Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Автомати Aisin

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Автомати Aisin

    Предлагам в тази тема да обсъдим въпросните автомати, които са поставяни на много автомобили от групата ФИАТ.Интересува ме:1. Слаби места?2. От какво най-често "мрат"?3. Издържат ли на 400 Нм дълго или е въпрос на време?4. Редовната поддръжка решава ли повечето проблеми или просто си "мрат" в един момент?
    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

    #2
    Като начало искам да кажа, че от прочетеното из нет-а стигнах до извода, че тези автомати са с проеменлива характеристика на клапаните и за това се чуства лаг. Горното е причина за по-силно стопляне на маслото --> съответно по-ранна загуба на свойствата му -> фрикционните дискове се прегряват -> отделят частици -> частично се запушват маслопроводите -> намалява мазането -> влошава още повече каествата на мсалото -> автомата се поврежда.
    Fiat Marea JTD 105 09.2000г

    Коментар


      #3
      Кутиите са читави, като начин на работа не са от най-добрите автоматици. Не, че имам голяма база за сравнение, но последните 2 години успях да покарам няколко автоматика - ZF и DSG и доста по-добре се държат. Айсина като цяло по-бавно реагира, особено дразни при желание за бързо изтегляне от спряло положение. 1.Слаби места, от това което съм изчел из всякакви форуми - почти няма. Изкарват си необходимия ресурс от 200-250 К без смяна на масло. След това започват да излизат проблеми.2. Най-често мрат от проблем с мозъка, но хубавото е, че само неговата смяна, която не изисква сваляне на кутията - решава проблема. За съжаление моята кутия, освен мозък май е на път да счупи и хидротрансформатора :D, без да съм специалист всички симптоми ме водят натам, но все пак тя отдавна си е изминала ресурса. 3. Май не особено дълго (все пак зависи какво се има предвид под дълго) 4. Според мен ако си я взел от нова и не я тормозиш прекалено и й сменяш маслото сигурно ще изкара над 400К.
      Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

      Коментар


        #4
        Re: Автомати Aisin

        Reptile написа:
        3. Издържат ли на 400 Нм дълго или е въпрос на време?
        2,4 и 1,9 са с различни кутии. На 2,4 и дават до 440Nm и практически издържа колкото и на по-малкия мотор.
        207 тиква автомат
        новокромаджия 2.4 печка

        Коментар


          #5
          Re: Автомати Aisin

          pplk написа:
          Reptile написа:
          3. Издържат ли на 400 Нм дълго или е въпрос на време?
          2,4 и 1,9 са с различни кутии. На 2,4 и дават до 440Nm и практически издържа колкото и на по-малкия мотор.
          Интересно! Модификациите са TF-80SC[2] (AWF21, AF40-6, AM6, AW6A-EL) and TF-81SC (AF21), но намерих детайл, коя кутия на какво се слага.Значи да си търся по-нова кола и "ша се чипосваме смело" :D !
          Fiat Marea JTD 105 09.2000г

          Коментар


            #6
            noriaga написа:
            Кутиите са читави, като начин на работа не са от най-добрите автоматици. Не, че имам голяма база за сравнение, но последните 2 години успях да покарам няколко автоматика - ZF и DSG и доста по-добре се държат. Айсина като цяло по-бавно реагира, особено дразни при желание за бързо изтегляне от спряло положение. 1.Слаби места, от това което съм изчел из всякакви форуми - почти няма. Изкарват си необходимия ресурс от 200-250 К без смяна на масло. След това започват да излизат проблеми.2. Най-често мрат от проблем с мозъка, но хубавото е, че само неговата смяна, която не изисква сваляне на кутията - решава проблема. За съжаление моята кутия, освен мозък май е на път да счупи и хидротрансформатора :D, без да съм специалист всички симптоми ме водят натам, но все пак тя отдавна си е изминала ресурса. 3. Май не особено дълго (все пак зависи какво се има предвид под дълго) 4. Според мен ако си я взел от нова и не я тормозиш прекалено и й сменяш маслото сигурно ще изкара над 400К.
            Хубава информация. Лагва малко, но твърдят, че така е замислен.Колкото до DSG-то, то е със сединители, няма как да не е в пъти по-бързо. http://www.myturbodiesel.com/wiki/vw...i-stronic-faq/Тъкмо преди 10 дни на познат му се разтропа маховика на DSG-то(GOLF 5), което е на 115К, а колата е закупена нова сервизирана само в официалният сервиз. Колата е карана нормално, без много зор.Предполагам за ZF случката е същата - няма хидро-трансформатор.Отделно, сигурно знаете, колко пъти е казвано, че Мерцедес-и за много пари не превключвали достъчно бързо, е няма как, защото са с хидро-трансформатор. На практика, ако се поддръжа коркетно хидро-то трябва да изкара много повече без ремонт от DSG-то.Погледнато реално смяна на маховик на DSG - 2500 лв, смяна на съединител и маховик на ръчни скорости - 1700 лв. като изкарва 2-пъти по-малко.
            Fiat Marea JTD 105 09.2000г

            Коментар


              #7
              Reptile, много, много не си чел.Общо взето всички автоматици (хидравлични) превключват с клапани с междинно стоене. Така, че първото ти мнение не е валидно.Хидротранформатора не е причина за бавно превключване, още повече, че на хубавите кутии той заключва още на 1-ва скорост. Това означава, че и второто ти мнение не е валидно.Конкретно обсъждания Аисин в темата заключва на 2-ра скорост най-ниско. Отделно, че при Крома се монтира само TF-80SC, която е ограничена на 400Нм. Всичко над това е добре дошло, но без гаранция за проектирания живот. Като при 1.9-ката е олекотения вариант с 5 дискови пакета и лимит на 350Нм, а при 2.4 се използва "пълната" версия със 6-те дискови пакета и лимит на 400Нм.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                Дай някакъв линк за това инфо, че навсякъде излиза, че 2,4 е с 440Nm. На едно място ми излиза, че даяни без проблем до 500Nm, но не ми изглежда достоверно, макар че е логично.https://www.youtube.com/watch?v=AYcXTD-ggKE
                207 тиква автомат
                новокромаджия 2.4 печка

                Коментар


                  #9
                  Аз имам друг въпрос... тези кутии заменими ли са? Изобщо възможно ли е без сериозни, трудоемки и скъпоструващи преправяния (не говоря за самото сваляне и качване на кутия, там е ясно че работата е доста) да се прехвърли автоматична кутия от Крома 2.4 на 1.9? Също така с този мотор и тази кутия са и Алфа 159, Опел Вектра C, Сигнум, Астра, Зафира, Сааб.... възможно ли е ако се намери читава кутия втора ръка от изброените марки и модели да се трансферира директно? Интересува ме живо този въпрос, защото ако е възможно май май ако стигна до ремонт ще предпочета риска с втора ръка кутия.
                  Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                  Коментар


                    #10
                    Нищо не намирам по въпроса за взаимозаменяемост, нека се изкажат специалистите. Между другото, чета, че има разлика и във валвбодито за 2,4, докато за всички останали е еднакво. И за да бъде объркването пълно, на места дават за Крома 2,4 AF21 (TF81SC), на други AF40-6TF80SC, Като първата е до 450Nm, а втората до 350Nm. Нещо се объркАх.
                    207 тиква автомат
                    новокромаджия 2.4 печка

                    Коментар


                      #11
                      BO написа:
                      Reptile, много, много не си чел.Общо взето всички автоматици (хидравлични) превключват с клапани с междинно стоене. Така, че първото ти мнение не е валидно.Хидротранформатора не е причина за бавно превключване, още повече, че на хубавите кутии той заключва още на 1-ва скорост. Това означава, че и второто ти мнение не е валидно.Конкретно обсъждания Аисин в темата заключва на 2-ра скорост най-ниско. Отделно, че при Крома се монтира само TF-80SC, която е ограничена на 400Нм. Всичко над това е добре дошло, но без гаранция за проектирания живот. Като при 1.9-ката е олекотения вариант с 5 дискови пакета и лимит на 350Нм, а при 2.4 се използва "пълната" версия със 6-те дискови пакета и лимит на 400Нм.
                      Сигурно почти всички! ZF на X5(2001 - 2003) не превключва с междинно стоене. Но това не мога да го твърдя на 100%. Няма как с хидро-то да превключваш, както това прави пакет от 2 съединителя, мисля, че това няма смисъл да се коментира, но ако имаш доводи - ще бъде интересно да ги знаем.Защо конкретният Aisin тръгва от 2-ра, при положение, че Croma-та не е от най-леките автомобили.Тогава възникват още няколко въпроса:1. И при Opel ли се монтира същата кутия и там ли тръгва от 2-ра?!2. Има ли вариант за софтуерно отключване на 1-ва?3. Какъв е смисъла да се изолира тотално 1-ва предавка?
                      Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                      Коментар


                        #12
                        pplk написа:
                        Нищо не намирам по въпроса за взаимозаменяемост, нека се изкажат специалистите. Между другото, чета, че има разлика и във валвбодито за 2,4, докато за всички останали е еднакво. И за да бъде объркването пълно, на места дават за Крома 2,4 AF21 (TF81SC), на други AF40-6TF80SC, Като първата е до 450Nm, а втората до 350Nm. Нещо се объркАх.
                        Ами дай да ги видим тези линкове, които ги четеш. Няколко глави четат и разбират повече от една.Защото аз прочетох, че тази кутия се слагала и на Tuareg 2.5 TDI, и що не! :D
                        Fiat Marea JTD 105 09.2000г

                        Коментар


                          #13
                          pplk написа:
                          Нищо не намирам по въпроса за взаимозаменяемост, нека се изкажат специалистите. Между другото, чета, че има разлика и във валвбодито за 2,4, докато за всички останали е еднакво. И за да бъде объркването пълно, на места дават за Крома 2,4 AF21 (TF81SC), на други AF40-6TF80SC, Като първата е до 450Nm, а втората до 350Nm. Нещо се объркАх.
                          При Фиат (Крома, 159) се слага само TF80SC, която в пълния си размер от 6 дискови пакета издържа до 400Нм. При 5 дискови пакета издържа до 350Нм. Това е разликата между 1.9 и 2.4.Разликата между 2.4 Крома и 2.4 159 е в торк-а. При 159 има по-голяма степен на преобразуване, защото е Алфа все пак. TF81SC се води, че издържа до 450Нм, но такава кутия не се слага във Фиат. По принцип именно заради лимита на 80-ката, когато пускат 2-рата версия на 2.4 (210кс), то на него не слагат автомата, а автомата се слага само с по-старата версия на двигателя.Това е което знам.
                          Reptile написа:
                          Сигурно почти всички! ZF на X5(2001 - 2003) не превключва с междинно стоене. Но това не мога да го твърдя на 100%. Няма как с хидро-то да превключваш, както това прави пакет от 2 съединителя, мисля, че това няма смисъл да се коментира, но ако имаш доводи - ще бъде интересно да ги знаем.Защо конкретният Aisin тръгва от 2-ра, при положение, че Croma-та не е от най-леките автомобили.Тогава възникват още няколко въпроса:1. И при Opel ли се монтира същата кутия и там ли тръгва от 2-ра?!2. Има ли вариант за софтуерно отключване на 1-ва?3. Какъв е смисъла да се изолира тотално 1-ва предавка?
                          1. Нека започнем първо, че на Х5 (2001-2003) не се слага ЗФ. И да, и ГМ-а, и ЗФ-а, и всички автомати превключват с междинно стоене. По-скоро би ми било интересно ако намериш такъв, който превключва без застъпване на отделните дискови елементи. Точно тук идва реално проблема при автомата и от това зависи скоростта на превключване, замърсяването на маслото, умирането на фрикционните пакети и т.н.2. Не може да сравняваш ръчна кутия с автоматична. Но основно не ти е ясна разликата между кутия с 2 съединителя (реално ръчна такава) и такава с хидротрансформатор. Хидротранформатора реално нищо не прави от 2-ра нагоре. Той е зацепил твърдо и няма общо със скоростта на смяната на предавката. Така, че по твоята логика хидротранформатора има 0мс закъснение между превключванията и съответно би бил светкавичен, ако от него зависеше превключването.3. Аисина винаги си тръгва от 1-ва предавка, освен ако не е на зимен/ръчен режим.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #14
                            ВО, със сигурност си по-наясно с нещата, но информацията в нета е много различна и противоречаща си.http://www.piterakpp.ru/fiat.htm Тука са дали и двете кутии за Крома. http://www.prnd.pl/typy-skrzyn-alfa-romeo,14,1,2.html Тук дават същото за Крома, но за Алфа дават само TF-80SC.http://www.transakpp.ru/232/main/aisin-akpp/tf80sc.html Тук са описали разликите между двете кутии. Основната разликата е в броя на фракционните дискове и още някакви неща.Наистина съм объркан, а и в И-бея предлагат части за кутия за Крома, но с изричната забележка, че трябва да знаеш, каква е точната TF-80SC или 81.
                            207 тиква автомат
                            новокромаджия 2.4 печка

                            Коментар


                              #15
                              99.999% във Фиат се слага само TF-80SC.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X