Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Акумулаторна профилактика

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Акумулаторна профилактика

    Човъркам си нещо аз под капака на колата онзи ден и си викам-я да видя акумулаторчето как е!Откачих клемите,свалих го,позабърсах прахта,намазах катода и анода с грес.Я да отвия и капачките и.....електрота беше на половината на клетките,само в предпоследната имаше повечко.Бегом за дестилирана вода и доливам.Мислех си "той е нов"...да,ама не е "необслужваем" .Още месец така и май е щяло за нов да стане въпрос,макар,че този е още в гаранция А иначе редовно си проверявам гумите,маслото,антифриза,спирачна течност...Така че,мятайте по едно око и на акумулатора!
    SKODA 105L '78
    PUNTO 1.2 MPI ELX '94
    FIAT 126p '89
    TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
    GRANDE PUNTO 1.2 '06

    #2
    OOO да ....
    Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

    Коментар


      #3
      доливайте редовно вода, най-добре дестилирана, а зимата се проверява и гъстотата на електролита.
      TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046

      Коментар


        #4
        Правим го! Има обаче още куп полезни неща за удължаване(или поне запазване)живота на акумулатора. Например не въртете няколко кратки пъти докато запали, най-добре задръжте, докато запали двигателя. Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.

        Коментар


          #5
          me_to_u написа:
          Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.
          на мареата фаровете и габаритите светят само ако си на контакт
          Fiat Marea Weekend 1.6 16v SX '98г.
          Lancia Dedra 1.6 91г.

          Коментар


            #6
            Ок, внасям поправки, преди да запалите двигателя, като дадете контакт! П.С. И при мен е така, май е при всички Фиати

            Коментар


              #7
              Добра идея е да си проверяваме акумулаторите, но кой изобщо се сеща докато той работи! Не сьм сьгласен обаче , че трябва да вьртим докато запали. Напьлно противопоказно е и на теория и на практика ! Всеки максимален товар както при стартиране от /150-200А/ , не трябжа да се прилага за повече от 7-10сек. Така, че умната!!!

              Коментар


                #8
                valataat написа:
                me_to_u написа:
                Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.
                на мареата фаровете и габаритите светят само ако си на контакт
                Да бе,това е най голямата простотия при тези коли.Аз доста се недоумявах като я взех.Единственият консуматор който работи ако не си на контакт,това е радиото.Дори стопове не работят.Вие сте добре с бензинките, ама аз като включа на контакт и греят подгревателните свещи за няколко секунди.За да се идентифицирам, че съм спрял на тъмно, ако искам дане ме отнесе някой,това са само аварийните.Иначе трябва контакт.Странна работа или нещо не разбирам!
                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                Коментар


                  #9
                  Nino написа:
                  valataat написа:
                  me_to_u написа:
                  Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.
                  на мареата фаровете и габаритите светят само ако си на контакт
                  Да бе,това е най голямата простотия при тези коли.Аз доста се недоумявах като я взех.Единственият консуматор който работи ако не си на контакт,това е радиото.Дори стопове не работят.Вие сте добре с бензинките, ама аз като включа на контакт и греят подгревателните свещи за няколко секунди.За да се идентифицирам, че съм спрял на тъмно, ако искам дане ме отнесе някой,това са само аварийните.Иначе трябва контакт.Странна работа или нещо не разбирам!
                  Не знам как е при Бравите и Мареите, ама на ключалката нали има едно като полуовално копче, което се натиска, при Типото поне беше така - четох в един руски сайт едно време, има начин с него да светят габаритите при изваден ключ - нещо се натискаше докато е на контакт или не знам какво точно, и после като вадиш ключа - габаритите не гаснат - но така и не го запомних като хората тогава и не го пробвах, после затрих и линка... Ако някой знае, да сподели

                  Коментар


                    #10
                    Натискаш това копче и връщаш ключа още веднъж назад и го вадиш. така колата остава на габарити

                    Коментар


                      #11
                      ъхъ това е най безмисленото положение на клщча ако питате мене, а за акумолатора може от време на време топнте те клемите на кабелите в топла вода със сода(никога не съм го правил фиатката въпреки че не жигулито което подарих на дядо му му го правя всяка година)

                      Коментар


                        #12
                        hit-ko написа:
                        Добра идея е да си проверяваме акумулаторите, но кой изобщо се сеща докато той работи! Не сьм сьгласен обаче , че трябва да вьртим докато запали. Напьлно противопоказно е и на теория и на практика ! Всеки максимален товар както при стартиране от /150-200А/ , не трябжа да се прилага за повече от 7-10сек. Така, че умната!!!
                        hit-ko, 10 секунди са доста много време. Това, което имам в предвид е тези много кратковременни въртения от по максимум половин секунда, които са присъщи за ужасно много шофьори! Трябвало да "запали на четвърт завъртане"! "Въртене" над 10 секуди води до голям пад на напрежението, но въртене за секунда-две и по-малко при пусков ток понякога няколко стотин Ампера е още по-лошо, води до сериозни повреди на акумулатора. А и всяко въртене от порядъка на 10 секунди трябва да накара всеки шофьор да му светне една лампичка в главата, че нещо не е наред.

                        Коментар


                          #13
                          emdless4 написа:
                          Не знам как е при Бравите и Мареите, ама на ключалката нали има едно като полуовално копче, което се натиска, при Типото поне беше така - четох в един руски сайт едно време, има начин с него да светят габаритите при изваден ключ - нещо се натискаше докато е на контакт или не знам какво точно, и после като вадиш ключа - габаритите не гаснат - но така и не го запомних като хората тогава и не го пробвах, после затрих и линка... Ако някой знае, да сподели
                          Да - паркинг режим се казва - не вярвам да го няма и при новите ... при Темпрата го има .... и мисля си че тогава на дизелака няма да миу се подрряват свешите а?
                          Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

                          Коментар


                            #14
                            И аз доскоро се чудех за какво е това копче на ключалката и как може толкова тъпо да е измислено това с габаритите на контакт. Но после прочетох за този паркинг режим в едно упътване. При мен обаче патрона е доста разбит и трудно се включва в това положение. Пробвах и на един приятел на колата - същата работа. Но пък като се включи работят само габарити и нищо друго, а ключа може да се извади.
                            FIAT Tipo 1,4mi - EX
                            Alfa Romeo 146ti - EX
                            Alfa Romeo 156 2,4JTD

                            Коментар

                            Working...
                            X