Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пробелм с маховик?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пробелм с маховик?

    Здравейте, имам следния проблем и бих се радвам на всякакви мнения преди една седмица педала на съединителя залепна за пода и смяната на скорости беше почти невъзможна, закарах колата до сервиз и ме информираха, че съединителя е за смяна. До тук всичко добре, казах на майстора да го сменя и да се обади като е готов.Няколко дена по-ксъно отивам до сервиза да я взема, щастлив, че пак имам кола при това с нов съединител. Да, ама не ... тук се почва мъката.Майстора ми каза, че маховика бил крив и трябвало и него да го сменя Но не ми се обади преди това да ми кажа нищо ... но ако съм карал колата така, новия съединител може да се повреди и тогава той не носил отговорност освен това като се качих в колата видях, че педала на съединителя отлепя много ниско, а "майстора" ми каза, че и кабела/жилото също е за смяна и не може да се регулира.....До момента в който педала не потъна не съм забелязъл никакви индикации за износен съединител или крив маховик, нито придъпване, нито тресене, нищо..... жилото си беше регулирано и педала си отляпеше точно където трябва.Закарах колата до оторизирания сервиз и там "чудо" регулираха жилото, направиха тест драйв и ми казаха, че не виждат нищо нередно, но няма как да видят маховика без да разглобят всичко ....Та тук имам нужда от вашите съвети, възможно ли е маховика да е крив и да няма никака индикация за това, възможно ли е ако маховика е крив да повреди новия съединител.... Колата е само на 58 000км.

    #2
    Тресе ли какво прави? Дизел ли е колата каква е?
    Powered by Emzo

    Коментар


      #3
      колата е 1 литров бензин. Не тресе и няма нещо което да парви впечатление, че не е наред, но все пак "майстора" каза маховик, затова събирам повече мнения

      Коментар


        #4
        Здравей колега, не искам да обиждам никой, само изказвам мнение. След като са регулирали жило, което не се регулира, аз бих се усъмнил в думите на първия майстор, дори бих се усъмнил в смяната на съединител. Какво ти каза майстора, крив или надран? Даде ли ти стария, да видим износването и да предположим нещо. Ако е колата от подписа и годината е вярна, аз не откривам 1.0 литър.
        Либра 1,9 жтд 2000г. LX
        Фиат Крома 1,9 2009г.
        Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

        Коментар


          #5
          Аз не съм чувал такова нещо като крив маховик. Трябва да го прегрееш от полусъединител не знам колко си време за да стане такова нещо, но по-скоро ще запалиш феродото първо. Второ до сега да е паднал венеца със зъбите за стартера. 58 000км - това от нова ли я имаш че си сигурен че са толкова? Питам за да ти кажа дали наистина ти е бил за смяна съединителя.
          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
          FIAT UNO 1.5

          Коментар


            #6
            k76 написа:
            Здравей колега, не искам да обиждам никой, само изказвам мнение. След като са регулирали жило, което не се регулира, аз бих се усъмнил в думите на първия майстор, дори бих се усъмнил в смяната на съединител. Какво ти каза майстора, крив или надран? Даде ли ти стария, да видим износването и да предположим нещо. Ако е колата от подписа и годината е вярна, аз не откривам 1.0 литър.
            Колега и аз не вярван на нито дума, но не ми се иска пак да сменям съединител след няколко месеца, ако е вярно, че маховика може да повреди новия...А колата е Пежо 107, 1литров бензинов двигател с ръчни скорости, купена нова преди 7 години и на 58 000км от снимките на стартия съединител ми прави впечатление само отчупеното парче на 3тата снимка... https://www.dropbox.com/s/zfkntxqwfa...G7852.jpg?dl=0

            Коментар


              #7
              Колега, от това, което мога да видя от снимките, не вярвам маховика да е надран. Кривината, за която говори майстора, сигурно има предвид /на конус/, но това е по снимки и при положение, че виждам правилно и каналите на диска са еднакви, но тогава, трябва и притискателя да има конус, освен ако не е по-здрав от маховика. Ако е говорил за такава кривина, то първите километри са най-важни, ако не е приплъзвал, карай и не се плаши, това е моето мнение, но все пак не съм специалист.
              Либра 1,9 жтд 2000г. LX
              Фиат Крома 1,9 2009г.
              Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

              Коментар


                #8
                крив маховик Колега, не ходи повече при тези майстори...
                BMW 318is COUPE 140hp
                FIAT BRAVA 1.6 16V 66kW

                Коментар


                  #9
                  радвай се ,че не са ти казали,че коляновия вал е крив и от там е всичко

                  Коментар


                    #10
                    Като гледам снимките, май въобще не е трябвало да се сменя. Съединител на под 100 000 км. и да е за смяна.........? А това за крив маховик за първи път чувам. Да не е имал в предвид майстора, че е крив притискателния диск. На мен ми се е случвало на Шкода да ми е крив притискателния диск, но там симптомите бяха свирене (виене) при отпускане педала на съединителя и тресене (вибрации) при зацепване на съединителя. Иначе педала си отделяше нормално. Не знам при твоята кола как е, но според мен проблема е бил в жилото.Маховика е много прецизно балансиран и всяка деформация ще доведе до биене и оттам вибрации и тресене на двигателя.

                    Коментар


                      #11
                      Звучи абсурдно,но има такова понятие като крив маховик! Точно на малки двигатели,които системно са претоварвани,особенно ако е имала теглич и е дърпала ремарке или малка каравана.Естествено като дойде в България първата работа на джамбаза е да свали теглича,джантите,гумите,СД и други и да ги продаде отделно.Маховика се сваля и се дава на баланс.Ако този който извършва операцията е добър и е взел нещата присърце,ще забележи кривината.Веднага давам и личен пример с двигател на автобус,който е минал около 2 милиона километра със незнайно колко основни ремонта на двигателя,около 10 сменени скоростни кутии и задни мостове.Слага се новия притискател и феродо обаче тресе много при потегляне.След известно време се сваля,защото на хората кратуните ще се откачат при всяко потегляне.Слага се друга марка притискател и феродо-пак същата работа.Тук съм длъжен да уточня,че коляновия вал на въпросния двигател имаше аксиален луфт(напред-назад) повече от допустимото.След още доста смени на различни марки съединители решиха да бракуват двигателя,но един от техническата комисия се произнесе,че бил крив маховика.Всички се изсмяха,но отново за да докажат,че няма такова понятие,като "крив маховик" скоростната кутия отново се свали и този път се сложи друг маховик втора ръка.И ооо чудо автобуса потегляше като лодка.Явно всичко има ресурс и после настъпва някаква умора на материала.
                      EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                      Коментар


                        #12
                        Ама колегата пише, че след смяната на съединителя и регулиране на жилото в специализиран сервиз проблема е изчезнал. Или поне аз така го разбрах. Ако имаше крив маховик, със сигурност колегата щеше да забележи някакви симптоми.

                        Коментар


                          #13
                          motomanjak написа:
                          Ама колегата пише, че след смяната на съединителя и регулиране на жилото в специализиран сервиз проблема е изчезнал. Или поне аз така го разбрах. Ако имаше крив маховик, със сигурност колегата щеше да забележи някакви симптоми.
                          за съжаление проблема не е изчезнал При движение със скорост м/у 60 и 120км/ч колата се тресе и то само когато се подава газ, при изключена скорост или натиснат съединител няма вибрации, т.е. не е от геометрията....Преди педала на съединителя да потъне, колата не е имала никакви проблеми, нито с жилото, нито с тресене, нито с нищо! 58 000 км без никакви проблеми. Колата не е дърпала ремаркета и каравани, не е претоварвана и е карана предимно от един човек без състезателни амбиции. След като се върнах в сервиза където сменяха съединителя и след малък скандал ми казаха, че може да не е маховика щом няма постоянни вибрации и не мерише на съединител.... Причината която остановиха този път е, че тресе защото гарнитурата е заминала двигателя смесвал маслото с антифириз ... показаха ми капачката от маслото и наистина в нея имаше бяла маслообразна пяна. След това разпитах и ми казаха, че може и да е кондез, ако колата се е карала предимно на къси разстояния. Как мога да прверя гарнитурата, компресия на двигателя, някакви химични тестери? Нещо???

                          Коментар


                            #14
                            Ако смесва масло и вода и по щеката ще има боза
                            FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                            Коментар

                            Working...
                            X