Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За или против премахването на ДПФ филтъра сте.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Stefanaki написа:
    Забележка: За автомобилни марки Fiat и BMW се използва разлика на налягането м/у околната среда и измереното налягане преди ДПФ-а.
    Това поне за ФИАТ Крома НЕ Е вярно.Мери се преди и след ДПФ-а.

    Коментар


      За да се постигне висока температура в генерацията трябва да се намали изпреварването на впръскване + допълнителна порция гориво, което води до висока температура в генерацията и малко по ниска на мотора
      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

      Коментар


        Фиат Крома II (2005-2011) не е (чист) Fiat. Източник - https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Croma
        Fiat Croma is therefore based on the extended variant of the GM Epsilon platform sharing components with the Opel Vectra and Saab 9-3.
        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

        Коментар


          Stefanaki написа:
          По този начин постъпва гориво в катализатора/ДПФ-а, което изгаряйки там повишава температурата (измерена от BO).
          Само едно уточнение ! За да настъпи каталитичен процес в катализатора и ДПФ-а е необходима температура над 500 градуса / по спомен при активна регенерация/ и това се случва извън тях. Баш тва се пропуска от някои, дето си мислят, че катализатора е печка чудо, нищо, че се казва катализатор*. Иначе, всеки цент си струваше!--------*Катализаторите не могат да предизвикват извършването на химична реакция, която по принцип не може да протече. Те променят скоростта на такива реакции, които протичат и без катализатор.
          207 тиква автомат
          новокромаджия 2.4 печка

          Коментар


            pplk написа:
            Само едно уточнение ! ...
            Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

            Коментар


              Аз ще разкажа моята кратка история по въпроса.Когато се сблъсках с проблема регенерация преди няколко години, то ми беше много интересно да гледам как колата регенерира и понякога бълва огромни пушеци отзад. Естествено ми стана интересно и започнах да чета тук и там.Идва един познат точно с Крома. И аз му обяснявам как сега колата ще вдигне 600 градуса и на него му е интересно да "види" тази топлина.Аз в еуфорията се въоръжавам с един контактен и един безконтактен термометър, за да мерим по колата кое на колко градуса се загрява. Ей така от интерес както мой, така и на моя познат.Та регенерацията е в разгара си и започваме да мерим. Гледаме на диагностиката температурата е ударила вече 600-те градуса. Бутаме температурната сонда да се "израдваме" как турбото му се такова таковата. И недоумение. Изхода от турбото се върти около 300 градуса, а сензора показва 600. Викаме си тук нещо не е наред. Явно сензора за температурата на колата нещо не е наред, защото потвърждаваме една и съща температура както с контактния, така и с безконтактния термометър. Естествено преди да започнем да сменяме датчици по колата, то трябва да се убедя, че наистина трябва. Моя приятел доволен се сдобива с "нов" сензор от морга и го сменяме. Доволни решаваме да пуснем регенерацията отново, за да се изчисти този път филтъра под истинската температура.Но изненада, естествено. Мерим турбото, пак 300 градуса. Влизаме в канала този път и мерим температурата на генерацията - 600 градуса. Викаме ба мама му, тука нещо се счупи. Мерим изхода на турбото - 300 градуса, мерим входа на ДПФ-а - 600 градуса. Следва чесане по главата в недоумение на очевидно проверените данни.Та това ме подтикна да проверя защо така се получава. Започва голямото четене. При мен се получи обратното - първо видях на живо за какво става въпрос, а след това разбрах причината.Ето и една извадка от сервизното ръководство на Фиат:
              The oxidizing chemical reaction of the CO, HC and particles is effective at temperatures of between 200 and 350°C.
              Та си разказах моята история как съм минал и научил нещата точно за тази температура от опит.В тази връзка имам 2 коментара, които ги спестих до сега, защото някои хора очевидно се правят на интересни:1. Ако само влезеш в канала, за да проверяваш температурата на генерацията, то усещаш бруталната въздушна струя, която създават перките, за да отместват въздуха, за да не се напичат детайлите на колата. Да, филтъра не стои в топлинно изолирана кутия и при него става виелица. Повярвайте въобще не е лесно да стоиш в този момент около филтъра, за шоуто. Ама любопитството си е любопитство.2. Имам едно единствено предложение към колегата pplk:Имам излишното желание лично на твоя автомобил да пуснем една принудителна регенерация, а ти лично да мериш температурата на входа на катализатора и тази на входа на ДПФ-а. Ако температурата на входа на катализатора - демек на тръбата след турбото и преди катализатора измериш по-висока температура от 350 градуса особено силните 500 градуса, които споменаваш, то аз завинаги спирам да пиша в този форум. Но ако отчетеш температура около 350 градуса или по-ниска, то ти спираш да пишеш в този форум завинаги. Навит ли си да си докажеш кухите думи по регенерация на филтъра или да ме накараш да не пиша в този форум? Чисто и мъжко предложение, зад което аз заставам зад думите си. ОК? Ще вземем и 1-2 свидетели на резултатите, за да не започнеш (или аз) да се измъкваме като пръдня след резултатите!Това е от мен. Ще пиша натам по темата само ако има чисто предложение и обсъждане на условията за теста. До тогава приемам всякакви лирически словоизлияния като опит да се подведат потребителите на този форум, в следствие на цел личностно заяждане.Точно и за това пиша по темата, за да могат потребителите на този форум да не бъдат поставяни в условия на заблуждаване.п.п.@Stefanaki, Имортъла е прав и това, което си поставил като информация за вида на мерене на налягането на ДПФ-а при Фиат е отново грешно. Нищо, че се пробваш да изкараш Кромата, че не е Фиат. Все пак самия двигател и управлението му си е чист Фиат и се използва диференциален датчик, който взима информация от преди и след филтъра. По спомен май само при Седичи съм виждал такъв тип сензор, за който говориш, ама не съм 100% сигурен дали беше точно при Седичи или при някой друг автомобил стил Сааб.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                BO написа:
                п.п.@Stefanaki, Имортъла е прав и това, което си поставил като информация за вида на мерене на налягането на ДПФ-а при Фиат е отново грешно. Нищо, че се пробваш да изкараш Кромата, че не е Фиат. Все пак самия двигател и управлението му си е чист Фиат и се използва диференциален датчик, който взима информация от преди и след филтъра. По спомен май само при Седичи съм виждал такъв тип сензор, за който говориш, ама не съм 100% сигурен дали беше точно при Седичи или при някой друг автомобил стил Сааб.
                1. Аз грешно поставена информация - нямам. 2. Аз не се пробвам да изкарам нищо. Едни други хора са го написали. Точно поради тази причина съм поставил линк и цитат.3. Не ме интересува ТИ какво си виждал. Аз чета и боравя с техническите задания на автосглобителите.4. След като има две различни изпълнения при Фиат - Крома и Седичи, то едното (логично) не би трябвало да е Fiat. п.п. Каквото имах да напиша, съм го написал. От тук нататук не ме интересува кой в какво вярва, кой-какво е виждал и т.н.
                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                Коментар


                  Stefanaki написа:
                  4. След като има две различни изпълнения при Фиат - Крома и Седичи, то едното (логично) не би трябвало да е Fiat.
                  Айде бе... п.п. И откога УЙкито е техническа информация... !?
                  VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
                  VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
                  VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
                  VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
                  Нека Силата на бъде с Нас...

                  Коментар


                    BO написа:
                    Аз ще разкажа моята кратка история по въпроса.Когато се сблъсках с проблема регенерация преди няколко години, то ми беше много интересно да гледам как колата регенерира и понякога бълва огромни пушеци отзад. Естествено ми стана интересно и започнах да чета тук и там.Идва един познат точно с Крома. И аз му обяснявам как сега колата ще вдигне 600 градуса и на него му е интересно да "види" тази топлина.Аз в еуфорията се въоръжавам с един контактен и един безконтактен термометър, за да мерим по колата кое на колко градуса се загрява. Ей така от интерес както мой, така и на моя познат.Та регенерацията е в разгара си и започваме да мерим. Гледаме на диагностиката температурата е ударила вече 600-те градуса. Бутаме температурната сонда да се "израдваме" как турбото му се такова таковата. И недоумение. Изхода от турбото се върти около 300 градуса, а сензора показва 600. Викаме си тук нещо не е наред. Явно сензора за температурата на колата нещо не е наред, защото потвърждаваме една и съща температура както с контактния, така и с безконтактния термометър. Естествено преди да започнем да сменяме датчици по колата, то трябва да се убедя, че наистина трябва. Моя приятел доволен се сдобива с "нов" сензор от морга и го сменяме. Доволни решаваме да пуснем регенерацията отново, за да се изчисти този път филтъра под истинската температура.Но изненада, естествено. Мерим турбото, пак 300 градуса. Влизаме в канала този път и мерим температурата на генерацията - 600 градуса. Викаме ба мама му, тука нещо се счупи. Мерим изхода на турбото - 300 градуса, мерим входа на ДПФ-а - 600 градуса. Следва чесане по главата в недоумение на очевидно проверените данни.Та това ме подтикна да проверя защо така се получава. Започва голямото четене. При мен се получи обратното - първо видях на живо за какво става въпрос, а след това разбрах причината.Ето и една извадка от сервизното ръководство на Фиат:
                    The oxidizing chemical reaction of the CO, HC and particles is effective at temperatures of between 200 and 350°C.
                    Та си разказах моята история как съм минал и научил нещата точно за тази температура от опит.В тази връзка имам 2 коментара, които ги спестих до сега, защото някои хора очевидно се правят на интересни:1. Ако само влезеш в канала, за да проверяваш температурата на генерацията, то усещаш бруталната въздушна струя, която създават перките, за да отместват въздуха, за да не се напичат детайлите на колата. Да, филтъра не стои в топлинно изолирана кутия и при него става виелица. Повярвайте въобще не е лесно да стоиш в този момент около филтъра, за шоуто. Ама любопитството си е любопитство.2. Имам едно единствено предложение към колегата pplk:Имам излишното желание лично на твоя автомобил да пуснем една принудителна регенерация, а ти лично да мериш температурата на входа на катализатора и тази на входа на ДПФ-а. Ако температурата на входа на катализатора - демек на тръбата след турбото и преди катализатора измериш по-висока температура от 350 градуса особено силните 500 градуса, които споменаваш, то аз завинаги спирам да пиша в този форум. Но ако отчетеш температура около 350 градуса или по-ниска, то ти спираш да пишеш в този форум завинаги. Навит ли си да си докажеш кухите думи по регенерация на филтъра или да ме накараш да не пиша в този форум? Чисто и мъжко предложение, зад което аз заставам зад думите си. ОК? Ще вземем и 1-2 свидетели на резултатите, за да не започнеш (или аз) да се измъкваме като пръдня след резултатите!Това е от мен. Ще пиша натам по темата само ако има чисто предложение и обсъждане на условията за теста. До тогава приемам всякакви лирически словоизлияния като опит да се подведат потребителите на този форум, в следствие на цел личностно заяждане.Точно и за това пиша по темата, за да могат потребителите на този форум да не бъдат поставяни в условия на заблуждаване.
                    1.Естествено пак не си коментирал и отговорил на въпросите ми, предполагам, че отново не си ги видял или отговорите опровергават всичките ти твърдения :D :D :D 2. Ще обясниш ли на аудиторията, как горивото, което излиза от цилиндъра по време на активна регенерация, обогатено с 5 молекули кислород и с пламна температура от 212 градуса, не се самовъзпламенява в генерацията, която е с температура от 300 градуса?3. Като пускаш цитати, правиш ли опит да вникнеш в написаното или караш по инерция, защото цитата опровергава всичко за което се бориш?4.Интересно е, че всеки път, когато се започне спор за ДПФ-а, историята, която те е накарала да четеш е различна. Предишния път бяха "инженерите на Фиат", сега е някаква Крома, следващия път ще е някоя супер любопитна случка.5.Пробвай да обясниш, как е възможно да вкараш нещо с температура 300 градуса в каквото и да било и да го изкараш 600 градуса, без да си вложил никаква енергия. Ако това е възможно, то ти си открил перпетуум мобиле.:D Преговори си Първия закон на термодинамиката, има го в учебника за осми клас по физика.6. Точно, защото това е обществен форум, трябва да има различни мнения, а не само твоето, което по твое твърдение е правилно по дифолт, а всички останали са заблудени. Това по принцип се диагностицира, но не съм специалист в областта.Айде, със здраве!
                    207 тиква автомат
                    новокромаджия 2.4 печка

                    Коментар


                      BO написа:
                      WhitePower написа:
                      .прав си аз съм в грешка
                      Макар, че го казваш иронично, то съм сигурен, че на следващата регенерация, която ще направиш, лично ще провериш какви температури държи двигателя и вече сам ще се убедиш, че не си бил прав. Човек се учи докато е жив и никога не трябва да спира да се учи. И точно защото любопитството движи човечеството напред, то никога не се задоволявам само с четене, а винаги искам да го видя и на практика.И понеже това не ми е работата, не разчитам една кола да я оправя и да изкарам пари от нея и това да ме изхранва, то за мен е достатъчно да си отделям от личното време и да разбирам как работят нещата, не само с четене.Ама как да ти се обясни, че щом виждаш на ЕГТ сензора 600 градуса то тази температура може и да не излиза директно от двигателя?И ще ти дам един жокер, за да видиш колко грешно си мислил до сега - обикновено над каква температура на ЕГТ се виждат много рядко турбини с променлива геометрия? За да имаш поне 600 градуса на 1 метър от изпускателния клапан (примерно при Крома, където е ДПФ-а), газовете, които минават през турбината, където има... (пак мисли) градуса спад в температурата, то каква температура трябва да излиза от горивната камера? Ако направиш малко сметки ще ти излезе ли крайната сметка, където може съвсем спокойно да сложиш турбина с променлива геометрия? Има и още въпроси, но просто помисли в тази посока и отново сам ще си отговориш защо не може да си позволиш 600 градуса температура на 1 метър от изпускателния клапан, които 600 градуса да излизат от горивната камера.
                      Ние и до 700 стигаме на пълнаната гас с турбина с променлива геометрия ( говоря за най бързия италянски дизел в БГ ), ако някой може на направи и твърди че има по бърз - да заповяда https://www.facebook.com/radostin.iv...508076146/за ка не кажеш че аз пак си измислям
                      Прикачени файлове
                      Power Under Pressure

                      Коментар


                        2. Ще обясниш ли на аудиторията, как горивото, което излиза от цилиндъра по време на активна регенерация, обогатено с 5 молекули кислород и с пламна температура от 212 градуса, не се самовъзпламенява в генерацията, която е с температура от 300 градуса?
                        Аз от молекули..... не разбирам, но съм виждал изгорели автомобили (бензинови) от катализаторите. По някаква причина горивото не изгаря в цилиндъра ами в катализатора и в този момент всичко е червено отдолу. Също така не знам защо си мислите, че въздуха който минава през двигателния отсек.... е само да охлажда радиаторите.

                        Коментар


                          Като след 2к километра имам около 500мл. нафта в маслото, ето какво сторих:п.п. Тия Опели като моя много корави излизат за промяна. Ха си запечатал ЕГР-а, ха излиза грешка "високо налягане в горивната камера". Баси.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            Stefanaki написа:
                            Фиат Крома II (2005-2011) не е (чист) Fiat. Източник - https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Croma
                            Fiat Croma is therefore based on the extended variant of the GM Epsilon platform sharing components with the Opel Vectra and Saab 9-3.
                            Stefanaki, моля те да не се обаждаш неподготвен.Крома ползва общи елементи с ОПЕЛ и СААБ, но това е само по окачването и ходовата част.Двигателят и всичко около него си е ЧИСТ ФИАТ.Друг е въпроса, че и Опел и СААБ ползват същия двигател, разработен от ФИАТ.

                            Коментар


                              http://www.sinspeed.co.uk/fiat-500-m...t-dpf-removal/

                              Коментар


                                Immortal написа:
                                http://www.sinspeed.co.uk/fiat-500-multi-jet-dpf-removal/
                                Точно поради тази причина премахнах моя. Защото моя стил на каране, съчетан с автомобил втора употреба, то за 10к километра трябваше да сменя маслото минимум 5 пъти. Е хайде няма нужда. Хем да се набутвам толкова пари, на всеки 2 месеца смяна на масло, хем да износвам двигателя като за световно с тая нафта вътре. И за това взех това решение, колкото и да не ми се искаше.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X