Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как точно се регулират фарове на Типо?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как точно се регулират фарове на Типо?

    Разглеждах си из книжката ама пише на италиански а аз не го разбирам ама грам.Там са показани някакви тръгълничета които се образуват от светлината и аз ги виждам по задниците на другите коли.Като цяло фаровете си светят ама нещо не ми харесва как точно.Крушките са 60/65W Tungsram и първоначално си мислех че са слаби или нещо такова ама като ги погледнах се оказа че хич не са слабички.Десния ми бие и по табелките и по бордюрите и интересното е че свети и на пътя а левия е някак забит в земята пък същевременно си свети и напред и даже ми се вижда доста високо като го гледам по другите коли.Ясно ми е коя врътка отгоре по фаровете за какво е ама не успях да уцеля точната комбинация.Благодаря!
    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

    #2
    Използвай търсачката. Имаше много добро обяснение как става номера. Аз лично си застанах срущу една стена на тъмно и си ги регулирах колкото можах. Мисля че много добре стана!
    Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
    Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

    Коментар


      #3
      Потърсих ама не намерих нищо.
      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

      Коментар


        #4
        Ето тук нищо, че е за Пунто е подобно: http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...EB%E8%F0%E0%F2Иначе на мойто Типо фаровете "кинат"!
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #5
          Да де аз се ориентирах кое винтче за кое е а и в кнжката на Типо-то е описано със стрелкички (единственото което разбрах от регулирането) и има една такава картинка която не я разбрах или по-точно не знам разстоянията.
          Прикачени файлове
          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

          Коментар


            #6
            За трети път го пиша: До всички които имат ’проблем’ с фаровете. Колеги фаровете са ви си наред - просто явно плачат за регулиране. И стига сте давали пари по сервизи за глупости - какви фиат-ентусиасти сте като не се хванете да регулирате едни скапани фарове. Аз на Браво/Брава/Мареа не съм пипал фарове, ама съм си регулирал на всичките коли сам фаровете и умишлено даже си ги правя малко вдигнати да си виждам по добре. Значи принципа на регулиране е следният - на гърба, отгоре или даже отдолу на фаровете има врътки за регулиране - на някои коли са направо врътки които действаш на ръка, а на други са едни яки болтове които се въртят с отверка. Обикновено са един за наляво надясно, един за нагоре надолу (самия рефлектор) и един за наклона. Регулирането трябва да бъде така - 10% наклон на къси/мерени спрямо височината на колата, дългите си идват на място сами/ . Какво означава това - 10% наклон значи на всеки 10 метра свветлината да пада с 1/10 от височината на колата. Ако центровете на фаровете са на височина 60 см за 10 м трябва лъча да пада с 6см. Как да ги регулирате?? Избирате си една бяла стена кудето и да е и спирате на 5м от нея (горе долу). Хубаво е преди това да сте си погледнали на светло откъде се регулира фара че после на тъмно си е гадно. Регулирате само на къси. Бележите си с нещо на стената къде ви се падат страниците на колата е горе долу пак на око. После си измервате центровете на фаровете с рулетка - височина от земята и разстояние от близката страна на колата. После ги бележите по същия начин на стената с тебеширче. Палите фаровете и ги нагласята така че и при двата центъра на светлината да е на 1/20 от фисочината по ниско (т.е. ако фаровете са на 60 см от земята, точките на центъра на светлината да са по ниско 3-4 см на стената). На къси е лесно защото самота свелина на късите има профил приличащ на това ’ -/ ’ - пресечната точка е центъра. Като нагласите височината, нагласяте местата - трябва левия да да сочи точно под белязания център, а десния може да е няколко сантиметра вдясно от центъра за да ви осветява по добре банкета нощно време. В общи линии е това - няма нищо сложно. Имайте предвид че е хубаво да си смените и крушките защото с течение на времето отслабват и особено ако са си оригиналните и са да кажем на 8-10г.. Можете да си вземете и с повишена светимост - оня ден взехме с колегата на шефа за баварката едни Бошова - сини Н7 - яко светят. Това е ... Успех в регулирането.
            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

            Коментар


              #7
              Трябва първо да свалиш регулиращите механизъмчета и да ги напръскаш с ВД,защото клеясват и рефлекторите не могат да се движат,колкото и да въртиш.След това поставяш ръчицата в нормално положение.Другото е за сваляне на фаровете надолу-когато си натоварен.И регулираш,както Yavor е написал.
              Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

              Коментар


                #8
                Т.е. преди да започна да спазвам предписанието отгоре трябва да врътна ръчиците в положението в което светят по-високо.Сега нямам идея как са защото са многократно бъзикани и ще ги врътна да са високо фаровете и ще ги глася.Благодаря!
                Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                Коментар


                  #9
                  След цялата процедура иди в сервиз и за три лева ще ти ги регулират Поне в Русе вземат толокова на сервиза на Фулда - Мотоексперт.
                  FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
                  ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC

                  Коментар


                    #10
                    Регулиране фарове на Типо Темпра. - Лостчета за ръчно регулиране на височината, в зависимост от натоварването на автомомобила.Намират се от вътрешната страна на фаровете.Поставено в позиция 1 при ненатоварен автомобил, а в позиция 2 напълно натоварен. - Винт (А) регулиране на вертикалното положение на фара - Винт (B) регулиране на хоризонталното положение на фараПри регулиране на фаровете лостчетата за регулиране на височина трябва да са в позиция 1 по диаграмата (т.е. да сочат към мигачите)
                    Прикачени файлове
                    Carozzeria Touring, Milano
                    Fiat 124 Touring - моята следваща кола

                    Коментар


                      #11
                      Доколкото загледах едното лостче (лявото или по-точно шофьорското) сочи към мигача а другото на другия фар сочи към решетката (така поне е показана позиция едно).Следващия ми въпрос е някой може ли да ми препоръча конкретен модел крушки (шашнах се с тези H1 до H7 и различните там градуси на светлината и коефициенти и щуротии).Разбрах че цената на повечето е около 30-тина лв за две.Благодаря!
                      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                      Коментар


                        #12
                        Н4 ни е модификацията.Може да търсиш и +50%,но да са 55-60 w
                        Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                        Коментар


                          #13
                          Настоящите ми крушки са 60/65W Tungsram и колата си дойде с тях от Италия (аз си я докарах така че никой не ги е сменял попътно).Проблем ли е да си търся H4 60/65W пак или няма такива или просто не ми трябват?
                          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                          Коментар


                            #14
                            Въпроса е да не сложиш 100/110 W,защото релетета и инсталацията не са оразмерени за такъв голям ток.Има опасност да запалиш кабелите,или да стопиш рефлектора.А защо си недоволен от сегашните крушки?Регулирай си първо фаровете , ако трябва,почисти стъклата на фаровете отвътре,и ако няма ефект,тогава ги сменяй.Иначе 60/65 W е по-добър вариант от 55/60,но в никакъв случай по-мощни!Успех
                            Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                            Коментар


                              #15
                              lu40 написа:
                              Въпроса е да не сложиш 100/110 W,защото релетета и инсталацията не са оразмерени за такъв голям ток.Има опасност да запалиш кабелите,или да стопиш рефлектора.А защо си недоволен от сегашните крушки?Регулирай си първо фаровете , ако трябва,почисти стъклата на фаровете отвътре,и ако няма ефект,тогава ги сменяй.Иначе 60/65 W е по-добър вариант от 55/60,но в никакъв случай по-мощни!Успех
                              Въпроса ми е тази операция по почистване на стъклата на фаровете (Типо) отвътре как става.
                              Carozzeria Touring, Milano
                              Fiat 124 Touring - моята следваща кола

                              Коментар

                              Working...
                              X