Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Обороти на празен ход.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    wwalker написа:
    Danchojn написа:
    wwalker написа:
    На загряла кола на тихи обороти на бензин първо се разкача стъпковият мотор и после се минава на газ и настройват от врътките тихите обороти.
    Защо е необходимо това?
    Защото това не е карборатор да ми регулираш просто така тихите. Има автоматичен смукач (стъпков мотор), който ще се опитва да ги компенсира като си ’играеш’ с врътките на изпарителя. Затова се изчакват стабилни тихи на бензин и се разкача, за да не може да ти бърка настройката на газ. После разбира се си го закачаш като си готов. Този на 1.4 12V явно е комбиниран с TPS и може би температурен датчик на въздуха. Малко ме учудва, че чак гаси мотора при разкачане. Обикновено този мотор е екстра на газ с правилната подложка под дюзата.Сега като се замисля то и принципа на стъпковия мотор на този двигател не е бай-пас като на (почти) всички други, а има буталце, което директно бута/отваря дросела. Като го изключиш може просто дросела да затваря докрай и затова да гасне. Тогава няма как в случая да се настройва на разкачен стъпков, като на останалите.
    Не мога да се съглася. Много от автомобилите ще загаснат при разкачането на този изпълнителен механизъм. В зависимост от софтуера и възможностите на контролера, при други започват колебания в оборотите, колкото да не загасне мотора. В случая каквото и да прави автоматичния смукач, бензин не се подава. През него и дросела ще минава готова горивна смес, за която ЕКУ не знае. За мен настройката трябва да се извържи при всичко закачено и работещо.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #17
      Danchojn написа:
      Не мога да се съглася. Много от автомобилите ще загаснат при разкачането на този изпълнителен механизъм. В зависимост от софтуера и възможностите на контролера, при други започват колебания в оборотите, колкото да не загасне мотора. В случая каквото и да прави автоматичния смукач, бензин не се подава. През него и дросела ще минава готова горивна смес, за която ЕКУ не знае. За мен настройката трябва да се извържи при всичко закачено и работещо.
      Пък то... нищо общо. Напротив, оборотите заковават, като се разкачи стъпковия. Което е и целта. Говорим за АГУ - какво общо има тук ЕКУ в смесообразуването на тихите обороти при разкачен стъпков? Не ми казвай, че ако колата е с ЛК и бла-бла... ЛК на тихите не играе и то умишлено. Моя примерно взимаше сигнал от ТПС точно за да не играе, като не е натиснат педала. Кои са тези ’много’ автомобили, които гаснат при разкачане на стъпковия? Ще ти кажа, тези като 1.4 12V, където стъпковия не е бай-пас, а те се броят на пръсти в сравнение с останалите. Посочи ми 1 /един/ автомобил, на който тихите започват да играят при разкачане на стъпковия?
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #18
        wwalker написа:
        Пък то... нищо общо. Напротив, оборотите заковават, като се разкачи стъпковия. Което е и целта. Говорим за АГУ - какво общо има тук ЕКУ в смесообразуването на тихите обороти при разкачен стъпков? Не ми казвай, че ако колата е с ЛК и бла-бла... ЛК на тихите не играе и то умишлено. Моя примерно взимаше сигнал от ТПС точно за да не играе, като не е натиснат педала. Кои са тези ’много’ автомобили, които гаснат при разкачане на стъпковия? Ще ти кажа, тези като 1.4 12V, където стъпковия не е бай-пас, а те се броят на пръсти в сравнение с останалите. Посочи ми 1 /един/ автомобил, на който тихите започват да играят при разкачане на стъпковия?
        Именно, какво общо има за да го разкачаме. :D Ако смесителя е монтиран след дросела, може и да си прав НО САМО В СЛУЧАЯ. Ако е преди дросела нещата не изглеждат така.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #19
          Там е работата, че като е закачен стъпковия и въртиш примерно месинговия винт за бай-пас на изпарителя, или какъвто има конкретния модела, и вместо оборотите да паднат, то ЕКУ отваря още стъпковия и ги компенсира за сметка примерно на бедна смес, но в по-голямо количество.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар

          Working...
          X