Здравейте,От известно време ми се появява една индикация за грешка, която на този етап не мога да разгадая. Грешката не е критична и не се записва в никой от компютрите. Индикацията е триъгълника с удивителна вътре (GENERIC FAILUREINDICATION), същият, който светва и при нужда от обучение на страничните стъкла след прекъсване на захранването. Триъгълника светва когато си поиска преди запалване или непосредствено след него и остава светещ до изгасване на двигателя. При следващо запалване може да светне, може и да не светне. Не е съпроводен с текстово съобщение с описание на проблема, както би трябвало. Това ме кара да си мисля, че е някакъв бъг, с който нямам идея как да се преборя, а много ме дразни. Вече се изчерпах откъм съмнения какво би могло да го причинява. Затова реших да се допитам до колегите, в случай че някой е имал успех в такава ситуация. Четейки в ръководството, виждам, че въпросната индикация би могла да алармира за (уж винаги със съпровождащо текстово съобшение):- Проблем с датчика за налягане на маслото - нямам причина да се съмнявам в това, а и никога не ми е светвала лампата за проблем с маслото;- Задръстен ДПФ - при мен е елиминиран от доста време и не е имало някакви видими проблеми, вкл. засветване на въпросната лампа за грешка. Разсъждавам, че ако софтуера не е направен както трябва, трябваше още в първите 1000 км след интервенцията да се случи някаква случка, водеща към "задръстен" ДПФ и нужда от регенерация;- Активиран прекъсвател на горивото - имам си гориво и никога не е прекъсвано аварийно, така че няма за какво да алармира;- Проблем с датчик за дъжд - нямам такъв;- Проблем с датчик на парктроник - всичко си работи както трябва;- Проблем с датчици по заводска аларма и система против кражба - нямам такава;- Проблем с датчик за светлина - нямам такъв;- Проблем с датчици за налягане в гумите - нямам такива.Факт е, че тази индикация с триъгълника може да светва и в други ситуации, неупоменати в тази графа от ръководството, като например нуждата от обучение на стъклата. Явно има и други сценарии.Допускам, че и други собственици на Крома са се сблъсквали с този бъг. Ще съм благодарен, ако споделите опита си.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Крома - индикация за проблем, който не мога да идентифицирам
Collapse
X
-
Май наистина ще се окаже, че е свързано с датчика в шофьорската врата, както колегата Евгени предположи. Аз до момента отхвърлях този вариант, т.к. винаги до момента, след откачане на акумулатора, е изписвало точно съобщение коя врата не е обучена. Почти винаги при обучението имам проблем с шофьорското стъкло, в смисъл, че не става от 1-ви път, а трябва да се направи 2-3 пъти. Точно затова снощи се насочих направо към него и след 2 пре-обучения лампата с триъгълника угасна (т.е. не светна след повторно даване на контакт). До момента не е светнала. Дано да се окаже, че това е проблема и разрешаването му. Какво обаче се случва с този датчик и къде всъщност се намира той? Вероятно ще да е хлабава букса или проблем по кабел. А защо всъщност не изписва съобщение...
Коментар
-
Той се намира в уплътнението на гредата там където ляга горната част на стъклото. Anti pinch sensor се казва е предотвратява неволно преклещване на пръстите от Ел стъклото. Той не се обучава. Често буксата му с времето окислява и не прави нормален контакт. Оправя се с контактен спрей. Стига да е от него де
Коментар
-
evgeni85 написа:Той се намира в уплътнението на гредата там където ляга горната част на стъклото. Anti pinch sensor се казва е предотвратява неволно преклещване на пръстите от Ел стъклото. Той не се обучава. Често буксата му с времето окислява и не прави нормален контакт. Оправя се с контактен спрей. Стига да е от него де
Коментар
-
Аз доколкото съм разтапицирал вратите и 4-те такъв сензор няма на Крома, ако е за друга кола е възможно. По-скоро мотора има функция като се натовари по ток да установява че това са му крайните положения- макс. нагоре и макс. надолу. При следващо прищипване например разпознава покачване на тока все едно е стигнал пак крайно положение и се връща.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Аз още като прочетох мнението на Евгени, реших че не е прав, но си замълчах, щото не бях сигурен.При Крома НЯМА такъв сензор в рамката. Има два сензора в самия мотор.Щото не се връща стъклото чак като стигне горе, а при всяко едно положение, като си сложиш отгоре ръката и веднага се връща. (и светва лампата за обучение).Ето как е описано в документацията:Each control unit in the door also manages the anti-crush safety function: It acquires information of the possible presence of an obstacle whilst the window is closing (upwards movement, two resistive sensors inside the electric window motor which if an obstacle is encountered when the window is closing immediately interrupt the travel and reverse the direction).The anti-crush safety function is activated during both manual and automatic operation.If the control units in the door detect the presence of an obstacle in the "inversion zone" whilst the window is moving upwards, they should:- interrupt the upwards movement and reverse it immediately in a total time of 30ms.- revers the direction of the window which should reach a position corresponding to an opening of at least 200 mm from the upper edge or at least 50 mm higher than the initial starting position of the window.- ignore any type of closing or opening command during the entire reversal time.If the control units in the door detect the presence of an obstacle in the "non inversion zone" they should only interrupt the upwards movement of the window.The correct operation of the anti-crush sensor is controlled by the control unit check function: in the case of a failure this information is sent via the CAN to the instrument panel to light up the general failure warning light and show the information on the display. In addition, if there is a failure the control units should inhibit the upwards movement of the window in automatic mode.The windows are automatically opened or closed through the special prolonged (more than 2 seconds) command sent by the remote control button.Ето и схема на кабеляците, в рамките няма никакви датчици:
Коментар
-
Благодаря и на Immortal за точното разяснение как стоят нещата при Крома! На мен също ми се въртеше, че съм чел някъде, че контролната функцията се поема от мотора. Така или иначе контролна функция има и в моята ситуация въпроса е в това дали наистина индикацията за проблем (БЕЗ съответното съобщение - по спомен нещо от рода на "FLS power window safety system unavailable") може да светва поради аномалия в тази система (както вече коменитрахме - най-вероятно лош контакт). Вече споделих, че след раздвижване на стъклото в стил като за обучение на горното и долно положение, лампата изгасна. След това по едно време пак светна след маневриране по неравен терен. Този път разкачих и закачих кръглата букса между вратата и колонката. Последва очакваното светване на триъгълника С горецитираното съобщение. Направих обучението на стъклото и до момента все още нямам ново засветване на триъгълника. Дали всичко това е съвпадение или проблема е наистина някъде там ... дано скоро разбера. В този ред на мисли, пробвах да активирам въпросната защита с прокарване на ръка за малко над движещо се нагоре стъкло и нищо не се случи. Умишлено пробвах и на двете предни врати. Или аз не правя пробата както трябва или системата не работи адекватно.
Коментар
-
Бе идеята е, да не може Дон Пузо да тури главата на Марио, дето спал с дъщеря му, между стъклото и рамката и да го влачи по пътя между маслините и портокалите.Германска работа... Опел, да го ева.При истинските италиански коли няма такива работи.Заклещвам главата на Лаура на дясната врата на Капата, минавам отзад, вдигам ѝ полата и... Кола за истински италианци.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар