Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем Fiat Croma?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    С ДПФ ли е колата?
    207 тиква автомат
    новокромаджия 2.4 печка

    Коментар


      #17
      pplk написа:
      С ДПФ ли е колата?
      Да, но на диагностиката ми казаха, че още е добре /не помня точните проценти/.
      Fiat Croma 1.9 16V MJet

      Коментар


        #18
        И така, бях на диагностика днес в един сервиз близо до работа, ама в общи линии нищо не можаха да ми кажат. Казах му и че понякога като натисна газта да изпреварвам на 4та или 5та и към 1800-2000 оборота се получава едно придърпване за секунда и после ускорява, също че разхода ми се струва завишен. Пусна първо през един софтуер, вика от ЕГР е проблема не го управлява като хората компа, казах му че е затапен и че софтуерно трябва да са го оправили и после пусна през друг софтуер, каза че губи налягане, ама не е проблема от ЕГР (не го отчитало просто че има), сигурно било от датчик някакъв преди турбото, ама по скоро бил механичен проблема, трябвало да се провери дали няма запушване по пътя към турбото или геометрията на турбото, или самото управление на турбото да се провери, или връзки разхлабени и т.н. Аз му казвам е добре това придърпване дето е на по-високите обороти ок може да е от турбото, но на ниските обороти при тази определена температура (45-55 градуса) това заглъхване какво е, вика дюзи може, въпреки че сега показателите им били ок, трябвало точно като глъхне да се проверят, аз му казах че е точно в тая температура, ама нищо не можа да каже. За това дето ми се беше пуснала перката в ниски градуси каза че е вкарало колата в авариен режим, щом като след като съм изгасил и запалил перката се е оправила. Най-лошото е че докато му кажа да не пипа, той изчисти грешките и така. Сега май няма смисъл да ходя при други за диагностика. Чудя се дали да не им я оставя за един ден да проверят тия всички неща да видя какво ще кажат, може пък да я оправят, но по скоро клоня да си карам така и да следя дали ще се влоши положението.
        Fiat Croma 1.9 16V MJet

        Коментар


          #19
          valtera_ написа:
          може пък да я оправят
          МожеП.П. Колега (и колеги), аз за себе си съм се убедил, че нямаш ли майстор, който да познаваш, или на който да можеш да се довериш, е много трудно да караш здрава кола и да не те дерат яко за неща, които я са повредени, я не.Досега имам доверие само на 3 човека да ми пипат по колата, като и на трите места са изпитани многократно.Другаде кола по принцип не ремонтирам, освен в екстрени ситуации, каквито съм имал 1-2 пъти.Като дойдох в Козлодуй и имах проблеми със старата кола, на практика обиколих всички сервизи, като всички изглеждаха с тарикатски физиономии, мошенически поглед, и естествено нищо не свършиха, само ми взимаха парите. И всеки казваше за предния - ма ти си луд да си караш там колата, ела тука да ти я направя аз.В крайна сметка попаднах на човек, който още на пръв поглед ми допадна. Той оправи бакиите на предните, взе ми много по-малко пари, и спечели доверието ми. Сега си правя колата ако се наложи само при него и не ме е подвел.Та, цялото това го написах, провокиран от факта, че колегата си е карал колата на някакъв сервиз до работата му. Случаен, на практика.Моля, нека колегите от София да му препоръчат читав сервиз или майстор, за да не изпада в подобни дилеми (дали да си остави колата или да я кара така).

          Коментар


            #20
            Колега, напълно съм съгласен с казаното от теб. Лошото е, че докато попаднеш на точния майстор както сам каза, всеки вика за другите майстори или сервизи, че нищо не става от тях. Пропуснах да кажа, че не е случайно избран сервиза близо до работата, а ми беше препоръчан от познат и реших да пробвам при тях, защото ако остана доволен, щеше да ми е и много удобно да оставям колата.Като цяло дилемата ми се дължи най-вече на това, че се убеждавам, че колкото повече искам да оправя всичко по колата (или поне по-голяма част от нещата), толкова повече не се получава и само се ядосвам. Откакто я взех искам всичко да е както трябва и само се вглеждам дори и в най-малките детайли и дори сигурно да няма проблем, аз си мисля че може и да има, то е хубаво че я поддържам, но аз направо почвам да й робувам, и мисля да променя това.
            Fiat Croma 1.9 16V MJet

            Коментар


              #21
              Колеги от пролетта съм собственик на Крома 1.9 ЖТД 150 коня. Сега след като паднаха температурите ми направи впечатление, че загрява по-трудно. Имам в предвид, че 20 км. извънградско по равен път не достига оптимална температура а стига някъде до втората третата черта. При изкачване загрява но на равен път я няма никаква. Как е при вас? Дали не е заминал термостата?

              Коментар


                #22
                направо го сменяй

                Коментар


                  #23
                  Колега и при мен бавно загрява, а дори и като загрее както трябва, по наклон или на равен път при нормална скорост изстива много бързо. Питах 2ма майстори да не би да е термостат, те ми викат не то дизелите бързо изстивали, но на мен пак не ми се струва нормално веднъж загряла до средата да пада наполовина толкова бързо, но знам ли. Моля пиши, ако смениш термостата, дали има подобрение при теб.Относно другия проблем, за който пуснах темата, оказа се, че една скоба на връзка на изпускателния колектор е била крива и оттам изпускало по-малко и съответно когато е влизала е регенерация на DPF колата, оттам започва да изпуска дим отпред в двигателния отсек. Явно на това се е дължало и придърпването и заглъхването на ниски обороти, а именно като е била в регенерация, защото сега един път влезе в регенерация и го нямаше това колебание в ниските обороти (е може би много леко, почти неосезаемо) и вече не излиза дим отпред при двигателя.
                  Fiat Croma 1.9 16V MJet

                  Коментар


                    #24
                    valtera_ написа:
                    Пусна първо през един софтуер, вика от ЕГР е проблема не го управлява като хората компа, казах му че е затапен и че софтуерно трябва да са го оправили и после пусна през друг софтуер, каза че губи налягане, ама не е проблема от ЕГР (не го отчитало просто че има), сигурно било от датчик някакъв преди турбото, ама по скоро бил механичен проблема, трябвало да се провери дали няма запушване по пътя към турбото или геометрията на турбото, или самото управление на турбото да се провери, или връзки разхлабени и т.н. Аз му казвам е добре това придърпване дето е на по-високите обороти ок може да е от турбото, но на ниските обороти при тази определена температура (45-55 градуса) това заглъхване какво е, вика дюзи може, въпреки че сега показателите им били ок, трябвало точно като глъхне да се проверят, аз му казах че е точно в тая температура, ама нищо не можа да каже.
                    Нищо от горното Хубавото е, че си се оправил.

                    Коментар


                      #25
                      Да именно, нищо от това, което ми каза тогава тоя майстор :D Ами пооправи се сега да, поне тези неща, но пак си остана и се усеща в този температурен диапаонз едно леко като заглъхване/приритване на празен ход, което не се отразява на оборотите, поне на обортомера не се вижда, но това вече е от друго, което за сега никой не може да ми каже от какво е и си карам така, може да пробвам по натам с някоя добавка да видя дали няма да се оправи.
                      Fiat Croma 1.9 16V MJet

                      Коментар


                        #26
                        А проверка на температурните датчици направихте ли? При мен се оказа че показва с 10гр. по ниска температура. Също така включен вентилатор без загрят двигател може да е от датчик за температура.

                        Коментар


                          #27
                          kiriluz1 написа:
                          А проверка на температурните датчици направихте ли? При мен се оказа че показва с 10гр. по ниска температура. Също така включен вентилатор без загрят двигател може да е от датчик за температура.
                          На диагностиката не показа проблем в датчиците, по друг начин не са проверявани. Перката ми се включва и работи по време на регенерация на филтъра в града дори и да не е загрял двигателя. Аз докато разбера от какво е, мислех че е някакъв проблем, защото излизаше дим отпред и перката работеше, но се оказва, че перката се включва при регенерацията, а дима е бил от изпускателния колектор, заради крива скоба на една от връзките.
                          Fiat Croma 1.9 16V MJet

                          Коментар


                            #28
                            valtera_ написа:
                            DRIVER1 написа:
                            Провери дюзите какво количество гориво връщат. Дава добра представа за работата на дюзите. Възможно е от тях да се получава проблема. Предполагам, че знаеш как се прави теста.
                            Ами не, колега, не знам как се прави теста. За колегата Punto_II_HGT, да дизел е колата 1.9 jtd, същата от подписа ми е затова не съм споменал каква е точно.Интересно е, че и разхода ми се струва доста голям - 12.4 ми дава по борд, вярно че след като нулирах съм карал само градско в задръстванията сутрин и вечер, но пак.
                            Имах същите симптоми, и се оказа че едно основно чистене на дебитомера, ЕРГ и мап сензора ни оправи колата до неузнаваемост. Естествено и изчистване на грешките след това. Толкова много се беше побъркала, че влизаше в авариен режим.
                            Fiat Croma 1.9 JTD 150cc - automatic.
                            Това е колата!!!!

                            Коментар


                              #29
                              При изправно работещ термостат,стрелката на температурата си стои неподвижно в средата(вертикална),а дали дизелите изстивали бързо нека "майсторите" си дадат правилния отговор .
                              Fiat Croma 1.9 JTD 16V auto

                              Коментар


                                #30
                                Термостата го смених и сега като загрее си държи стрелката в средата без да мърда (писах го това в една друга тема). Просто тези майстори, които бях питал тогава, са наистина "майстори" :D
                                Fiat Croma 1.9 16V MJet

                                Коментар

                                Working...
                                X