Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Брава 1.6 16в проблем с двигателя...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Брава 1.6 16в проблем с двигателя...

    Здравейте на всички. Снощи както си карах колата и изведнъж изгуби мощност, започна да се чува тракащ звук от двигателя и започна да придърпва и да гасне... Никакви лампи не са ми светвали. Колата прави проблема и на метан и на бензин. Смених свещите с други - същата работа. Смених кабелите с нови - никаква промяна. Като дизел трака, а отделно ако се вдигнат оборотите към 2000-3000 се чува и силен дрънчащ звук като от ламарина... Маслото е на максимума и е на 5000км - течове по мотора няма. Двигателя въобще не звучи нормално, а по дебело някакси, сякаш нещо по гърнето е откачено знам ли, но не съм я карал на канал да гледам... Отделно като дръпна дросела и се чуди няколко секунди да вдигне ли обороти или не, след което ги вдига но няма мощност. Оборотите на празен ход не играят,а си стоят на 800. Ето и видео за да чуете въпросното тракане и дрънчене https://www.youtube.com/watch?v=nJ1C...ature=youtu.beИдеи???
    Fiat Brava SX 1.6 16v 103hp 99г. Метан

    #2
    Моя мотор звучеше по същия начин като хвърлих лагери и надрах колянов вал, според мен не прави повече опити да я палиш да не стане по голяма беля, въжето и я дърпайте към сервиза, следва сваляне на картер и щателен преглед на лагери.
    punto HGT

    Коментар


      #3
      направо си пред затягане,както се вижда от клипа

      Коментар


        #4


        ivel написа:
        направо си пред затягане,както се вижда от клипа
        Основен ремонт ли имаш предвид? То като гледам натам вървят нещата май, но съм пред дилема. Колата ми я подариха преди година и половина и съм и навъртял 5000 километра, като са сменени:1. Акумулатор2. Бензинова помпа3. Съединител4. Ангренажен ремък, пистов ремък, ролки5. Масло6. Кабели преди няколко дни7. Свещи, въздушен филтър, полеонов филтър8. Фреон налях за климатика, че нямаше (за моя радост не изпуска и си работи)9. Носачи със шарнири10. Предни гуми + изправяне на джанти + стенд11. Дроселова клапа + ТПС + МПХ (вървят в комплект)12. Гърнето го кърпиха и заздравяваха, че ми падна...+ някакви "дреболии" като ляво огледало, седалка шофьорска, някъв барабан за ръчната и подобни други "консумативи" и тъкмо си мислех да вкарам още 100-200 лева да заспи работата и двигателя "изпатка"... Просто се чудя струва ли си да наливам пари още в тая "гробница" или да я разкарам - Не ме разбирайте погрешно - харесва ми колата (като изключим, че вози като каруца и че за 2 коня отгоре хващам големия данък), но всеки месец нещо се обажда, а даже не я карам често - от както я имам, не съм се спрял от ремонти и взе да ми писва - мислех даже да и сложа една лепенка отзад "Сервиза мой приятел!" Отклоних се доста от темата, за което се извинявам, просто незнам какво да правя - дайте съвет / препоръчайте добър сервиз в Пловдив
        Fiat Brava SX 1.6 16v 103hp 99г. Метан

        Коментар


          #5
          Всяка кола, взета 2ра ръка има проблеми и чести ремонти, все пак е стара. На моята Мареа, ако сметна ремонтите, ще надхвърлят цената на колата. Но от като съм вкарал пари, в тези ремонти, съм доволен от колата. Въпросът е харесваш ли си колата и би ли я карал с кеф, ако вкараш пари за ремонт на мотора.
          Fiat Punto`04 1.2 60hp.
          Renault Kangoo 1.9 DTI 80hp.
          ex: FIAT Marea Weekend 1.8 16v ELX; FIAT Brava TD100 SX.

          Коментар


            #6
            kal0yanch40 написа:
            Всяка кола, взета 2ра ръка има проблеми и чести ремонти, все пак е стара. На моята Мареа, ако сметна ремонтите, ще надхвърлят цената на колата. Но от като съм вкарал пари, в тези ремонти, съм доволен от колата. Въпросът е харесваш ли си колата и би ли я карал с кеф, ако вкараш пари за ремонт на мотора.
            Повечето МАРКИ коли втора злоупотреба се нуждаят от ремонти да.Когато имах Мареа-та ЖТД 105 още като я купих ролки,ремъци,обтяжна ролка на пистовия ремък от която май нямаше много нужда да я сменям,ама айде всичко да е ново.Нова водна помпа,която протече на първия месец по-много малко и губеше антифриз без да се разбере от къде,защото се изпаряваше .После нов съединител въпреки,че беше сменен още в Италия 2007 г,а аз я купих март 2008г.Според мен взе да приплъзва от ремапването,но няма значение от какво е било.Продадох я на приятел,който и до днес я ползва за работна кола и обслужва фирмата си за интернет с нея.Три пъти ми каза,че е трошила скоростна кутия и е сменял съединител още веднъж .Мисля три пъти вече стойността на ремонтите е надхърлила тези на самата кола!Когато купих Опел-а Вектра с прословутия Екотек мотор още като го докарвах скъса шпонката на зъбното колело на коляновия вал и направи салата .Последва 16 нови клапани-най скъпите,защото все пак беше на метан,а евтините варианти прегарят веднага .16 Водача,гумички,шлайф,миене и т.н.Фактурата в сервиза беше 608лв .Оттам нови ролки,ремъци,водна помпа,гарнитури,пари на момчето което ми помагаше и все пак изпозвах неговия сервиз и подемник,защото вече отдавна отмина социализма,където неделята се сваляха двигателите на Москвичите с едно въже пред блока и всички комшии наредени там и помагат после да пият бира и ракия .Затворихме двигателя с чисто нови маркови части,нооо взе да гори масло като изтървана .Последва ново отваряне на двигателя със смяна на нови бутала,сегменти и лагери.За щастие нямаше грам ръб на цилиндъра.След този ремонт всичко си дойде на мястото,но последваха три смени на радиатор уж нови,но протичат и не признават гаранцията,монтажи на аларми,СД-та,дискове,накладки.Стойността на ремонтите по Опел-а също горе-долу превишиха около три пъти стойността на колата когато я купих през 2012г.Сега стои на паркинга пред блока с нов двигател,акумулатор,съединител и т.н-просто защото цената на метана не е изгодна спрямо цената на газта .Преди два месеца купих БМВ е46 318 98г от Дупница и психически се бях подготвил понеже е Италиянка, да се дава някой лев.Но то с верига,газовия му инжекцион е Ланди-Ренцо с бутилка в резервната гума слаган в Италия на няма и година.Дисковете и накладките почти нови. Аларма с някакъв чип слагана отново там.Единствено досега съм дал 60лв за 5 литра синтетично масло на промоция Карлубе,12 лв за маслен филтър,100лв за комплект ксенон на 55вата.Еми то всичко опростено в тая кола,но и правено със скъпи и качествени материали,които да издържат на времето.В крайна сметка това БМВ ми е излязло като пари по-евтино и от Мареата и от Опела.Така че има и мислени коли,а не някви нискобюджетни с ефтинджос вложени матриали в тях.
            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

            Коментар


              #7
              itan75 написа:
              Преди два месеца
              Не дърпай дявола за опашката, че ако той те дръпне, не 3 ми 5 пъти стойноста на колата ще плащаш
              "Без сърца, сме просто машини"
              Toyota Prius 1.5 Hybrid
              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

              Коментар


                #8
                След сваляне на картер ще лъсне истината и евентуално сумата за ремонт, преди това няма как да знаеш колко ще ти струва.Ако минеш без поражения на колянов вал, демек малкия дявол ще дадеш пари само за лагери, което няма да е много скъпо, но ако се наложи шлайф на вала сумата ще набъбне.Първо разглобявай, после смятай, ако не ти е рентабилно я меташ на части и взимаш пак кола втора злоупотреба и стискаш палци след 5000км пак да не изтропаш , варианта да си ремонтираш твойта за мен е по добър, защото като вземеш друга пак няма да знаеш какво е вътре в мотора. НАЙ ВАЖНОТО - не пали повече колата, с въже и в сервиза
                punto HGT

                Коментар


                  #9
                  и аз казвам да не дърпаш дявола,че върху бмв-тата имам по-бегло наблюдение,ама мерцедесите като са скъпи,що са такива боклуци,говорим след около97 година,там имам наблюдения и то върху много и мога да парадирам.

                  Коментар


                    #10
                    новини!!!

                    Колеги има развитие по въпроса - Ангренажният ремък е бил прескочил 2 зъба в следствие на което са се появили въпросните проблеми. Като цяло кутията за ремъка ми беше счупена и така си карах с идеята, че ако е имало нещо да става то вече ще е станало, но ето че майстора е намерил отчупени парчета от самата кутия вътре в нея и МОЖЕ БИ от тях е станала белята - няма как да се знае със сигурност, но тя е главният заподозрян. След зацепване на ремъка мотора работи нормално - показва го и направената днес компресия - В НОРМА Е! Така че двигателя няма да се отваря. Днес си намерих и кутия за ремъка от колега от форума, след като старата е за кофата!!! Утре следва и диагностика, че нещо играели оборотите, но за тях съм почти 100% сигурен, че е от свещите, които смених в последния момент (бош от най-големите боклуци, но нямах други) в отчаяни опити да заработи нормално мотора и ги завих колкото да не паднат :Д Та така - общо взето малкия дявол се оказа май - тоя двигател 1.6 16в верно е корав, но да не дърпам сега дявола за опашката... Следват смяна на свещи, масло, течности, накладки и гуми, след което махам метана и слагам газова с 2 кихалки (че няма пари за инжекцион...) и колата ще хвърчи надявам се отново на пътя. Мерси на всички за отзивите!!!
                    Fiat Brava SX 1.6 16v 103hp 99г. Метан

                    Коментар


                      #11
                      Съжалявам ,че вдигам толкова стара тема (3 месеца) , но да кажа и аз от опит със същия двигател (метални колектори) . Същия звук от мотора само от хлабав ремък , без да е прескочил. И то ми го направи след 1000км от пълно обслужване. Откарах я на пишман майстора , той я гледаше като мечка и се чуди какво става. Вика в главата нещо тропа , не знам. Теглих му една майна и я откарах на свестен човек , който си разбира от работата и не го мързи. Само я чу и каза ,че е хлабав ремъка. Свали всичко , сложи наново ролките и ремъка , зацепи го както трябва и най-важното стегна обтяжната ролка като хората. Мотора почна да работи като часовник и вече 5000км. нямам проблем с него.
                      Fiat Bravo 1.6 16V - 98'

                      Коментар

                      Working...
                      X