Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

За или против премахването на ДПФ филтъра сте.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    ntodorov написа:
    .......
    Тук пак си опираме до българското. Навън има заводи в центъра на града и не можеш да разбереш, че там има нещо И има значение къде се бълва, но заводите са друга тема и е хубаво да ги оставим.Също така не гледай на мен какъв ми е разхода и по колко карам, гледай твоя автомобил колко е мръсен и тогава моя. Защото може да се окаже, че твоя за много по малко цапа много повече.

    Коментар


      #62
      chaveto написа:
      ntodorov написа:
      .......
      Тук пак си опираме до българското. Навън има заводи в центъра на града и не можеш да разбереш, че там има нещо И има значение къде се бълва, но заводите са друга тема и е хубаво да ги оставим.Също така не гледай на мен какъв ми е разхода и по колко карам, гледай твоя автомобил колко е мръсен и тогава моя. Защото може да се окаже, че твоя за много по малко цапа много повече.
      С тази разлика, че неговата кола бълва с 40% по-малко азотен оксид, заедно с 30% по-малко въглеводороди. Точно това нещо, което като отидеш на Витоша и виждаш каква мизерия е в София от типичния смог. И това се причинява от твоя автомобил в много по-голяма степен, от колата ти с ДПФ, а не от колегата, който си е махнал ДПФ-а.Твоето изказване звучи, че твоята кола е по-екологична, защото не хвърляш сажди, които биха били вредни за човека във времето, но пък няма значение, че хвърляш отрова, която убива веднага и на място. Страхотна логика.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #63
        Що не пишеш по теми от които разбираш, не мога да разбера?
        207 тиква автомат
        новокромаджия 2.4 печка

        Коментар


          #64
          pplk написа:
          Що не пишеш по теми от които разбираш, не мога да разбера?
          OK, изкажи го грамотно и с абсолютно точните термини, както го можеш ти.Както и преди съм ти казвал от химия не разбирам (което не го подмина обаче, ясно е заяждането). И ако съм написал окис вместо оксид (примерно), това може да е грешка и не споря.Важното е, че знам, че вредните газове от които умираш - демек да си набуташ ауспуха в купето, защото си решил да се самоубиваш (пак примерно) нямат нищо общо с ДПФ-а, като точно тези газове при Евро-5 са намалени с 40% спрямо Евро-4 стандарта.И това много отчетливо се усеща когато правя диагностика на кола Евро-4 спрямо такава с Евро-5 в гаража. В единия случай (както каза Чавето) може да изкараш много повече време в гаража преди да усетиш, че не се издържа и си ....ш майката.Ти си наред да изясниш точното им наименование, защото ги разбираш нещата и може да пишеш в темата в тази връзка, за да "светнеш" нас, неуките.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #65
            Първо: Азотния оксид е напълно безвреден, неутрален и прозрачен газ. Става дума за азотен диоксид, което е абсолютно различно химично съединение.Второ: Кола Евро5 без ДПФ е по-мръсна от дизел от 60-те с ДПФ. Защо? Ми, защото саждите имат свойството да абсорбират огромни количества други съединения, без да влизат в реакция с тях. Ако ,примерно, изхвърлим азотен диоксид директно в атмосферата, то той ще се разсее доста по-бързо, отколкото ако остане включен към твърда частица. При контакт с вода се получава азотна и азотиста киселина и ако саждите са полепнали по някоя травка, то резултата е ясен. Най-общо казано, ДПФ-а работи и като противогаз.Tрето: Данните, които си цитирал се отнасят за автомобил с ДПФ, а не за такъв с демонтиран. Колко и какво изхвърля автомобила на колегата без филтъра, ти няма от къде да знаеш. Разликата между Евро 4 и 5 е в катализата на изгорелите газове.
            207 тиква автомат
            новокромаджия 2.4 печка

            Коментар


              #66
              Един химичен въпрос.Ако имаш събрани 50 грама сажди, тия 50 грама сажди могат ли да задържат килограми азотен диоксид?
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #67
                Не, не могат, но вече ти обясних, че изхвърлен в атмосферата азотния диоксид е в пъти по-безвреден, отколкото включен към саждите в много по-малко количество. Можеш да пробваш да замериш стойностите на кола с ДПФ и на такава без, от един и същ Евро стандарт и ще се убедиш сам.Да се допълня, като е възможно и да греша.При Евро 4 и Евро 5 разлика в количествата за димност , твърди частици, СО и въглеводороди няма. Разликата е в азотните оксиди???, ама не става ясно за кои точно става дума. И се почва една конспирация... :D
                207 тиква автомат
                новокромаджия 2.4 печка

                Коментар


                  #68
                  Питах проверен въпрос с отговор. Все пак благодаря за отговора.Точно, че и преди махането на ДПФ-а и след неговото отстраняване, техническа апаратура не може да хване никаква промяна в изхвърляните отровни газове. За мен това означава, че самото премахване на ДПФ-а не променя спецификите на отработени газове с изключение на твърдите частици.Отделно, че техническата апаратура в ГТП не е толкова чувствителна към измерването на димността на автомобилите и отново не може да хване разликата дали един автомобил е с ДПФ или не е, защото стандартите за ГТП са прекалено високи. Предполагам, че тази разлика може да се хване с много специализирана апаратура, която не е общодостъпна.Да, сигурно към всяка изхвърлена частица може да се прикрепи нещо, но количеството им е толкова пренебрежително малко, че на фона на 40% общо намаляване е нищо. Тук отиваме към чистата теория и спекулиране с нея.И както казах това много отчетливо се усеща когато си в един гараж и една кола работи 30 минути за някакъв тест. И точно в този момент няма никакво значение дали колата е с ДПФ или без него.И аз съм против премахването на ДПФ-а ако не прави проблем. За мен всяко нещо, което колата си върви с него трябва да е изрядно. Въпроса е дали може за някои неща да си позволим да го държим изрядно или не можем - чисто финансов аспект на нещата. Аз, както и цялото ми обкръжение, нямаме финансовата възможност да извадим едни 4к за един филтър.Това не означава, че убиваме децата. Също така един Евро-5 автомобил бълва много по-малко емисии, включително и сажди, с премахнат ДПФ от всеки един Евро-3 автомобил. Пък ти се пробвай да ме убедиш, че е по-вреден от такъв, който е произведен през 60-те години.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #69
                    ВО, спориш за неоспорими факти! И колегите ти обясниха, че ДПФ-а не е кофа за боклук, в която се събират сажди. Ма, ти си знаеш.
                    207 тиква автомат
                    новокромаджия 2.4 печка

                    Коментар


                      #70
                      pplk написа:
                      ВО, спориш за неоспорими факти! И колегите ти обясниха, че ДПФ-а не е кофа за боклук, в която се събират сажди. Ма, ти си знаеш.
                      Да съм казал, че е кофа, която се изхвърля?Точно защото съм чел малко повече за него, то се разграничавам от теорията на колегите по-горе, които са на мнението, че ДПФ-а събира, събира и след това същото нещо се изхвърля в същия му вид, в какъвто е събран. Както обичам да казвам при разговори с теб - не ми слагай думи в устата. :D
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #71
                        BO написа:
                        . За мен това означава, че самото премахване на ДПФ-а не променя спецификите на отработени газове с изключение на твърдите частици.
                        Явно съм те разбрал неправилно.
                        207 тиква автомат
                        новокромаджия 2.4 печка

                        Коментар


                          #72
                          chaveto написа:
                          ntodorov написа:
                          .......
                          Тук пак си опираме до българското. Навън има заводи в центъра на града и не можеш да разбереш, че там има нещо И има значение къде се бълва, но заводите са друга тема и е хубаво да ги оставим.Също така не гледай на мен какъв ми е разхода и по колко карам, гледай твоя автомобил колко е мръсен и тогава моя. Защото може да се окаже, че твоя за много по малко цапа много повече.
                          За удебеленото: Да тА знам и еколога тогаЗ.:P За подчертаното: Изчервявам се от срам и тичам за нов ДПФ.
                          A17DTС/S
                          Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                          Коментар


                            #73
                            ntodorov написа:
                            chaveto написа:
                            ntodorov написа:
                            .......
                            Тук пак си опираме до българското. Навън има заводи в центъра на града и не можеш да разбереш, че там има нещо И има значение къде се бълва, но заводите са друга тема и е хубаво да ги оставим.Също така не гледай на мен какъв ми е разхода и по колко карам, гледай твоя автомобил колко е мръсен и тогава моя. Защото може да се окаже, че твоя за много по малко цапа много повече.
                            За удебеленото: Да тА знам и еколога тогаЗ.:P За подчертаното: Изчервявам се от срам и тичам за нов ДПФ.
                            Аз не съм еколог и никога няма да бъда, аз съм рециклатор.Това което ти е в подписа няма ДПФ и няма как да тичаш за такъв.Нека някой който знае да каже твоето Jtd100 колко цапа и да каже един мотор на Рено G9T 743 колко цапа и тогава ще разбереш, че ти може да минеш 10км и да нацапаш толкова колкото аз за 30км. Точно затова ти казах, че няма никакво значение колко карам. Разбирам, че искаш да го извъртиш, че ти дори и без ДПФ цапаш по малко от мен да речем и то защото караш много малко. Това обаче не оправдава махането на цялата екология която е сложена.

                            Коментар


                              #74
                              Аз не съм еколог и никога няма да бъда, аз съм рециклатор. Това което ти е в подписа няма ДПФ и няма как да тичаш за такъв. Нека някой който знае да каже твоето Jtd100 колко цапа и да каже един мотор на Рено G9T 743 колко цапа и тогава ще разбереш, че ти може да минеш 10км и да нацапаш толкова колкото аз за 30км. Точно затова ти казах, че няма никакво значение колко карам. Разбирам, че искаш да го извъртиш, че ти дори и без ДПФ цапаш по малко от мен да речем и то защото караш много малко. Това обаче не оправдава махането на цялата екология която е сложена.
                              Чаве. Ти май си хванал темата от краката. Прочети ми поустовете бавно и съсредоточено и ще разбереш, за какво пиша.Аз негодувах в един свой поуст, че за ЖТД 100 плащам 30 лева данък без ДПФ и изпушващ ДВГ, а за по-новата си придобивка, която се води Евро 5А плащам 400 лева...защото е по-нова ( все още под 5 години) и по дефоулт се води с ДПФ ???...Та за нейния филтър се бях затичал. И аз не сравнявах твоето Рено с моето ЖТД. Сравнявах твоето Рено с по-новата ми кола...ПС: Спирам по тази тема, че заприличахме на детска градина.
                              A17DTС/S
                              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                              Коментар


                                #75
                                а някой знае ли какво се случва като се пусне DPFа в режим на самопочистване ?срива се улицата и двигателя завира и се опича като животно
                                Power Under Pressure

                                Коментар

                                Working...
                                X