Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какво масло да си сложа на Бравото 97' 1.6 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какво масло да си сложа на Бравото 97' 1.6 16V

    Имам Браво 97’ 1.6 16V и се чудя какво масло да му сложа, а преди да махна старото се чудя има ли смисъл да сложа някаква добавка, за почистване на нагари, за инжекциона или...посъветвайте ме
    Fiat Bravo 1.6 16V - Бензин

    #2
    Пич, защо не потърсиш на търсачка тема с ключова дума "масло"?Всяка седмица се дрънка тая тема за маслото. Няма смисъл само да си чешем езиците и да повтаряме едно и също след като седмица-две по-рано сме коментирали темата за маслото.

    Коментар


      #3
      за маслото има изписани хиляди теми - ползвай търсачката. аз ползвам Селениа 20К и съм субективно доволен. всяко марково масло не менте 10W40, ще ти върши чудна работа.и по принцип добавките за почистване на инжекторите се сипва в бензина
      "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
      (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

      Коментар


        #4
        Re: Какво масло да си сложа на Бравото 97’ 1.6 16V

        Medic написа:
        Имам Браво 97’ 1.6 16V и се чудя какво масло да му сложа, а преди да махна старото се чудя има ли смисъл да сложа някаква добавка, за почистване на нагари, за инжекциона или...посъветвайте ме
        Selenia 20K
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #5
          Аз сам с Castrol 5W40 и сам много доволен.
          Brava 1.6 16V ELX

          Коментар


            #6
            mr_miti написа:
            Аз сам с Castrol 5W40 и сам много доволен.
            На филийка ли го намаза, на вкус ли го опита, какво... обясни МОЛЯ те по-подробно в какво се обяснява доволството ти И РАЗЛИКАТА която обуславя това "ДОВОЛСТВО" спрямо предишното ти масло.Без майтап, целият съм в "СЛУХ"!????????????
            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

            Коментар


              #7
              Аз по принцип слагам СЕЛЕНИЯ.
              BRAVA 1,4 12V
              Nissan Navara

              Коментар


                #8
                georgiarg написа:
                Аз по принцип слагам СЕЛЕНИЯ.
                Само за инфо-миналата седмица в магазина на италсервиз момчето ми каза, че селения са почнали да я правят само в Турция и вече не била същата (каквото и да значи това). Тутелата си я правели в Италия все още. Цените им са еднакви.
                Fiat Stilo 1.8 16V

                Коментар


                  #9
                  Stoyan_68 написа:
                  georgiarg написа:
                  Аз по принцип слагам СЕЛЕНИЯ.
                  Само за инфо-миналата седмица в магазина на италсервиз момчето ми каза, че селения са почнали да я правят само в Турция и вече не била същата (каквото и да значи това). Тутелата си я правели в Италия все още. Цените им са еднакви.
                  като почнат да си ги смучат тия неща от пръстите...ето ги заводите на Seleniahttp://www.selenia.com/en/pr_impianti.asp
                  2015 Renault Megane Expression GT
                  2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                  Всичко за FIAT Bravo 2007

                  Коментар


                    #10
                    sev написа:
                    Stoyan_68 написа:
                    georgiarg написа:
                    Аз по принцип слагам СЕЛЕНИЯ.
                    Само за инфо-миналата седмица в магазина на италсервиз момчето ми каза, че селения са почнали да я правят само в Турция и вече не била същата (каквото и да значи това). Тутелата си я правели в Италия все още. Цените им са еднакви.
                    като почнат да си ги смучат тия неща от пръстите...ето ги заводите на Seleniahttp://www.selenia.com/en/pr_impianti.asp
                    Хм... виж тук http://www.selenia.com/en/ww_presidi.aspМоже би е имал впредвид, че вноса е от там...
                    Fiat Stilo 1.8 16V

                    Коментар


                      #11
                      Аиде пак се почна - ако мине месец без такава тема направо е бил непълноценен . А и Нино е прав - какво значи "Много съм доволен" за маслото. Ако маслото е добро - двигателя ще се запази по- дълго време, но едва ли ще умре още на другия ден ако сложиш и китайско. Аз лично (не веднъж съм споменавал) карам с Мотул - качествено е, и май няма много негови ментета. Оттам нататък маслото е въпрос на личен избор и финанси.

                      Коментар


                        #12
                        Stoyan_68 написа:
                        като почнат да си ги смучат тия неща от пръстите...ето ги заводите на Seleniahttp://www.selenia.com/en/pr_impianti.asp
                        Хм... виж тук http://www.selenia.com/en/ww_presidi.aspМоже би е имал впредвид, че вноса е от там...[/quote]да, но това е без значение според мендаже и производството да беше в Турция, пак нямаше да е проблеми тия в магазина или сервиза как разбраха че маслото е кофти не ми е яснона колко коли са го сложили...че чак и изводи са събралии като пуснат такива митове и легенди и си отива доброто мнение за Selenia :D
                        2015 Renault Megane Expression GT
                        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                        Всичко за FIAT Bravo 2007

                        Коментар


                          #13
                          На филийка ли го намаза, на вкус ли го опита, какво... обясни МОЛЯ те по-подробно в какво се обяснява доволството ти И РАЗЛИКАТА която обуславя това "ДОВОЛСТВО" спрямо предишното ти масло.Без майтап, целият съм в "СЛУХ"!???????????? Rolling Eyes
                          Колега не е нужно да се заяждаш. Имал сам проблеми с масла и за това казвам, че с това сам доволен. За разлика от другите, при това на -20 градуса лампата на маслото си гасне веднага след като запаля. Ето образовай се малко преди да правиш каквито и да било коментари.Темата не сам я писал аз, а мой приятел ми я даде.Ще се спра само на основните пониятия. После можем да изпадаме в допълнителни подробности. Целта на темата е да даде най-обща начална представа за моторните масла, на тези, които съвсем си нямат такава. Знам, че много от вас ги зная тия работи не по-зле от мен, но също така знам, че има такива, които биха научили нещо допълнително. Самият аз не съм специалист по трибология или петрохимия и не гарантирам за абсолютна точност. Приемайте ги на собствен риск. Фактите изложени по-долу в по-голямата си част са получени от Интернет източници, преведени, допълнени и променени според моите лични знания и разбирания. Най-долу ще дам линкове, където всеки сам може да продължи да чете. Приятно четене Съдържание: 1. Предназначение и задачи на моторното масло. 2. Видове моторни масла според техният състав и произход. - Минерални - Полусинтетични - Хидрокрек - Напълно синтетични 3. Класификация на маслата - Вискозни класове (SAE) - Качествени класове (ACEA, API) 4. Какво масло да изберем? __________________________________________________ ______________ 1. Предназначение и задачи на моторното масло. За какво всъщност служи маслото в двигателя? Очевидният отговор е, за да смазва. Формулирано по-точно, най-важната функция на маслото е да предотвратява прекия контакт между две метални повърхности. Това се осъществява посредством образуването ма маслен филм между контактуващите повърхности. Дебелината и свойствата на този филм зависят пряко от състава на маслото и условията на средата. Втората много важна функция на маслото е да отвежда топлината, образувана при триенето на повърхностите, както и от други процеси в двигателя (горене, нагнетяване на въздуха). Третата важна функция на маслото е да поема и задържа в суспензия различни вещества, образуващи се като странични продукти от работата на двигателя - нагар, окиси, киселини и тнт. Това е основният показател по който се различават дизеловите от бензиновите масла, защото отпадните продукти при двата типа двигатели са доста различни. Например, към дизеловите масла се предявява повишени изисквания за неутрализиране на киселини, които в дизеловите двигатели се образуват в по-голяма степен, например от нафта с високо съдържание на сяра. Почистващата функция на маслото се подобрява в голяма с използването на специални добавки. 2. Видове моторни масла според техният състав и произход. Най-общо, по произход маслата се делят на минерални и синтетични, като има и междинни категории, като полусинтетични и хидрокрек. Минералните масла се произвеждат от т.нар. базово масло, към което всеки производител добавя съответен пакет от адитиви с цел подобряване на свойствата му. Така например от single grade (виж по-долу) базови масла се получават multy grade маслата. Адитивите подобряват още и основните функции на маслото, посочени по-горе. Недостатък на тези масла е, че в определен момент действието на адитивите се изчерпва. Затова тези масла не се използват в новите двигатели с удължени сервизни интервали. Нищо не пречи обаче да се ползват в нормални двигатели, като се спазват обаче правилата за редовна смяна на маслото. Минералните масла са и най-евтини. Синтетичните моторни масла, които се срещат на пазара, независимо от името си също са петролен продукт. Те се получават обаче от най-чистития продукт на фракционирането на петрола - газта (пропан и бутан). Чрез синтез, от газта се получават полиалфаолифини (Polyalphaolifins или ПАО), които са основата съставка по която едно синтетично масло се различава от минерално. ПАО подобряват значително вискозитета при различни температурни режими. Също така ПАО са химически по-стабилни от съставките на минералното масло и са по-малко склонни да образуват агресивни разпадни продукти. Разбира се, ПАО не са единствената съставка на синтетичното масло, но за други няма да става дума за сега. Значи с прости думи, синтетичните масла са създадени да си вършат работата, без да носят ненужните или дори вредни качества на минералните масла. Също така е възможно постигане на качества, които са непостижими с минералните масла. Недостатък на тези съставки е известната им агресивност към някои материали използвани в маправата на уплътнения и гарнитури (примерно корк). От много години обаче производителите не използват такива материали. Полусинтетичните масла, както се разбира от името им, са нещо средно. Накратко, това са минерални масла с добавка на съставки, характерни за синтетичните масла, като ПАО например. Има и още една категория масла, за които производителите упорито се опитват да ни убедят, че са синтетични. Т.е. не, че ги наричат директно "синтетични", щото ще ги пляскат през ръцете, но примерно слагат имена на продукта, които подсказват, че това е синтетика (примерно нещо от типа "едикакво си Syntec"). Става въпрос за т.нар Хидрокрек масла. Хидрокрекинга е химичен процес при който съставките на минералното масло се модифицират тотално с цел да се подобрят качествата им. С две думи, това са минерални масла, макар и с по-добри качества от обикновените минерални. Чрез хидрокрек производителите постигат свойства, каквито до скоро бяха възможни само с напълно синтетични масла, а в някои случаи могат дори да превъзхождат чистата синтетика. Всички тези масла (минерални, синтетични и тнт) могат напълно свободно да се мешат едно с друго. Казвам това, защото все още се намира някой да каже - А няма ли да се пресекат? Не, няма да се пресекат. Затова са всички тези стандарти. Може да стане обаче друго - купили сте двигател каран 10 години с евтино минерално масло, при лоши условия, слаба поддръжка и тнт. Сега обаче е ваш и искате да му сложите най-доброто масло. Наливате качествената синтетика и какво става - всичките нагари, утайки и боклуци, останали от небрежната употреба сега изведнъж почват да се отмиват (хубавото масло освен всичко друго и почиства добре) и да се вдигат на парцали, да задръстват филтъра и други мазала. Затова, задължително преди преминаване към синтетично масло, трябва да се направи промивка на вдигателя! Има много начини за това, но сега няма да се спираме на тях. Освен това, при доста стари двигатели винаги има риск да се окаже, че някои от уплътненията не са съвместими със синтетиката и да рукне като лейка. За Мерцедесите от 124 насам, мога да гарантирам, че няма такива проблеми. 3. Класификация на маслата. Тука идваме на най-важната от практична гледна точка част. Защо? Защото какво се получава - отивате в магазина за масла и там заварвате камари с туби с най-различни етикети, кой от кой по-шарен и по-обещаваш. Какво трябва да правим в такъв случай? Ами най-добре е напълно да се игнорира предния (шарения) етикет на тубата и да забием поглед в задния такъв. Каква информация намираме там? Първото нещо, което виждаме, може би още от предния етикет е т.нар. вискозен индекс по SAE (Society of Automotive Engineers), който изглежда като нещо такова: 15W40, 5W30, 0W40, 20W50, 10W60 и тнт. Има много теории какво точно означават самите цифри и сега няма да се спирам на това, защото по-важно е как да се тълкуват означенията. Накратко - цифрата преди "W" (като Winter) e за вискозитета на студено. Колко студено, няма значение, това е вискозитета, който е важен, когато двигателят е студен. Като оставим конструкцията и състоянието на двигателя, както и външните условия, този вискозитет е най-важният фактор, който определя колко време двигателят ви ще работи без масло, след като го запалите сутрин. А това е моментът който води до най-голямо износване на двигателя. Всъщност от това идва може би 90% от износването, особено при двигатели подложени на чести студени стартове и особено в студени климатични пояси. Колкото е по-ниска цифрате преди "W", толкова маслото е по-течливо при ниска температура, толкова по-лесно и бързо се изпомпва до местата, където е необходимо. Допълнителен бонус през зимата е по-лесното палене на двигателя, тъй работата по изпомпвнането на маслото и пличкането му из картера и по-малка. Тази работа иначе се вади от мощността на стартера, която хич не е много. Само за информация, има и т. нар. mono grade масла, като W30 да речем. Това означава, че няма специални добавки за намаляване на вискозитета на студено. Такива масла вече не се използват в леките автомобили, но могат да се използват в тежкотоварни или промишлени дизели. Така, двигателят е отдавна запален и карате вече повече от половин час. Това обикновено означава, че двигателят е достигнал работната си температура. Работна температура в случая трябва да включва и температурата на маслото. Защото то се загравя много по-бавно от охладителната течност да речем. С повишаване на температурата в двигателя, вече започва да играе цифрата след "W", a именно, вискозитетът на горещо (по принцип се тества при 100°C). Повишената течливост, която се търсеше при студения старт, тука вече е нежелателна, защото горещото масло си е течливо и без това. Маслото трябва да има определен минимален вискозитет иначе не може да си върши работата! Колко точно да е този вискозитет е казано от производителя на двигателя. Обикновено производителите допускат известни вариации във вискозитета, което ни дава по-голяма свобода в избора на масла. Но как да тълкуваме например следните визкозитети: 0W40, 5W40, 10W40, 15W40. Тези означения означават, че при достигане на работна температура, тези масла ще са с приблизително еднакъв вискозитет. Т.е. след като загрее, на двигателят ще му е все тая кое от тези масла сте му сипали (но само от гледна точка на вискозитета). Ако подберем масло с по-нисък "студен" вискозитет обаче, ще облекчим значително двигателят в първите минути след старта. SAE класификацията по вискозитета обаче не е единственото, което трябва да се гледа при избора на масло. На всяко масло, продавано на европейския пазар, има още най-малко едно означение, а често даже две или повече. Това, са така да ги наречем, качествените класове по различни системи. Европейската система носи името на асоциацията на Европейските автомобилни инженери ACEA (Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles). Тя е аналог на системата на Американският петрологичен институт (API). Докато SAE индекса се занимава основно с един от показателите на маслото (вискозитета), тези две системи оценяват маслата по-генерално, по повече показатели. Така се формират отделни класове, които казват съответното масло за какво е подходящо. ACEA класовете са следните - от А1 до А3 за масла за бензинови двигатели (не съм сигурен дали не излезна и А4 стандарта вече); В1 до В4 за дизели за леки автомобили; и Е1 до Е3 за промишлени и тежкотоварни дизели. Ето ги и сами те класове (копирам ги на англйски, мисля, че и така са ясни): A1 Fuel Economy Petrol A2 Standard performance level A3 High performance and / or extended drain B1 Fuel Economy diesel B2 Standard performance level B3 High performance and / or extended drain B4 For direct injection passenger car diesel engines E1 Non-turbo charged light duty diesel E2 Standard performance level E3 High performance extended drain E4 Higher performance and longer extended drain E5 (1999) High performance / long drain plus American/API performances. Индекса може да е последван и от годината на приемане на съответния стандарт, примерно А3’96. Подобна е и API класификацията. Със "S" се означават класовете за бензинови двигатели, а с "C" за дизели Бензинови двигатели: Стандарт: Статус: Предназначение: SL Актуален За всички съвременни автомобили. Въведен 2001. SJ Актуален За всички съвременни автомобили произведени преди 2001. SH Остарял За двигатели произведени преди 1996 SG Остарял За двигатели произведени преди1993 SF Остарял За двигатели произведени преди 1988 SE Остарял За двигатели произведени преди 1979 SD Остарял За двигатели произведени преди 1971 SC Остарял За двигатели произведени преди 1967 SB Остарял За по-стари двигатели. Да се използва само по специална преподъка от производителя. SA Остарял За още по-стари двигатели без големи натоварвания.Да се използва само по специална преподъка от производителя. Масла за дизелови двигатели CI-4 Статус: Актуален. Въведен през 2002 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящ за двигатели с рециркулация на изгорелите газове (EGR). Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%, каквото е от няколко години в Германия). Може да замества CD, CE, CF-4, CG-4 и CH-4, когато последните са препоръчани от производителя. CH-4 Статус: Актуален Въведен през 1998 за бързооборотни 4-тактови двигатели. Подходящи при използване на гориво с ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Може да замества CD, CE, CF-4 и CG-4, когато последните са препоръчани от производителя. CG-4 Статус: Актуален Въведен през 1995 за бързооборотни силнонатоварени 4-тактови двигатели.СН-4 маслата са особено подходящи при исползване на гориво със ниско съдържание на сяра (до 0,5%). Изисква се за двигатели покриващи стандартите за изгорели газове от 1994. Може да замества CD, CE и CF-4, когато последните са препоръчани от производителя. CF-4 Статус: Актуален Въведен през 1990 за бързооборотни 4-тактови двигатели с турбо- и атмосферно- пълнене. Може да се използва вместо CD и CE маслата. CF-2 Статус: Актуален Въведен през 1994 силно натоварени двутактови двигатели. Може да се използва вместо CD-II. CF Статус: Актуален Въведен през 1994 за офроуд, индиректно-впръскващи и други дизели, вкл. и такива използващи гориво с над 0,5% сяра (каквото е в България). Може да се използва вместo CD. CE Статус: Остарял Въведен през 1987 за бързооборотни 4-тактови двигатели с турбо- и атмосферно- пълнене. Може да се използва вместо CC и CD маслата. CD-II Статус:Остарял Въведен 1987 за двутактови двигатели. CD Статус:Остарял Въведен 1955 за определени атмосферни и турбо двигатели. CC Статус:Остарял Въведен 1961 за всички дизели. CB Статус:Остарял Въведен 1949 за средно натоварени двигатели. CA Статус:Остарял Въведен 1940 за леко натоварени двигатели. 4. Какво масло да изберем? Така, значи как трябва да изглежда едно модерно масло? Ами трябва отзад да пише, че отговаря най малко на ACEA A3/B3 и на АPI CF. За дизелите специално в България е препоръчително маслото да отговаря точно на API CF, а не на някой от по-горните класове. Това изобщо не е компромис, защото в тази категория се включват най-добрите и модерни масла на Castrol, Mobil и тнт. Има масла, които са предназначени специално за един тип двигатели (бензин или дизел). Тогава обикновено се дават само единият от рейтингите, примерно, ако е за дизели, може да пише само API CF и ACEA B3. Въпреки, че в повечето случаи това е само трик на производителя (да си кажеш, гледай какво специално масло), то не си струва да се рискува да се слага на двигатели от друг тип. И разбира се, каквото и масло да сипете, то трябва да се сменя редовно. Aми мисля, че това трябва да е достатъчно, като първоначална информация. Искрено се надавам да съм бил полезен на някого. а повече информация по въпроса може да се започне от следните сайтове, както и да се потърсят допълнителни, има много: http://www.chris-longhurst.com/carbi...oil_bible.html (сайтът от където трябва да се започне - Библията на маслата ) http://www.oilclub.ru/faq.asp (особено пълен сайт, на руски) http://home.earthlink.net/~cmcguffey...l/sortsynt.htm (подробности за синтетичните масла)
                          Brava 1.6 16V ELX

                          Коментар


                            #14
                            mr_miti написа:
                            Колега не е нужно да се заяждаш. Имал сам проблеми с масла и за това казвам, че с това сам доволен. За разлика от другите, при това на -20 градуса лампата на маслото си гасне веднага след като запаля. Ето образовай се малко преди да правиш каквито и да било коментари.Темата не сам я писал аз, а мой приятел ми я даде.
                            Първо Не се заяждам!!!Второ Не допусна ли, че гасненето на лампата на маслото може да зависи и от качеството на масления филтър, по точно неговото клапанче.Трето Благодаря, че ни образоваш, но тази информация я има в този форум поне от година и половина, нужно е само малко да се поровиш. И четвърто /последно/По- внимателно със съветите и определенията!/прочети написаното по-горе от теб/[/u]Ето това ще ти свърши определено по-добра работа от линковете които си постнал.. последните два не работят!!!http://www.fiat-bg.org/forum/viewtop...e_10w-40.shtmlЗащото в някои има ONLINE подбор в зависимост от автомобила.
                            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                            Коментар


                              #15
                              mr_miti написа:
                              Колега не е нужно да се заяждаш. Имал сам проблеми с масла и за това казвам, че с това сам доволен. За разлика от другите, при това на -20 градуса лампата на маслото си гасне веднага след като запаля. Ето образовай се малко преди да правиш каквито и да било коментари.Темата не сам я писал аз, а мой приятел ми я даде.
                              не попадна на човек на който му е нужно разясняване за маслата :D
                              2015 Renault Megane Expression GT
                              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                              Всичко за FIAT Bravo 2007

                              Коментар

                              Working...
                              X