Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Трябва ли да се чака да загрее колата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Трябва ли да се чака да загрее колата?

    Момчета, трябва ли да се чака колата да загрее преди да се потегли? Има рзалични мнения, че трябва да се поразреди маслото и тогава да се потегля и обратното, колата се загрява в движение /в ниски обороти/. За дизел съм чувал, че не се чака... Как е правилно да се прави през зимата и през лятото? Дори съм чувал, че не било правилно през зимата да се чака колата да загрява повече от 2-3 мин макс.- незнайно защо!? Има ли значение дали е дизел или бензин?Споделете мнения!
    Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

    #2
    С турбина се чака и когато се гаси. Иначе имаше разисквано в един руски сайт, там казваха че не се чака, или поне не повече от 20-30сек и се потегля като в началото гледаш да не вдигаш много обороти. И това ставаше дума за ниски температури. Мине ли над 10С нищо не чакам
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      Хора осъзнайте се.. :D карате бракувани дръгели изхвърлени от германеца или жабаря а вие ги гледате като най новото чудо на техниката. :D Паля и тръгвам. 4та година ни зима ни лято нямам проблеми. На минус 20 паля и чакам секунда да заработи като свят и тръгвам. Не режа до край... карам си нормално и нямам проблем. Е..аси подвижните нужници :D
      Powered by Emzo

      Коментар


        #4
        evgeni85 написа:
        Хора осъзнайте се.. :D карате бракувани дръгели изхвърлени от германеца или жабаря а вие ги гледате като най новото чудо на техниката. :D
        Може би имаш предвид караМЕ :D
        1995 Fiat Brava 1.8 16V Анти Гравитационно Устройство
        2007 Opel Corsa 1.3 MultiJet 75HP

        Коментар


          #5
          Естествено че съм в това число :D
          Powered by Emzo

          Коментар


            #6
            Аз лично и бензин и дизел чакам малко като запаля и е студен мотора, 10-15секунди. Същото и при гасенето колкото мога чакам зависи дали бързам, но пак толкова минимум, а и зависи дали съм я карал в обороти.
            Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

            Коментар


              #7
              evgeni85 написа:
              D Паля и тръгвам. 4та година ни зима ни лято нямам проблеми. На минус 20 паля и чакам секунда да заработи като свят и тръгвам. Не режа до край... карам си нормално и нямам проблем.
              Ти беше качил клипче как ускоряваш и оборотите стигаха почти до червеният сектор, а двигателят ти беше студен?! Аз мисля, че при студено стартиране сутрин трябва да позагрее. Така са ме учили. Не знам дали е правилно, някой специалист по ДВГ да каже.

              Коментар


                #8
                evgeni85 написа:
                Хора осъзнайте се.. :D карате бракувани дръгели изхвърлени от германеца или жабаря а вие ги гледате като най новото чудо на техниката. :D Паля и тръгвам. 4та година ни зима ни лято нямам проблеми. На минус 20 паля и чакам секунда да заработи като свят и тръгвам. Не режа до край... карам си нормално и нямам проблем. Е..аси подвижните нужници :D
                Тъй е, ама когато навън е -10гр. едва ли я напъваш с 3500рпм на дори на 2ра, нали ? На по-новите коли има торк лимитър спрямо температурата на антифриза.Дали причината е евроХ норматив или да пази двигателя - оставям сами да решите
                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                Коментар


                  #9
                  Аз по принцип не чакам, но и не напъвам преди да съм минал десетина километра. Същото ми сподели и едно момче от което си пазарувам частите. От него също знам, че не е хубаво за мотора да чакаме да загрява на място, защото налягането на маслото е по малко на празен ход и по-късно се качва да смаже навсякъде.

                  Коментар


                    #10
                    yo_brava написа:
                    Аз по принцип не чакам, но и не напъвам преди да съм минал десетина километра. Същото ми сподели и едно момче от което си пазарувам частите. От него също знам, че не е хубаво за мотора да чакаме да загрява на място, защото налягането на маслото е по малко на празен ход и по-късно се качва да смаже навсякъде.
                    Напротив, точно сутрин на студено маслото е по гъсто и налягането, което прави помпата е много по голямо от налягането на вече загрял мотор на празен ход.Винаги чакам 5-10 минути когато е много студено и тогава тръгвам, настъпвам колата чак когато стрелката на антифриза отиде по средата на таблото.На студено никога не се форсира, защото налягането е много по високо от на загрял мотор, има много случаи сутрин на студено някой да избие маслен филтър и да изхвърли маслото, това е така, защото налягането е високо, а филтъра се явява слаба точка по веригата.
                    punto HGT

                    Коментар


                      #11
                      yo_brava написа:
                      Аз по принцип не чакам, но и не напъвам преди да съм минал десетина километра. Същото ми сподели и едно момче от което си пазарувам частите. От него също знам, че не е хубаво за мотора да чакаме да загрява на място, защото налягането на маслото е по малко на празен ход и по-късно се качва да смаже навсякъде.
                      Няма такова нещо!Чакаше се едно време, сега при съвременните двигатели не се чака. Иначе едно време съм виждал срязан двигател от биела при вкарано МТЛБ в кал на студен двигател.Иначе чакам зимата, докато си размразявам стъклата.

                      Коментар


                        #12
                        Аз винаги чакам колата да загрее особено зимата поне 5 - 10 мин. Дори и на по топло време я чакам поне минута. Всеки избира как да си употребява кочината. Ако ще да е на 100 години.
                        Fiat Marea 2001 1.9 110+ powered by Emzo.
                        Ex.Bravo 1997 1.8 GT

                        Коментар


                          #13
                          Не, не трябва да се чака.И на почти всеки производител това го пише в книжката за експлоатация.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            GaTio2 написа:
                            Аз лично и бензин и дизел чакам малко като запаля и е студен мотора, 10-15секунди. Същото и при гасенето колкото мога чакам зависи дали бързам, но пак толкова минимум, а и зависи дали съм я карал в обороти.
                            Колега, защо се чака преди да се изгаси двигателя?
                            Fiat Punto MK1 1.2 60 hp, 99`

                            Коментар


                              #15
                              До колкото знам, производителите не задължават изчакване, а палиш и потегляш. Зимно време, изчаквам 2-3 минути да кротнат малко оборотите и потеглям. Лятото не чакам.
                              ФИАТ- Пътят е само формалност
                              ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                              -----------------------------------------------------
                              FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                              Коментар

                              Working...
                              X