Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Приста ойл

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    moko написа:
    johnfound написа:
    cougar написа:
    Колеги само да знаете ,че приста редовно изкупуват старите ми масла и ги преработват и от много сервизи го изкупуват
    Може да си сигурен, че абсолютно всички производители на масла изкупуват и рециклират отработени масла. В това обаче няма нищо лошо - за екологията е добре, а качеството на маслата не се влошава, защото зависи главно от присадките.Специално за минералните масла на Приста има слухове, че имат ниска временна стабилност - тоест променят си свойствата със времето, доста по-бързо от заявеното. Нямам обаче лични наблюдения. Тъй като скоро ще трябва да сменям и аз маслото, може и да се пробвам с Ултра, нищо че се пени :P или с Ултра RS 10W60 ако цената е приемлива.
    Бях се зарекъл да не отговарям повече в тази тема, но вече не се стърпявам. На колегата с два поста по-нагоре cougar бих казал че в продуктовия лист-каталог на фирмата има повече от 170 продукта (различни по вид масла и течности) и е неизбежно изкупуването на стари масла. Но всички те те преработват (прерафинират) и вече от получените нови базови фракции се използват за различните му там масла, но не и за моторни. А относно компетентното мнение на колегата johnfound бих казал че термина за който говори е "устойчивост срещу механична диструкция". В превод означва че даденото масло се нагнетява от една помпа и се подава към една дюза-разпръсквач (подобна като на дизелите). След разпръскването на маслото то попада в камера, от която преминава в хладник, охлажда се до 40 гр. Ц. и отново се засмуква от помпата. Цялата тази процедура се извършва 30 цикъла, които се равняват на 10000 км.Процедурата се повтаря два пъти. След прекратяването на циклите се мери кинематичния вискозитет на свежото масло при 100 гр. Ц. и кин. вис. на диструктиралото масло и се изчислява процента на механичната диструкция. Мога да ти дам един пример - за Приста Лидер 10W40 изискването е кин. вискозитет при 100 гр. Ц. е да не бъде по-нисък от 12.5 cst (сантистокс) на диструктиралото масло. Резултати свежо-15.609, след 30 ц.-15.021, което прави 3.9% диструкция и има много, много останали качества в себе си. Правете си изводите къде е 12.5 cst, къде е 15.0.2 cst и колко запас има в себе си.Казано по-просто по този начин изкуствено се разрушава молекулите на присадките в моторните масла и се вижда кога наистина започват га губят своите качества. За справка АSTM D 6278-98 Standart Test Metod for Shear Stability of Polymer Containing Fluids Using a European Diesel InjectorvApparatus.Аз бях до тук защото вече наистина ми писна.[/b]
    mоко, прости некомпетентността по тази "ФУТБОЛНА" тема, щото българинът разбира от ФУТБОЛ, КОЛИ, ЖЕНИ ....ИИИИИ АВТОМОБИЛНИ МАСЛА.Като,че ли си ги маже на филия и ги опитва на всеки 1000-3000 и 5000км.Благодаря за компетентното ти мнение и те моля отговори на въпроса относно склонността към пенообразуване, щото колегите явно много ги притеснява този показател.А ако ги питаш какво означава той, едва ли ще могат да отговорят.Но това, че има някакви стойностти ги притеснява и явно прави маслото "Приста" , по неподходящо от другите.Аз бих се радвал да четем компетентните ти мнения на тази тема и горещо препоръчвам на колегите все пак-да прегледат отново и да поглеждат чат-пат:http://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=1509
    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

    Коментар


      #62
      Към това, че разбира от футбол, коли, жени и масла аз бих добавил и политика и медицина
      N.Y. State of Mind

      Коментар


        #63
        sachma написа:
        Към това, че разбира от футбол, коли, жени и масла аз бих добавил и политика и медицина
        А да, това го забравих!
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #64
          moko написа:
          А относно компетентното мнение на колегата johnfound бих казал че термина за който говори е "устойчивост срещу механична диструкция".
          Ъ, колега moko, по-малко нерви. Аз съм на твоя страна в спора. Лично за мене ще е тъжно ако спреш да пишеш по темата защото има милиони теми за масла но само единични компетентни мнения. Относно устойчивоста срещу механична диструкция, говоря именно за слухове и то само за минералните масла на Приста. Аз лично смятам, че това е до голяма степен самовнушение и градски митове.Защо не помислиш да напишеш един FAQ по масла, но на по-високо техническо ниво. Аз лично бих помогнал, поне що се отнася до задаването на въпросите. Ето например един: "Смята се че маслата, които не потъмняват по време на експлоатацията, нямат "миещи свойства" и затова не са добри. Вярно ли е това?"
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #65
            ...
            Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
            Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
            Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

            Коментар


              #66
              ако отговориш и на това, цена няма да имаш - "Смята се че маслата, които не потъмняват по време на експлоатацията, нямат "миещи свойства" и затова не са добри. Вярно ли е това?"
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #67
                do4ko написа:
                само ще ви кажа че всички добри конструкторски бюра правят сериозни тестови(практически) това е инжинерния подход аз ви давам точно този подход на опита "аз мога да ви дам наблюдения но за фиата от подписа ми вече 10 години го караме(преди баща ми сега аз ) с приста shpd 15w40 и няма никакви проблеми преди две години отваряхме двигателя на 500 000 км (беше пукнала главата между клапаните на три цилиндъра) и двигателя беше без грам ръб по ризите и преди да го отворим компресията на всички цилиндри беше около 20 бара само сменихме сигментите и готово това е моето мнение за маслото на приста"мисля че ако не беше добро това масло нямаше да стигне толкова километри колата пак и тази кола се кара доста активно ходила е даже в русия и там на техните студове пак никви проблеми пак както виждате е с турбо и някои ако иска може да го чуе работи си перфектно затова никои не може да ме обеди че това масло не става за употреба.
                аз не мога да ви разбера някои път сте като магарета на лед колко милиона искате да си карате колите или 500 000 км ви се виждат малко даже колата няма проблем в момента ако искате може лично да се обедите пали от раз без проблем
                Fiat Croma 2.5TD 86

                Alfa Romeo 2.5TD 94

                Коментар


                  #68
                  ...
                  Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
                  Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
                  Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

                  Коментар


                    #69
                    moko написа:
                    Не не е вярно. маслата почистват двигателя, а замърсяванията се изгарят по време на работа, за това остават светли. Радвай се ако маслото ти след да речем 7-8000 км е светло. Това означава че просто двигателя ти е чист. Абсолютно всички съвременни масла имат почистващи свойства и пакет присадки.[/b]
                    мерситема стана като Ловци на Митове по Discovery:D
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #70
                      Аз по принцип карам с Лики Моли, ама да спомена нещо в тая тема.В гаража на ВАЦ има едни червени Пежа 306, сигурно ги знаете, още от 1994-95 г. са, 1,6 литра бензин.Та наскоро почнаха за ги разпродават, средно са на 600 00 - 700 000 км.(ама може и на милион и 600 000 да са, не знам, на километражите пише 600 000 и нещо)Подменят ги с едни трицилиндрови Фабии, кошмарниКарани са само с Приста 15-40 и според сервиза на СФА двигателите са в идеално състояние.Нямате представа на какво са подлагани тия коли, всички редакции на 24, 168 часа и всички останали издания им се изреждат денонощно, мамицата им се разгонва на тия коли, карат ги репортери, фотографи, коректори, който има книжка и в момента не е пил. Ужас направо.Иначе колите са пълни гробници, но моторчетата работят като часовници.
                      Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                      Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                      ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                      Коментар


                        #71
                        pinko168 написа:
                        Аз по принцип карам с Лики Моли, ама да спомена нещо в тая тема.В гаража на ВАЦ има едни червени Пежа 306, сигурно ги знаете, още от 1994-95 г. са, 1,6 литра бензин.Та наскоро почнаха за ги разпродават, средно са на 600 00 - 700 000 км.(ама може и на милион и 600 000 да са, не знам)Подменят ги с едни трицилиндрови Фабии, коммарниКарани са само с Приста 15-40 и според сервиза на СФА двигателите са в идеално състояние.Нямате представа на какво са подлагани тия коли, всички редакции на 24, 168 часа и всички останали издания им се изреждат денонощно, мамицата им се разгонва на тия коли, карат ги репортери, фотографи, коректори, който има книжка и в момента не е пил. Ужас направо.Иначе колите са пълни гробници, но моторчетата работят като часовници.
                        а докато са били в гаранция пак ли са били карани с Приста?
                        2015 Renault Megane Expression GT
                        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                        Всичко за FIAT Bravo 2007

                        Коментар


                          #72
                          johnfound написа:
                          Аз пък си харесах това: ФОРМУЛА УЛТРА RS 10W-60На него и пенообразуването му е 0/0. Някой да може да каже цена? Че не съм го виждал по магазините.
                          Да, аз ще си купувам такова и ми казаха цена около 15 лв+ спрямо 5в-40 - т.е. 75лв 4л туба. Днес ще се обадя за да ми кажат със сигурност колко точно струва.
                          Fiat Ducato 2.5D
                          Lancia Kappa 2.4TDS

                          Коментар


                            #73
                            moko написа:
                            sev написа:
                            ако отговориш и на това, цена няма да имаш - "Смята се че маслата, които не потъмняват по време на експлоатацията, нямат "миещи свойства" и затова не са добри. Вярно ли е това?"
                            Не не е вярно. маслата почистват двигателя, а замърсяванията се изгарят по време на работа, за това остават светли. Радвай се ако маслото ти след да речем 7-8000 км е светло. Това означава че просто двигателя ти е чист. Абсолютно всички съвременни масла имат почистващи свойства и пакет присадки.[/b]
                            Опааааааа. Тук май аз имам проблем. Като сменя маслото и като мина и 10 км и маслото е потъмняло. Нормално ли е това? С Дизел съм и последния път сложих Селения ТД.

                            Коментар


                              #74
                              Dezki написа:
                              johnfound написа:
                              Аз пък си харесах това: ФОРМУЛА УЛТРА RS 10W-60На него и пенообразуването му е 0/0. Някой да може да каже цена? Че не съм го виждал по магазините.
                              Да, аз ще си купувам такова и ми казаха цена около 15 лв+ спрямо 5в-40 - т.е. 75лв 4л туба. Днес ще се обадя за да ми кажат със сигурност колко точно струва.
                              Пиши точната цена на 5W 40!Четете внимателно, moko писа, че не знае... иначе темата ще стане не 5, а 50 страници.Поздрави: Ninohttp://www.fiat-bg.org/forum/viewtopic.php?t=11620&postdays=0&postorder=asc&sta rt=15

                              Коментар


                                #75
                                ...
                                Ex: Fiat Tipo 1.4 карб. с АГУ
                                Fiat Marea Weekend 1.9 JTD, 2000 г.-много вярна и послушна беше
                                Citroen Xsara Picasso 1.6 16V, 109 HP, 2007 с ГИ-

                                Коментар

                                Working...
                                X