Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мога ли да сложа 75Аh акумолатор на Браво 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    batproho написа:
    Не може да ме убедиш, че ако се кара почти изцяло градско и на къси разстояния, особено сега зимата, акумулатора ще успява да ти се дозарежда оптимално.
    Колега, нещо бъркаш, по твоята логика, ако на кола, която я дават с 90ah. заводски, сложа 60ah., то той ще бъде презареден!Акумулатора е съобразен оптимално с консумацията на колата, алтернатора също, с други думи, ак. се ползва за студен старт и захранване на системите /подгревни свещи, реотани и т.н./, докато автомобила достигне оптимална температура, след това излишния ток, дозарежда ак. Та мощността на батерията е съобразена с тези консуматори. Малко по-просто казано, ако от туба 10 литра извадиш 5 литра и варел 200 литра извадиш 5 литра, то и в двата случая, ще трябва да долееш по 5 литра за да ги дозаредиш. Твоята логика би била вярна, ако на всеки старт ак. се нулира до нула, тогава вярно на къси отсечки няма напълно да се зареди. Имам два въпроса към теб. Мога ли със зарядно 3 ампера да заредя батерия 180 ампер-часа? При товарни автомобили, било 12 или 24 волта, които имат по два акумулатора по 180 ампер-часа, колко ампера трябва да ми е алтернатора?Щом батерията е 12 волта, може и 180 да сложиш, просто не си заслужава, инвестицията, теглото, габарита.
    Либра 1,9 жтд 2000г. LX
    Фиат Крома 1,9 2009г.
    Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

    Коментар


      #17
      k76 написа:
      batproho написа:
      Не може да ме убедиш, че ако се кара почти изцяло градско и на къси разстояния, особено сега зимата, акумулатора ще успява да ти се дозарежда оптимално.
      Колега, нещо бъркаш, по твоята логика, ако на кола, която я дават с 90ah. заводски, сложа 60ah., то той ще бъде презареден!
      Никой нормален човек няма да направи такова нещо. Няма логика.

      Коментар


        #18
        Малко сметки извън темата, съвсем груби...Да кажем че се върти на стартер 5 секунди и консумацията е 100А (в началото ще са повече, а към края доста по-малко, но нека са 100), това прави 500Аs (ампер секунди), делим на 60 = 8.3Amin, пак дели на 60 = 0.14Ah. Или по друг начин казано - едно палене ще изразходва 0.14Ah от заряда на акумулатора. Ако обърнем сметките, и приемем че алтернатора зарежда само с 1А, излиза че ще трябва само 0.14 часа (8.4 минути) за да върнем в акумулатора същото количество заряд.
        Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

        Коментар


          #19
          k76 написа:
          batproho написа:
          Не може да ме убедиш, че ако се кара почти изцяло градско и на къси разстояния, особено сега зимата, акумулатора ще успява да ти се дозарежда оптимално.
          Колега, нещо бъркаш, по твоята логика, ако на кола, която я дават с 90ah. заводски, сложа 60ah., то той ще бъде презареден!Акумулатора е съобразен оптимално с консумацията на колата, алтернатора също, с други думи, ак. се ползва за студен старт и захранване на системите /подгревни свещи, реотани и т.н./, докато автомобила достигне оптимална температура, след това излишния ток, дозарежда ак. Та мощността на батерията е съобразена с тези консуматори. Малко по-просто казано, ако от туба 10 литра извадиш 5 литра и варел 200 литра извадиш 5 литра, то и в двата случая, ще трябва да долееш по 5 литра за да ги дозаредиш. Твоята логика би била вярна, ако на всеки старт ак. се нулира до нула, тогава вярно на къси отсечки няма напълно да се зареди. Имам два въпроса към теб. Мога ли със зарядно 3 ампера да заредя батерия 180 ампер-часа? При товарни автомобили, било 12 или 24 волта, които имат по два акумулатора по 180 ампер-часа, колко ампера трябва да ми е алтернатора?Щом батерията е 12 волта, може и 180 да сложиш, просто не си заслужава, инвестицията, теглото, габарита.
          В целия си пост си противоречите... Да започнем от там че толкова голям акумулатор НЕ Е съобразен за този мотор, от там съответно и за този алтернатор. Колкото за замяната на посочените акумулатори 90Ah с такъв 60Ah естествено че няма да се презареди, за това си има реле регулатор, друг е въпроса че в никой сервиз няма да ви го монтират и съответно няма да ви дадат/заверят гаранцията за него.Всеки има глава на раменете си и може да я ползва по свое усмотрение (по предназначение или за закачалка на шапката си).
          Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
          Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

          Коментар


            #20
            Акумулатора си е на мястово вече.Влиза си съвсем свободно на стойката. Проблема е само меката връзка м/у кутията на филтъра и тръбата. Меката връзка се откача от страната на дросела за да може да се сложи клеймата на плюса и после се закача обратно. Акумулатора не опира в нея, просто няма как да се завие клеймата, докато е закачена.Оказа се, че е 74Ah.Ето и снимка:
            Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
            Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

            Коментар


              #21
              Много добре Колега, виж как добре си го наредил. Да не би на TD100 да не стои така и при нея 77Аh стои по същия начин. Не го мисли алтернатора и реле регулатора - градско извън градско ще го зарежда, колко му трябва на бензиновия мотор, да му мислим ние с дизелите.
              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

              Коментар


                #22
                batproho, колегата попита може ли да сложи по-мощен акумулатор и отговора е да! Защо подвеждаш, като не си сигурен в нещо? Помисли, защо в различни модификации, дори само при Фиат /бензин и дизел/ имаме на 100 ампера алтернатор, акумулатори от 60 до 90 ah ? Завода дава оптималния /мощност-тегло-цена-размер и минимална мощност/, не е допустимо по-малък /особено за гаранцията/, но по-голям може, стига да влезе. Искам да ми посочиш един магазин, където ако поискам по мощен, няма да ми дадат гаранция. Обясни ми, ако този алтернатор, който е съобразен за 60 ah, като го монтират в завода на друг модел, където акум. е 90 ah, как ги съобразяват, кръщават ли ги, венчавка ли им правят? При моите МПС, всички в групата на Фиат, нещата седят така: 1. алтернатор 100- акумулатор 1102.алтернатор 100- акумулатор 903.алтернатор 120- акумулатор 74 сега, ако си сигурен, че си прав, да взема да разменя 1 и 3?
                Либра 1,9 жтд 2000г. LX
                Фиат Крома 1,9 2009г.
                Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.

                Коментар


                  #23
                  Акумулатора му идва без пари (при това с доволно оставаща гаранция), оказа се че я няма и пластмасовата тавичка под самия акумулатор, така че всичко е влязло както се вижда. Моят последен коментар е, Дянко да си го ползва със здраве и колкото изкара, колкото до последните посочени примери, ще се въздържа от коментар...
                  Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                  Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                  Коментар


                    #24
                    Здравейте, предишния ми фият пунто мк1 1.2 16В го купих със 75 Ah акумулатор, който разбира се не влизаше в стойката. Преправих долната скоба за закрепянето, че самия акумулатор беше счупил разширителния съд. След което акумулатора седеше в коригираната стойка без никакъв проблем и щети по чарковете. Фиата го карах 4 години с този акумулатор минах му към 45к километра, зима- лято. ДВА пъти ми се е налагало да зареждам акумулатора, като и в двата случая бях рорил нещо вечер в тъмното и бях оставял плафоните в купето да светят по 1-2 ден, че все се случваше в петък вечер когато обикновенно се сещам за кола, чак в неделя или понеделник. По стартери и алтернатори по тая кола никога нищо не съм правил. Акумулатора беше модел от 2004-5 по думите на един магазин за акумулатори до офиса ми. Накрая си го прехвърлих на пунтото което карам в момента 1.8 ХГТ, но злощастно прекъсна клетка и даде фира декември месец. Но за годините си и че беше без пари съм напълно доволен от живота, който изкара в моите ръце. Така че според мен щом е без пари си заслужава от всякъде!

                    Коментар


                      #25
                      batproho написа:
                      Не може да ме убедиш, че ако се кара почти изцяло градско и на къси разстояния, особено сега зимата, акумулатора ще успява да ти се дозарежда оптимално.
                      Аз ще се опитам, пък ако искаш го приемай.Според закона на Джаул загубата на енергия е равна на квадрата на тока по съпротивлението.По време на стартер може да си играеш главно с две величини - тока и напрежението. Когато напрежението е по-високо, необходимия ток за задействането на стартера е по-нисък. Когато акумулатора е по-малък, по време на стартера има по-голям пад на напрежение в акумулатора. Това допринася до по-голям ток, който акумулатора трябва да отдаде. Ако той не е способен да отдаде необходимия ток при този пад, то имаме проблем и стартера не може да завърти или върти бавно, защото не може да се отдели необходимата мощност за въртене на стартера.Заради вътрешното съпротивление на акумулатора, особено зимата, при протичането на процесите в него, то по-малкия акумулатор, при еднакво количество необходим ток и напрежение, ще се отдели по-голямо количество топлина, заради по-малката му активна площ.Та тази топлина е значителна. И тук идва втория основен проблем, за да произведеш повече топлина, дори акумулатора ти да е зареден, то ще се отдели по-голямо количество ток в акумулатора с по-малък капацитет. Съответно тази енергия загубена в топлина ти трябва да я върнеш отново в акумулатора. А това преобразуване на енергия представлява в крайна сметка елементарно разреждане на акумулатора. Съответно като се върнем отново към закона на Джаул, то като ти е необходимо по-голямо количество ток и заради отделената топлина, то отново имаш квадратично увеличение на загуба на капацитет от акумулатора, който трябва да върнеш в последствие.Или ако схвана идеята в крайна сметка, то ще видиш, че реалността е дори обратната - един по-голям акумулатор ще може да го заредиш по-лесно след палене, защото крайното количество енергия, която си взел от него е по-малка. Съответно няма как да не може да дозареждаш по-големия акумулатор "оптимално". Теорията е обратна на твоята логика. Реално ако всичко в един автомобил е изправно, то е абсолютно без значение дали акумулатора е по-голям или по-малък.От по-големия акумулатор може да спечелиш, защото с падане на капацитета вътрешното съпротивление нараства пропорционално. И едно е да загубиш 20Ач капацитет от един 50Ач акумулатор и от 80Ач такъв, нали? А това допринася и до по-голям пад на напрежението по време на товар (стартер), по-голяма загуба на енергия (обяснено горе), допълнителен спад на капацитета му и от там следват проблемите особено изразени при студено време. Демек се завърташ в един кръг, който не е в полза за по-малкия акумулатор.Хайде със здраве.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #26
                        Боби, аз хвърлям АБ през около 2 години, тамън и мине гаранцията и тотална фира /гледана е за оттечки, говорим за изправна ел. инсталация/Какво става ако по каталог ти дават 45-52Ah, а ти сложиш да кажем АБ като за дизел примерно 75Ah и нагоре, всичко друго се запазва по инсталацията, генератор и т.н., по това, което написа по горе да разбирам ли, че тоя 75Ah примерно ще ми изкара повече от 2г. ??, питам, че от ток не разбирам
                        punto HGT

                        Коментар


                          #27
                          На теория да. В твоя случай просто е на късмет цялата работа.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #28
                            BO написа:
                            batproho написа:
                            Не може да ме убедиш, че ако се кара почти изцяло градско и на къси разстояния, особено сега зимата, акумулатора ще успява да ти се дозарежда оптимално.
                            Аз ще се опитам, пък ако искаш го приемай.Според закона на Джаул загубата на енергия е равна на квадрата на тока по съпротивлението.По време на стартер може да си играеш главно с две величини - тока и напрежението. Когато напрежението е по-високо, необходимия ток за задействането на стартера е по-нисък. Когато акумулатора е по-малък, по време на стартера има по-голям пад на напрежение в акумулатора. Това допринася до по-голям ток, който акумулатора трябва да отдаде. Ако той не е способен да отдаде необходимия ток при този пад, то имаме проблем и стартера не може да завърти или върти бавно, защото не може да се отдели необходимата мощност за въртене на стартера.Заради вътрешното съпротивление на акумулатора, особено зимата, при протичането на процесите в него, то по-малкия акумулатор, при еднакво количество необходим ток и напрежение, ще се отдели по-голямо количество топлина, заради по-малката му активна площ.Та тази топлина е значителна. И тук идва втория основен проблем, за да произведеш повече топлина, дори акумулатора ти да е зареден, то ще се отдели по-голямо количество ток в акумулатора с по-малък капацитет. Съответно тази енергия загубена в топлина ти трябва да я върнеш отново в акумулатора. А това преобразуване на енергия представлява в крайна сметка елементарно разреждане на акумулатора. Съответно като се върнем отново към закона на Джаул, то като ти е необходимо по-голямо количество ток и заради отделената топлина, то отново имаш квадратично увеличение на загуба на капацитет от акумулатора, който трябва да върнеш в последствие.Или ако схвана идеята в крайна сметка, то ще видиш, че реалността е дори обратната - един по-голям акумулатор ще може да го заредиш по-лесно след палене, защото крайното количество енергия, която си взел от него е по-малка. Съответно няма как да не може да дозареждаш по-големия акумулатор "оптимално". Теорията е обратна на твоята логика. Реално ако всичко в един автомобил е изправно, то е абсолютно без значение дали акумулатора е по-голям или по-малък.От по-големия акумулатор може да спечелиш, защото с падане на капацитета вътрешното съпротивление нараства пропорционално. И едно е да загубиш 20Ач капацитет от един 50Ач акумулатор и от 80Ач такъв, нали? А това допринася и до по-голям пад на напрежението по време на товар (стартер), по-голяма загуба на енергия (обяснено горе), допълнителен спад на капацитета му и от там следват проблемите особено изразени при студено време. Демек се завърташ в един кръг, който не е в полза за по-малкия акумулатор.Хайде със здраве.
                            Като се замисля, има логика, прав си...
                            Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                            Коментар


                              #29
                              Амперите на алтернатора нямат отношение към амперчасовете на акумулатора. Просто алтернаторът трябва да е изправен. Слага се колкото се може по-голям акумулатор, който можеш да си позволиш като пари и който пасва по размери. Във фамилията сме сменили над десетина пунтовци и стотици хиляди километри. Най-дълго време издържаха по-мощните акумулатори. Най-кратко живеят 45 амперчасовите. Колите се караха непрекъснато и зиме и лете. Сега съм със 75 амперчаса сръбски и нямам никакви грижи и при -20 и т.н. Зарежда си се идеално. Пунто 1.2 60 к.с. Мк2.

                              Коментар

                              Working...
                              X