Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Гранде Пунто 2005 - Датчик за ъгъла на волана

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Гранде Пунто 2005 - Датчик за ъгъла на волана

    Здравейте на всички. Искам да попитам, някой имал ли е проблем с датчика на ъгъла на волана. Когато съм изправил гумите и волана на компютъра показва 360 градуса, а когато завъртя волана 360 градуса на дясно и гумите се изкривят надясно на компютъра показва 0 градуса. В момента съм отворил кората зад волана, дайте ми съвет как да го рестартирам този датчик. Прочетох, че е възможно, ако откача датчика, дам на контакт, след това махна от контакт. Изчиствам новите грешки, закачам отново и е калибриран на 0. Преди това изправям волана и гумите направо. Дайте съвети, ще съм ви благодарен
    Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.

    #2
    С диагностика?
    "Без сърца, сме просто машини"
    Toyota Prius 1.5 Hybrid
    EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

    Коментар


      #3
      Качихме го, но не става. Може да се калибрират малки стойности на отклонение от около 15 градуса. Тук разликата е 360 и са нужни драстични мерки.
      Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.

      Коментар


        #4
        Тук при колегите от Lancia форум намерих тема - http://www.lancia-bg.com/forum/viewt...ентарът, който ми направи впечатление е следния:Юли, искам да я вържете пак и ми кажи като са на право гумите колко грасуса пише във ФЕС. След като се увериш че не е около 0-та а нещо от рода на 360 ще ти кажа какво да правиш. Проблема е че не знам защо така се получва, но моята показваше 360 градуса, при мен проблема обаче идваше при завиване надясно. Ако е като при мен, ще се учудиш какво ще те накарам да направиш. Разглобяваш долната конзола под волана, малко изчанчено се вади, изключваш кабела на аср-а, даваш на контакт (регистира грешка). Махаш контакт и включваш буксата. След това триете грешката и ще се учудиш, че вече показва 0 градуса, ако е наложително направете калибрация, има я във фес.
        Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.

        Коментар


          #5
          кола

          Ако не става с диагностиката /нулиране търси друг електоусилвател износват се пистите на датчика и за това прави така
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Никъде не мога да намеря да се продава отделно само той освен от чужбина. Потърсих в 3 магазина за части и по принцип го били продавали само с цялата колона зад волана за 900 лева. Тази вечер ще пробвам този трик с нулирането, дано се получи. Поздрави.
            Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.

            Коментар


              #7
              Може да потърсиш датчик от МК2 след 2004 с големите фарове, но може и да са различни.
              "Без сърца, сме просто машини"
              Toyota Prius 1.5 Hybrid
              EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

              Коментар


                #8
                За информация на колеги, които някой ден ще четат тази тема, искам да кажа, че пробвах да го анулирам, но не успях. Проблема продължава и клони към търсене на нов сензор. Разбира се такъв в БГ не се продавал само сам, а с цялата колона за 900 лв. Ако някой слънчев ден успея да го поправя и да спре да ми свети ASR лампата, ще пиша тук как съм го направил. Поздрави.
                Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.

                Коментар


                  #9
                  Пробвай в момента, когато показва 360 градуса, а гумите са ти точно направо, да откачиш акумулатора.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    кола

                    Най много да се е протрили пистите и за това да ти дава тази грешка втора употреба няма ли преди съм взимал за 300-350 лв комплект Нали ти пратих сайт там нали има и може да ти пратят само него .
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #11
                      BO написа:
                      Пробвай в момента, когато показва 360 градуса, а гумите са ти точно направо, да откачиш акумулатора.
                      Пробвах го снощи, не става. Колата в момента е разглобена с махнат минус на акумулатора. Трябва да изпробвам пълен ляв, пълен десен, изправяне. Някъде четох, че някои се били калибрирали така, но се съмнявам.
                      Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.

                      Коментар


                        #12
                        Re: кола

                        kluchar написа:
                        Най много да се е протрили пистите и за това да ти дава тази грешка втора употреба няма ли преди съм взимал за 300-350 лв комплект Нали ти пратих сайт там нали има и може да ти пратят само него .
                        Гледах от ebay един, който пише, че става за моята, но не ми се дават като знам, че измерва правилно, само че е с едни 360 градуса нагоре и трябва да се калибрира :X Днес изгледах тези две видеа, дано модераторите не ми изтрия линковете към youtube са.1. https://www.youtube.com/watch?v=IZykfPlLwTc2. https://www.youtube.com/watch?v=ETARIom1hosОт първото видео на италианеца, моя датчик е онзи със синия кабел. Снощи, когато се мъчих да го калибрирам извадих точно него, но не се получи. Нещата, които разбрах от тези клипове са че е възможно да се калибрира. Тъй като съм с едни 360 градуса на дясно мисля, че може да направя следните неща:1. Изправям волана и гумите максимално направо.2. Махам въздушна възглавница + волан3. Прекъсвам връзката на кормилната ос след усилвателя и сензора, долу където излиза от купето, за да няма връзка с гумите4. Сега завъртам оста 360 градуса наляво.5. Свързвам и тествамОт едно нещо се притеснявам, точно под сензора за ъгъл-а се намира зъбно колело, което се задвижва от двигателя на сервото. Какво ще стане (след като съм завъртял голямото зъбно колело с 360 градуса на ляво) с малкото зъбно, което стои на оста на двигателя. Проблем ли ще са на двигателя тези може би 20 оборота, които ще направи докато се навият 360 градуса на голямото зъбно.Пишете какво мислите, дали изобщо мисля в правилната посока. Поздрави
                        Всичко, което някога съм правил и ще правя по автомобила ми можете да намерите в секцията "За мен > Биография" в профила ми.

                        Коментар


                          #13
                          кола

                          Няма ли да стане само с завъртане на волана на 380 Като откачиш на долу реиката и лентовия кабел на аербега и да правиш диагностикаСлучвало се е при монтаж на датчик колата да завива на другата посока не на тази където се върти волана
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14
                            Колега аз имам пунто MK3 2004г. с подобен проблем само че при мен от време на време одървя волана и светва грешката ! При диагностика проблема излиза именно в датчика за ъгъла на волата или Torque Sensor 1005 1006 грешка .. Както те посъветва kluchar най-вероятно пистите са се износили и трябва да го смениш. Незнам как седи въпросът за гранде пунто , но виж си каква шлаухка т.е какъв цвят шлаухка ти отива от този датчик към компютъра на електроусилвателя и търси същият ! Втора употреба освен цял комплкет датчик трудно ще намериш дане кажа никак ! Преди около месец проверих в INTERCARS , наличен беше само датчик и то в Полша , Чехия и Австрия. Цената не бе никак приятна нещо от сорта на около 200лв - 220лв само за датчика . Чудих се чудих се дали да го сменям , но за сега я карам още така от време на време само ми присветва . Има вариант на диагностика са калибрация , но при теб отклонението е доста голямо . Това мога да споделя като виждане аз

                            Коментар


                              #15
                              За мк2 датчика е около 60 евро нов и за грандето сигурно е там някъде+доставка иначе цялото до 150 лв втора употреба за мк2
                              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                              Коментар

                              Working...
                              X