Колеги имам проблем с "новият" стар мотор, при опит да го стартирам върти като луд, но няма палене. Вързах го към МЕС и ми показва грешка 81 - rpm/ tdc error, което трябва да значи че е датчик на колянов вал, но ми споменаха че може и датчика на разпределителният вал да дава същата грешка. Днес взех един датчик на коляновият вал от браво 1.6 който на вид изглежда същият (на размер също) и ще пробвам с него ако не стаме ще търся от Браво 1.8 и евентуално след това ще сменя и датчика на разпределителя, но не ми се искаше да набутвам толкова пари за предположения. Дайте акъл какво да правя, при замерване датчика на КВ дава съпротивление 539кОма, но е индуктивен и вероятно няма да помогне този номер със съшротивлението.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Грешка 81 датчик колянов вал или датчик ХОЛ?
Collapse
X
-
Аз мисля, че си правиш излишни експерименти, с датчик от 1.6. Драбвало е да си вземеш от 1.8, а не сега да се чудиш, защо дава същата грешка. Датчика на Хол и този на колянов вал, са едно и също нещо. А датчика на разпределителния вал, e за отчитане на оборотите, което значи, че би трябвало да запали и без него.Fiat Punto`04 1.2 60hp.
Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.
Коментар
-
Колегата по горе е прав датчик на Хол и колянов вал са едно и също и аз сменях на Типото че правеше парчета ☺Мъжът трябва да взима толкова, че колкото и жената да изхарчи, да остава за 1 резервоар и 2 бири!
Фиат Типо 1.6 i.e некаде около 90 те години
Фиат Мареа 1.8 16v откъм края на 90 те години
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар