колеги вчера, след като бях прочел в предишна тема обясненията на колегата Хит-ко за стойностите които трябва да дава този датчик реших да го проверя с мултицета. външната темп. беше около 11 градуса. откачих куплунга и замерих около 1900 ома (при около 2000 по описание на колегата). при откачен куплунг опитах да запаля колата и стана след почти минута въртене. но пък колата заработи на около 1600-1800 оборота много стабилно и без прекъсвания. до като загрее до 80 градуса показанията плавно и равномерно намаляха от 1900 до около 250 ома при загряла кола. от това съдя че този датчик работи. но тук идва големия ми въпрос. и мойта кола като много други фиатки при форсиране на бензин забива и дори има детонации, абе тормоз, но така си е вече шеста година, така си я и взех и това беше една от причините да сложа газова уредба. та вчера просто останах учуден че при откачен датчик работи перфектно. в момента в който го закача започват прекъсванията и детонациите при подаване на газ. реших да пробвам и друго - при откачен куплунг дадох на късо неговите два извода и колата започна да се държи така сякаш куплунга е закачен към датчика. та искам да попитам: възможно ли е датчика да работи, но да окъсява някъде самия той и как може да се провери. и не би ли трябвало при откачен датчик оборотите да са нестабилни и ниски, а не високи и стабилни. при мен преди този датчик на корпуса на термостата има и един вакуумен с две тръбички, някой знае ли за каво е той. очаквам съвети и предположения. надявам се на отговор от колегата Хит-ко. и още един въпрос къде изчезна митко, който доста беше страдал с неговата двувалка с датчиците и куплунгите по тях. Колега... след точка следва голяма буква! "Куплонг" се пише по малко по-различен начин-поправил съм го. Vladim
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
помощ за синия температурен датчик
Collapse
X
-
Има ли някакъв вариант тоя датчик да работи от време на време некоректно? И аз моя го мерих с мултицет и показва правилно. Мерих го и от страната на ЕКУ-то. Обаче на празен ход колата не работи равномерно, като това повече се усеща като не е загряла. Отзад ауспуха леко припуква. Термостата е в изправност проверих го вчера. Запалих колата и след около минута стрелката на температурата изведнъж отлепи на 2-3 мм над първото деление и след 2-3 сек падна пак внезапно до долу. Помислих, че термостата е отворил, ама не.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
на колегата който ме е поправил за правописа благодаря! и аз много уважавам българския език, азбука и правопис, но все пак в бързината, имаме си и друга работа докато споделяме проблемите си, е нормално да спестяваме от главните букви. и главното за което сме във форума е да споделяме проблемите си и евентуално как сме ги преодоляли. така че нека си помагаме с каквото можем технически, защото точно това е което очакваме тук. все пак не сме деца с пуберски комплекси. та да се върна на истинския проблем. как мога да го замеря този датчик директно на управляващия блок, и къде точно е той при мен. от всичко което направих до сега разбрах че дюзите ми работят добре и проблема ми със сигурност не е от тях.Мисля, че е добре да прочетеш правилата на форума. Няма човек, който да уважава българският език и да пише с малки букви след точките! Има разлика между чат и форум! Достатъчно те предупредих-следват наказания. VladimTEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046
Коментар
-
Като го откачиш ЕКУ-то отива в авариен режим и работи добре, или поне така, че да не гасне колата, горивната смес е по-богата от нормалното и разхода също е в +. За да го измериш от към ЕКУ-то без да режеш нищо ти трябва специален инструмент- преходник за ЕКУ. Защо смятащ че окъсява някъде, щом има разлика когато е закачен и когато е откачен? По-скоро причината може да е в друг датчик или изпълнително устройство, на което пък работата му е свързана със данните от въпросния датчик. Ако говориш за датчика на всмукателния колектор със син куплунг то най-вероятно той е за темперетурата на въздуха и посредством него и дебитомера се измерва плътността и масата на постъпилия въздух в двигателя. Та истинския проблем може да е или в дебитомера или в протрити писти на тротъл-потенциометъра (датчика за положението на дроселовата клапа). Провери ги и тях!Успех.Fiat Ducato 2.5D
Lancia Kappa 2.4TDS
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар