Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум при освобождаване от скорост Marea TD100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    [quote=Flow]
    "PSG"............ Аман от майстори, колеги. "Карай, нищо и няма!", а като се счупи нещо: "Е, как ше я караш така, тц-тц!". Общо взето гайкаджии много, диагностици малко :?[/quote написа:
    Eх Колега, Навсякъде в тази наша България май е една и съща. Добре си тръгнал едно по едно, че да си откриеш сам проблема, а после кажи на майстора - ей този възел е дефектирал. Това чакат нашите майстори и после гледай колко са добри, че и отговорност никаква, ти си му казал какво да ремонтира (подменя, че е по-лесно). Знам, че тук във Форума, пишат и майстори, но да ме извиняват до този извод съм стигнал и мога да дам доста подобни примери. В същото време обаче задължително вадя от това множество Specialista, защото преди време ей така с един такъв шум се мотах доста време из оторизирани и не-оторозирани и какви ли не сервизи и майстори в Бургас, та взех отидох до Ямбол и на 20-та минута майстора каза - тук ти е проблема и беше прав, че го и отстрани. Другият, който при друг случай, директно рече и отсече и беше прав е диагностикът на Мотоексперт-Бургас.Това е положението
    Ами това време дето писа и чете тук във форума ако го беше отделил да скочиш до Ямбол при Specialista до сега щеше да ти е решен проблема .
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov

    Коментар


      #17
      Нов ъпдейт....Днес бая се заровичках. Свалих пистовия ремък и проверих всички ролки - една нямаше да изхърка. Свалих и депферната шайба - и тя здрава. При това положение ми беше почти ясно, че проблемът не е там, но въпреки всичко реших да кача гумата и да направя едно завойче.....барем изчезне. Е....очаквано не изчезна, продължи да си ромоли. Продължих да я гледам. Понякога ромоли доста отчетливо на свободен ход, накарах я да ромоли и пробвах отново да слухтя. Натисна ли съединителя - ромоленето се увеличава леко. Пусна ли на полусъединител - ромоленето изчезва. Забелязах че при форсиране с натиснат съединител започва да ръмжи постоянно още от тихи обороти - същото ръмжене, което го има и при движение. Чувам го в купето, в коша не мога да го чуя, на канал също не мога да го чуя. Слушам около съединителя, но не го чувам. Водих я при мой познат майстор, но и той не можа да разбере какво става. До тук нещата яваш-яваш ми отиват на съединител, НО:1. Докато тествах вариантите аксиалният лагер се обади, веднага след като запалих. Шумът НЕ е същия, изчезва си сам при повторно натискане на съединител или повишаване на оборотите. Чува се и в коша. 2. Малко преди да се появи шума сменях маслото. Майторът ми похвали Total Classic 10W-40, та сложихме такова. Не ми се вярва от ново масло да се разхлопа нещо, не чувам чукане по мотора или повдигачите, но вече не знам какво да си мисля

      Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

      Коментар


        #18
        Казах ти че според мен е аксиален. На студено ще почне и да присвирва след време. Не е болка за умиране ама си плаче за нов. Аз така карам 2ра година
        Powered by Emzo

        Коментар


          #19
          evgeni85 написа:
          Казах ти че според мен е аксиален. На студено ще почне и да присвирва след време. Не е болка за умиране ама си плаче за нов. Аз така карам 2ра година
          Имах и аз проблеми с аксиалния, но както каза колегата колко време карах никакви проблеми освен, че на моменти се чуваше и при натискане на съединител спираше.
          Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

          Коментар


            #20
            Абе то работата стана една, да се чудиш вече на кой да вярваш. Последно я дадох на един доверен майстор в Бургас, който има две TD100-та и уж ги чува. Един следобед я е слухтял и накрая ми каза: :"На съединителя ти му няма нищо. Моторът ти изпада в резонанс!". Е добре бе да го......и мотора, как до вчера не изпадаше в резонанс. Вдига раменете...... После се развиха едни теории за аксиален луфт на коляновия вал, които съвсем ме хвърлиха в тъча. Шумовете ми може би са два:Затихващо остро ромолене при натискане на съединител при смяна на предавки. При работа на място и натискане на съединител, след около секунда леко-полеко започва да се чува същото ромолене, но с по-малка честота. Тук съм склонен да набедя аксиалния лагер.Някакво глухо ромолене, във високите обороти виене, при движение (няма значение дали си по инерция или на скорост). Има го отпреди другия шум, почна да се чува повече. Чува се долу в дясно. Според мен тук е висящият лагер (лагер главина е сменян миналото лято). Полуоската има доловим радиален луфт. Проблемът е, че всички специалисти ми развиват каруцарски теории "Абе, нищо и няма, газ". Помолих го да види лагера - "Нищо му няма, идвали са ми тука хора без лагери!".Добре бе, колеги, трябва да чакаме нещо да се разпадне насред пътя, че тогава (ако можем) да отидем на монтьор ли? Дайте идея как мога да го чуя този лагер, за да мога да изключа поне едното място. Ако я вдигна на крик от едната страна и я пусна на скорост ще се чуе ли?

            Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

            Коментар


              #21
              Ще го разбереш само като го смениш. Аз така карам вече 100к км. Защото моят лагер е с помпа и цената е лелеле майко
              Powered by Emzo

              Коментар


                #22
                На всички им е ясно вече ,че лагера ти е за смяна .Аз също съм имал проблем с лагера и е точно това което описваш.Като имаш повече време се хванете с някой приятел и сваляйте кутията за да видите какво е положението,при мен последно се беше случило на пунто мк2 и лагера се беше забил в притискателя и шума беше непрестанен.

                Коментар


                  #23
                  Освен ромоленето при освобождаване от скорост долових и ромолене при движение на скорост с отнета газ (моторна спирачка), както и по-слаб шум при движение по инерция. В крайна сметка се оказа опорен лагер на дългата полуоска. Лагерът беше изсъхнал и стържеше при въртене на ръка. Имаше и аксиален луфт. Бях го набедил отдавна, днес беше сменен и шумовете изчезнаха отведнъж. Лагерът, който свалихме от колата, беше FAG 63006-RSR. Смених го със SNR същия номер - струва 25 лв. Двама човека се справихме за един час - трябва подемник и скоба за лагери. За пореден път се убеждавам, че трудно се намират способни диагностици - един проблем не си ли го разнищиш сам, трудна работа. То не бяха скоростни кутии, то не бяха диференциали, то не бяха съединители, то не бяха аксиални измествания на колянов вал, то не бяха резонанси на мотора. .... Благодаря на всички за съдействието, дано темата да помогне на някой с подобен проблем.

                  Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                  Коментар

                  Working...
                  X