Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Почистване на фарове Мареа с лупи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    BEX---GT---TDi написа:
    така, аз си почистих фаровете - ефект - ИМА! модела е 97 - без лупи - обикновени.свалих ги и свалих всички крушки - после свалих и, да кажем фасунките- там к" се държат крушките- на две винтчета са.на една пръчка напрвих тампон и с препарат за стъкла, или спирт изчистих през дупките- падна голяма чернилка и разликата е очевадна. сложих 4 крушки хела за по 2и60 и съм доволен. поздрави... :D
    Добре де, как стигна до стъклото на късите? Там където се слага крушката има една цилидрична джаджа, която не се маха. За дългите е ясно, но пред тях стъклото е чисто.За късите ме интересува.

    Коментар


      #32
      Значи какво направих аз на Бравото, свалих фаровете, махат се металните скоби които държат стъклото към пластмасвата основа на фара, след което с голяма плоска отвертка се надига от единият край внимателно стъклото, лепилото което го държи леко се разтегля. След това с макетен нож започва да се реже докато може да се хване края на стъклото с ръка. Вече с ръката се дърпа полека стъклото и продължава да се реже лепилото докато не махнете стъклото съвсем. Като го махнете го измивате хубаво след което почиствате останалото лепило. След това с черено полиуретаново лепило и пистолет нанасяте нов слой нов слой лепило, притискате стъклото и сте готови. Става като фабрично, за проникване на вода не може и да става дума. Ами това е, средно по 1 час на фар.В случай че сте ги свалили и отворили фара не е лоша идея да смажете леко механизмите за регулиране. За тези които не са могли да си регулират фаровете независимо колко са въртяли механизма и са стигнали докрай и пак резултатът не е бил добре (прекалено ниско или високо) да кажа че има едни врътки за регулиране на фара които не са предназначени за външен реглаж. Можете да ги настроите с въртене и тях. Намират се в долната част на фара и при развиване изнасят долната част на отражателя напред (свети по нагоре) Въртят се с клещи. При мен имаше такъв проблем на десният фар, от горе го бях настроил максимално нагоре да свети и пак не беше достатъчно високо лъча.Докато са свалени фаровете може да замерете с мултицет напрежението подавано от кабелите дали няма спад. Остава да сложите по едни хубави крушки след цялата процедура и ще имате фарове на които много хора ще завидят. Аз сам Phillips Blue Vission включително и на габаритните крушки. Светят с силна бяла светлина 4000 келвина. Изобщо не е верно всеобщото мнение че Браво/Брава/Марея имат скапани фарове. Хм стана доста дълъг пост не смятах да пиша толкова. Айде успех и внимателно със стъклата и отражателите.П.С. В никакъв случай не бършете отражателите и не ги чистете с препарати, ще ги зацапате ужасно и не можете да ги оправите после, ако има нещто по тях (прах) може съвсем леко с четка за рисуване (мека) и с прахосмукачка (прахосмукачката не се опира в отражателя, само събира падналата прах от четчицата).

      Коментар


        #33
        това лепило което е на фаровете не може ли да се ползва после пак при слепването или иска ново след това?Питам защото има такива кото след това пак се ползват.Примерно на изолационният найлон под корите на вратите

        Коментар


          #34
          gdd55 написа:
          това лепило което е на фаровете не може ли да се ползва после пак при слепването или иска ново след това?Питам защото има такива кото след това пак се ползват.Примерно на изолационният найлон под корите на вратите
          Защо би искал да ползваш нещо старо в което няма да си сигурен дали ще прокапе вода или не, при положение че можеш да го направиш като хората? А за лепилото на найлоните на вратите си прав може да се ползва повторно но пробвай как е след 3-4 махания :D От опит го казвам :D

          Коментар


            #35
            Някой знае ли къде се оправят фарове, които пропускат влага и се запотяват?

            Коментар


              #36
              при мен това, цилиндричното на къстие беше закачено на фасунката и се махна заедно с нея. а защо пък да не мием рефлекторите - те са си като огледала
              A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
              e30 forever!

              Коментар


                #37
                Значи какво направих аз на Бравото, свалих фаровете, махат се металните скоби които държат стъклото към пластмасвата основа на фара, след което с голяма плоска отвертка се надига от единият край внимателно стъклото, лепилото което го държи леко се разтегля. След това с макетен нож започва да се реже докато може да се хване края на стъклото с ръка. Вече с ръката се дърпа полека стъклото и продължава да се реже лепилото докато не махнете стъклото съвсем. Като го махнете го измивате хубаво след което почиствате останалото лепило. След това с черено полиуретаново лепило и пистолет нанасяте нов слой нов слой лепило, притискате стъклото и сте готови. Става като фабрично, за проникване на вода не може и да става дума. Ами това е, средно по 1 час на фар. В случай че сте ги свалили и отворили фара не е лоша идея да смажете леко механизмите за регулиране. За тези които не са могли да си регулират фаровете независимо колко са въртяли механизма и са стигнали докрай и пак резултатът не е бил добре (прекалено ниско или високо) да кажа че има едни врътки за регулиране на фара които не са предназначени за външен реглаж. Можете да ги настроите с въртене и тях. Намират се в долната част на фара и при развиване изнасят долната част на отражателя напред (свети по нагоре) Въртят се с клещи. При мен имаше такъв проблем на десният фар, от горе го бях настроил максимално нагоре да свети и пак не беше достатъчно високо лъча. Докато са свалени фаровете може да замерете с мултицет напрежението подавано от кабелите дали няма спад. Остава да сложите по едни хубави крушки след цялата процедура и ще имате фарове на които много хора ще завидят. Аз сам Phillips Blue Vission включително и на габаритните крушки. Светят с силна бяла светлина 4000 келвина. Изобщо не е верно всеобщото мнение че Браво/Брава/Марея имат скапани фарове. Хм стана доста дълъг пост не смятах да пиша толкова. Айде успех и внимателно със стъклата и отражателите. П.С. В никакъв случай не бършете отражателите и не ги чистете с препарати, ще ги зацапате ужасно и не можете да ги оправите после, ако има нещто по тях (прах) може съвсем леко с четка за рисуване (мека) и с прахосмукачка (прахосмукачката не се опира в отражателя, само събира падналата прах от четчицата).
                Колеги, чувствам се сааааамопрекаран, защото днес използвах технологията-Brаvo GT за почистване на фаровете. Веднага искам да подчертая технологията-Brаvo GT е много точна, осъществима, само мога да допълня-аз използвах сешоар за размекване на болкита (лепилото) и тясна, но здрава отверка. Едва след като обиколих цялия фар с подпъхната отверка и отстранявах болкита (не забравяйте нагряване със сешоар-много помага) повдигнах в единия край отлепеното стъкло и тогава чак използвах макетно ножче, както Brаvo GT. Имайте в предвид, че 90% от работата е борба с гадния болкит. Почистих лупата (отвътре-има отвор за почистване и отвън), почистих стъкления щит. Почистих много внимателно рефлекторите с тънко и чисто парцалче. Най-гадното почистване обаче е лепилото, а това е задължително, за да легнат плътно стъклото и пластмасовата кутия. За залепване използвах черен силикон за автостъкла. Фарът е затворен, но го оставих на терасата за да желира силикона. До тук добре, но когато му подадох напрежение от акумулатор тук на бюрото, се оказа че петното което правеше късата светлина (с лупата) си го прави пак-снимката го показва. Утре ще го монтирам, ще сравня двата фара и едва тогава ще реша дали ще си играя с другия. Сигурно обаче е че ще сменя двата "ламбека" за къси и ще регулирам светлините. Имам оферта от най -близкия магазин за Hella Blue Light H1 12V/55W - 14лв/бр.Колеги с лупи, погледнете добре фаровете си, помислете необходимо ли е да го правите това по-горе, ако ДА въоръжете се с търпение, лепилото е много гадно и 1 час не е достатъчен за фар!
                Прикачени файлове
                FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                Коментар


                  #38
                  За залепване използвах черен силикон за автостъкла. Фарът е затворен, но го оставих на терасата за да желира силикона.
                  Тоя силикон на каква цена е и намира ли се лесно и после при ново отваряне на фара лесно ли се маха или става невъзможно?
                  Пунто 1.1 1994 г.

                  Коментар


                    #39
                    Gugev написа:
                    Сигурно обаче е че ще сменя двата "ламбека" за къси и ще регулирам светлините. Имам оферта от най -близкия магазин за Hella Blue Light H1 12V/55W - 14лв/бр.
                    Моля те сподели опита си за крушките Hella Blue Light H1 12V/55W. Аз в момента съм с обикновени Hella H1 12V/55W - 3лв/бр., но си мисля дали да не ги сменявам. Магазина /сервиза/ ми е ясен. П.С. Колеги, не Ви ли се струва, че доста хора станаха с местожителство Аврен - явно някакъв бъг във форума?
                    BRAVA 1,6 16V EL 96г. - АГУ "Landi"
                    Среден разход на газ

                    Коментар


                      #40
                      Определено всички светлени от почистения фар светят по-добре - оставаше да не е така. Аз обаче се надявах да разкарам тиа петна от късите, но неуспях (явно лупите ги правят). Преди малко ми мина една мисъл за другия фар, но определено се отказвам, поне за сега. Първо съм решил да сменя халогенките и после ще видя какво ще правя. До средата на седмицата ще ви кажа какво ми е мнението за новите халогенки, а силикона го взех от най-близката железария за 6.20 лв, туба като другите силикони, но на нея пише че е за автостъкла. Мисля, че с този силикон няма да има проблеми с отварянето някога. Имаше и полиоританово лепило, но за него само пистолета за нанасяне е 80лв.
                      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                      Коментар


                        #41
                        Gugev написа:
                        Имаше и полиоританово лепило, но за него само пистолета за нанасяне е 80лв.
                        Незнам за какъв пистолет става дума но полиуретановото лепило (10 лв.) за което писах по горе е в туба като силиконите и се използва същият пистолет като за силикон (~ 10 лв. макс.)

                        Коментар


                          #42
                          Е колега, трябваше бързо да го събера и в най-близкия магазин до нас ми предложиха това полиоритановово лепило с този пистолет. Навярно има и по-евтин полиоританов вариант за който съжалявам, но трябваше да действам бързо и мисля, че и силикона, който ползвах е добър за случая.
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #43
                            Да питам че ще действам.Как се сваля фара в смисъл от щипката която е в калника ?И тая черната пластмаса залепена за стъклото ли е или се вади ?
                            A3 1.9TDI 131к.с помпа-дюза 2002г 6 скорости 5 ВРАТИ вече 160+к.с
                            Punto Sporting 1.9JTD 2003
                            ex. Fiat Marea TD100 1998

                            Коментар


                              #44
                              Развиваш болта и напред и наляво (надясно) в зависимост от фара, с леко клатене на страни. Не е зле да пръснеш ябълката с малко WD-40. Преди това вадиш кабелите, но може и след като отвиеш болта и леко поизмъкнеш фара.
                              Alfa Romeo 159 1.9 JTDM'07
                              Fiat Linea 1.3 Multijet'08
                              Fiat Doblo 1.9 (товарно магаренце)
                              http://forum.fiat-bg.org

                              Коментар


                                #45
                                Откаде мога да си купа стъкла за халогените,моите са спукани
                                FIAT Marea 1.6,16v ELX.1997

                                Коментар

                                Working...
                                X