грайфер... Последните втора ръка гуми, които съм купил, между другото.Но ти казваш, че си сменял гумите и пак си тресе... хм...Сещам се за случай с мой познат, описан във ФБ страницата на сервиза, където му оправиха проблема:"Смяна на софтуер на двигател BMW E46 330CD . Автомобила е закупен чипосан сас проблем вибрация която се усеща в задницата в оборотите от 2000 до 3000 оборота.Собственика е сменил абсолютно всичко по ходовата част включително и дифференциал. След направена от нас диагностика се установи неправилно написване на чипа. След смяната на софтуера на двигатела с най-новия такъв оригинален на BMW автомобила работи без абсолютно никакви забележки, вибрацията изчезна." (запазен е оригиналният правопис!)Аз лично не мога да си обясня горното, ама... все пак - да те запозная.Според мен си е по-скоро механичен проблем, вероятно по окачването.

    Коментар


      #3
      Immortal написа:
      На мен чак третия гумаджия ми беше хванал крива гума. Предните двама правиха баланс, всичко уж ОК, тръгвам и над 100 - тресе както преди баланса. Гумите бяха втора ръка, уж хубави, с хубав грайфер... Последните втора ръка гуми, които съм купил, между другото.Но ти казваш, че си сменял гумите и пак си тресе... хм...Сещам се за случай с мой познат, описан във ФБ страницата на сервиза, където му оправиха проблема:"Смяна на софтуер на двигател BMW E46 330CD . Автомобила е закупен чипосан сас проблем вибрация която се усеща в задницата в оборотите от 2000 до 3000 оборота.Собственика е сменил абсолютно всичко по ходовата част включително и дифференциал. След направена от нас диагностика се установи неправилно написване на чипа. След смяната на софтуера на двигатела с най-новия такъв оригинален на BMW автомобила работи без абсолютно никакви забележки, вибрацията изчезна." (запазен е оригиналният правопис!)Аз лично не мога да си обясня горното, ама... все пак - да те запозная.Според мен си е по-скоро механичен проблем, вероятно по окачването.
      Immortal благодаря за включването. Това за чипосването... ако беше от нещо такова би трябвало още като купих колата да си е така. Но 1 год. нямах проблеми и колата си вървеше идеално. Все пак не изключвам някакъв проблем с мотора - чел съм, че при проблем с дюзи се получават вибрации. Обаче при скорост под 70 км/ч усещането е като сериозно странично клатене, а на моменти буквално се усеща като все едно се търкаля елипса. Възможно ли е нещо такова да се получава от диференциал? Или евентуално изпуснал амортесьор? Забелязал съм, че ако отпред на пасажерската седалка седне човек, особено по тежичък, това клатене и вибрация, като че ли започва да се усеща по-силно.
      Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

      Коментар


        #4
        Обърнал ли си внимание, кога се е получило, да ли е веднага след смяна на гуми? Не съм сигурен, че при теб е същото, но ще напиша от какво съм патил. След смяна на гуми се получи вибрация, но над 50-60 и доста по слаба от това което описваш. Оказа се, че малка част от джантата /алуминиева/ се е била заварила или подобна химична реакция от зимните химии за диска, при свалянето се е отчупила и при слагането на друга се получава биене, ако същата джанта се завърти пак няма да легне. Зависи от захващането на баланс машината, тя хваща правилно джанта и затова няма проблем. Това на Ланчата, сега винаги при демонтаж на джанти, зачиствам и джантата и диска. При мен има още един катализатор на тези проблеми, дворната охрана, прибера ли се веднага маркира, на Ивекото съм разлепвал джанта /желязна/ с 10-15 км и спирачка.
        Либра 1,9 жтд 2000г. LX
        Фиат Крома 1,9 2009г.
        Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

        Коментар


          #5
          Засилваш колата, изгасяш двигателя - продължава да бие, нещата ясни - не е двигател. Вдигаш с крока гума по гума - поставяш си нещо - примерно парче гредичка, да видиш дали протектора е равномерно износен, дали при завъртане няма нещо, (скъсан протектор) което да опира, гледай за криво вътршната страна на джантата.
          Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

          Коментар


            #6
            Колега подобен проблем имах със балон които се появи не на борда ами върху самия грайфер.. Караш бавно вибрации към 60/70 км силно тресене затова спрях огледах гумите но не можах да установя проблема. Карах със 140 км и всичко беше ок но като се прибрах във София свалихме гумата и я завъртя на балнс машината ми стана лошо...... А като му обясних на човека как съм карал да нямам вибрации... Се хвана за глава. Може да прозвучи като реклама но гумите бяха старички с голям грайфер тоуо проксес т1с. На такъв зор да издържат...
            Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
            Ex.Bravo 1997 1.8 GT

            Коментар


              #7
              Отговорът е НЕ! Гумаджиите или са най-неуките идиоти, или машините им не струват, или проблемът наистина е труден за диагностициране, включително и с модерни машинки с лазАр :D . Дадох вече към 150 лв. за диагностики, стенд, баланси, въртене на гуми, джанти и др. подобни, а предницата ми продължава да тресе м/у скорости 50-60 и 90-100 км/ч. На първата ми кола (опел кадет) също имах подобно тресене, което изчезна чак когато се видях с пари и си купих други джанти, въпреки че старите уж ги изправяха.Сега си чакам новите гуми. Ако и с тях тресенето не изчезне, мисля, че ще продам колата. Все пак се надявам да не се стигне до там, защото започна да тресе от около месец - когато монтирах новите летни гуми. Но наистина нямам нерви и време за повече експерименти. Всички казват - колата е перфектна, окачването е перфектно, гумите са перфектни, джантите са перфектни, а тресе.
              Tonight's the night and it's going to happen again and again...

              Коментар


                #8
                Plastex написа:
                Засилваш колата, изгасяш двигателя - продължава да бие, нещата ясни - не е двигател. Вдигаш с крока гума по гума - поставяш си нещо - примерно парче гредичка, да видиш дали протектора е равномерно износен, дали при завъртане няма нещо, (скъсан протектор) което да опира, гледай за криво вътршната страна на джантата.
                Аз съм с автоматик и такова нещо ме е страх да направя, а и май не е никак добре за кутията Иначе за другото мисля да го напраавя
                Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                Коментар


                  #9
                  Замислял ли си се за вътрешно каре? Само при ускорение ли го прави? От вътрешно каре се получава отвратително люлеене на предницата. Като се доразбие започва и да чука.

                  Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                  Коментар


                    #10
                    snake написа:
                    Отговорът е НЕ! Гумаджиите или са най-неуките идиоти, или машините им не струват, или проблемът наистина е труден за диагностициране, включително и с модерни машинки с лазАр :D . Дадох вече към 150 лв. за диагностики, стенд, баланси, въртене на гуми, джанти и др. подобни, а предницата ми продължава да тресе м/у скорости 50-60 и 90-100 км/ч. На първата ми кола (опел кадет) също имах подобно тресене, което изчезна чак когато се видях с пари и си купих други джанти, въпреки че старите уж ги изправяха.Сега си чакам новите гуми. Ако и с тях тресенето не изчезне, мисля, че ще продам колата. Все пак се надявам да не се стигне до там, защото започна да тресе от около месец - когато монтирах новите летни гуми. Но наистина нямам нерви и време за повече експерименти. Всички казват - колата е перфектна, окачването е перфектно, гумите са перфектни, джантите са перфектни, а тресе.
                    Колега много добре те разбирам. 3 пъти карах колата в сервиз за този проблем. Първия път ми смениха единия трипод на вътрешното каре, защото имало уж малко луфт, а всичко останало по окачването било перфектно. Проблема не изчезна (но тогава беше и значително по-малко осезаем). След това я закарах на друг сервиз, от който се произнесоха, че имало износвания и по чашите на вътрешните карета и трябвало да се рециклират - рециклираха ги - нищо проблема остана. Закарах я на друг сервиз - ооо то това рециклиране е бошлав работа, от него е станало по зле, има луфт - от това тресе. Ок мамка му - ще ги сменя с нови и да се реши проблема - еми смених ги и нищо стои си проблема. На кой да я закарам вече не знам, за да ми се реши проблема
                    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                    Коментар


                      #11
                      PSG написа:
                      Замислял ли си се за вътрешно каре? Само при ускорение ли го прави?
                      Колега май не си прочел докрай какво съм писал. Първо това бяха предположенията и сега съм с чисто нови карета. Макар и не оригинални, но са италиански.. а и нямаше абсолютна никаква промяна в поведението и начина на тресене след смяната - за това ги отписвам тях. И не, не го прави само при ускорение. Но при ускорение, като че ли се усеща по-силно.
                      Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                      Коментар


                        #12
                        А тампони на скоростна кутия и мотора гледани ли са?

                        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                        Коментар


                          #13
                          PSG написа:
                          А тампони на скоростна кутия и мотора гледани ли са?
                          Ако е от тях, тресе и на място.
                          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                          Коментар


                            #14
                            PSG написа:
                            А тампони на скоростна кутия и мотора гледани ли са?
                            И те са гледани уж... на място не тресе. На място като я изфорсирам до 3-4 000 оборота, няма и помен от тресене или клатене, което усещам в движение.
                            Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                            Коментар


                              #15
                              само да вметна за подобен неразрешим проблем при рено мастер дци.заради вътрешно кара хората поръчват и сменят цяла полуоска(все пак е гнусно рено).тресенето остава ,но по-малко.след около 5к се засилва много тресенето,карат ми го иии -трипода на новата полуоска счупен,а чашката изядена.сменихме чашка,трипод(не питайте от къде) и всичко заспа.та мисълта ми е ,че това,че си сменил вътрешни карета нищо не значи,вникни в проблема

                              Коментар

                              Working...
                              X