batproho написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мога ли да сложа 75Аh акумолатор на Браво 1.6
Collapse
X
-
Либра 1,9 жтд 2000г. LX
Фиат Крома 1,9 2009г.
Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.
-
k76 написа:batproho написа:Не може да ме убедиш, че ако се кара почти изцяло градско и на къси разстояния, особено сега зимата, акумулатора ще успява да ти се дозарежда оптимално.
Коментар
-
Малко сметки извън темата, съвсем груби...Да кажем че се върти на стартер 5 секунди и консумацията е 100А (в началото ще са повече, а към края доста по-малко, но нека са 100), това прави 500Аs (ампер секунди), делим на 60 = 8.3Amin, пак дели на 60 = 0.14Ah. Или по друг начин казано - едно палене ще изразходва 0.14Ah от заряда на акумулатора. Ако обърнем сметките, и приемем че алтернатора зарежда само с 1А, излиза че ще трябва само 0.14 часа (8.4 минути) за да върнем в акумулатора същото количество заряд.Fiat Brava 1,2 16V SX и колело
Коментар
-
k76 написа:batproho написа:Не може да ме убедиш, че ако се кара почти изцяло градско и на къси разстояния, особено сега зимата, акумулатора ще успява да ти се дозарежда оптимално.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Акумулатора си е на мястово вече.Влиза си съвсем свободно на стойката. Проблема е само меката връзка м/у кутията на филтъра и тръбата. Меката връзка се откача от страната на дросела за да може да се сложи клеймата на плюса и после се закача обратно. Акумулатора не опира в нея, просто няма как да се завие клеймата, докато е закачена.Оказа се, че е 74Ah.Ето и снимка:Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.
Коментар
-
Много добре Колега, виж как добре си го наредил. Да не би на TD100 да не стои така и при нея 77Аh стои по същия начин. Не го мисли алтернатора и реле регулатора - градско извън градско ще го зарежда, колко му трябва на бензиновия мотор, да му мислим ние с дизелите.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
batproho, колегата попита може ли да сложи по-мощен акумулатор и отговора е да! Защо подвеждаш, като не си сигурен в нещо? Помисли, защо в различни модификации, дори само при Фиат /бензин и дизел/ имаме на 100 ампера алтернатор, акумулатори от 60 до 90 ah ? Завода дава оптималния /мощност-тегло-цена-размер и минимална мощност/, не е допустимо по-малък /особено за гаранцията/, но по-голям може, стига да влезе. Искам да ми посочиш един магазин, където ако поискам по мощен, няма да ми дадат гаранция. Обясни ми, ако този алтернатор, който е съобразен за 60 ah, като го монтират в завода на друг модел, където акум. е 90 ah, как ги съобразяват, кръщават ли ги, венчавка ли им правят? При моите МПС, всички в групата на Фиат, нещата седят така: 1. алтернатор 100- акумулатор 1102.алтернатор 100- акумулатор 903.алтернатор 120- акумулатор 74 сега, ако си сигурен, че си прав, да взема да разменя 1 и 3?Либра 1,9 жтд 2000г. LX
Фиат Крома 1,9 2009г.
Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.
Коментар
-
Акумулатора му идва без пари (при това с доволно оставаща гаранция), оказа се че я няма и пластмасовата тавичка под самия акумулатор, така че всичко е влязло както се вижда. Моят последен коментар е, Дянко да си го ползва със здраве и колкото изкара, колкото до последните посочени примери, ще се въздържа от коментар...Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Здравейте, предишния ми фият пунто мк1 1.2 16В го купих със 75 Ah акумулатор, който разбира се не влизаше в стойката. Преправих долната скоба за закрепянето, че самия акумулатор беше счупил разширителния съд. След което акумулатора седеше в коригираната стойка без никакъв проблем и щети по чарковете. Фиата го карах 4 години с този акумулатор минах му към 45к километра, зима- лято. ДВА пъти ми се е налагало да зареждам акумулатора, като и в двата случая бях рорил нещо вечер в тъмното и бях оставял плафоните в купето да светят по 1-2 ден, че все се случваше в петък вечер когато обикновенно се сещам за кола, чак в неделя или понеделник. По стартери и алтернатори по тая кола никога нищо не съм правил. Акумулатора беше модел от 2004-5 по думите на един магазин за акумулатори до офиса ми. Накрая си го прехвърлих на пунтото което карам в момента 1.8 ХГТ, но злощастно прекъсна клетка и даде фира декември месец. Но за годините си и че беше без пари съм напълно доволен от живота, който изкара в моите ръце. Така че според мен щом е без пари си заслужава от всякъде!
Коментар
-
batproho написа:Не може да ме убедиш, че ако се кара почти изцяло градско и на къси разстояния, особено сега зимата, акумулатора ще успява да ти се дозарежда оптимално.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Боби, аз хвърлям АБ през около 2 години, тамън и мине гаранцията и тотална фира /гледана е за оттечки, говорим за изправна ел. инсталация/Какво става ако по каталог ти дават 45-52Ah, а ти сложиш да кажем АБ като за дизел примерно 75Ah и нагоре, всичко друго се запазва по инсталацията, генератор и т.н., по това, което написа по горе да разбирам ли, че тоя 75Ah примерно ще ми изкара повече от 2г. ??, питам, че от ток не разбирамpunto HGT
Коментар
-
BO написа:batproho написа:Не може да ме убедиш, че ако се кара почти изцяло градско и на къси разстояния, особено сега зимата, акумулатора ще успява да ти се дозарежда оптимално.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Амперите на алтернатора нямат отношение към амперчасовете на акумулатора. Просто алтернаторът трябва да е изправен. Слага се колкото се може по-голям акумулатор, който можеш да си позволиш като пари и който пасва по размери. Във фамилията сме сменили над десетина пунтовци и стотици хиляди километри. Най-дълго време издържаха по-мощните акумулатори. Най-кратко живеят 45 амперчасовите. Колите се караха непрекъснато и зиме и лете. Сега съм със 75 амперчаса сръбски и нямам никакви грижи и при -20 и т.н. Зарежда си се идеално. Пунто 1.2 60 к.с. Мк2.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар