Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Croma 1.9 Multijet?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Croma 1.9 Multijet?

    Колеги, влюбен съм в тази кола. Мислех да взимам Октавия 2, но са много скъпи за това, което предлагат. Вървят по около 3700-4000 евро и в Германия и в Италия и всичките са над 200 000кмПреди две седмици случайно попаднах на модела и започнах да чета. Като цяло съм фен на Алфа и 1.9JTD моторите, затова се спрях на Croma. Прочетох старите теми, но няма много конкретни мнения. Вече е края на 2015 и предполагам и се надявам, че вече повече хора карат Fiat Croma с 1.9 Multijet 150кс. Какво да окачвам от модела? Двигател и скорости бик трябвало да са читави, ще търся живот и здраве някоя италианка след нова година по-запазена 2006-7 на до 150 000км. За фейса няма да ми стигнат парите, защото бюджета ще е към 3000 - 3200евро. Окачването доказано здраво ли е? Железни ли са носачите, шарнирите сменяват ли се, като цяло всичко свързано с окачването ме интересува? Другото, което много ме вълнува е електрониката и вихровите клапи? Тия глупави евро норми направиха дизелите прекалено сложни... След колкаво км горе долу дават фира тия клапи и ако се счупят какво следва? Също така има ли ги типичните италианки проблеми се електрониката по колата? Благодаря ви предварително Грешен раздел-> Преместена.Модераторски екип на fiat-bg.org
    Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

    #2
    При закупуване - директно заделяш пари за:- ремъци ролки- премахване на егр - хардуерно и софтуерно- премахване на дпф - хардуерно и софтуерно- премахване на вихровите клапи - паднат ли в мотора - става мармаладЕлектрониката е сравнително безпроблемна.Диагностика се прави с кабели за под 50лв.Окачването е скъпо, колко е здраво НЕ мога да споделя. Шарнирите вървят с носача.Слабо място са м32 скоростните кутии - за повече инфо - гугъл.1.9 150 се доказано добър мотор.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Благодаря за инфото, колега. Да споделя малко предистория. Живея в Германия от 3 месеца, в момента карам Volvo S60 2.4 D5 163кс, като цяло съм на мнение, че обслужването не бива да плаши никого. Аз поне съм свикнал със скъпите консумативи не шведския петак. Идеята ми е, вместо да хвърля 4К за Октавия 2, да намеря читава Крома за 3К евро и да ми останат едни 1000 евро за обслужване и т.н. В момента например има една в немското мобиле на 135 000км от частно лице, изглежда много добре. Относно ДПФ-а и ЕГР-а съм съгласен, че премахването им винаги е най-добро, но на мен ми трябва Евро 4 кола, за да мога да се движа спокойно навсякъде в ДЕ. Въпреки това, колата ще е с БГ номера, така че мога да взема зеления стикер за Евро 4 и като се прибирам до БГ да изтърбуша всичката гняс.? Другият вариант е да изчакам. Все пак ще търся Крома на малко километри и се надявам да й е рано за такива проблеми. А възможно ли е да се премахнат само вихровите клапи, без ДПФ-а? Или той не може да функционира правилно без тях и вървят в комплект?За скоростната кутия също се надявам, че пробега ще си каже думата и няма да е има проблем. Все пак не говорим за борса-джийски милионник... А и да се счупи, сигурно има евтини втора ръка от Астра или Алфа? Също така да попитам за обслужваема ли е кутията? И ако да на колко км и може ли по-този начин да се намали значително шанса за проблем?И последно за окачването. Тук в Германия се надявам, че няма да се амортизира толкова бързо, но все пак... в сравнение с другите италианки по-добро ли е? Аз имам преки впечатления върху Алфа 156, на която буквално всяка есен се прави, да не говорим, че още на пролет предницата е започнала да се обажда отново. Та в този ред на мисли Крома по-здрава ли е? Тампоните на носача избиват ли се? (Знам че е само с долен носач, за щастие )
      Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

      Коментар


        #4
        Личното ми мнение е, че при теб кромата ще е даунгрейд.И ти препоръчвам да не се подвеждаш по малкото километри. Ясно е, че няма да махнеш ДПФ и ЕГР и ще се наложи в един момент да купиш дпф. Може да е веднага , може и да е след 6-12 месеца, но ще се наложи. За окачването, щом си в ДЕ - не го мисли.
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          emzo написа:
          Личното ми мнение е, че при теб кромата ще е даунгрейд.
          Взе ми думите от устата. Тъкмо докато чета мнението му и се чудя за какво ще прави тази цялата глупост и накрая гледам твоето мнение. :D
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #6
            Попринцип сте прави, но Волво-то е 2003-та и е на доста хиляди вече. Също така е скъпо за обслужване, само за пример ще дам, тампонът на макферсона (да само той) е 70лв най-евтиния, а лагерът е 114лв. за брой... :D Всичко е скъпо, това е бизнес кола на не малко годинки вече и не е за мен към момента. Трябва ми надежден ,по-нов автомобил, с който да мога да се прибирам и да прекарвам големи предмети, когато пак ми се наложи да сменям квартирата.И така... Ако си бях в БГ щях да търся друга кола, може би... Но дори и Октавия 2 е сериозен даунгрейд по отношение на комфорт и вътрешно пространство, приел съм го вече.А за ДПФ-а защо така песимистично, колеги? От 6 до 12 месеца, защо толкова кратък живот му давате? Има ли начин да се провери състоянието му, на диагностика примерно? Ако се изпъва колата редовно на магистрала няма ли да се удължи живота му?ПП Ето един нов DPF в ebay.de. Мисля, че цената му е съвсем прилична, с 2 години гаранция. Ако приемем, че това е най-сериозния недостатък на колата за 300 евро се решава май за поне едни 100 000км?http://www.ebay.de/itm/DPF-DIESELPAR...kAAOSwVL1V~SWc
            Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

            Коментар


              #7
              Волвото, дори 2003 е по-качествено от кромата.Факт.
              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

              Коментар


                #8
                Моита крома я карам вече почти цяла година в бг и до сега след първоначалното обслужване не съм пипал нищо. Сега в понеделник влиза в сервиз.Моита когато я купувах изглеждаше на малко километри и доста запазена. След катоя купих се оказа че е на 68к. Километра но маи съм извадил голям късме всичко работи и нямам поне за сега никакви проблеми. Колата перфектна това е моето мнение.

                Коментар


                  #9
                  А някой знае ли дали 1.9 Multijet 150кс, който се монтира на Croma e абсолютно същия като 1.9CDTI при Opel, 1.9TiD при Saab и 1.9JTDm при Alfa? Мисълта ми е взаимозаменяеми ли са скорости, маховик, дюзи, турбо и т.н. основни части?
                  Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

                  Коментар


                    #10
                    Другите ползват мотора на FIAT, с малки доработки евентуално.В повечето случаи, нещата са заменими.Може да съм нахален, но аз бих си карал Волвото Като си купиш фиата, ще разбереш, за какво ти говоря
                    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                    Коментар


                      #11
                      Няма шанс, колега. Волво-то е на 374 000км, време е да го кара някой, който първо може да си го позволи и второ не върти по 30-40К на година. Наистина, не знам дали сте запознати, но в Германия без евро 4 си за никъде. Вече не е само в в центъра на големите градове. Директно, щом се отбиеш от магистралата има табела за умвелт-зона и ако нямаш зелен стикер, глобата е 80 евро. Това е голямо ограничение, аз живея в най-гъсто населената немска провинция Норт Рейн Вестфалия, тук всички градове са около или над 500 000 души. Излизаш от единия и влизаш в другия: Дуисбург, Дюселдорф, Дортмунд, Ессен, Бон, Кьолн Леверкузен, просто Волво-то не ми върши работа. А за какво да го сменя, гледам пазара от почти денонощно, имах Октавия I преди Волво-то. Просто не виждам за какво друго мога да го сменя до 3-3500 евро. Единствените 2 други варианта са Октавия 2, която за тия пари ще е доста изтормозена на над 250К км, а другия вариант е Авенсис, но и двете коли са много по-дървени от Фиата, в това съм убеден.Може ли да споделиш все пак защо намираш чак такава разлика между Крома и С60, като размери Кромата доста е по-дълга, със същото междуосие, отвътре са почти еднакво широки. Седалките не мога да ги преценя от снимките, но пишат, че са удобни. При Авенсис например всеобщото мнение е, че са дърво. Каква разлика намираш в двата автомобила, само комфорт или технически? Аз не вярвам една уморена 60-ка на 13 години да е по-надежда от едно 9г. JTD на под 200К ?
                      Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

                      Коментар


                        #12
                        backstage написа:
                        Няма шанс, колега. Волво-то е на 374 000км, време е да го кара някой, който първо може да си го позволи и второ не върти по 30-40К на година. Наистина, не знам дали сте запознати, но в Германия без евро 4 си за никъде. Вече не е само в в центъра на големите градове. Директно, щом се отбиеш от магистралата има табела за умвелт-зона и ако нямаш зелен стикер, глобата е 80 евро. Това е голямо ограничение, аз живея в най-гъсто населената немска провинция Норт Рейн Вестфалия, тук всички градове са около или над 500 000 души. Излизаш от единия и влизаш в другия: Дуисбург, Дюселдорф, Дортмунд, Ессен, Бон, Кьолн Леверкузен, просто Волво-то не ми върши работа. А за какво да го сменя, гледам пазара от почти денонощно, имах Октавия I преди Волво-то. Просто не виждам за какво друго мога да го сменя до 3-3500 евро. Единствените 2 други варианта са Октавия 2, която за тия пари ще е доста изтормозена на над 250К км, а другия вариант е Авенсис, но и двете коли са много по-дървени от Фиата, в това съм убеден.Може ли да споделиш все пак защо намираш чак такава разлика между Крома и С60, като размери Кромата доста е по-дълга, със същото междуосие, отвътре са почти еднакво широки. Седалките не мога да ги преценя от снимките, но пишат, че са удобни. При Авенсис например всеобщото мнение е, че са дърво. Каква разлика намираш в двата автомобила, само комфорт или технически? Аз не вярвам една уморена 60-ка на 13 години да е по-надежда от едно 9г. JTD на под 200К ?
                        Колега аз карам Крома на 345 000 км. е в момента и е в доста добро състояние за километрите си, та ако попаднеш на поддържана и на малко километри кола си струва. Иначе съм карал и S60 2006-a. Да по-качествена е като изработка от Кромата, но разликата не е фантастична със сигурност - имаше неща които не ми харесаха. Вози по-комфортно волвото и окачването е по-тихо. Вътре кожата на волвата (ако е с кожен салон) доста бързо се уморява и се напуква неприятно. На моята крома още е в доста добро състояние, само по шофьорската седалка има малко белези, останалия салон си е в супер състояние, особено за километрите. Иначе от кромата не очаквай особен комфорт - вози сравнително твърдо и неравностите се усещат доста (но в Германия може би няма какво да те притеснява това). Седалките имат 4 позиции на настройка, но не бих казал че са много комфортни - липсва ми странична опора, и облегалката за главата не ми е особено удобна, а не може да се регулира.
                        Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                        Коментар


                          #13
                          Вярно е това за кожата на С60-ката. Моя салон в добре, но аз я взех от първи собственик и беше гледана, макар и на тези километри. В последствие купих един прецакан оригинален салон и с неговата кожа preтапицирах шоф. седалка и сложих нова по-здрава основа :D И сега редовно я мажа, за да не се напуква, но това ми е последната грижа w една кола. То и на Волво-то не се регулира подполковника.А твоята Крома с кой мотор е, ти колко хиляди си и навъртял и какво неща си правил по нея?
                          Трябва да си търпелив към седем основни чувства. Да си търпелив към седем основни чувства: Омраза, обожание, страх, яд, тъга, радост и загуба.

                          Коментар


                            #14
                            Според мен Кромата ще задоволи потребностите ти.Окачването ѝ е доста здраво. Най-бързо се разтракват биалетките отпред, но те са смешни пари.Аз карам ежедневно по 25-30 км по най-разбитите пътища в България - в и около Козлодуй. Карам я вече 2 години и освен биалетките отпред, кормилните накрайници и задните "скърцащи" втулки друго по окачването не съм сменял. Минал съм досега около 70 хил км. (не само тук, поне веднъж на месец по 1000 км до вкъщи, около 10 хил. км по чужбините и т.н. Факт е, че повечето ми км са извънградско.Колата е достатъчно комфортна и с достатъчно екстри. Може би не е на нивото на S60, но във всички случаи е по-добре от V50, каквото има колегата Humppa, и той го признава.Иначе освен изброеното по окачването, за изминатите километри съм правил следните неща:-още като я взех - лагер-главина-още като я взех ѝ се усещаше съединителя - смених го след една година комплекта (без демпферен маховик).-предни амортисьори.Това е. Аз лично препоръчвам обаче да се понатегнеш за по-нова година. Имам и едно питане - за Германия - колата като е с чужди номера (български) - може ли да влиза там дето на швабите им искат зелен стикер?

                            Коментар


                              #15
                              Що не вземеш тогава по-ново волво ?Или някой пасатор ?
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар

                              Working...
                              X