От известно време забелязах, че Фиата (този от подписа) малко се "чуди", когато го настъпя по-рязко, а и от 6-7 месеца разхода ми също се повиши. Тази вечер реших да сваля свещите за проверка и се натъкнах на следното. На снимките крайните две си личат, че са работили, докато средните две имат всички признаци на не добре работили свещи. Свещите са Бош четириполюсни. По груби сметки трябва да са на около 45 000 км. На крайните две порцелана в средата има светлокафяв цвят, докато на средните две е черен. Освен това с просто око се вижда, че разстоянито между централния електрод и тези на корупса на крайните свещи е по-голямо от това на среднит свещи т.е. от крайните са се "изяли" от искрата, докато средните са се запазили. Това ме кара да мисля, че средните свещи не са работили добре от доста време. Най-напред се усъмних в кабелите. Измерих ги с мулитцет. На тях пишеше, че трябва да имат 5 килоома съпротивление, а с уреда измерих между 6,3 и 7 килоома, което според мен е в границите на нормалното. Сложих старите свещи, които са също Бош, но еднополюсни. Запалих нормално, но имам чувството, че звука на двигателя малко се промени т.е. стана по-мек и като, че ли (може и да внушавам, то нали гладна кокошка просо сънува) двигателя реагираше по-бързо при рязко настъпване на педала на газта. Не съм я карал. Пробите ги правих на място. В интерес на истината не съм забелязал двигателя да тресе преди това. Дайте някаква идея от какво може да се получи така, че свещите на втори и трети цилиндър да не работят добре.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем със свещи или с искрата към тях?
Collapse
X
-
Според мене това не е отказване на свещите. Тоест, явно са отказали, но не заради запалителната система, а заради нагара върху тях. Това е и причината след смяна с чисти свещи нещата да се оправят (временно, докато се натрупа нагар). Причината ми прилича да е твърде богата смес. Това се вързва и с наблюдението за висок разход. Крайните две свещи, между другото също имат черен нагар, макар и по-малко, но е нормално двата крайни цилиндъра да получават малко по-обеднена смес.Брей, сега забелязах, че колата е на газ... такова чудо не предполагах че е възможно...черен нагар на газов двигател Това ме навежда на мисълта за неправилно подбрано топлинно число на свещите - да са твърде студени и да не се самопочистват добре. Провери изрично в каталозите какво топлинно число трябва за този двигател - това е важно.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
-
fiat_love написа:Запалителната ти система със сдвоена бубина ли е? Такова отказване на 2-ка свещи може да е от проблема бобина защото там работят по двойки.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
hit-ko написа:fiat_love написа:Заедно са 1-4 и 2-3 ако не се лъжа.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
-
brat_John написа:hit-ko написа:fiat_love написа:Заедно са 1-4 и 2-3 ако не се лъжа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар