Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Автомати Aisin

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ако си прав за фракционните дискове, в което не се съмнявам, то излиза че разликата е точно в броя им.
    Различия между 80 и 81 - в количествах фрикционов и стальных дисков, в корпусе и в некоторых усиленных узлах "железа" трансмиссии.
    207 тиква автомат
    новокромаджия 2.4 печка

    Коментар


      #17
      pplk написа:
      Ако си прав за фракционните дискове, в което не се съмнявам, то излиза че разликата е точно в броя им.
      Различия между 80 и 81 - в количествах фрикционов и стальных дисков, в корпусе и в некоторых усиленных узлах "железа" трансмиссии.
      Точно днес помолих да ми помагат с руския, че не го разбирам. Но до колкото хващам в този цитат казват разликата между 81 и 80. Отделно, че 80 отново има модификации, а не е една и съща за 1.9 и 2.4.Според мен би станала замяната от друг автомобил, но трябва да се гледа за диф-а. Че при различните производители се монтира кутия с различен диф. И в двете крайност има доста голяма разлика заради самия диф. Най-дълъг мисля, че слагат в Опел Сигнум 1.9ЦДТИ и там при 140км/ч си на 2к оборота. Луда работа за 150кс двигател.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #18
        Със сигурност 1,9 и 2,4 са с различни кутии, тук спор няма, опитвам да намеря 80 с различни параметри, но ми излиза само 81 като отговаряща на описанието. Като ми мапваха колата, също казаха, че е до 440Nm За това те помолих за някакъв линк за разликите в 80-ките, та да добия и аз представа.
        207 тиква автомат
        новокромаджия 2.4 печка

        Коментар


          #19
          pplk написа:
          Със сигурност 1,9 и 2,4 са с различни кутии, тук спор няма, опитвам да намеря 80 с различни параметри, но ми излиза само 81 като отговаряща на описанието. Като ми мапваха колата, също казаха, че е до 440Nm За това те помолих за някакъв линк за разликите в 80-ките, та да добия и аз представа.
          Разликата съм я чел някъде из сервизните ръководства по спомен и за това съм я запомнил.Ама какво го мислиш. Нали още държи кутията. Карай, пък следващия да му мисли. За това уважавам точно в тази сфера БМВ (има и изключения).Слагат двигател от 400Нм, и кутия от 560Нм. А не като Фиат. 400Нм двигател и 400Нм кутия.Даже конкретно при Фиат, абсолютно всички модели кутии са точно 1:1 с ръба на проектирането на двигателя. Луда работа. За това при Фиат това ми е омразно нещо. Как веднъж не сложиха хубава кутия, като след 10 години експлоатация още да се радваш не превключването.Добре, че е единствената Ц530 кутия, че леко да отсрамва нещата. Поне там 300Нм на хартия са реални 500 и държи.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #20
            Ще отговоря в едно мнение, за да не се пълни темата излишно.Относно типовете автомати:Никъде не съм сравнявал ръчна с автоматична. Писах, че няма как кутия с хидро. да превключва по бързо от такава с двоен съединетел. Едното има фрикциони, а другото само един двоен и бърз съединител.Относно модификацията.Слага се само 80-ка. Колко държи не съм сигурен.Относно BMW.3.0 дизел 185 к.с 2001-2004 и в 5-та серия, но предимно в Х5 троши автомати редовно.3.0 дизел 204 к.с при Х3 - същите проблеми. При 218 к.с мотора автоматите са по-добри. Но да говорим, как BMW правят нещата винаги добре и преосигурени - хич не съм съгласен. И сравнението с ФИАТ, който е значително по-евтин не е най-удачно.
            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

            Коментар


              #21
              Чакай сега. В предишното ти мнение твърдеше, че Х5 е с ЗФ. Ами не е. Както 184 така и 204 варианти са с умряла кутия на ГМ, за това се чупи, защото просто не е ЗФ.И никъде не съм твърдял, че БМВ винаги правят нещата добре. В повечето случаи са добре, естествено всяко правило си има изключения.И отново си противоречиш. Кутиите с 2 съединителя не са ли с фрикционни елементи и те, като при автомата?Реално на двойния съединител трябва отцепването на единия съединител и зацепването на втория. Точно на 8 скоростния ЗА автомат превключването на всяка скорост е абсолютно същото. Трябва да отвори един съединител и да затвори втори. На пръв поглед нищо различно. Теоретично бързината е логична да е една и съща. Просто отваряш един съединител и затваряш друг. Точно там е работата, че да превключи автоматика и да смени предавателното число, то трябва да има застъпване на съединителите в кутията, което става чрез междинното стоене на клапаните, което твърдиш, че не е така по принцип.Просто не знаеш как работи автомата (визирам класически автомат, а не ръчна кутия с електрическо управляем съединител) според мен.И тази бързина на превключване няма нищо общо с хидротрансформатора, както твърдиш.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #22
                Бая изчетох за тия кутии и наистина в Крома се монтира само 80-ка, но разликите освен в максималния въртящия момент, който е 440Nm. за 2,4 и 400 за 1,9, и в диференциала и предавателните числа. НЕ СА ВЗАИМОЗАМЕНЯЕМИ. Намерих и обява за продажба на нова кутия и там е изрично упоменато същото. http://www.ebay.com/itm/Cambio-AISIN...EAAOSwKtlWiCre
                207 тиква автомат
                новокромаджия 2.4 печка

                Коментар


                  #23
                  С това мнение не съм съгласен, ама няма смисъл да спорим.Аз пък намерих, че маслото за 80-ката е същото като маслото за Приуса. Или най-подходящото е такова, което отговаря на Dexron VI или 3324. Уж Аисин си правят специално маслото за тия кутии, но реално намерих най-евтиното такова, което си е точно каквото трябва, опаковано под почти медицинското наименование "RAVENOL ATF T-WS".
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #24
                    BO написа:
                    Чакай сега. В предишното ти мнение твърдеше, че Х5 е с ЗФ. Ами не е. Както 184 така и 204 варианти са с умряла кутия на ГМ, за това се чупи, защото просто не е ЗФ.И никъде не съм твърдял, че БМВ винаги правят нещата добре. В повечето случаи са добре, естествено всяко правило си има изключения.И отново си противоречиш. Кутиите с 2 съединителя не са ли с фрикционни елементи и те, като при автомата?Реално на двойния съединител трябва отцепването на единия съединител и зацепването на втория. Точно на 8 скоростния ЗА автомат превключването на всяка скорост е абсолютно същото. Трябва да отвори един съединител и да затвори втори. На пръв поглед нищо различно. Теоретично бързината е логична да е една и съща. Просто отваряш един съединител и затваряш друг. Точно там е работата, че да превключи автоматика и да смени предавателното число, то трябва да има застъпване на съединителите в кутията, което става чрез междинното стоене на клапаните, което твърдиш, че не е така по принцип.Просто не знаеш как работи автомата (визирам класически автомат, а не ръчна кутия с електрическо управляем съединител) според мен.И тази бързина на превключване няма нищо общо с хидротрансформатора, както твърдиш.
                    Всъщност съм написал, че не съм сигурен. Както и да е, мислех че не всички са с ГМ, но явно са. Както виждаш, BMW също продават боклуци за много пари. Ако им направя списък с ’греховете’ ще излезе, че почти няма читав модел, който да си струва парите. Колкото познати имам със старото Х5 и Х3 все правиха автомати, че и повториха...Ами, за мен DSG-то няма фрикционни елементи на всяка предавка и превключва перфектно. Колкото до надеждността му - това е друга тема. Никъде не съм твърдял, че няма междинно стоене на клапаните. Извинявам се, ако не съм го написал добре. Прочетох и написах, че клапаните на въпросният автомат затваряли на 2 стъпки, като по този начин има повече триене и по-плавно превключване.Не искам да споря, защото не съм експерт. Просто, се интересувам от конкретен автомат и до колко може да му се има доверие.ПоздравиП. ПДа не ме разбереш зле. Има едно Х5, което възнамерявам да купя, но на определена цена. Пазарните им цени са напълно ненормални за това, което предлага въпросното возило. Тези с ГМ автоматите трябва да ги продават на половин цена и със свалени емблеми. :D
                    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                    Коментар


                      #25
                      BO написа:
                      С това мнение не съм съгласен, ама няма смисъл да спорим.Аз пък намерих, че маслото за 80-ката е същото като маслото за Приуса. Или най-подходящото е такова, което отговаря на Dexron VI или 3324. Уж Аисин си правят специално маслото за тия кутии, но реално намерих най-евтиното такова, което си е точно каквото трябва, опаковано под почти медицинското наименование "RAVENOL ATF T-WS".
                      :D - то с Мерцедес ’филма’ е същия. Все пак, някои си сложиха евтин заместител и после плакаха... Аз си смених с FUSCH и вече 20К не съм забелязал разлика в превключването. Предполагам, че по евтините масла няма да издържат на темперетурното натоварване дълго време и това може да се окаже проблем.
                      Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                      Коментар


                        #26
                        Reptile написа:
                        Никъде не съм твърдял, че няма междинно стоене на клапаните. Извинявам се, ако не съм го написал добре. Прочетох и написах, че клапаните на въпросният автомат затваряли на 2 стъпки, като по този начин има повече триене и по-плавно превключване.
                        Не затварят на две стъпки.При въпросния автомат се използват линейни клапани и като такива положението им се регулира посредством ток от ЕКУ-то. Съответно положението им може да бъде безгранично, теоретично. Когато даден клапан трябва да се управлява, то започва да му се подава по-голям ток. Колкото по-голям е тока, толкова повече положението му се измества. Това е. И тока по време на превключването не е 0-0.5-1А да кажем, а е плавно и чрез застъпване между отделните превключвания, за да се постигне плавно преминаване от едно предавателно число към друго.И точно когато има проблем и дадения клапан не може да застане на точно определено място спрямо подадения му ток, тогава не се получава плавно преминаване от едно предавателно число към друго, а се получава по-голямо застъпване на два съединителя, като по този начин се усеща въпросното блъскане.И за това не намесвай принципа на работата с автомата и този с 2 съединителя, защото този с два съединителя реално си е ръчна скоростна кутия, където предавателните числа са фиксирани и са постоянно зацепени, като не е необходимо междинното превключване между тях чрез фрикционни елементи.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #27
                          BO написа:
                          Reptile написа:
                          Никъде не съм твърдял, че няма междинно стоене на клапаните. Извинявам се, ако не съм го написал добре. Прочетох и написах, че клапаните на въпросният автомат затваряли на 2 стъпки, като по този начин има повече триене и по-плавно превключване.
                          Не затварят на две стъпки.При въпросния автомат се използват линейни клапани и като такива положението им се регулира посредством ток от ЕКУ-то. Съответно положението им може да бъде безгранично, теоретично. Когато даден клапан трябва да се управлява, то започва да му се подава по-голям ток. Колкото по-голям е тока, толкова повече положението му се измества. Това е. И тока по време на превключването не е 0-0.5-1А да кажем, а е плавно и чрез застъпване между отделните превключвания, за да се постигне плавно преминаване от едно предавателно число към друго.И точно когато има проблем и дадения клапан не може да застане на точно определено място спрямо подадения му ток, тогава не се получава плавно преминаване от едно предавателно число към друго, а се получава по-голямо застъпване на два съединителя, като по този начин се усеща въпросното блъскане.И за това не намесвай принципа на работата с автомата и този с 2 съединителя, защото този с два съединителя реално си е ръчна скоростна кутия, където предавателните числа са фиксирани и са постоянно зацепени, като не е необходимо междинното превключване между тях чрез фрикционни елементи.
                          Разбрах сега съм малко по-добре с ’автоматите’. Мерси за поясненията! Финално - да разбирам, че въпросният автомат е рисков над средното?!
                          Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                          Коментар


                            #28
                            Reptile написа:
                            Разбрах сега съм малко по-добре с ’автоматите’. Мерси за поясненията! Финално - да разбирам, че въпросният автомат е рисков над средното?!
                            Не. Риска при него е свързан с това, че не му сменят маслото, като отделно филтъра е много измислен, демек прекалено малък. И за това има огромни оплаквания от него с не-доброто превключване, защото маслото става много мръсно, като пречи на клапаните да се движат свободно и да застанат в точната определена позиция, спрямо тока, който им се подава. А този автомат по нищо не се различава от другите. Използват си се фрикционни елементи, които се износват и замърсяват маслото. Използва се хидротрансформатор, който грее маслото доста. Просто няма как да се направи нещо, което не се обслужва в тази сфера.То на Приуса дават да се сменя това масло на 160к, където там няма нито един фрикционен елемент, който да замърсява маслото съзнателно, пък да дадеш на класически автомат доживотно пълнене си е смел ход. Е, реално не е смел, а много добре изчислен.Просто производителите си знаят. Без смяна на масло ресурса му би бил 200к да кажем. Те дават гаранция на колата 150к. Значи всичко е наред.
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              Reptile написа:
                              Финално - да разбирам, че въпросният автомат е рисков над средното?!
                              Привет, колега. Много се чудех дали да взема отношение, но не мога да не го направя. Просто това твое публично заключение доста ме подразни. 1-во, от какво точно реши, че автомата е "рисков над средното"? Някакви задълбочени сравнения, аргументирани оценки, линкове към авторитетни анализи да си видял? Ако е така, моля дай ги и на нас, за да ни убедиш в риска. 2-ро, ако действително настоящата дискусия те е довела до такъв извод - моля, запази го за себе си и си взимай лично твоето решение на тази база. Не е редно да плашиш хората, които обмислят такава покупка или пък тези които вече са я направили. Според мен е факт, че коли (респективно скоростни кутии) на нормално количество километри (много добре знаем, че на нашия пазар се предлагат предимно "милионници") и с правилно осблужване през годините, НЕ страдат от проблеми с автоматичните скоростни кутии. Тук е редно да отбележим, че допълнителното вдигане на мощността с тунинг похвати, неминуемо води до риск. И това собственика трябва да си го знае. Защо е длъжен производителя да залага запас в кутията с тунинг презумции? Също така смятам, че един автомобил с автоматична кутия се кара предимно в автоматичен режим, което е много по-щадящо както за двигателя, така и за кутията, в сравнение с варианта ръчна кутия, където всеки може да си я "цеди" когато и както си поиска. Вероятността да случиш автоматик, каран в тежки ръчни режими е много по-малка според мен. И като споменах "ръчна скоростна кутия", нея ще я слагаме ли в категорията "рискова над средното"? Защото въпросната ръчна кутия, която се слага в Кромата е известна с някои "детски" болести и неминуеми ремонти. А като прибавим и почти задължителните съединител, маховик и помпи, пак отиваме на едни доста възможни и сериозни ядове, респективно - разходи.Това е, изказах си личното мнение. Не искам да влизам в спорове и дискусии. Не се чувствам и достатъчно технически компетентен. Аз лично съм доволен, че съм случил на автоматична кутия без цитираните проблеми и се надявам да продължава да е така (чукам на дърво). Тук е мястото да кажа това, което мен лично най-много ме дразни с точно този модел автоматик - нечовешкият разход на градско. Така ли е с всички автомати, работещи на този "класически" принцип? Някак си не ми се струва нормално средният ми разход на градско (за що годе същият режим), да ми е с 30-40% по-голям в сравнение с предишната ми кола - Либра 2.4 с ръчна кутия (да, с около 300 кг по-лека и с уж 65 к.с. по-малка мощност). В този ред на мисли и по темата - давайте съвети за максимално икономично градско шофиране с този модел автоматик.
                              Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                              ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                              Коментар


                                #30
                                BO написа:
                                То на Приуса дават да се сменя това масло на 160к, където там няма нито един фрикционен елемент, който да замърсява маслото съзнателно, пък да дадеш на класически автомат доживотно пълнене си е смел ход. Е, реално не е смел, а много добре изчислен.Просто производителите си знаят. Без смяна на масло ресурса му би бил 200к да кажем. Те дават гаранция на колата 150к. Значи всичко е наред.
                                Мда, и моето виждане е подобно. Класическите шибани съвременни бизнес похвати на производителите на автомобили и части за тях! Щом вероятността да го хване гаранционно е прекалено малка, защо да си го причиняват
                                Fiat Croma 2.4 Multijet/20V '06, 939A3.000
                                ex. Lancia Lybra 2.4JTD/10V SW '00, 839A5.000

                                Коментар

                                Working...
                                X