Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Шум при освобождаване от скорост Marea TD100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Шум при освобождаване от скорост Marea TD100

    Колеги, наскоро забелязах един шум, който не мога да разбера от къде е, но ме притеснява. Шумът се появява при следната постановка:Ускорявам на която и да е предавка и при натискане на съединител при обороти над 2500, с падането на оборотите на мотора за кратко се чува едно изръмжаване "хъ-ръ-ръ-ръ-ръ". Колкото по-високи са оборотите при натискане на съединителя, толкова по-отчетливо се чува звука. Най-отчетливо се чува при превключване на 1-ва, 2-ра и 3-та предавка. При 4-та и 5-та е по-слабо доловимо. При форсиране на място не мога да го чуя. При ускорение също не се чува.Не мога да определя от къде точно се чува. Първоначално набедих генерацията, но ауспухджиите ме убедиха, че не е от нея. На мястото на катализатора имам резонаторно гърне, което малко ме съмнява...... Под мотора имам и кора, която е леко разхлабена, но звукът като че ли не е от нея.Имате ли някакви предположения какво може да е този звук?

    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

    #2
    Re: Шум при освобождаване от скорост Marea TD100

    PSG написа:
    Колеги, наскоро забелязах един шум, който не мога да разбера от къде е, но ме притеснява. Шумът се появява при следната постановка:Ускорявам на която и да е предавка и при натискане на съединител при обороти над 2500, с падането на оборотите на мотора за кратко се чува едно изръмжаване "хъ-ръ-ръ-ръ-ръ". Колкото по-високи са оборотите при натискане на съединителя, толкова по-отчетливо се чува звука. Най-отчетливо се чува при превключване на 1-ва, 2-ра и 3-та предавка. При 4-та и 5-та е по-слабо доловимо. При форсиране на място не мога да го чуя. При ускорение също не се чува.Не мога да определя от къде точно се чува. Първоначално набедих генерацията, но ауспухджиите ме убедиха, че не е от нея. На мястото на катализатора имам резонаторно гърне, което малко ме съмнява...... Под мотора имам и кора, която е леко разхлабена, но звукът като че ли не е от нея.Имате ли някакви предположения какво може да е този звук?
    ролките ти как са , нормално е ако е ролка , ремък или шайбата на динамото със свободният ход да протраква или свири на малките скорости понеже при тях вдигаш и сваляш по рязко оборотите .
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov

    Коментар


      #3
      Ремъците са сменяни преди 50 000км. Паразитната ролка на пистовия ремък е сменяна преди 10 000 км., защото свиреше. В момента пак се чува присвирване на някоя от ролките - от време на време цирика, от време на време спира. Също мислех, че може да е от ролките, но стоейки пред двигателя на празен ход и форсиране на място не долавям хъркане от тях освен въпроснотео просвриване. Също обмислям вариант аксиален лагер, той се обажда чат-пат рядко, но с повторно натискане на съединител шумът винаги изчезва.

      Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

      Коментар


        #4
        Лагер помпа. Така си карам с шума 100к км
        Powered by Emzo

        Коментар


          #5
          evgeni85 написа:
          Лагер помпа. Така си карам с шума 100к км
          Хидравличната помпа ли имаш предвид?Ако имаш предвид помпа на съединителя - TD100 няма помпа, с жило на съединителя е.

          Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

          Коментар


            #6
            Еми значи минаваш по евтино. Само аксиален
            Powered by Emzo

            Коментар


              #7
              Преди малко покарах колата на спокойно - няма движение по улиците и можеше да си позволя да се залушам. Колегата @cveiba ще излезе прав. Ромоленето идва откъм ремъците. Има го и докато шофирам на скорост, само че доста по-неритмично. Изхърква яко при рязко падане на оборотите от над 2500 към тихи. Появява се и докато я форсирам на място - чува се доста ясно в купето над 2500 оборота, но успявам да го доловя и като стоя над мотора. От време на време се появява и при работа на празен ход - току изчезва, току се появява. Най-вероятно е тръгнал лагер. По-неприятното е, че май се чува откъм ангренажния възел. Събота си записах час при момчетата от Вентура за тампони на носач, но май ще гледаме ремъци и ролки.....

              Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

              Коментар


                #8
                Еми дано е това. Ама пак ще говорим
                Powered by Emzo

                Коментар


                  #9
                  PSG написа:
                  Преди малко покарах колата на спокойно - няма движение по улиците и можеше да си позволя да се залушам. Колегата @cveiba ще излезе прав. Ромоленето идва откъм ремъците. Има го и докато шофирам на скорост, само че доста по-неритмично. Изхърква яко при рязко падане на оборотите от над 2500 към тихи. Появява се и докато я форсирам на място - чува се доста ясно в купето над 2500 оборота, но успявам да го доловя и като стоя над мотора. От време на време се появява и при работа на празен ход - току изчезва, току се появява. Най-вероятно е тръгнал лагер. По-неприятното е, че май се чува откъм ангренажния възел. Събота си записах час при момчетата от Вентура за тампони на носач, но май ще гледаме ремъци и ролки.....
                  А , още един съвет . Провери си и луфтът на турбината че един авер си сваля колелото предно ляво щото стържел диска му по предпазната ламарина и накрая се оказа турбо. :D
                  Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov

                  Коментар


                    #10
                    Ъпдейт по темата....Събота бях във Вентура. Помолих момчетата да свалят ремъците и да видят какво състоянието на ролките. Водната помпа се оказа за смяна - лагерът си хъркаше. Така и така ангренажният комплект беше ударил 50,000 км., реших да сменя всичко - поне да знам, че там няма проблем. Убедиха ме, че всичко по пистовия ремък е ОК, не успели да чуят нередни шумове. "Дизел брато!"Надявах се проблемът да изчезне но....уви.....Колата продължава да ромоли и хич не е от дизела. Два пъти вече качвам хора, които нищо не хващат от автомобили, и двамата ми казват: "Абе, кво ръмжи така?". Просвирването откъм ремъците на студен двигател също си остана. Турбото го отписвам като вариант - то си издава характерния звук и си надува 1 атм. без проблем (проверено наскоро). Свалях маркуча, за да проверя евентуално наличие на стружки или нещо подобно - нищо нередно не видях. Нямам завишен разход на масло. Ако имаше такъв зверски луфт, маслото до сега да беше отишло по дяволите.....Аксиалният лагер от време на време се обажда веднага след палене, но с повторно натискане на съединител шумът изчезва. Звукът от него е коренно различен и го чувам долу в моите крака, чува се и извън колата. Преди имах подобен шум - оказа се, че след ремонт на стартера, същият не беше здраво монтиран и изпадаше в резонанс при определени обороти. Проверих го и него - този път си стои здраво захванат. Това, което може да дрънка като пластмаса по мотора, съм го проверил. Не виждам да има нещо разхлабено, което да ромоли така.Та елиминирах ангренажните ремъци, връщам се на пистовите. Проскърцването може да се окаже, че е от същото място, от което идва и ромоленето. Шумът, както писах, като че ли идва откъм краката на пасажера.Забелязвам леко неритмично ромолене и при работа на празен ход, което се увеличава с натискане на спирачката, тоест натоварване на алтернатора. Същото неритмично ромолене го има и при шофиране с константна скорост. При ускорение като че ли го изгубвам, но се появява веднага след отпускане на газта. Най-отчетливо се чува ако след рязко ускорение натисна съединител (разко сваля оборотите на двигателя) - тогава се чува въпросното отвратително изхъркване. На следващ етап мисля да сваля пистовия ремък и да чуя дали шумът ще изчезне. То се е видяло, че ако един проблем не си го намериш сам, няма кой да ти го намери...Аман от майстори, колеги. "Карай, нищо и няма!", а като се счупи нещо: "Е, как ше я караш така, тц-тц!". Общо взето гайкаджии много, диагностици малко

                    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                    Коментар


                      #11
                      Хайде като смениш аксиалния пак ще говорим тук. Поздрав.
                      Powered by Emzo

                      Коментар


                        #12
                        PSG написа:
                        Ъпдейт по темата....Събота бях във Вентура. Помолих момчетата да свалят ремъците и да видят какво състоянието на ролките. Водната помпа се оказа за смяна - лагерът си хъркаше. Така и така ангренажният комплект беше ударил 50,000 км., реших да сменя всичко - поне да знам, че там няма проблем. Убедиха ме, че всичко по пистовия ремък е ОК, не успели да чуят нередни шумове. "Дизел брато!"Надявах се проблемът да изчезне но....уви.....Колата продължава да ромоли и хич не е от дизела. Два пъти вече качвам хора, които нищо не хващат от автомобили, и двамата ми казват: "Абе, кво ръмжи така?". Просвирването откъм ремъците на студен двигател също си остана. Турбото го отписвам като вариант - то си издава характерния звук и си надува 1 атм. без проблем (проверено наскоро). Свалях маркуча, за да проверя евентуално наличие на стружки или нещо подобно - нищо нередно не видях. Нямам завишен разход на масло. Ако имаше такъв зверски луфт, маслото до сега да беше отишло по дяволите.....Аксиалният лагер от време на време се обажда веднага след палене, но с повторно натискане на съединител шумът изчезва. Звукът от него е коренно различен и го чувам долу в моите крака, чува се и извън колата. Преди имах подобен шум - оказа се, че след ремонт на стартера, същият не беше здраво монтиран и изпадаше в резонанс при определени обороти. Проверих го и него - този път си стои здраво захванат. Това, което може да дрънка като пластмаса по мотора, съм го проверил. Не виждам да има нещо разхлабено, което да ромоли така.Та елиминирах ангренажните ремъци, връщам се на пистовите. Проскърцването може да се окаже, че е от същото място, от което идва и ромоленето. Шумът, както писах, като че ли идва откъм краката на пасажера.Забелязвам леко неритмично ромолене и при работа на празен ход, което се увеличава с натискане на спирачката, тоест натоварване на алтернатора. Същото неритмично ромолене го има и при шофиране с константна скорост. При ускорение като че ли го изгубвам, но се появява веднага след отпускане на газта. Най-отчетливо се чува ако след рязко ускорение натисна съединител (разко сваля оборотите на двигателя) - тогава се чува въпросното отвратително изхъркване. На следващ етап мисля да сваля пистовия ремък и да чуя дали шумът ще изчезне. То се е видяло, че ако един проблем не си го намериш сам, няма кой да ти го намери...Аман от майстори, колеги. "Карай, нищо и няма!", а като се счупи нещо: "Е, как ше я караш така, тц-тц!". Общо взето гайкаджии много, диагностици малко
                        провери ли шайбата на динамото (фрайлайфа) може и от него да е .
                        Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP+чип+//// powered by mitaka_neikov

                        Коментар


                          #13
                          Предстои проверка на шайбата на динамото, демпферната шайба и хидравличната помпа. Алтернаторът на TD100 заводски мисля, че не е с фрайлауф ролка. Чувал съм, че при евентуална подмяна може да се смени с такава. Ако всичко с пистовия ремък излезе наред, ще се насоча към съединителя.

                          Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                          Коментар


                            #14
                            [quote="PSG"............ Аман от майстори, колеги. "Карай, нищо и няма!", а като се счупи нещо: "Е, как ше я караш така, тц-тц!". Общо взето гайкаджии много, диагностици малко [/quote]Eх Колега, Навсякъде в тази наша България май е една и съща. Добре си тръгнал едно по едно, че да си откриеш сам проблема, а после кажи на майстора - ей този възел е дефектирал. Това чакат нашите майстори и после гледай колко са добри, че и отговорност никаква, ти си му казал какво да ремонтира (подменя, че е по-лесно). Знам, че тук във Форума, пишат и майстори, но да ме извиняват до този извод съм стигнал и мога да дам доста подобни примери. В същото време обаче задължително вадя от това множество Specialista, защото преди време ей така с един такъв шум се мотах доста време из оторизирани и не-оторозирани и какви ли не сервизи и майстори в Бургас, та взех отидох до Ямбол и на 20-та минута майстора каза - тук ти е проблема и беше прав, че го и отстрани. Другият, който при друг случай, директно рече и отсече и беше прав е диагностикът на Мотоексперт-Бургас.Това е положението
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар


                              #15
                              като за начало махни пистовия ремък и покарай,ако изчезне шума,то започваш да оглеждаш и изключваш едно след друго

                              Коментар

                              Working...
                              X