Моя двигател е "FIRE" и не мачка клапани при скъсване на ремъка.Интересува ме какво точно се разбира под "зацепване"?Момента на запалването нали ми се определя от компютъра.Зацепването не е ли определяне на положението на буталата спрямо клапаните?Нали не е само да ми сменят ролката и да сложат ремъка(за което и да ми вземат 45 лв),все пак това не е алтернатор п.с.Извинявам се ако темата и въпросите ми са тъпи,но не съм механик ДВГ и ми е интересно,а и утре ще ходя да ми го сменят.Изтрих едната тема - беше станал двоен пост - Zaphod
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Зацепване на ангренажен ремък
Collapse
X
-
Re: Зацепване на ангренажен ремък
damianoff написа:Нали не е само да ми сменят ролката и да сложат ремъка(за което и да ми вземат 45 лв п.с.Извинявам се ако темата и въпросите ми са тъпи,но не съм механик ДВГ и ми е интересно,а и утре ще ходя да ми го сменят.Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369
-
Абе на майстор ще е 100%.От което не разбирам,по добре да не се захващам А интересуваше ме точно тази разлика-защо при едни ангр. ремъци се ползват специални инструменти за зацепване,а при други-неSKODA 105L '78
PUNTO 1.2 MPI ELX '94
FIAT 126p '89
TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
GRANDE PUNTO 1.2 '06
Коментар
-
Ами ако съм разбрал правилно въпроса...значи ангренажния ремък ти осъществява механичната връзка между коляновия вал и газоразпределителния механизъм, в частност разпределителните валове. Необходима е точна центровка на газоразпределителния механизъм, за да може клапаните да се отварят и затварят в точно определено положение спрямо коляновия вал. Обтягащата ролка е най-общо за да не се "изхвърли" ремъка(или веригата)от центробежните сили, като активните ролки същевременно натягат и ремъка, който губи еластичност по време на експоатация. Ако си го изкараш(ремъка), бутнеш по някакъв начин валовете, т.е. промениш точно определените фази на газоразпределение(ъглите, на които се завърта коляновия вал от момента на отварянето до затварянето на клапаните), объркваш цялата центровка, т.е. примерно смукателния няма да затваря 10 градуса след долна мъртва точка,а примерно 25. Моментално се сещаш, че имаш загуба на свеж заряд и част от сгъстяването. Аналогично е и с другите фази.
Коментар
-
damianoff написа:А интересуваше ме точно тази разлика-защо при едни ангр. ремъци се ползват специални инструменти за зацепване,а при други-неTempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369
Коментар
-
Дамянов преди близо 8 месеца смених моите ремъци защото те са два единия е за генератора.Сега малко мътно си спомням дали майстора ми не сваля и шайбата която върти ремъка на генератора.После си има кондика поставянето на обтягащата ролка. Така че си е за майстор и то който е поставял а не да се учи на твоята.Дано не бъркам нещо защото съм с няколко коли но така си мисля че не беше най безобидно смяната на ремъците.Моето Пунто е също като твоето и сега между другото да ти се похваля че вече разхода ми падна на 5л след като му махнах катализатора.
Коментар
-
До колкото разбрах за моя модел си имало белези на шайбите и всичко било много лесно и ставало бързо :D Питах моя си майстор и той ми каза,че ще ми го смени за 20 лв.,само да си купя ремъка и ролката.SKODA 105L '78
PUNTO 1.2 MPI ELX '94
FIAT 126p '89
TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
GRANDE PUNTO 1.2 '06
Коментар
-
Колеги да ви кажа,май от Пунто-то по просто устроена кола няма :D Ангренажния ремък го сложихме точно за 15 мин.,като най-трудното беше махането на пластмасовия капак над него .На ремъка си има белези,има си белези и на шайбите.Следващия път сам ще си го сменя( и ще си спестя 20 лв. ).Майстора ме светна и как става опъването .И как може в Италсервиз да ми искат 70 лв. за 15 мин работа?SKODA 105L '78
PUNTO 1.2 MPI ELX '94
FIAT 126p '89
TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
GRANDE PUNTO 1.2 '06
Коментар
-
damianoff написа:Следващия път сам ще си го сменя( и ще си спестя 20 лв. ).Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369
Коментар
-
60 000 са ми за около 2 години.А Аутодатата Zaphod вчера ми я записа,ама нещо пак не мога да я подкарам.Та довечера се надявам да е и той на срещата,че съм си взел компютъра с мен да ми помогне.Иначе си инсталнах ePER,но мисля,че той ще ми е по полезен при проверка на регистрации и не толкова при ремонти.SKODA 105L '78
PUNTO 1.2 MPI ELX '94
FIAT 126p '89
TEMPRA 1.6 i.e.SX '91
GRANDE PUNTO 1.2 '06
Коментар
-
Браво бе .... караш ....Малко излязохме от темата но ....А аутодатата 2004 или 2005 е? Ако е 2004 - има една директория crack - в нея има едно adbcd.exe с размер 4.7M - сменяш с него оригиналното което се намира обичайно в директория c:adcd .... и всичко е ОКАко е 2005 - още няма лек за нея .... търсим усилено !!!!Tempra 1.6 i.e. S Lybra 1.8 vvt lx 088 9 242 369
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар