Някой правил ли е тази процедура? Проблемът е в разлепената тапицерия на вратите, самото залепяне не е проблем, стъпките са ясни:1. Махаш корите2. Внимателно изстъргваш разтопените пластмасови джаджи които държат кората3. Махаш плата4. Почистваш повърхността на кората, там се получава доста голяма гадост и трябва да се почисти идеално за да хване лепилото, може да се мине и с шкурка за да се получи грапавост иначе повърхноста е много гладка и лепилото хваща слабо.5. Изпраната или нова тапицерия се залепва с хелметекс, като препоръчвам да се направи едно мазане на кората като основа з/о попива, изчаквате една бира време и после се намазват плата и кората, който е работил с това лепило знае че трябва да се изчака 5-10 мин и тогава да се залепят повърхностите изпъвайки плата.6. Тука идава главната ми трудност закрепянето на кората към пластмасата. Голяма химия се оказа тази пластмаса, нищо не я разтваря, поне с това което разполагаме и се сетихме, единствено един силикон Parabond 600 се залепи за нея, но след едномесечно каране някой от спойките изтърваха. Имахме 7 вида силикон, лепила, включително и с пистолет за топъл силикон, даже и той не залепва трайно. Някой да посочи лепило което да става за тази гадост. На времето в аптеките се продаваше хлороформ, но сега дали се продава незна, той е доста агресивен и с него може да се получи, друга химия за които се сещам е фенолформалдехид, но и той надали ще го намеря някъде.Едно уточнение за което незнам дали има значение, зависи италианските химици дали са променили състава на пластмасата, колата е от 2000 г.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ремонт на тапицерията на вратите на Брава
Collapse
X
-
правил съм на 2-а Голф 4 и едно Поло 2005г горе долу същатата работа, после си ги залепих с топъл силикон проблеми нямат. Единствено една се разпадна но беше очаквано самата кора с плата се беше изкривила може би от влага и така и не успях да и върна формата и въпреки всичко издържа 2 месеца преди да се откърти от само напрежение .. ако си прекалил с остъргването просто като няма и едно ръбче да хване силикона нормално на гладка повърхност нищо не хваща трайно.. аз не ги остъргах до дъно само нагрях и съвсем леко остъргах заводско разтопената пластмаса колкото да излезе коратаHaters Gonna Hate
-
Махнах им само крайчетата колкото да излезе кората, за сега сме направили само едната за пробата и затова пиша какви проблеми излязоха, та дано някой помогне с идеи.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Играл съм си да възстановявам нитовете с поялника, но ефекта е временен. Повечето хора по инерция натискат вратата точно в тапицерията преди да са отворили или пък спра някъде на баир вратата тръгне да се затваря и веднага се подпира точно там. Сигурно може да се измисли нещо по-добро, на мен ми идва идея да се разтопява пластмаса в по голямо количество и да се направи нещо като ръб по края на кората, който да я задържа. Материал има по моргата много. Просто ти трябва друга кора, пластмасата около седалката и около средната колона са от същия материал.
Коментар
-
Идеята ни е следната: като се махне кората с плата остават тия опори за които е хваната, те са със сечение на "С" и вътршно ф9 там да се сложи и залепи нещо като дюбел и в него да се навие видия с голяма шайба. Целия проблем е в залепянето на този дюбел.Имам под ръка козолата над радиото и там пише PPC-ABS / Поликарбонат / акрилонитрил бутадиен стирен (Polycarbonate/Acrylonitrile Butadiene Styrene (PC/ABS) - Комбинация от (PC) и (ABS), която създава по-здрава пластмаса. Използва се за направата на интериора на колите, както и някои екстериорни части и панели за мобилни телефони. - wikipedia/ нея я разтваря секундно лепило JIP струващо 65 ст., на кората на вратата не открих индикация за вида на пластмасата има една таблица с години и месеци, явно за кои модели става, но за пластмасата нищо не открих, а нея това лепило не я разтваря, но си направих един експеримент с това лепило и едно парче от пластмаса за номер успях да го залепя, ще изчакам да видя колколо здраво е хванало.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
На моята Брава салона е от този черен на бели точки плюшен или както го водят там точно не знам и единия плат на вратата е леко провиснал не е изпънат както другите трябва ли да се вади цялата кора и лепи наново плата или кажете друга идея как да го изпъна без много разглобяванеFiat Brava 1.2 16V 80 к.с 2001г.
Коментар
-
На снадките където е топло лепена тапицерията за кората капваш голяма капка секундно лепило тип капчица или от сорта, след което веднага в капката посипваш сода бикарбонат- става много здраво защото содата не се разтваря а остава на топчета слепени от лепилото. Така капваш и ръсиш сода докато изградиш по-големичка пъпка която да държи.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
Тая процедура съм я правил много пъти, НО за да залепне за пластмасата тази спойка трябва да я разтвори иначе е безсмислено и така се връщаме в изходна точка. Имаме една друга идея: с пистолет за горещ въздух се нагряват фабричните захващане и се издърпва кората, така би трябвало пъпките да си останат и после наново да се изпозват.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар