Човъркам си нещо аз под капака на колата онзи ден и си викам-я да видя акумулаторчето как е!Откачих клемите,свалих го,позабърсах прахта,намазах катода и анода с грес.Я да отвия и капачките и.....електрота беше на половината на клетките,само в предпоследната имаше повечко.Бегом за дестилирана вода и доливам.Мислех си "той е нов"...да,ама не е "необслужваем" .Още месец така и май е щяло за нов да стане въпрос,макар,че този е още в гаранция А иначе редовно си проверявам гумите,маслото,антифриза,спирачна течност...Така че,мятайте по едно око и на акумулатора!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Акумулаторна профилактика
Collapse
X
-
Правим го! Има обаче още куп полезни неща за удължаване(или поне запазване)живота на акумулатора. Например не въртете няколко кратки пъти докато запали, най-добре задръжте, докато запали двигателя. Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.
Коментар
-
me_to_u написа:Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.Fiat Marea Weekend 1.6 16v SX '98г.
Lancia Dedra 1.6 91г.
Коментар
-
Добра идея е да си проверяваме акумулаторите, но кой изобщо се сеща докато той работи! Не сьм сьгласен обаче , че трябва да вьртим докато запали. Напьлно противопоказно е и на теория и на практика ! Всеки максимален товар както при стартиране от /150-200А/ , не трябжа да се прилага за повече от 7-10сек. Така, че умната!!!
Коментар
-
valataat написа:me_to_u написа:Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:valataat написа:me_to_u написа:Сега не е актуално, но стана дума, при запалване в студено време е хубаво да се светнат закратко няколкократно фаровете примерно, преди да завъртите ключа.
Коментар
-
hit-ko написа:Добра идея е да си проверяваме акумулаторите, но кой изобщо се сеща докато той работи! Не сьм сьгласен обаче , че трябва да вьртим докато запали. Напьлно противопоказно е и на теория и на практика ! Всеки максимален товар както при стартиране от /150-200А/ , не трябжа да се прилага за повече от 7-10сек. Така, че умната!!!
Коментар
-
emdless4 написа:Не знам как е при Бравите и Мареите, ама на ключалката нали има едно като полуовално копче, което се натиска, при Типото поне беше така - четох в един руски сайт едно време, има начин с него да светят габаритите при изваден ключ - нещо се натискаше докато е на контакт или не знам какво точно, и после като вадиш ключа - габаритите не гаснат - но така и не го запомних като хората тогава и не го пробвах, после затрих и линка... Ако някой знае, да споделиTempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369
Коментар
-
И аз доскоро се чудех за какво е това копче на ключалката и как може толкова тъпо да е измислено това с габаритите на контакт. Но после прочетох за този паркинг режим в едно упътване. При мен обаче патрона е доста разбит и трудно се включва в това положение. Пробвах и на един приятел на колата - същата работа. Но пък като се включи работят само габарити и нищо друго, а ключа може да се извади.FIAT Tipo 1,4mi - EX
Alfa Romeo 146ti - EX
Alfa Romeo 156 2,4JTD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар