Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със свещи или с искрата към тях?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със свещи или с искрата към тях?

    От известно време забелязах, че Фиата (този от подписа) малко се "чуди", когато го настъпя по-рязко, а и от 6-7 месеца разхода ми също се повиши. Тази вечер реших да сваля свещите за проверка и се натъкнах на следното. На снимките крайните две си личат, че са работили, докато средните две имат всички признаци на не добре работили свещи. Свещите са Бош четириполюсни. По груби сметки трябва да са на около 45 000 км. На крайните две порцелана в средата има светлокафяв цвят, докато на средните две е черен. Освен това с просто око се вижда, че разстоянито между централния електрод и тези на корупса на крайните свещи е по-голямо от това на среднит свещи т.е. от крайните са се "изяли" от искрата, докато средните са се запазили. Това ме кара да мисля, че средните свещи не са работили добре от доста време. Най-напред се усъмних в кабелите. Измерих ги с мулитцет. На тях пишеше, че трябва да имат 5 килоома съпротивление, а с уреда измерих между 6,3 и 7 килоома, което според мен е в границите на нормалното. Сложих старите свещи, които са също Бош, но еднополюсни. Запалих нормално, но имам чувството, че звука на двигателя малко се промени т.е. стана по-мек и като, че ли (може и да внушавам, то нали гладна кокошка просо сънува) двигателя реагираше по-бързо при рязко настъпване на педала на газта. Не съм я карал. Пробите ги правих на място. В интерес на истината не съм забелязал двигателя да тресе преди това. Дайте някаква идея от какво може да се получи така, че свещите на втори и трети цилиндър да не работят добре.
    Прикачени файлове
    FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
    ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

    #2
    Според мене това не е отказване на свещите. Тоест, явно са отказали, но не заради запалителната система, а заради нагара върху тях. Това е и причината след смяна с чисти свещи нещата да се оправят (временно, докато се натрупа нагар). Причината ми прилича да е твърде богата смес. Това се вързва и с наблюдението за висок разход. Крайните две свещи, между другото също имат черен нагар, макар и по-малко, но е нормално двата крайни цилиндъра да получават малко по-обеднена смес.Брей, сега забелязах, че колата е на газ... такова чудо не предполагах че е възможно...черен нагар на газов двигател Това ме навежда на мисълта за неправилно подбрано топлинно число на свещите - да са твърде студени и да не се самопочистват добре. Провери изрично в каталозите какво топлинно число трябва за този двигател - това е важно.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    Коментар


      #3
      fiat_love написа:
      Запалителната ти система със сдвоена бубина ли е? Такова отказване на 2-ка свещи може да е от проблема бобина защото там работят по двойки.
      Аз също имам съмнение, че е възможно да е бубина По принцип знам, че на моя автомобил е сдвоена. Някой има ли представа как по двойки са свързани свещите към бубините?
      FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
      ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

      Коментар


        #4
        fiat_love написа:
        Заедно са 1-4 и 2-3 ако не се лъжа.
        Да, съмненията отиват към бубина - или мини на Мотортестер за проверка на осцилограмата на зап. с-ма, или направи опит с друга бубина

        Коментар


          #5
          hit-ko написа:
          fiat_love написа:
          Заедно са 1-4 и 2-3 ако не се лъжа.
          Да, съмненията отиват към бубина - или мини на Мотортестер за проверка на осцилограмата на зап. с-ма, или направи опит с друга бубина
          След като покарах един ден с другите свещи установих тази сутрин, че проблема със "замислянето" не се е променил. Може би ще трябва да тествам бубината.Христо би ли ми пуснал на ЛС цена за нова бубина Благодаря предварително!
          FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
          ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

          Коментар


            #6
            brat_John написа:
            hit-ko написа:
            fiat_love написа:
            Заедно са 1-4 и 2-3 ако не се лъжа.
            Да, съмненията отиват към бубина - или мини на Мотортестер за проверка на осцилограмата на зап. с-ма, или направи опит с друга бубина
            След като покарах един ден с другите свещи установих тази сутрин, че проблема със "замислянето" не се е променил. Може би ще трябва да тествам бубината.Христо би ли ми пуснал на ЛС цена за нова бубина Благодаря предварително!
            Ами, то в сайта ми я има , но ще ти пусна и лично за всеки случай!

            Коментар


              #7
              hit-ko написа:
              Ами, то в сайта ми я има , но ще ти пусна и лично за всеки случай!
              Благодаря! Извинявай не бях обърнал внимание на адреса на сайта ти в подписа! Вече ще знам
              FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
              ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

              Коментар

              Working...
              X