Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трябва ли да се чака да загрее колата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    BO написа:
    Не, не трябва да се чака.И на почти всеки производител това го пише в книжката за експлоатация.
    Добре, ако разбираш от ДВГ, обясни, защо не трябва да се чака. Или някой да обясни по - технически. А не приказки от рода, така ми казаха, така прочетох.Аз също действам според тези неща, затова наистина ще се радвам, някой да даде технически грамотно обяснение.

    Коментар


      #17
      Една статийка по въпроса http://caralyze.bg/articles/syvremen...riavame-ili-ne
      punto HGT

      Коментар


        #18
        Хората са го сметнали.. Браво! И аз се чудех кое е най-добре.Долу-горе по темата:Бравото има интересна логика на загряване. - При над 15 градуса работи на ок. 1300 об. примерно 2-3 минути и после слиза на 750 (на място) и 800 (в движение)- При около 10-15 градуса работи на 1300 най-дълго, например 5 минути.- Под 10 градуса идва интересното, с всеки градус надолу, времето на високи обороти е по-малко и по-малко. - Около нулата изобщо не работи на високи обороти?!- По-надолу от нулата не се сещам, защото рядко ми се е случвало.Аз си го обяснявам единствено с това да не прави конденз в картера при ниски температура, но дали е това?
        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
        FIAT UNO 1.5

        Коментар


          #19
          Papi___ написа:
          GaTio2 написа:
          Аз лично и бензин и дизел чакам малко като запаля и е студен мотора, 10-15секунди. Същото и при гасенето колкото мога чакам зависи дали бързам, но пак толкова минимум, а и зависи дали съм я карал в обороти.
          Колега, защо се чака преди да се изгаси двигателя?
          Ами, в случая с дизела, за да се охлади малко турбината. Аз като настъпя, веднага скача на 90градуса антифриза и като я пусна на 5 или 6 на свободна и за 1минута падат. После си карам градското и където и да е, я оставям да си потрака малко на място. Същия случай и при бензина, само че там градусите са си 90 постоянно и просто като знам, че съм я настъпвал си я оставям малко да си поработи на спокойствие. Може би няма значение, но аз си го правех при бензина и правя сега при дизела. Сигурно бърка единствено ако си я настъпал и веднага да я изгасиш без да изчакаш.
          Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

          Коментар


            #20
            Не трябва да се чака да загрее на място - поне в книжката на опела ми изрично го пише. Колкото автомобилни предавания съм гледал, споделят същото. Палиш, тръгваш и щадиш двигателя, докато е студен. При колите с турбо е силно препоръчително след дълъг път да оставиш колата да поработи на място 2-3 минути преди да я изгасиш. Написаха ми го и в гаранционната карта, след като ми рециклираха турбината . Друго, което ми казаха, беше, че редовното шофиране с ниво на маслото около минимума, е опасно за турбината.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #21
              Тъкмо тази сутрин при около 3 градуса околна температура, се дивих на едно тотално противопоказно "подгряване" на място при едно Peugeot 307. Вярно старичка кола, ама да я "цедиш" на място а тя милата така димеше синкаво сив дим, че чак на мен ми се сви сърцето, пък онзи темерут вътре въобще не му дреме...
              Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
              Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

              Коментар


                #22
                26 години карам кола и досега никога нищо не съм чакал.Качвам се, паля и тръгвам.То да не е жена да я подгрявате?

                Коментар


                  #23
                  Дали трябва, или не трябва да се подгрява колата е излишен въпрос. Всеки си решава сам.За да работи добре двигателя, той трябва да е с оптимална температура и точно за това има нужда от охлаждане и подгряване.Нали не карате колите си, ако има теч в охлаждащата система и има опасност от прегряване? Двигателя може да се повреди! Точно затова и не трябва да ги форсираме, ако двигателя е студен - има опасност от повреда.А също никога не чакам да загрее двигателя и чак тогава да тръгна. Паля, тръгвам, карам бавно, като не превишавам 1500 оборота и чак като загрее, мога да карам както си знам. Но това не винаги е възможно. Ако съм на магистралата примерно и ми се наложи да тръгна със студен двигател, просто ще изчакам на място докато позагрее двигателя и чак тогава ще тръгна - там няма да ме чакат да се движа с 40-50 км докато ми загрее колата.Иначе няма разлика, дали ще загрявате на място, или двигателя ще хлопа с 1000-1500 оборота в движение. Дори е по-добре да е в движение, че така загрява и ходовата част и скоростната кутия.
                  Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

                  Коментар


                    #24
                    Колата трябва да се подгрява,но не повече от 1 мин.при по топло време.И да речем като е по студено до 2.мин.И тук отговарям защо. Както каза един колега по нагоре в поста си маслото е студено,от там повдигачите на клапаните не са пълни както трябва,защото маслото е гъсто и не може да проникне така бързо в тях а и не само в тях.Предполагам всеки сутрин си чува как му тракат повдигачите когато запали колата за около 5 до 10 секунди .Еластичността на ремъците не е еднаква при -15 и +25, и от там има по голяма вероятност да скъсате някой.Но основният проблем е количеството гориво което се впръсква в цилиндрите при студен двигател,то е голямо и когато двигателя не е натоварен не изгаря напълно. А преминава през сегментите и слиза в картера на колата.От там се получава и голямо триене и по бързо износване на двигателя.Но това не означава че след като запалите колата трябва да е карате на макс,а най много да речем до около 3000об.Поне докато стигне оптималната си температура на работа.
                    STILO 1.4 16v.

                    Коментар


                      #25
                      Боже, Боже колко мъка има по тоя свят Боже.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #26
                        ivan77 написа:
                        Но основният проблем е количеството гориво което се впръсква в цилиндрите при студен двигател,то е голямо и когато двигателя не е натоварен не изгаря напълно. А преминава през сегментите и слиза в картера на колата.От там се получава и голямо триене и по бързо износване на двигателя.Но това не означава че след като запалите колата трябва да е карате на макс,а най много да речем до около 3000об.Поне докато стигне оптималната си температура на работа.
                        Ти изби рибата колега. Браво на теб!

                        Коментар


                          #27
                          Дам аз съм с мареа тд 100 и винаги чакам и лятото може малко по малко но чакам.Обикновенно е чиста мия тупам погледжам багажи демек работа си намирам...А зимата по 10/15 м е одривам от сняг.... Но и да нямя докато не знагрее да пусна парното да ми изчисти джаковете не тръгвам.Така загряването при мене е много бавно защото термостата ми е винаги отворен и затова чакам толкива. Мисля пе за 2/3 м. ако в ред трябва да загрее двигателя 60/70/80 градуса... Сега на 40/50 и това е загряло му викам...Чакам защото ми дърпа въздух и иска да попафка 4/5 м да се изчисти инак инак като дам газ 2500/3000 и пусна на 1000 прави нещо кято хъррр за секунда две , загреели няма да прави така.И като бързам и тръгна на студена самата кола няма чак такава пъргавина само ръмжи тежко..И още на студето едно такова по грубо е тракането на място.Майстора ми са кара много че съм чакал само 2 и давам газ едно време на старата марея.Едно време като ученик бях кондуктор и шофйорите подгряваха рейсовете мерцедес нови по 20/30 м .10 м транаке без гас и 10 с фосриране. Нещо такова 3/4 лек форсаж и един път повече...

                          Коментар


                            #28
                            rangel88 написа:
                            Едно време като ученик бях кондуктор и шофйорите подгряваха рейсовете мерцедес нови по 20/30 м .10 м транаке без гас и 10 с фосриране. Нещо такова 3/4 лек форсаж и един път повече...
                            Първо - нямат нищо общо ония двигатели и второ ако автобусните шофьори са ти критерий - здраве му кажи.

                            Коментар


                              #29
                              naskobg написа:
                              rangel88 написа:
                              Едно време като ученик бях кондуктор и шофйорите подгряваха рейсовете мерцедес нови по 20/30 м .10 м транаке без гас и 10 с фосриране. Нещо такова 3/4 лек форсаж и един път повече...
                              Първо - нямат нищо общо ония двигатели и второ ако автобусните шофьори са ти критерий - здраве му кажи.
                              Това беше просто странично вмятане .... Демек и реисаджиите го знаят товаНо в сервиза на фият ми казаха Не ще пукнеш главата особено зимата.Сетих се сега служебния бус рено травик той дяже докато не загрее не светват приборите. Кво ще кажеш хъъъъ???

                              Коментар


                                #30
                                rangel88 написа:
                                naskobg написа:
                                rangel88 написа:
                                Едно време като ученик бях кондуктор и шофйорите подгряваха рейсовете мерцедес нови по 20/30 м .10 м транаке без гас и 10 с фосриране. Нещо такова 3/4 лек форсаж и един път повече...
                                Първо - нямат нищо общо ония двигатели и второ ако автобусните шофьори са ти критерий - здраве му кажи.
                                Това беше просто странично вмятане .... Демек и реисаджиите го знаят товаНо в сервиза на фият ми казаха Не ще пукнеш главата особено зимата.Сетих се сега служебния бус рено травик той дяже докато не загрее не светват приборите. Кво ще кажеш хъъъъ???
                                Ще ти кажа, че явно има проблем. :D Ще ти кажа също, че идно време имаше така наречените УПК. Та по същото това време от там придобих специалност "Монтьор на ДВГ" и "Шофьор кат. С". Та в тази една година много подробно се изучаваха двигатели и не само :D

                                Коментар

                                Working...
                                X