rangel88 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Трябва ли да се чака да загрее колата?
Collapse
X
-
rangel88
dobrujanetza написа:rangel88 написа:Papi___ написа:Абе май ще се окаже вярно твърдението,че колкото повече се кара една кола, толкова по-малко проблеми ще имаш с нея...
Коментар
-
rangel88 написа:dobrujanetza написа:rangel88 написа:Papi___ написа:Абе май ще се окаже вярно твърдението,че колкото повече се кара една кола, толкова по-малко проблеми ще имаш с нея...Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`
Коментар
-
Преди години имаше рекорд в Габрово. Едно тико удари 1 милион километра без основен ремонт. Издържало е толкова защото няма температурни амплитуди и рядко изобщо се гаси. Слиза бакша и се качва ортака му. И така е постоянно топъл двигателя. А специално за темата моето мнение е следното. Ние повечето караме изхвърлени коли от "белите хора" Купуваме ги нов внос 3та злоупотреба на по 500000 реални. И естествено по български се почва търкане бърсане подобрения тюнюнги смяна на масла не на 10 а на 7-8к км. Естествено от най скъпите. Палене и чакане да загрее. Изчакване преди да угасиш "да изтинела турбината" което в прочем се прави само на турбо бензинови спортни двигатели с голяма мощност главно заради високата температура на изгорелите газове в сравнение със всяка друга нормална кола с турбо и особено дизел. Слагат се турбо таймери да гасят по късно с цел турбината да не запече масления филм. Подчертавам само при турбо бензинови двигатели с подобрения .И в тоя ред на мисли си задавам въпроса:За какво по дяволите ми е всичко това? Германеца или жабаря я е изхвърлил защото вече е стара и не толкова надеждна и си е купил нова. ..гнила е на някоя морга и след това евентуално ако не е минала през някой друг мундарин идва в България. Все едно с скъпите месла и по честата смяна чакането да стопли и да охлади и тем подобни глупости ще я карам вечно. Тия кенефи тук де ги караме са на доизживяване а ние ги лъскаме като новото чудо на инженерната мисъл. Колата ли служи на нас или ние на нея?
Коментар
-
Колега evgeni85 , прав си ако говориш за коли за по 3-4 к лева, ако мааалко вдигнем летвата , виждаме че в белите страни голяма част от колите се препродават веднага щом излезнат от гаранция. Виж сам до колко години или километри е тя.И такава кола на 150 К макс , или 3 години , си заслужава да я пазиш, първо заради самата кола , второ заради факта , че ще има все още някаква остатъчна стойност след като ти я покараш още 4-5 години.Конкретно за паленето и гасенето.За гасенето на турбо двигател , бензин или дизел все тая наистина е добре да се изчака минута две да се поохлади турбинката , но ако преди това е карана сериозно , примерно летиш по магистралата и отбиваш да заредиш. Ако си въртиш леко градско , и се наместваш на някой паркинг , няма какво толкова да я чакаш.При паленето, голяма роля играят температурните разширения на метала. Челото на буталото, горната част на блока или втулката (ако е с втулки) ,изпускателния клапан и часа от главата която се явява горивна камера се нагряват най-бързо.Другия фактор е мазането , колко е добро при масло -15 градуса, и колко време му трябва от -15 да стане поне 40-50.Пример ще ти дам , на кораба трите дизелгенератора са постоянно подгрети ( вода 72 градуса постоянно циркулира с външна помпа и подгрев) , маслото и то с външна помпа за предварително мазане се върти постоянно и е подгрято.Същото е и при главната машина , там евентуално спираме при голям престой мазането , но не и подгрева.Всеки си има глава на раменете и сам преценява . На повечето хора първата им кола е максимално евтина и не им пука как и с какво я карат , но дори и след време да минат на друго ниво , вредните навици остават.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Nikolow написа:Пример ще ти дам , на кораба трите дизелгенератора са постоянно подгрети ( вода 72 градуса постоянно циркулира с външна помпа и подгрев) , маслото и то с външна помпа за предварително мазане се върти постоянно и е подгрято.
Коментар
-
Корабните двигатели са с постоянно мазане защото лагеруват на маслен клин. Помощните са винаги подгрети и готови за да може аварийно да запалят. Същото е и в АЕЦ а. Резервните дизел генератори големи колкото 3 етажна кооперация на ГЦП-тата да постоянно на 80 градуса и с пълни бутилки. Палят за 3 секунди при аварийно спиране на електричеството към ГЦП. А по темата. Колко българи могат да си позволят кола след 2011та?
Коментар
-
О повярвай разликата е голяма. Даже огромна. При големите агрегати вала преди да се развърти се вдига с масло под налягане а мащаба на агрегата е стотици а може и хиляди пъти по големи от автомобилния двигател. Сам се до сети преди да се вдигне вала ако се пробваш да го развъртиш какво следва
Коментар
-
Точно така , има маслени помпи които не са куплирани към самия двигател и се пускат преди самото му развъртане , тоест в някой случаи въобще не се спират за да може маслото да се държи подгрято.При автомобилния двигател за да заработи маслената помпа трябва да се завърти коляновия вал , (към който е куплирана по един или друг начин). Тоест в началния момент имаме сухо триене при всички плъзгащи лагери..Което е още една причина да не форсираш и въртиш гуми веднага след като си запалил.FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
-
Реално след престой от ХХ време има сух старт. По хубавите масла остават навсякъде и не е толкова сухо, но все пак. При мен имам препоръка за автоматика. Когато температурата е отрицателна 2 минути на празен ход и тогава се потегля.Дали ще е бензин или дизел си е хубаво след като запалиш да изчакаш няколко секунди да се качи масло навсякъде, след това да караш по леко до достигане на работна температура.
Коментар
-
А някой само попита, дали трябва да се чака да загрее колата...След всичко написано дотук, се замислям и за старт-стоп системите, ако трябва да се виси повече на светофар...Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!
Коментар
-
dabadaba написа:А някой само попита, дали трябва да се чака да загрее колата...След всичко написано дотук, се замислям и за старт-стоп системите, ако трябва да се виси повече на светофар...FIAT MULTIPLA 1.6 16v BIPOWER 2001
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар