Предлагам в тази тема да обсъдим въпросните автомати, които са поставяни на много автомобили от групата ФИАТ.Интересува ме:1. Слаби места?2. От какво най-често "мрат"?3. Издържат ли на 400 Нм дълго или е въпрос на време?4. Редовната поддръжка решава ли повечето проблеми или просто си "мрат" в един момент?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Автомати Aisin
Collapse
X
-
Като начало искам да кажа, че от прочетеното из нет-а стигнах до извода, че тези автомати са с проеменлива характеристика на клапаните и за това се чуства лаг. Горното е причина за по-силно стопляне на маслото --> съответно по-ранна загуба на свойствата му -> фрикционните дискове се прегряват -> отделят частици -> частично се запушват маслопроводите -> намалява мазането -> влошава още повече каествата на мсалото -> автомата се поврежда.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
-
Кутиите са читави, като начин на работа не са от най-добрите автоматици. Не, че имам голяма база за сравнение, но последните 2 години успях да покарам няколко автоматика - ZF и DSG и доста по-добре се държат. Айсина като цяло по-бавно реагира, особено дразни при желание за бързо изтегляне от спряло положение. 1.Слаби места, от това което съм изчел из всякакви форуми - почти няма. Изкарват си необходимия ресурс от 200-250 К без смяна на масло. След това започват да излизат проблеми.2. Най-често мрат от проблем с мозъка, но хубавото е, че само неговата смяна, която не изисква сваляне на кутията - решава проблема. За съжаление моята кутия, освен мозък май е на път да счупи и хидротрансформатора :D, без да съм специалист всички симптоми ме водят натам, но все пак тя отдавна си е изминала ресурса. 3. Май не особено дълго (все пак зависи какво се има предвид под дълго) 4. Според мен ако си я взел от нова и не я тормозиш прекалено и й сменяш маслото сигурно ще изкара над 400К.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Re: Автомати Aisin
pplk написа:Reptile написа:3. Издържат ли на 400 Нм дълго или е въпрос на време?Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
noriaga написа:Кутиите са читави, като начин на работа не са от най-добрите автоматици. Не, че имам голяма база за сравнение, но последните 2 години успях да покарам няколко автоматика - ZF и DSG и доста по-добре се държат. Айсина като цяло по-бавно реагира, особено дразни при желание за бързо изтегляне от спряло положение. 1.Слаби места, от това което съм изчел из всякакви форуми - почти няма. Изкарват си необходимия ресурс от 200-250 К без смяна на масло. След това започват да излизат проблеми.2. Най-често мрат от проблем с мозъка, но хубавото е, че само неговата смяна, която не изисква сваляне на кутията - решава проблема. За съжаление моята кутия, освен мозък май е на път да счупи и хидротрансформатора :D, без да съм специалист всички симптоми ме водят натам, но все пак тя отдавна си е изминала ресурса. 3. Май не особено дълго (все пак зависи какво се има предвид под дълго) 4. Според мен ако си я взел от нова и не я тормозиш прекалено и й сменяш маслото сигурно ще изкара над 400К.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
Reptile, много, много не си чел.Общо взето всички автоматици (хидравлични) превключват с клапани с междинно стоене. Така, че първото ти мнение не е валидно.Хидротранформатора не е причина за бавно превключване, още повече, че на хубавите кутии той заключва още на 1-ва скорост. Това означава, че и второто ти мнение не е валидно.Конкретно обсъждания Аисин в темата заключва на 2-ра скорост най-ниско. Отделно, че при Крома се монтира само TF-80SC, която е ограничена на 400Нм. Всичко над това е добре дошло, но без гаранция за проектирания живот. Като при 1.9-ката е олекотения вариант с 5 дискови пакета и лимит на 350Нм, а при 2.4 се използва "пълната" версия със 6-те дискови пакета и лимит на 400Нм.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Дай някакъв линк за това инфо, че навсякъде излиза, че 2,4 е с 440Nm. На едно място ми излиза, че даяни без проблем до 500Nm, но не ми изглежда достоверно, макар че е логично.https://www.youtube.com/watch?v=AYcXTD-ggKE207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Аз имам друг въпрос... тези кутии заменими ли са? Изобщо възможно ли е без сериозни, трудоемки и скъпоструващи преправяния (не говоря за самото сваляне и качване на кутия, там е ясно че работата е доста) да се прехвърли автоматична кутия от Крома 2.4 на 1.9? Също така с този мотор и тази кутия са и Алфа 159, Опел Вектра C, Сигнум, Астра, Зафира, Сааб.... възможно ли е ако се намери читава кутия втора ръка от изброените марки и модели да се трансферира директно? Интересува ме живо този въпрос, защото ако е възможно май май ако стигна до ремонт ще предпочета риска с втора ръка кутия.Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат
Коментар
-
Нищо не намирам по въпроса за взаимозаменяемост, нека се изкажат специалистите. Между другото, чета, че има разлика и във валвбодито за 2,4, докато за всички останали е еднакво. И за да бъде объркването пълно, на места дават за Крома 2,4 AF21 (TF81SC), на други AF40-6TF80SC, Като първата е до 450Nm, а втората до 350Nm. Нещо се объркАх.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
BO написа:Reptile, много, много не си чел.Общо взето всички автоматици (хидравлични) превключват с клапани с междинно стоене. Така, че първото ти мнение не е валидно.Хидротранформатора не е причина за бавно превключване, още повече, че на хубавите кутии той заключва още на 1-ва скорост. Това означава, че и второто ти мнение не е валидно.Конкретно обсъждания Аисин в темата заключва на 2-ра скорост най-ниско. Отделно, че при Крома се монтира само TF-80SC, която е ограничена на 400Нм. Всичко над това е добре дошло, но без гаранция за проектирания живот. Като при 1.9-ката е олекотения вариант с 5 дискови пакета и лимит на 350Нм, а при 2.4 се използва "пълната" версия със 6-те дискови пакета и лимит на 400Нм.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
pplk написа:Нищо не намирам по въпроса за взаимозаменяемост, нека се изкажат специалистите. Между другото, чета, че има разлика и във валвбодито за 2,4, докато за всички останали е еднакво. И за да бъде объркването пълно, на места дават за Крома 2,4 AF21 (TF81SC), на други AF40-6TF80SC, Като първата е до 450Nm, а втората до 350Nm. Нещо се объркАх.Fiat Marea JTD 105 09.2000г
Коментар
-
pplk написа:Нищо не намирам по въпроса за взаимозаменяемост, нека се изкажат специалистите. Между другото, чета, че има разлика и във валвбодито за 2,4, докато за всички останали е еднакво. И за да бъде объркването пълно, на места дават за Крома 2,4 AF21 (TF81SC), на други AF40-6TF80SC, Като първата е до 450Nm, а втората до 350Nm. Нещо се объркАх.Reptile написа:Сигурно почти всички! ZF на X5(2001 - 2003) не превключва с междинно стоене. Но това не мога да го твърдя на 100%. Няма как с хидро-то да превключваш, както това прави пакет от 2 съединителя, мисля, че това няма смисъл да се коментира, но ако имаш доводи - ще бъде интересно да ги знаем.Защо конкретният Aisin тръгва от 2-ра, при положение, че Croma-та не е от най-леките автомобили.Тогава възникват още няколко въпроса:1. И при Opel ли се монтира същата кутия и там ли тръгва от 2-ра?!2. Има ли вариант за софтуерно отключване на 1-ва?3. Какъв е смисъла да се изолира тотално 1-ва предавка?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ВО, със сигурност си по-наясно с нещата, но информацията в нета е много различна и противоречаща си.http://www.piterakpp.ru/fiat.htm Тука са дали и двете кутии за Крома. http://www.prnd.pl/typy-skrzyn-alfa-romeo,14,1,2.html Тук дават същото за Крома, но за Алфа дават само TF-80SC.http://www.transakpp.ru/232/main/aisin-akpp/tf80sc.html Тук са описали разликите между двете кутии. Основната разликата е в броя на фракционните дискове и още някакви неща.Наистина съм объркан, а и в И-бея предлагат части за кутия за Крома, но с изричната забележка, че трябва да знаеш, каква е точната TF-80SC или 81.207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар