Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Прецакано реле,може ли да повлече и друго..?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Прецакано реле,може ли да повлече и друго..?

    Днес ми се случи следната ситуация....Отключвам си Типото чрез дистанционното и всичко е ок,сядам давам контакт при което лапите по таблото едва светят и се чува едно жужене под таблото,при опит за запалване едно цък и всичко гасне.След няколко опита вече и лампите по таблото не светват.През това време алармата прави някакви жалки опити да се включи,както и да заключи колата.Самото жужене е в такт ,все е дно е мигач,та се наведох да огледам предпазителите и релетата.Свалих всички последователно и си бяха здрави,но при един 7.5А предпазител към средата на дясната колона бушони при изваждането релето на мигачите започва да вибрира и жужи силно,като го извадя алармата започва да миаука жално без сили,а бе побърква се (тъй като аварийните са вързани към нея).Това определено ме наведе на мисълта че релето се е прецакало тотално,макар че няма изгорял предпазител,въпросът ми е може ли покрай него да е заминало и друга?Като я гледах как се мъчи като пробвах да я паля само ми минаваха изгорели компютри и т.н. през главата...П.С. А в Бургас никъде няма такова реле.Ше получават в петък и сега само я мисля пред блока без да може да я подкарам....
    Fiat Tipo 1.6i.e,159A3.046

    #2
    Имах абсолютно същата ситуация преди година - релетата на бързи обороти като шевна машина, алармата някакви жални стонове от отвъдното, не пали и т.н. Оказа се че едната клема на акумулатора не дава добър контакт - два дни преди това го бях сменял и тоя така го е бил вързал че...Та мисълта ми е - първо провери клемите на акумулатора

    Коментар


      #3
      Re: Прецакано реле,може ли да повлече и друго..?

      Vlado написа:
      Свалих всички последователно и си бяха здрави,но при един 7.5А предпазител към средата на дясната колона бушони при изваждането релето на мигачите започва да вибрира и жужи силно,като го извадя алармата започва да миаука жално без сили,а бе побърква се (тъй като аварийните са вързани към нея).
      Не разбрах как като го извадиш жужи? Кое вадиш - релето или предпазителя?
      Vlado написа:
      П.С. А в Бургас никъде няма такова реле.Ше получават в петък и сега само я мисля пред блока без да може да я подкарам....
      А за реле няма начин да няма те обикновенно не само за Фиат - куплунзите за стандартни - просто тока на контактите на релето е важен ....[/quote]
      Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

      Коментар


        #4
        Re: Прецакано реле,може ли да повлече и друго..?

        ivo написа:
        ...А за реле няма начин да няма те обикновенно не само за Фиат - куплунзите за стандартни - просто тока на контактите на релето е важен ....
        Иво, има значение, при този модел релето не е механично, а електронно. Не съм сигурен, че ще стане каквото и да е реле

        Коментар


          #5
          Re: Прецакано реле,може ли да повлече и друго..?

          точно хлабава клема на акумулатора е (или пък към масата на купето) имах същия проблем, и ми трябваше една седмица докато разбера какво е, а като се сетя само какъв студ беше тогава... и сега започват да ми тракат зъбите
          Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

          Коментар


            #6
            Re: Прецакано реле,може ли да повлече и друго..?

            Uho написа:
            ivo написа:
            А за реле няма начин да няма те обикновенно не само за Фиат - куплунзите за стандартни - просто тока на контактите на релето е важен ....
            Иво, има значение, при този модел релето не е механично, а електронно. Не съм сигурен, че ще стане каквото и да е реле
            Имах предвид релетата с четири извода ... не това за мигачите .... но как да е - човека си е поръчал ... така че ще е същото ... Но мисълта ми е че не може от едно реле за мигачи да не му пали колата - има и нещо друго ....
            Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

            Коментар


              #7
              Имах подобен случай ....Тотално странно поведение на всички уреди в колата, жужене в релетата.Естествено ми се случи на втория ден откакто купих бричката и се видях в чудо - нито аларма, нито застраховка нито КАТ бях минал още, добре че стана близо до гаража дето я държах.Проблема беше следния:От минусивата клема на акумулатора един кабел отива и се връзва за една метална планка. За тази планка са вързани един тон кабелчета и се затваря веригата. Половината от тази планка се беше откъснала. половината кола има ток, другата няма.Двигателя върти, ще се скъса, обаче компа няма ток и не пуска нищо през инжекторите. Като пусна чистачките, оборотомера се движи с ритъм на чистачка - лудница направо.Та виж си кабела от минуса къде отива и го позатегни на планката ако имаш такова нещо.
              Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

              Коментар


                #8
                Кейн написа:
                Имах подобен случай ....
                Звучи много лигично !!!! Провери наистина ....
                Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

                Коментар


                  #9
                  Наистина може да е и клема на акумулатора,видът им е отчайващ,едната даже има болт който я притиска за контакт..,все не остава време да ги сменя,но вече ще се амбицирам и ще ги сменя...значи може и да работи релето...дано..ще пробвам утре че днес съм до късно на работа.Иначе релето е три проводно...А релето бръмчи като извадя въпросния предпазител,като го сложа отново млъква.Като извадя релето с поставен предпазител алармата почва да се мъчи нещо,нали е вързана към релето което махам.....Това за дооточняване,явно съм се оплел в обясненията в първия пост..
                  Fiat Tipo 1.6i.e,159A3.046

                  Коментар


                    #10
                    Vlado написа:
                    А релето бръмчи като извадя въпросния предпазител,като го сложа отново млъква.
                    Все едно моя случай чета. Значи при мене бръмчаха няколко релета, и естествено като им ритнеш бушона млъкват.Аз даже си поиграх и разглобих едно от тях и се уверих че не е изгоряло.После размених релета, те са еднотипни - бръмчи само ако е на конкретно място.От тука последва извода че ми дава някъде накъсо и ентусиазирано разглобих сума ти електрически неща, които ми се струваха че може да са проблем, скубах кабелни снопове, мерихме с мултицети, направо се забавлявахме като деца.На другия ден отчаяно завлякох колата при "жичкаджия" и 10 минути по-късно той ми се обади и вика ела да си вземеш колата. Човека ми показа какво станало, беше ми заварил по голяма планка.
                    Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

                    Коментар


                      #11
                      Кейн написа:
                      Човека ми показа какво станало, беше ми заварил по голяма планка.
                      Къде е тази планка?
                      Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

                      Коментар


                        #12
                        ivo написа:
                        Кейн написа:
                        Човека ми показа какво станало, беше ми заварил по голяма планка.
                        Къде е тази планка?
                        Tая планка се намира, като застанеш срещу отворения капак на двигателя, в дясно и под акумулатора. При мене никак не се вижда, имам въздуховоди отгоре, самия акумулатор пречи. Преполагам че човека го работил с повдигната кола, щото май отдолу достъпа е мног по лесен.Минусовия кабел се споска почти отвесно надолу и стига до тази планка.
                        Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

                        Коментар


                          #13
                          Извода какъв е за всички случаи за които по-горе четем - ЛОША МАСА!!! Затова колеги периодично почиствайте и пристягайте клемите на акумулатора а моят съвет е като ги стегнете ги намажете отгоре с щеката от маслото на мотора - така обилно по ръба на акумулаторната клема - така ги предпазвате от окисляване.
                          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                          Коментар


                            #14
                            Май вече за 10 път пиша по всички форуми. Първото което гледате при проблем с тока и проблем от незнайно естество е Металната плочка под стойката на акумолатора... Всичко може да направи тя от съмнения за прецакан сензор за температурата на двигателя до изгорял комп. или такива проблеми какви само господ може да сътвори, както при мене беше преди 2 години ток да те утепа бензин да те удави а колата не пали... Препоручвам ви профилактично да махнете плочките почиствате с шкуркица мастото на шасито където лежи калайдисвате щкурите и плочката калйдисвате и най накрая и двете заедно калайдисвате... Има и доста кабелчета който взимат маса от там инжекцията алармата и други чийто функций не съм установил но при тях същото махане почистване и по възможност сманя на буксата...

                            Коментар


                              #15
                              Проблема се реши доста бързо....плюсовата клема на акумулатора беше зле....направо черна..,направо си грееше,след добро почистване всичко си бачка нормално.....
                              Fiat Tipo 1.6i.e,159A3.046

                              Коментар

                              Working...
                              X