Здравейте имам странен проблем при моето Гранде Пунто 2005 - 1.9JTD. Проблема е в механизма зад волана в пластмасовата кутия, където се намира лентовия кабел, заедно с платката за приемане на сигнали от лостовете за мигачи/чистачки. Когато навивам волана в двете посоки се чува звук от клик, когато волана се намира навит наляво на около 10 часа и когато е навит надясно, на 14 часа. Отделно ако волана е направо и искам да дам мигач в някоя от двете посоки, лостчето не може да застане и да стои там, а трябва да го придържам с пръст в желаната позиция, докато не мине 10/14 часа, не чуя клика и натисна още малко, за да влезне до края. Разглобих го, разгледах го, според мен няма нищо странно или счупено. Мисля, че това не е нормално поведение и заради това реших да пусна тема тук. Помогнете с идея. Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кликане в механизма за мигачи/чистачки зад волана при завой
Collapse
X
-
Ето няколко снимки:Тук волана трябва да е на 12 часа: http://i.imgur.com/mUQazip.jpgТук волана трябва да е навит на дясно - 14 часа: http://i.imgur.com/xg0EY4o.jpgТук волана трябва да е навит на ляво - 10 часа: http://i.imgur.com/Y8n7JpR.jpgТова е другата част на кутията: http://i.imgur.com/CFiRZd0.jpgРеално ако се продължи милиметър още в някоя от двете посоки, тази пластмасичка ще излезне от зъбчето и ще се чие този звук. Но главния проблем идва от това, че когато тази пластмасичка е върху това зъбче аз не мога да включа една от двете посоки на мигача, което е супер странно и неудобно, както съм обяснил по-горе. Дайте идеи, някой които го е отварял, това така ли трябва да бъде. Направих малък експеримент и го махнах, всичко работеше идеално, само връщането на лостчето след взимане на завой и изправянето на волана не работеше. Реално винаги ако е така ще трябва да го връщам на ръка след завоя.Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.
-
Просто си мисля на глас, разгледах на бързо снимките, да не би да трябва този палец да обърнат на 180 градуса? Демек на другата страна? Тогава щракването би следвало да бъде на 8 и 16 часа респективно. Ама много ми се вижда този ъгъл. Всъщност не знам, после като се кача в колата ще си направя експеримент с мигачите, да видя на какъв ъгъл прещракват, не съм се замислял никога РЕД:Друго ми дойде на акъла докато разглеждах снимката когато волана трябва да е на 12 часа. Лоста с пружинката, освен че се движи ляво/дясно, явно се движи горе/долу. Когато лоста на мигачите не е натиснат, би следвало лостчето да седи в горно положение и да не закача палеца, то затова в основата е леко заоблен. Когато лоста се натисне, явно ляга плътно върху палеца, и имаме напрежение върху пружината. Според мен нещо в механизма при върщане на лоста на мигачите в нормални положение, не издърпва малкия лост с пружината нагоре, така че да застане над палеца.
Коментар
-
За позицията на палеца съм сигурен, че това е 12 часа. Лентовия кабел позволява по около 2.5 оборота във всяка посока и се натяга, което означава, че е в центъра, а и буксата е от горната страна както е на снимката: http://i.imgur.com/ZaNz7KB.jpgДобре, а за това нещо, че лостчето не трябва да бъде изобщо на височината на палеца, докато не съм натиснал мигача. Мисля, че трябва да е така, докато не съм натиснал мигача лостчето трябва да бъде на една идея по-високо от палеца и да не се докосва както е на нормалните коли. Въртиш и не се чува никакво щтракване или звук. След отговора ти разглобих мини механизъма на лостчето там където са двете пружинки. Пласмаската, която ги разделя би трябвало да се движи нагоре/надолу, но горната пружина е толкова силна, че това никога не може да се помръдне, едвам я свалих тази пружина. Реално при всяко движение работи само малката.Ето снимка на махнатото лостче - http://i.imgur.com/4yMeLUX.jpgПреди секунди направи експеримент. Сложих го в посока 12 часа (Снимка/Позиция 1), след това се опитах да дам десен мигач, но не ми позволяваше изобщо. Трябва да завъртя волана надясно с около 30 градуса на около 14 часа (Снимка/Позиция 2), след което мигача успя да влезне и да си стои на дясно без да го придържам. Само си представи отиваш на колона от коли, която завива надясно и си пускаш мигача, но за да стои и да не го придържаш трябва да навиеш гумите надясно с 30 градуса на волана. Светва зелено навиваш направо, мигача се връща в неутрална позиция и трябва през цялото време да го придържам с лявата ръка ако искам да свети. Просто не ми дава да го пусна ако съм в позиция 1, а мога само ако го завъртя на по-голям ъгъл от позиция 2.Позиция 1: http://i.imgur.com/EBygNhY.jpgПозиция 2: http://i.imgur.com/ObVNFoS.jpgВсичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.
Коментар
-
Вече два дни търся дори и най-малката снимка на отворена кутия в интернет, за да видя кое не е наред с моята. За мое съжаление не мога никъде да намеря такава снимка. Явно по света никой не се хваща да го ремонтира, а при най-малкия проблем си купуват ново... В итнернет търся следните думички "fiat grande punto indicator / Wiper stalk", като цяло тази кутия се води "stalks". Ще съм благодарен на някой да ми помогне с намирането на такава.По въпроса, пробвах да сложа една пластмасичка широка около 1.5мм между зъбчето на лостчето и стеничката на която стои, за да го изместя от палеца с около 1.5мм. Тогава мога да включвам мигача в този проблемен момент когато волана сочи 12 часа, защото лостчето ляга с формата си върху палеца. Тогава обаче горната част на лостчето се измества нагоре, което означава че вече не опира до двете пъпчици на индикатора на мигача и не връща лоста на мигача. Опитвам се да го излъжа, но само да можех примерно да видя чертежите на този детайл, за да знам нещо липсва ли, износено ли е или каквото и да е. Просто няма начин това да работи така и да е излезнало така от фабриката, въпреки че все повече си мисля за това... ПоздравиВсичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.
Коментар
-
Много мислих по това кое е това нещо, което трябва да изърпва лостчето нагоре, за да не се допира изобщо до палеца ако не съм натиснал мигач. Отново пробвах, този път сложих лостчето от другата страна, за да си представя какво става там. Сега ще кача и снимките:Неутрално положение мигач: http://i.imgur.com/5hW2zto.jpgДесен мигач: http://i.imgur.com/pCAPOiD.jpgЛяв мигач: http://i.imgur.com/7xkQokX.jpgКакто съм написал в предишния пост:Позиция 1: http://i.imgur.com/EBygNhY.jpgПозиция 2: http://i.imgur.com/ObVNFoS.jpgНа позиция 1, когато волана е на 12 часа, горната част на лостчето отива много нагоре и не позволява на зъбчето на лоста на мигача от горната снимка "десен мигач" да продължи в посоката си, което не дава на мигача да влезне на мястото си. Реално тази горна част на лостчето е прекалено навън и е като препядствие за мигача. Трябва да навия леко волана до позиция 2, за да влезне горната част на лостчето към неутралното си положение и да освободи място за зъбчето на лоста на мигача и да влезне без да трябва да го придържам с пръст. Стана много сложно, дано поне някой ме е разбрал Поздрави, ще търся решението докато не го намеря.Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.
Коментар
-
Ето тук са 14 снимки, само трябва да ги сменяш от сайта, можеш да ги видиш и в оригиналния им размер като натиснеш върху тях Дано помогнат с нещо, добро макро се получи Поздравиhttp://imgur.com/st9u22Q,n5WQ3UP,uX5...cA3ymu,MvjvwuyВсичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.
Коментар
-
Колега, благодаря ти, че влизаш така дълбоко в моя проблем. Мислих няколко дни за същото, трябва да има нещо, което да го издърпа и изобщо да не се докосва до палеца. Много внимателно гледах, но всичко е все едно е направено така в завода. Само да можех да намеря в нета снимка на отворена кутия Намерих друго решение :D махнах всичко, пласмасата с двете пружини и лостчето. Сега мога да си включвам, който си искам мигач, когато си искам. Само газарията да ми се връща мигача, когато изправя волана след завой липсва и трябва да го бутам аз. Но пък голяма работа, след като го смазах и всичко заработи много по-лесно. Мигача влиза без усилия и то много плавно Продължавам по другите проблеми на колата вече... че моята явно е обладана от дух, само проблеми от туп полтъргайст :D Там са ама нямат оправяне и никой не знае как и не е виждал такова нещо. Поздрави още веднъж и ти благодаря за помощтаВсичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар