Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трябва ли да се чака да загрее колата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    rangel88 написа:
    Papi___ написа:
    Абе май ще се окаже вярно твърдението,че колкото повече се кара една кола, толкова по-малко проблеми ще имаш с нея...
    При мене е точно обратното.... 3 г е караше тази марея (тд 100) баща ми нищо и нямаше, щом се качих на нея за 3/4 м. се почна. Подгряване картер носачи сонди.....
    Дошло и е времето, Колега. А както се казва- едно зло не идва само.
    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

    Коментар


      #47
      dobrujanetza написа:
      rangel88 написа:
      Papi___ написа:
      Абе май ще се окаже вярно твърдението,че колкото повече се кара една кола, толкова по-малко проблеми ще имаш с нея...
      При мене е точно обратното.... 3 г е караше тази марея (тд 100) баща ми нищо и нямаше, щом се качих на нея за 3/4 м. се почна. Подгряване картер носачи сонди.....
      Дошло и е времето, Колега. А както се казва- едно зло не идва само.
      Преди 3/4 г да е купена и да е минала 5/6 хилки най много... Демек седяла е на двора под кайсията...

      Коментар


        #48
        rangel88 написа:
        dobrujanetza написа:
        rangel88 написа:
        Papi___ написа:
        Абе май ще се окаже вярно твърдението,че колкото повече се кара една кола, толкова по-малко проблеми ще имаш с нея...
        При мене е точно обратното.... 3 г е караше тази марея (тд 100) баща ми нищо и нямаше, щом се качих на нея за 3/4 м. се почна. Подгряване картер носачи сонди.....
        Дошло и е времето, Колега. А както се казва- едно зло не идва само.
        Преди 3/4 г да е купена и да е минала 5/6 хилки най много... Демек седяла е на двора под кайсията...
        Точно това имам впредвид аз колега, че като не се кара не е добре.
        Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

        Коментар


          #49
          Преди години имаше рекорд в Габрово. Едно тико удари 1 милион километра без основен ремонт. Издържало е толкова защото няма температурни амплитуди и рядко изобщо се гаси. Слиза бакша и се качва ортака му. И така е постоянно топъл двигателя. А специално за темата моето мнение е следното. Ние повечето караме изхвърлени коли от "белите хора" Купуваме ги нов внос 3та злоупотреба на по 500000 реални. И естествено по български се почва търкане бърсане подобрения тюнюнги смяна на масла не на 10 а на 7-8к км. Естествено от най скъпите. Палене и чакане да загрее. Изчакване преди да угасиш "да изтинела турбината" което в прочем се прави само на турбо бензинови спортни двигатели с голяма мощност главно заради високата температура на изгорелите газове в сравнение със всяка друга нормална кола с турбо и особено дизел. Слагат се турбо таймери да гасят по късно с цел турбината да не запече масления филм. Подчертавам само при турбо бензинови двигатели с подобрения .И в тоя ред на мисли си задавам въпроса:За какво по дяволите ми е всичко това? Германеца или жабаря я е изхвърлил защото вече е стара и не толкова надеждна и си е купил нова. ..гнила е на някоя морга и след това евентуално ако не е минала през някой друг мундарин идва в България. Все едно с скъпите месла и по честата смяна чакането да стопли и да охлади и тем подобни глупости ще я карам вечно. Тия кенефи тук де ги караме са на доизживяване а ние ги лъскаме като новото чудо на инженерната мисъл. Колата ли служи на нас или ние на нея?
          Powered by Emzo

          Коментар


            #50
            Колега evgeni85 , прав си ако говориш за коли за по 3-4 к лева, ако мааалко вдигнем летвата , виждаме че в белите страни голяма част от колите се препродават веднага щом излезнат от гаранция. Виж сам до колко години или километри е тя.И такава кола на 150 К макс , или 3 години , си заслужава да я пазиш, първо заради самата кола , второ заради факта , че ще има все още някаква остатъчна стойност след като ти я покараш още 4-5 години.Конкретно за паленето и гасенето.За гасенето на турбо двигател , бензин или дизел все тая наистина е добре да се изчака минута две да се поохлади турбинката , но ако преди това е карана сериозно , примерно летиш по магистралата и отбиваш да заредиш. Ако си въртиш леко градско , и се наместваш на някой паркинг , няма какво толкова да я чакаш.При паленето, голяма роля играят температурните разширения на метала. Челото на буталото, горната част на блока или втулката (ако е с втулки) ,изпускателния клапан и часа от главата която се явява горивна камера се нагряват най-бързо.Другия фактор е мазането , колко е добро при масло -15 градуса, и колко време му трябва от -15 да стане поне 40-50.Пример ще ти дам , на кораба трите дизелгенератора са постоянно подгрети ( вода 72 градуса постоянно циркулира с външна помпа и подгрев) , маслото и то с външна помпа за предварително мазане се върти постоянно и е подгрято.Същото е и при главната машина , там евентуално спираме при голям престой мазането , но не и подгрева.Всеки си има глава на раменете и сам преценява . На повечето хора първата им кола е максимално евтина и не им пука как и с какво я карат , но дори и след време да минат на друго ниво , вредните навици остават.
            FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

            Коментар


              #51
              Nikolow написа:
              Пример ще ти дам , на кораба трите дизелгенератора са постоянно подгрети ( вода 72 градуса постоянно циркулира с външна помпа и подгрев) , маслото и то с външна помпа за предварително мазане се върти постоянно и е подгрято.
              Едно време в казармата на един обект имахме два генератора с големи - казваха, че са танкови - двигатели. Постоянно бяха на подгрев и като спреше тока, първо се подкачваше масло с помпа, после се палеха и като вдигнеха обороти зацепваше генератора. Това всичко разбира се ставаше автоматично.

              Коментар


                #52
                Корабните двигатели са с постоянно мазане защото лагеруват на маслен клин. Помощните са винаги подгрети и готови за да може аварийно да запалят. Същото е и в АЕЦ а. Резервните дизел генератори големи колкото 3 етажна кооперация на ГЦП-тата да постоянно на 80 градуса и с пълни бутилки. Палят за 3 секунди при аварийно спиране на електричеството към ГЦП. А по темата. Колко българи могат да си позволят кола след 2011та?
                Powered by Emzo

                Коментар


                  #53
                  Само да запитам , при автомобилите двигатели как лагеруват коляновия вал . мотовилките , буталния болт , разпределителните валове ?
                  FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                  Коментар


                    #54
                    О повярвай разликата е голяма. Даже огромна. При големите агрегати вала преди да се развърти се вдига с масло под налягане а мащаба на агрегата е стотици а може и хиляди пъти по големи от автомобилния двигател. Сам се до сети преди да се вдигне вала ако се пробваш да го развъртиш какво следва
                    Powered by Emzo

                    Коментар


                      #55
                      Точно така , има маслени помпи които не са куплирани към самия двигател и се пускат преди самото му развъртане , тоест в някой случаи въобще не се спират за да може маслото да се държи подгрято.При автомобилния двигател за да заработи маслената помпа трябва да се завърти коляновия вал , (към който е куплирана по един или друг начин). Тоест в началния момент имаме сухо триене при всички плъзгащи лагери..Което е още една причина да не форсираш и въртиш гуми веднага след като си запалил.
                      FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                      Коментар


                        #56
                        Реално след престой от ХХ време има сух старт. По хубавите масла остават навсякъде и не е толкова сухо, но все пак. При мен имам препоръка за автоматика. Когато температурата е отрицателна 2 минути на празен ход и тогава се потегля.Дали ще е бензин или дизел си е хубаво след като запалиш да изчакаш няколко секунди да се качи масло навсякъде, след това да караш по леко до достигане на работна температура.

                        Коментар


                          #57
                          А някой само попита, дали трябва да се чака да загрее колата...След всичко написано дотук, се замислям и за старт-стоп системите, ако трябва да се виси повече на светофар...
                          Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

                          Коментар


                            #58
                            dabadaba написа:
                            А някой само попита, дали трябва да се чака да загрее колата...След всичко написано дотук, се замислям и за старт-стоп системите, ако трябва да се виси повече на светофар...
                            Старт-стоп системата има изцяло екологичен замисъл , погледни в Китай като падне смога как ги пускат на четни и нечетни номера да карат. Същото се случва в по-малки мащаби във всички по големи градове.За икономия няма как да е икономична , един дизелов двигател в София в час пик зимата няма да загрее и за 20 километра.Дали ще има по големи износвания при тази система трябва да каже някой който работи в сервиз и има наблюдения , но според мен ще има , каквито масла и добавки да се ползват.
                            FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001

                            Коментар


                              #59
                              Старт-стоп системата не работи, когато двигателя е студен.Моя дизел зимата удря средата на температурата между 4-ти и 5-ти километър.Истината е в хибрида.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #60
                                Старт-стоп системата при ХХХ с дизелов турбиниран двигател и каране на макс(преход около 60км) я огаси на третата секунда.Явно инженерите от тази ХХХ марка са решили че няма нужда за охлаждане на турбината.
                                Bravo 1.9d 97г

                                Коментар

                                Working...
                                X