Ще започна моята история отначало с вникване към детайлитеВ неделя на влизане в Сф попадам на едно хубаво задръстване и забелязвам, че при натискане на спирачката ми премигва лампата за масло в двигателя. Обаче премигва 1-2 пъти и спира. Като по интерестното е, че не го прави всеки път, ами при няколко поредни натискания го прави и после всичко си е нормално. Спрях пред дома и след час излизам, паля и потеглям. Карах едно 20км по околовръстното, скачах по спирачките - НЕ. Всичко си е нормално и решавам, че това ще е изолиран сучай. Обаче вчера отивам да взема жената от бачкане ....и газ към мол Парадайз. Всичко хубаво, но някъде около мол Българи, пак същата работа- при натискане на спирачка лампата премигва. КАто пак не при всяко натискане, а някакси произволно. Отидох на външния паркинг на Парадайз и като почнах едни тигели напред- назад, скачам по спирачката - НЕ, всичко си е Ок. Обаче щом се случи два пъти ме човърка от вътре. Днес отивам на майстор. Човека гледа слуша, пали я гаси я. Казва всичко и е наред, а и тя наистина докато отида при него всичко е наред. В крайна сметка сменихме датчика за маслото на двигателя (той де, не аз). Взимам си я преди малко, всичко си супер и след 25-30мин. в задръстването....пак премигва тази пуста лампа при натискане на спирачката. Тук някъде е момента да уточня няколко неща:1, Съединителя ми е на близо 100к км и вие на умряло, но педала не е твърд. Като позагрее колата и от 4та на 3та не всеки път влиза от раз. Или когато се движиш много бавно и се чудиш 1ва или 2ра - нито една не иска да влезе.2. От как я имам тая кола съм свиканл в задръстванията, когато пуска перката леко да ми потреперват оборотите за секунда.(алтернатора зарежда на 13,9)3. Някой път газ-та е толкова гадна, че се случва на място когато стоя да се тресе колата малко повече. Абе с две думи - свикнал съм да ми трепери понякога.Връщам се пак към историята. Но забелязах, че лампата за маслото премигва не от спирачките, а от натискане на съединителя и падане на оборотите докато минавам на по-долна предавка. Като буквално за секунда стигат 500об и веднага се качват. Все едно ще гасне, ама не гасне. Обръщам на бензин, като веднага набедих газ-та. Но пак си го прави, по рядко но го прави. Стигам пред дома почвам да паркирам и в момента на въртене на волана, като зави тая хидравлична помпа..ужас. Оставих на място на навит волан и оборотите се чудят къде да отидат 500-1000 и тая лампа мига да се неспира. Аха да изгасне ама ен гасне. После постоях на място и от време на време и падат оборотите от нищото и пак мига лампата.Та мисля си за стъпков мотор, ама сутрин като я запаля си държи 1500 и не мърда и лека полека си пада на 800-900. Също така, когато я запаля студена държи 1500об и ако тръгна веднага, при натискане на съединител оборотите скачат до 2000. Но това винаги ми го е правела, ако потегля, когато е студена.Проблема го прави само когато е карана поне 30на минути.Аз така и така ще ходя на майстор и нямам намерение д аму давам акъл, но ми е любопитно дали на някой се е случвало и/или знае, предполага нещо
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с обороти - Брава 1,4 12В
Collapse
X
-
Малко Ъп, от преди малко (не, че има много заинтересовани като гледам)Запалих си я на бензин и реших да карам така до работа. (около 10минути). Всичко си е наред. При форсиране до 4к об и пускане на педала - стрелката пада рязко до 1500об и после плавно и мазно застава на 850-900, без да претрепери. На газ същата работа.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Взел си и акъла и за това те слуша сега До колкото разбирам ти го прави когато е загряла и паднат оборотите под нормалните 800-900, с какво масло я караш ?, ако си вече за смяна и маслото е станало на чорбица, смисъл доста рядко при по ниски обороти, разбирай и ниско налягане, датчика най вероятно се задейства от това ниско налягане и за това виждаш това примигване на лампата на таблото, това като предположение Ако искаш може да пробваш следното - на място слагаш първа, държиш спирачката и почваш да отпускаш леко съединителя за да потеглиш и гледаш на какви обороти ще ти светне лампата, при мен въобще не светва лампата, тоест разбирам, че си прави добро налягане и на по ниски обороти, което на мен специално ми говори, че маслената помпа е ок, тоест не е износена/запушена/задръстена, ама това пак са си мои логични съждения, все пак съм любител Ако ти светва лампата на около 500-600 оборота си мисля, че може да не е от датчика, ти все пак си го сменил, а търси причината в кофти масло или вече по големия дявол - запушена или износена маслена помпа - пак да потретя, не съм автомонтьор, ако съм написал някоя глупост моля да бъда извиненpunto HGT
Коментар
-
Проблема с оборотите е от стъпковото моторче, не реагира достатъчно бързо (може би е по точното да се каже "не може") за да обере дупката в оборотите която се получава и затова оборотите падат толкова ниско. При ниски обороти помпата не може да качи достатъчно масло и затова свети лампата. При мен се получава същотото пропадане особенно когато колата е загряла, но не ми свети лампата. Може би маслената ти помпа е позаминала и не успява да навакса. При мен положението е малко по-различно. Когато ми направи тая мизерия колата почти винаги си гасне. Моторчето засяда в крайно положение, буталцето му се прибира навътре и не може да излезе. Тогава се налага да дам на контакт и с пръст да разбутам буталцето, чува се едно избръмчаване, буталцето излиза, паля и колата става като нова. Случвало ми се е на ден по 5-6 пъти да ми прави мизерии, друг път с месеци всичко е ОК. Свикнал съм и и не ми се занимава да сменям чаркалаци. Един път купувах моторче от морга, покара 3-4 месеца и пак същото. От тогава се отказах да се занимавам, даже и бившата ми приятелка се беше научила сама да се оправя когато стане тоя проблем.Защо се получава - ами износена червячна предавка в моторчето, явно се заклинва по някакъв начин в крайното си положение и двигателчето не може да избута буталото. Един път разглобявах такова моторче, натрошиха му се всички щипки. Със смазка не става.Не мога да си обясня дали компютъра или някой датчик карат това буталце да се прибере толкова, имам предвид да не би просто да може да се направи една идея по-малко да се прибира, тогава няма да заклинва. Но както казах, не ми се занимава, свикнал съм и и така ще си замине.Като обобщение на всичките неща които написах: Аз съм по скоро за заминаваща си маслена помпа или радко масълце.
Коментар
-
Маслото ми е полусинтетика 10В40 на 5700км е. Но марката не я помня. С това масло карам поне през последните 3 смени. Отделно, че аз имам теч на масло от семеринг на коляновия вал от към скоростите и до момента за тия 5700км съм долял 1,5л масло. Общо взето при смяна маслото ми е бистро винаги, щот съм го сменил в движение При потегляне няма проблеми. Всичко почва по време на каране натискам съединителя и когато и падат оборотите за момент отиват на 500-600 и се качват после. Като дори не се усеща да тресе. Тя веднага си ги коригира и качва до нормалните, но в този момент ламБата мига. Като вчера и при паркиране, въртейки волана, не можеше да задържи оборотите от хидравликата и пак така падаха и мигаше. Като и хидр помпа виеше на умряло. А днес си е нормално всичко - поне сутринта. Сега съм решил на обяд като ходя при доктора, да си направя пътя възможно най-заобиколен, че да покарам едно 25-30минути Да предизвикам симптомите.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Както каза и по горе колегата, просто с падането на оборотите, нормално пада и налягането на маслото, което падане се хваща от датчика, че имаш ниско налягане на маслото и за това ти светва лампата на таблото, вече сериозен проблем ще е ако при високи обороти видиш да ти светне лампата, ама дано не я видиш Така, че си карай и не го мисли, единствено си почисти стъпковия за да не ти играят оборотите и толкозpunto HGT
Коментар
-
Е ти колко заинтересовани искаш да има, като си писал баш у ракиено време?! Поостаряхме вече - две ракии и една пържола и в 8 сме угасили лампите. Сега ще ти напълним темата.Мнението на Hristian_Aleksiev се покрива с моето, само дето не знаех, че стъпковото моторче на 1.4 е с бутало. Т.е. може и то да заклинва, а не само дроселовата клапа. Ще допълня две неща: (1) става, когато е загрял двигателя, защото на студен двигател моторчето държи клапата значително по-отворена, а при топъл я почуква много леко, и ако нещо му пречи да се движи " ...не реагира достатъчно бързо и да обере дупката в оборотите която се получава и затова оборотите падат толкова ниско." Макар че 20-30 мин. са много, при мен се получава още на десетата. (2) И на мен ми премигва датчика, като ми паднат оборотите. Маслената ти помпа си е наред, или поне няма отношение към настоящия проблем. Просто на тези обороти няма достатъчно налягане. Поради това ти вие и помпата на хидравликата. На моята хидравлична помпа талянеца даже е сложил датчик за налягане, за да знае компа кога въртя волана и да вдига оборотите. Малки са ни двигателите и даже и това им е усилие. Ако стъпковото моторче не реагира бързо - оборотите падат - няма налягане в хидравличната система - помпата вие на празно.Като обобщение - ако тоя доктор, дето ще ходиш при него е същия, който ти е сменил датчика - засега не ходи. На срещата в неделя хвани двама ентусиасти (аз сигурно няма да дойда - ще питам жената и ще пиша допълнително) и свалете моторчето - сигурно има начин да се напръска с ВД-40 под маншона на буталото. Направете същото с дроселовата клапа. После виж дали и как се прави адаптация на това моторче и я направи. Огледайте все пак за цепки по въздуховодите след дроселовата клапа. Ако не се оправи - пак ще го мислим.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Най-лошото на това моторче, е че червячният механизъм е от пластмасови части, които с времето се износват и от там идва заклинването. Пръскал съм кво ли не под тоя маншон, няма ефект. Единствено трябва да се отвори моторчето и да се натъпче с бяла грес - такава каквато се използва в принтерите и навсякъде където има пластмасови зъбни колела. Проблемът е разглобяването - пластмасата е супер опечена и при всеки опит да се отворят щипчиците, те се трошат и после още по лошо
Коментар
-
Аз се надявам проблемът да е в много ранна фаза - все пак трябват 20-30 мин. работа, за да се появи проблемът. Съвсем установен режим, демек. При мен, като ми се зацапа клапата, на 10-тата минута е готов. Може да отложим скапването нататък във времето по този начин. Това със щипките е неприятно, ама все пак 20-годишна кола е - няма какво да се иска повече. Макар че са го измислили и това впоследствие. При мен щипките са сложени колкото да не се разпадне моторчето, докато го махаш от клапата. Иначе е хванато с три болта, които минават през него и го стягат към клапата.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Доктора е читав. За да сменим датчика аз го подведох, щот му казах, че при натискане на спирачката мига лампата (още не бях разбрал проблема правилно) А когато му я закарах тя не правеше магарии. Та той я гледа умува и казваше, че всичко и е наред, но като крайна мярка ако искам да го сменим и аз се навих. Така, че реално си го бях излъгал за проблемаЕй сега му я закарах. Обаче пущината никакви наченки за проблема. Държи се нормално и за това отложихме във времето всякакви манипулации по неяП.П. Дидич то само на десен калник пише 1,4 12В Ама май 2,0 не може да се намъкне вътреФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Не те съветвам. Ако проблемът е този, ще започне да гасне в движение. Да останеш изведнъж с твърди волан и спирачки по баир надолу е много гадно.Сега като го гледам това твоето моторче, то изглежда подобно на моето. В смисъл, че болтовете минават през него и щипките са за обща култура. Ми можем поне да го свалим и да го разгледаме, и да почистим дросела.Ей го на - http://www.aliexpress.com/store/prod...Захваща се като моето.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
-
Поне месец напред няма да излизам от Сф, а по редовния ми маршрут повече от 50 не вдигам. Ще я следя. Преди време АГУ-ти ми правеше проблем и тогава си гаснеше в движение, та имам опит в градски условия как да се справям с товаФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Ти си знаеш. На мен ми гаснеше всеки път при спускане на свободна и на всеки светофар, в продължение на месеци, докато открия проблема. За да не ми се случва вече, единственото което ми коства е да си почистя дроселовата клапа. За 20 мин, веднъж на 2 години. Можеш поне да пробваш.браво 1,6/90 - 09 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар