Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Леко тракане на клапани при студен старт-Брава 1,6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Леко тракане на клапани при студен старт-Брава 1,6

    Здравейте,Колата е Брава 1,6 и се наблюдава леко тракане на клапани при студен старт при температура под 10 градуса.Малко предистория:- собственик съм т януари 2007 и има навъртяни от мен малко над 200 000 км.До сега съм наливал 15 пъти 10в40 , а последните 5 пъти наливах 5в40 от марките- кастрол, тотал, волф.Последните 2 масла , които налях са 5в40 кастрол с филтър на маслото Уфи.Тази зима при температурата около 0-10градуса и по-ниски и след 8000 км забелязах леко тракане на клапаните при студения старт в рамките на 2-3 секунди.След това налях масло пак кастрол 5в40 и пак филтър Уфи и тракането остава. Температурите се повишиха и тракането е едва доловимо.Колата е на газ от както е купена. Разхода на гориво е нормален.След първия старт тракане няма. На загрял двигател всичко е наред, мотора мърка.Пробега , който смятам за реален е малко над 270 000 км. Масло не гори, не е и горяло, мотора не е отварян.На какво може да се дължи това- неподходящо масло (като марко и/или вискозитет) , некачествен филтър като марка или просто износване на мотора?Какво бихте препоръчали:- да сменя маслото с друга марка и/или вискозитет?- да сменя марката на масления филтър?- да сменя и двете, ако да, защо?Аз лично мисля масления филтър за добър (ползал съм текнеко и други по-евтини).Обмислям дали да не мина пак на 10В40.Последните 5 смени на масло маслото е купувано от доказани магазини за части.Колата я поддържам без да жаля средства. Моля за мнения.Благодаря предварително.Поздрави!
    Play Golf ,but not drive golf!!!
    Brava 1,6 16V 99' с ФОБОС
    C4 1,4 16V 2007- Stag 300 Premium

    #2
    Re: Леко тракане на клапани при студен старт-Брава 1,6

    Alex_RT написа:
    Здравейте,Колата е Брава 1,6 и се наблюдава леко тракане на клапани при студен старт при температура под 10 градуса.Малко предистория:- собственик съм т януари 2007 и има навъртяни от мен малко над 200 000 км.До сега съм наливал 15 пъти 10в40 , а последните 5 пъти наливах 5в40 от марките- кастрол, тотал, волф.Последните 2 масла , които налях са 5в40 кастрол с филтър на маслото Уфи.Тази зима при температурата около 0-10градуса и по-ниски и след 8000 км забелязах леко тракане на клапаните при студения старт в рамките на 2-3 секунди.След това налях масло пак кастрол 5в40 и пак филтър Уфи и тракането остава. Температурите се повишиха и тракането е едва доловимо.Колата е на газ от както е купена. Разхода на гориво е нормален.След първия старт тракане няма. На загрял двигател всичко е наред, мотора мърка.Пробега , който смятам за реален е малко над 270 000 км. Масло не гори, не е и горяло, мотора не е отварян.На какво може да се дължи това- неподходящо масло (като марко и/или вискозитет) , некачествен филтър като марка или просто износване на мотора?Какво бихте препоръчали:- да сменя маслото с друга марка и/или вискозитет?- да сменя марката на масления филтър?- да сменя и двете, ако да, защо?Аз лично мисля масления филтър за добър (ползал съм текнеко и други по-евтини).Обмислям дали да не мина пак на 10В40.Последните 5 смени на масло маслото е купувано от доказани магазини за части.Колата я поддържам без да жаля средства. Моля за мнения.Благодаря предварително.Поздрави!
    приеми го за нормално и си карай
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    Коментар


      #3
      Аз бих пробвал промиване на мотора преди смяна на маслото с хубава добавка- след това смяна на масло. Тоя ефект се получава от леки запушвания на хидравличните повдигачи и клапаните тракат докато се напълнят повдигачите с масло.
      Фиат Крома 1.9 16v+
      Фиат Браво 1.6 16v
      Фиат Мареа 1.6 16v

      Коментар


        #4
        Минал си 200 хиляди с нея, тя вероятно е била на още толкова като е дошла при теб. Нормално е. Може наистина да се помисли за някаква промивка при другата смяна на масло...но е време да погледнеш фактите- колата ти вече е стара. Абсолютно нормално е да започнат да се обаждат някои неща.

        Коментар


          #5
          Преди години на Типото бях слагал маслен филтър Тенеко или както му е името и при мен се получи някакво причукване при палене,като лампага гаснеше 5-10сек. след като е запалила,но колата и до ден днешен си върви.Повече не повторих с такъв филтър слагам само Mann,Ufi не е нещо особено като марка
          Lacia Lybra 2.4jtd 140++ executive
          EX.Fiat Tipo SX 1.6 IE
          EX.Fiar Ritmo 105TC

          Коментар

          Working...
          X