Колеги, от около година имам много гаден проблем с кромата, който с времето се засили . Писал съм и в други теми но .... колата тресе яко странично още над 20 км/ч до към 75 км/ч. като между 20 и 30 км/ч е силно, след това значително отслабва до към 60 км/ч и между 60 и 75 зверски се лашка купето. Напоследък се задълбочи още повече. Днес на връщане към София като поддържах между 60 и 70 км/ч направо имах чувството, че ще се разпадне колата. Под 60 км/ч през повечето време се усеща все едно търкалям елипси - колата се клатушка ритмично, все едно някоя от гумите е брутално крива. Над 75км/ч изчезва значително и след това между 110 и 120 се усеща като вибрация. При над 140 км/ч почти няма проблем, може би има някаква малка вибрация, но нищо общо с това на по-ниските скорости. Усеща се както в купето, така и във волана, но в купето е по-силно. Днес поекспериментирах и между 60-70 км/ч изключвах от скорост автомата и тресенето си го имаше дори и на N в този диапазон. Като съм на скорост и карам да речем с 90км/ч и пусна газта, като премине през този диапазон 60-70 пак си тресе и с пусната газ. Особено силно това тресене и между 20-30 и 60-70 се усеща ако колата е натоварена и има баирче. Интересното е, че като карам сам и колата не е натоварена се усеща по-слабо. Заради този проблем хвърлих 1000лв напразно за рециклиране, а в последствие и смяна на вътрешните карета с чисто нови - от тази интервенция ефект - 0. За това ги изключвам като възможен проблем. Вече бях убеден, че е от скоростната кутия, обаче при положение, че и на неутрална тресе, си мисля, че не е от нея... През този период 2 пъти сменях гумите - летни зимни, като съм ги сменял на 2 различни места и двата пъти помолих гумаджиите да проверят и гумите и джантите и ми казваха, че са ОК. Отидох специално до Диана, само за проверка на гуми и джанти - свалиха гумите, балансираха ги уж, смъкнаха ми 50 кинта за това ииии нищо. Та възможно ли е гумаджиите да са толкова зле и да не забележат, че имам криви гуми или джанти? От какво друго може да е мамка му.... възможно ли е да е нещо между мотора и скоростната кутия, което да е ужасно разбалансирано и да се получава този ефект? Не знам вече пишман станах с това клатене и тресене, не мога да се порадвам на колата.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Лесно ли се установява крива джанта или гума от гумаджиите?
Collapse
X
-
На мен чак третия гумаджия ми беше хванал крива гума. Предните двама правиха баланс, всичко уж ОК, тръгвам и над 100 - тресе както преди баланса. Гумите бяха втора ръка, уж хубави, с хубав грайфер... Последните втора ръка гуми, които съм купил, между другото.Но ти казваш, че си сменял гумите и пак си тресе... хм...Сещам се за случай с мой познат, описан във ФБ страницата на сервиза, където му оправиха проблема:"Смяна на софтуер на двигател BMW E46 330CD . Автомобила е закупен чипосан сас проблем вибрация която се усеща в задницата в оборотите от 2000 до 3000 оборота.Собственика е сменил абсолютно всичко по ходовата част включително и дифференциал. След направена от нас диагностика се установи неправилно написване на чипа. След смяната на софтуера на двигатела с най-новия такъв оригинален на BMW автомобила работи без абсолютно никакви забележки, вибрацията изчезна." (запазен е оригиналният правопис!)Аз лично не мога да си обясня горното, ама... все пак - да те запозная.Според мен си е по-скоро механичен проблем, вероятно по окачването.
-
Immortal написа:На мен чак третия гумаджия ми беше хванал крива гума. Предните двама правиха баланс, всичко уж ОК, тръгвам и над 100 - тресе както преди баланса. Гумите бяха втора ръка, уж хубави, с хубав грайфер... Последните втора ръка гуми, които съм купил, между другото.Но ти казваш, че си сменял гумите и пак си тресе... хм...Сещам се за случай с мой познат, описан във ФБ страницата на сервиза, където му оправиха проблема:"Смяна на софтуер на двигател BMW E46 330CD . Автомобила е закупен чипосан сас проблем вибрация която се усеща в задницата в оборотите от 2000 до 3000 оборота.Собственика е сменил абсолютно всичко по ходовата част включително и дифференциал. След направена от нас диагностика се установи неправилно написване на чипа. След смяната на софтуера на двигатела с най-новия такъв оригинален на BMW автомобила работи без абсолютно никакви забележки, вибрацията изчезна." (запазен е оригиналният правопис!)Аз лично не мога да си обясня горното, ама... все пак - да те запозная.Според мен си е по-скоро механичен проблем, вероятно по окачването.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Обърнал ли си внимание, кога се е получило, да ли е веднага след смяна на гуми? Не съм сигурен, че при теб е същото, но ще напиша от какво съм патил. След смяна на гуми се получи вибрация, но над 50-60 и доста по слаба от това което описваш. Оказа се, че малка част от джантата /алуминиева/ се е била заварила или подобна химична реакция от зимните химии за диска, при свалянето се е отчупила и при слагането на друга се получава биене, ако същата джанта се завърти пак няма да легне. Зависи от захващането на баланс машината, тя хваща правилно джанта и затова няма проблем. Това на Ланчата, сега винаги при демонтаж на джанти, зачиствам и джантата и диска. При мен има още един катализатор на тези проблеми, дворната охрана, прибера ли се веднага маркира, на Ивекото съм разлепвал джанта /желязна/ с 10-15 км и спирачка.Либра 1,9 жтд 2000г. LX
Фиат Крома 1,9 2009г.
Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.
Коментар
-
Засилваш колата, изгасяш двигателя - продължава да бие, нещата ясни - не е двигател. Вдигаш с крока гума по гума - поставяш си нещо - примерно парче гредичка, да видиш дали протектора е равномерно износен, дали при завъртане няма нещо, (скъсан протектор) което да опира, гледай за криво вътршната страна на джантата.Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Колега подобен проблем имах със балон които се появи не на борда ами върху самия грайфер.. Караш бавно вибрации към 60/70 км силно тресене затова спрях огледах гумите но не можах да установя проблема. Карах със 140 км и всичко беше ок но като се прибрах във София свалихме гумата и я завъртя на балнс машината ми стана лошо...... А като му обясних на човека как съм карал да нямам вибрации... Се хвана за глава. Може да прозвучи като реклама но гумите бяха старички с голям грайфер тоуо проксес т1с. На такъв зор да издържат...Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
Ex.Bravo 1997 1.8 GT
Коментар
-
Отговорът е НЕ! Гумаджиите или са най-неуките идиоти, или машините им не струват, или проблемът наистина е труден за диагностициране, включително и с модерни машинки с лазАр :D . Дадох вече към 150 лв. за диагностики, стенд, баланси, въртене на гуми, джанти и др. подобни, а предницата ми продължава да тресе м/у скорости 50-60 и 90-100 км/ч. На първата ми кола (опел кадет) също имах подобно тресене, което изчезна чак когато се видях с пари и си купих други джанти, въпреки че старите уж ги изправяха.Сега си чакам новите гуми. Ако и с тях тресенето не изчезне, мисля, че ще продам колата. Все пак се надявам да не се стигне до там, защото започна да тресе от около месец - когато монтирах новите летни гуми. Но наистина нямам нерви и време за повече експерименти. Всички казват - колата е перфектна, окачването е перфектно, гумите са перфектни, джантите са перфектни, а тресе.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Plastex написа:Засилваш колата, изгасяш двигателя - продължава да бие, нещата ясни - не е двигател. Вдигаш с крока гума по гума - поставяш си нещо - примерно парче гредичка, да видиш дали протектора е равномерно износен, дали при завъртане няма нещо, (скъсан протектор) което да опира, гледай за криво вътршната страна на джантата.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Замислял ли си се за вътрешно каре? Само при ускорение ли го прави? От вътрешно каре се получава отвратително люлеене на предницата. Като се доразбие започва и да чука.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
snake написа:Отговорът е НЕ! Гумаджиите или са най-неуките идиоти, или машините им не струват, или проблемът наистина е труден за диагностициране, включително и с модерни машинки с лазАр :D . Дадох вече към 150 лв. за диагностики, стенд, баланси, въртене на гуми, джанти и др. подобни, а предницата ми продължава да тресе м/у скорости 50-60 и 90-100 км/ч. На първата ми кола (опел кадет) също имах подобно тресене, което изчезна чак когато се видях с пари и си купих други джанти, въпреки че старите уж ги изправяха.Сега си чакам новите гуми. Ако и с тях тресенето не изчезне, мисля, че ще продам колата. Все пак се надявам да не се стигне до там, защото започна да тресе от около месец - когато монтирах новите летни гуми. Но наистина нямам нерви и време за повече експерименти. Всички казват - колата е перфектна, окачването е перфектно, гумите са перфектни, джантите са перфектни, а тресе.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
PSG написа:Замислял ли си се за вътрешно каре? Само при ускорение ли го прави?Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
само да вметна за подобен неразрешим проблем при рено мастер дци.заради вътрешно кара хората поръчват и сменят цяла полуоска(все пак е гнусно рено).тресенето остава ,но по-малко.след около 5к се засилва много тресенето,карат ми го иии -трипода на новата полуоска счупен,а чашката изядена.сменихме чашка,трипод(не питайте от къде) и всичко заспа.та мисълта ми е ,че това,че си сменил вътрешни карета нищо не значи,вникни в проблема
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар