Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Зацепване на ангренажен ремък

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Зацепване на ангренажен ремък

    Моя двигател е "FIRE" и не мачка клапани при скъсване на ремъка.Интересува ме какво точно се разбира под "зацепване"?Момента на запалването нали ми се определя от компютъра.Зацепването не е ли определяне на положението на буталата спрямо клапаните?Нали не е само да ми сменят ролката и да сложат ремъка(за което и да ми вземат 45 лв),все пак това не е алтернатор п.с.Извинявам се ако темата и въпросите ми са тъпи,но не съм механик ДВГ и ми е интересно,а и утре ще ходя да ми го сменят.Изтрих едната тема - беше станал двоен пост - Zaphod
    SKODA 105L '78
    PUNTO 1.2 MPI ELX '94
    FIAT 126p '89
    TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
    GRANDE PUNTO 1.2 '06

    #2
    Re: Зацепване на ангренажен ремък

    damianoff написа:
    Нали не е само да ми сменят ролката и да сложат ремъка(за което и да ми вземат 45 лв п.с.Извинявам се ако темата и въпросите ми са тъпи,но не съм механик ДВГ и ми е интересно,а и утре ще ходя да ми го сменят.
    Ами ... как да ти кажа - зацепването се определя по белезите върху задв. колела на разпр. вал и шайбата на коляновия вал и ремъка ... смятам че ако всички си съвпадат .. нямаш проблеми ... поне аз вече карам 15000 км. откакто си ги смених сам ... трябва да внимаваш с опъването на ремъка ... долу горе 5-6 мм като го натиснеш с пръст ... но ако искаш да си спокоен - при майстовр ...
    Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

    Коментар


      #3
      Абе на майстор ще е 100%.От което не разбирам,по добре да не се захващам А интересуваше ме точно тази разлика-защо при едни ангр. ремъци се ползват специални инструменти за зацепване,а при други-не
      SKODA 105L '78
      PUNTO 1.2 MPI ELX '94
      FIAT 126p '89
      TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
      GRANDE PUNTO 1.2 '06

      Коментар


        #4
        Ами ако съм разбрал правилно въпроса...значи ангренажния ремък ти осъществява механичната връзка между коляновия вал и газоразпределителния механизъм, в частност разпределителните валове. Необходима е точна центровка на газоразпределителния механизъм, за да може клапаните да се отварят и затварят в точно определено положение спрямо коляновия вал. Обтягащата ролка е най-общо за да не се "изхвърли" ремъка(или веригата)от центробежните сили, като активните ролки същевременно натягат и ремъка, който губи еластичност по време на експоатация. Ако си го изкараш(ремъка), бутнеш по някакъв начин валовете, т.е. промениш точно определените фази на газоразпределение(ъглите, на които се завърта коляновия вал от момента на отварянето до затварянето на клапаните), объркваш цялата центровка, т.е. примерно смукателния няма да затваря 10 градуса след долна мъртва точка,а примерно 25. Моментално се сещаш, че имаш загуба на свеж заряд и част от сгъстяването. Аналогично е и с другите фази.

        Коментар


          #5
          damianoff написа:
          А интересуваше ме точно тази разлика-защо при едни ангр. ремъци се ползват специални инструменти за зацепване,а при други-не
          Не точно за зацепването а за регулиране опъването на ремъка - което става от ролката - на нея има едни отвори и се ползва спец. инстр. за да я завъртиш така че да е опънат ремъка ти достатъчно ...
          Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

          Коментар


            #6
            Мисля, че имаш в предвид специални инструменти за задържане на валовете(разпределителните) да не се размърдат нежелателно, защото при по-новите двигатели няма белези, по които да съвпадне всичко...

            Коментар


              #7
              Дамянов преди близо 8 месеца смених моите ремъци защото те са два единия е за генератора.Сега малко мътно си спомням дали майстора ми не сваля и шайбата която върти ремъка на генератора.После си има кондика поставянето на обтягащата ролка. Така че си е за майстор и то който е поставял а не да се учи на твоята.Дано не бъркам нещо защото съм с няколко коли но така си мисля че не беше най безобидно смяната на ремъците.Моето Пунто е също като твоето и сега между другото да ти се похваля че вече разхода ми падна на 5л след като му махнах катализатора.
              Фиат Панда 1.2 2006година
              Синджира си идва ,а козата я няма...

              Коментар


                #8
                До колкото разбрах за моя модел си имало белези на шайбите и всичко било много лесно и ставало бързо :D Питах моя си майстор и той ми каза,че ще ми го смени за 20 лв.,само да си купя ремъка и ролката.
                SKODA 105L '78
                PUNTO 1.2 MPI ELX '94
                FIAT 126p '89
                TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
                GRANDE PUNTO 1.2 '06

                Коментар


                  #9
                  Аз пък в четвъртък отивам да сменя съединителя и ако до тогава не си го сменил ще питам и ще видя как става.
                  Фиат Панда 1.2 2006година
                  Синджира си идва ,а козата я няма...

                  Коментар


                    #10
                    Колеги да ви кажа,май от Пунто-то по просто устроена кола няма :D Ангренажния ремък го сложихме точно за 15 мин.,като най-трудното беше махането на пластмасовия капак над него .На ремъка си има белези,има си белези и на шайбите.Следващия път сам ще си го сменя( и ще си спестя 20 лв. ).Майстора ме светна и как става опъването .И как може в Италсервиз да ми искат 70 лв. за 15 мин работа?
                    SKODA 105L '78
                    PUNTO 1.2 MPI ELX '94
                    FIAT 126p '89
                    TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
                    GRANDE PUNTO 1.2 '06

                    Коментар


                      #11
                      damianoff написа:
                      Следващия път сам ще си го сменя( и ще си спестя 20 лв. ).
                      Аз казах ли ти ..... не е до 20-те лева ... а случайно Аутодата да имаш? там има едни прилични картинки и инструкции ...а ще ти се наложи ли скоро да сменяш 60000 км. за колко ги навърташ?
                      Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

                      Коментар


                        #12
                        60 000 са ми за около 2 години.А Аутодатата Zaphod вчера ми я записа,ама нещо пак не мога да я подкарам.Та довечера се надявам да е и той на срещата,че съм си взел компютъра с мен да ми помогне.Иначе си инсталнах ePER,но мисля,че той ще ми е по полезен при проверка на регистрации и не толкова при ремонти.
                        SKODA 105L '78
                        PUNTO 1.2 MPI ELX '94
                        FIAT 126p '89
                        TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
                        GRANDE PUNTO 1.2 '06

                        Коментар


                          #13
                          Браво бе .... караш ....Малко излязохме от темата но ....А аутодатата 2004 или 2005 е? Ако е 2004 - има една директория crack - в нея има едно adbcd.exe с размер 4.7M - сменяш с него оригиналното което се намира обичайно в директория c:adcd .... и всичко е ОКАко е 2005 - още няма лек за нея .... търсим усилено !!!!
                          Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

                          Коментар


                            #14
                            Ами 2005 е,ама щом Zaphod ми я е записал,значи сигурно и я ползва и знае как да я подкара
                            SKODA 105L '78
                            PUNTO 1.2 MPI ELX '94
                            FIAT 126p '89
                            TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
                            GRANDE PUNTO 1.2 '06

                            Коментар


                              #15
                              damianoff написа:
                              Ами 2005 е,ама щом Zaphod ми я е записал,значи сигурно и я ползва и знае как да я подкара
                              Не знае .... той също търси .... ще му кажа да ти врътне 2004 ....
                              Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369

                              Коментар

                              Working...
                              X